LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DELL .... Alienware

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
janbrood

DELL .... Alienware

Ongelezen bericht door janbrood »

lieve mensen, ik heb 4 maanden terug bij het bedrijf dell een prachige laptop gekocht. Je kan via internet een laptop of desktop samenstellen naar wens, e ik zal zeggen het is geweldig om te doen :) . Ik had gekozen voor de alienware m17x r3 , met bijna de beste opties (kosten 3200 euro).
Na de betaling kreeg ik een bevestiging , en het wachten was begonnen......

Na 3 dagen had ik alles nog een keer nagerekent en kwam erachter dat ik 240 euro te veel had betaald , dus toen had ik klantenservice gebeld en werd later veranderd. een week daarna werd ik gebeld op mijn mobiel door mensen van dell, het was een raar gesprek en vroegen om voornamelijk om prive informatie. Ze wilde mijn rekening nummer weten , met een vrij vreemd raar verhaal. Ik vertrouwde dit niet en belde dell. Het telefoontje kwam niet bij dell vandaan zeiden ze. Vervolgens werd er 1 persoon aangewezen die de bestelling voor mijn afhandelde genaamd B. Krimm.

een week hierna klopte de bestelling weer niet,,, de bestelling was nog steeds 200 euro teveel als ik het narekende!! dus ik weer bellen , en het zou veranderd worden. ik zou worden terug gebeld , maar dat gebeurde tot dan nog nooit. dus de bestelling werd weer later, omdat er een andere facature gemaakt moest worden. voor mijn nieuwe werkgever had ik een laptop nodig, en dell had beloofd voor de datum dat ik in dienst treed bij me andere werkgever de laptop te leveren. de laptop werd ruim na die tijd geleverd helaas....

eindelijk binnen!!!!! geweldig, snel , mooi, kortom het geld waard vond ik zelfs,

na 2 maanden viel me laptop continu uit met een blauw beeldscherm met een error erop "crytical error".Ik ging vervolgens windows opnieuw installeren, en kreeg na de installatie van windows een foutmelding "kan windows niet configureren om op de hardware van deze computer te kunnen worden uitgevoerd".
Na een telefoontje werd er besloten om de dag daarna een monteur te sturen die het ging repareren. De moneuren kwamen de dag daarna en konden helaas het probleem niet verhelpen. Er werd besloten om de laptop op te sturen naar duitsland, en was deze vervolgens 5 dagen kwijt. Eenmaal toen ik de laptop binnen kreeg stond in het reperatierapport dat de hhd was vervangen, en voor de rest werkte alles 100 %.

Ik starte de laptop op en alles was trager dan traag, na 2 dagen besloot ik windows opnieuw te installeren , en ja ,,,,, ik kreeg weer dezelfde foutmelding.
vervolgens ging ik WEER bellen , en toen werd er besloten om mijn een nieuwe windows cd te sturen. na 4 dagen werd ik gebeld of de cd binnen was , en die was niet binnen want de bestlling is fout gegaan vanuit dell . er werd besloten om er nog 1 te sturen en die kreeg ik pas na 4 dagen binnen (was 1 dag beloofd.

Nu weer windows opnieuw installeren met de nieuwe cd, en weer dezelfde foutmelding.

nu heel wat telefoontjes verder (rond de 300 euro kwijt aan telefoon kosten) laat staan de moeite en de tijd. weer bellen, lichtelijk geirriteerd, maar weer doen. toen kreeg ik te horen we sturen een bericht naar het hoofdkantoor in amerika , en vragen een nieuwe laptop aan . Ik krijg geen geld terug en moet het maar afwachten. ik krijg volgende week meer te horen

en nu 3 dagen verder, geen idee wat ik moet doen, in mn boze bij programma kassa gebeld en voicemail ingesproken bij de redactie. Dell helpt ook niet, terwijl ik ruim 3000 euro besteed hebt bij hun.

kan iemand mijn adviseren of helpen met dit probleem

Groetjes,

Jan

53o

Re: DELL .... Alienware

Ongelezen bericht door 53o »

Ik zou aanraden om het verhaal wat je nu vertelt (in iets andere woorden) voor te leggen aan Dell (met extra nadruk op de gemaakte kosten) en te vragen om ontbinding van de koopovereenkomt of om je notebook om te ruilen.

De reden dat ik dit zeg is dat het lijkt dat je nog al gecharmeerd bent van de alienware notebooks en graag een goed werkend exemplaar zou willen hebben. Als je jouw verhaal voorlegt aan Dell lijkt mij de kans best wel groot dat je in aanmerking komt voor omruiling. Het vragen om ontbinding van de koop is alleen maar om hun iets meer motivatie te geven om jouw mail serieus te nemen.

Geef verder ook aan hun aan dat je het vertrouwen hebt verloren in je huidige notebook (dit om nog wat meer draagkracht te geven aan de optie om of de koop te ontbinden (dit will Dell nooit) of de notebook te vervangen.

Dit lijkt mij de beste optie om een nieuwe notebook te ontvangen. Dell gaat toch nooit geld terug geven, maar hun de illusie geven van een keuze, wanneer jij in zo'n situatie zit, lijkt mij wel redelijk om een nieuw exemplaar te kunnen krijgen.

janbrood

Re: DELL .... Alienware

Ongelezen bericht door janbrood »

Ik heb een mail gehad van dell dat ze het probleem willen oplossen. Wel na verschillende telefoontjes werd ik terug gebeld. ik gaf aan dat ik een wetterlijk termijn gaf van 2 weken om het gehele probleem op te lossen. Vervolgens gaf ik aan dat ik geen vertrouwen meer had in de m17 x r3 van alienware, en dat de prijs is gezakt met 500 euro (na 4 maanden al). De opties die ik gaf waren : Of mijn geld terug, of een systeem van het aankoopbedrag met een upgrade.

Vervolgens is dell met dat akkoord gegaan en ik krijg binnen 2 weken een nieuw systeem binnen met upgrade. ik heb een offerte gehad en een facatuur ervan van 0 euro met een compleet nieuw systeem.

Alleen nu is het afwachten , want ik vertrouw dell niet meer na alles wat ze beloofd hadden.

Ik stuur een mail als ik meer weet, en bedankt voor de tip

Groetjes,

Jan

Gesloten