Ik heb een eigen webwinkel en ben bezig met een kledinglijn op te zetten, dus daar voor ben ik afhankelijk van TNT. De laatste tijd krijg ik steeds vaker pakketjes terug die gemarkeert zijn met "adres onbewoond", wat best vervelend is als de mensen daar toch wonen. Nog vervelender is het als pakketjes helemaal kwijt raken, wat ook vaker gebeurt. Onlangs heb ik daar een klacht over ingediend bij TNT/Post NL, de telefoniste die ik aan de lijn had was heel aardig, maar erg behulpzaam was ze niet, blijkbaar kan TNT er dus niks aan doen dat de postbodes in het buitenland een nieuwe bril nodig hebben en zou het eerder liggen aan hoe ik de pakketjes verstuur
Okee, alles leuk en aardig, ik raak hier alleen een paar klanten mee kwijt en wat producten die te verplaatsen zijn. Wat mij het meeste ergert is dat ik onlangs een aangetekende envelop naar China heb gestuurd, ik dacht dat als ik bijna €20 euro betaal om iets te versturen dat het dan zeker op tijd aan komt. Nou dat had ik dan mooi mis!
De envelop was 31 Augustus verstuurd, de inhoud zijn stofvoorbeelden voor mijn kledinglijn en daardoor is het heel belangrijk dat ze zo snel mogelijk aankomen. Na het pakketje te hebben verstuurd heb ik de status van mijn tracking nummer erg goed in de gaten gehouden, en toen het 1 week later nog niet verder was dan "pakketje aangemeld" heb ik TNT toch even gebeld.
De vrouw die ik aan de lijn had vertelde dat het pakketje de week er voor bij de geadresseerde was aangeboden maar er was niemand, ik moest over een week maar weer terug bellen.
Eén week later belde ik dus weer, deze keer was het een man die ik aan de lijn had. Ja, hij kon me niks vertellen over de status, want blijkbaar kon hij alleen de status zien van "pakketje aangemeld", hoe zijn collega wel kon zien dat het pakketje blijkbaar al was aangeboden wist hij niet en hij kon me nog niet verder helpen.
Zo heb ik een paar keer heen en weer gebeld, uiteindelijk een klacht ingediend en toen kreeg ik in een keer een e-mail adres waar ik wat informatie naar kon sturen. Ik heb ze een mailtje gestuurd, nu heb ik een formulier gekregen wat ik in moet vullen en blijkbaar kan het 3 maanden duren tot ze mijn pakketje hebben gevonden. De status van de tracking was ook in een keer geupdate, heel bijzonder!
Dit is me al een keertje eerder overkomen met een ander pakketje en het vervelende was dat ze het pakketje terug hadden gestuurd naar mij, na 2 maanden wachten (terwijl het pakketje in Den Haag lag), ondanks dat ik duidelijk had neergezet dat het naar de geadresseerde moest. Ik ben nu heel erg bang dat ik straks weer hetzelfde probleem ga hebben en mijn stofvoorbeelden pas over 3 a 4 maanden in China zijn als het dan niet wéér mis gaat! Heel vervelend dus en ik zou zeggen dat als je €20 neer telt voor een envelop te versturen dat het wel bezorgd wordt zonder al te veel problemen.
Natuurlijk kan het wel eens gebeuren dat een probleem zich voort doet, maar ik vind persoonlijk dat als er 8 pakketjes en 2 enveloppen in 3 maanden niet worden bezorgd, of binnen een redelijke tijd worden bezorgd, toch erg slecht. Ik hoop echt dat er wat meer aandacht aan de daadwerkelijke service van het verzenden en ontvangen wordt besteed want anders zie ik me genoodzaakt om toch een keertje een andere dienst te zoeken.
- Sorry voor de lap tekst, maar dit lucht echt op!