LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorging en contact Volkskrant

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
fariid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2011 21:39

Bezorging en contact Volkskrant

Ongelezen bericht door fariid »

Maanden geleden heb ik veel problemen gehad met de bezorging van de Volkskrant. Dat was nadat een heel goede bezorger - de beste die ik ooit had - er mee was opgehouden. Ik heb met de opvolger soms maar twee bezorgde kranten in een week gehad; vaak te laat bezorgd en regelmatig de verkeerde krant. Inmiddels is er weer een andere bezorger en zijn er minder vaak problemen. Toch heb ik af en toe nog een bezorgklacht, zoals vandaag. Vandaag heb ik weer eens geen krant ontvangen. Ik heb de klacht doorgegeven aan de stemcomputer. Er werd gezegd dat er voor 14:00 uur nabezorging zou zijn, maar dat was niet zo. Dat had ik ook niet verwacht, want er wordt nooit nabezorgd. Ik heb daarom op het station een krant gekocht. De manier waarop de Volkskrant met klachten omgaat is erg slecht. Hier zijn mijn bezwaren, die ik ook al enkele malen per mail (aan ombudsvrouw) en via de telefoon heb doorgegeven; via de telefoon toen dat nog kon, zie bezwaar 2.

(1) Nabezorging gebeurt bij mij nooit na melding dat er geen krant was. Ik ga er van uit dat de Volkskrant niets doet richting het bezorgbedrijf.

(2) Contact met een mens per telefoon is niet meer mogelijk; alleen via internet en een stemcomputer kan je contact vinden. Maanden terug kon je nog door op '1' te drukken aan het eind van de telefonische conversatie met de stemcomputer, een mens aan de lijn krijgen, maar nu niet meer.

(3) Ik ben nooit gebeld over de klachten, terwijl dat vier keer is toegezegd.

(4) Via internet melden dat een nabezorging niet heeft plaatsgevonden, betekent niet dat abonnement wordt opgeschoven met een dag. Via de telefoon zeggen ze dat het wel gebeurt, maar dat gaat nu niet meer (zie 2), dus je bent gewoon je geld kwijt als de krant niet komt.

(5) Een klacht melden per mail bij de ombudsvrouw heeft geen enkel effect. De mail zou zijn doorgestuurd naar de afdeling Bezorging, maar daar heb ik niets meer van gehoord.

Je zou kunnen zeggen dat ik de krant dan toch gewoon kan opzeggen, maar zo gemakkelijk is dat niet. Inhoudelijk is er genoeg aan te merken op de krant, maar ik vind het nog steeds de prettigste krant voor mijzelf en ik wil 'm niet kwijt. Maar de organisatie achter de krant irriteert me. Die is slecht, in ieder geval voor mij.

Mijn vraag is of er meer mensen zijn die zulke problemen hebben gehad met de Volkskrant. En wat kan ik het beste doen? Ik wil de krant liever niet opzeggen, want daar heb ik mezelf harder mee dan de Volkskrant.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Bezorging en contact Volkskrant

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wacht de bezorger een keer op en zeg het hem/haar persoonlijk.
Om niet 3 dagen voor niks op de mat te moeten liggen, zou je een briefje kunnen schrijven?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bezorging en contact Volkskrant

Ongelezen bericht door grun »

Is een digitaal abonnement niks voor je?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Bezorging en contact Volkskrant

Ongelezen bericht door kweenie »

Hebben wij ook een tijd gehad. Kwam het regelmatig voor dat de krant er niet was 's ochtends. En als je dan belt, wordt er vaak ook niet nabezorgd.

Op zich is het natuurlijk niet zo heel erg om een dagje de krant te missen, het is vooral vervelend als je er op rekent dat de krant er wel is en je je er een beetje op verheugt om lekker de krant te gaan lezen. En als de nabezorging dan ook niet altijd werkt, leidt dat zeker tot irritaties. Bij ons is op een gegeven moment de bezorger ontslagen en daarna ging het op zich wel weer, maar op dat moment was het voor ons al te laat. Wij hadden de krant al opgezegd na de zoveelste niet bezorgde krant en zaten nog in de resterende looptijd van het abonnement, waarna we op de nrc next zijn overgegaan.

fariid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2011 21:39

Re: Bezorging en contact Volkskrant

Ongelezen bericht door fariid »

Dank voor de reacties. Bezorger aanspreken is een idee, maar ik verwacht dat die ook vanuit het bezorgbedrijf te horen krijgt over klachten. Ik kan het proberen. Ik zal het zeker vriendelijk doen. De man doet het niet expres fout. Advies m.b.t. een digitaal abonnement zal ik ter harte nemen. Ik heb nog geen tablet; wel binnenkort een Kindle. De Volkskrant op de Kindle verwacht ik niet op afzienbare termijn. Ik overweeg een tablet aan te schaffen, maar dan met Android. Voor de iPad en iPhone is er een officieel abonnement. Ik heb begrepen dat er ook ondersteuning zou zijn voor Android, maar de Volkskrant-website meldt daar niets van. Zodra ik zo'n Android-tablet heb, en de Volkskrant is er officieel ook voor Android, dan kan ik die stap zetten. Waarschijnlijk heb ik voor die tijd al mijn abonnement opgezegd en ben ik overgegaan tot zaterdagse aankoop in de supermarkt. Ik ben afgelopen donderdag eindelijk gebeld door een vriendelijke medewerkster van de Volkskrant die e.e.a. uitlegde. Helemaal gelukkig was ik niet met de uitleg, maar ik begrijp een paar dingen nu iets beter. Vandaag weer het AD ontvangen met de bijlagen van de Volkskrant. Bizar. Gevraagd om nabezorging en weer niks. Dat is zo teleurstellend.
Wat mij betreft is de discussie hiermee gesloten.

mcat
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 jan 2007 20:25

Re: Bezorging en contact Volkskrant

Ongelezen bericht door mcat »

Ook ik krijg regelmatig geen of een verkeerde krant en hoewel op tijd gemeld, komt de nabezorging ook niet altijd. Het vervevelende vind ik dat ik bij verkeerde krant niet meer om nabezorging kan vragen. Blijkbaar denkt men een krant is een krant, u heeft er toch 1 gehad?

Enige tijd geleden had ik 2 abbo's en kreeg toen beide kranten niet bezorgd, ook niet met nabezorging. Andere krant werd bij klacht over geen nabezorging opgestuurd. De klantenservice van die krant liet mij ook weten, dat nabezorging door de eigenlijke bezorger gedaan hoort te worden.

[email protected]
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2011 13:08

Re: Bezorging en contact Volkskrant

Ongelezen bericht door [email protected] »

Vandaag ook de Volkskrant niet gezien!
Dat is voortdurend op zaterdag! Maar met een truukje krijg je toch een menselijke stem te pakken!
Als het je een paar keer overkomt wqord je handig niet?
Gewoon de datum steeds fout zeggen ....bv een niet mogelijke datum en dag Na 2x geprobeerd te hebben geeft de computer het op. en krijg je een mens aan de lijn.

Helaas wordt de krant niet nabezorgd maar wordt je abonnement ietsje verlengd.
Slechte zaak volkskrant! Om met een 47 jaar trouwe abonnee zo om te gaan!

Nu moet ik weer snel zijn bij de kiosk anders zijn ze uitverkocht... Ook dat nog! Sjucht....

Gesloten