LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Euroshopper van AH voert flinke prijsverhogingen door !
-
Euroshopper van AH voert flinke prijsverhogingen door !
ES jonge kaas (1kg) van 3,79 naar 4,49. Dat is een verhoging van meer dan 18% . Nog steeds niet duur in vergelijking met andere merken, maar wel iets om in de gaten te houden.
Iemand anders nog voorbeelden van ES prijsverhogingen ? Kunnen we gelijk bijhouden of dit een trend begint te worden bij AH.
Iemand anders nog voorbeelden van ES prijsverhogingen ? Kunnen we gelijk bijhouden of dit een trend begint te worden bij AH.
Re: Euroshopper van AH voert flinke prijsverhogingen door !
Ik ben van mening dat je niet moet zeuren.
Als de prijzen lager worden, is iedereen blij.
Gaan de prijzen omhoog, dan beginnen diverse mensen te mekkeren.
En als de winkelier de prijzen verhoogt (door wat voor reden dan ook), dan is dat zijn goed recht.
Als de melkprijzen omhoog gaan, gaan de prijzen van kaas en andere zuivelproducten ook omhoog.
Als de prijzen lager worden, is iedereen blij.
Gaan de prijzen omhoog, dan beginnen diverse mensen te mekkeren.
En als de winkelier de prijzen verhoogt (door wat voor reden dan ook), dan is dat zijn goed recht.
Als de melkprijzen omhoog gaan, gaan de prijzen van kaas en andere zuivelproducten ook omhoog.
koop het ergens anders bijvoorbeeld de Aldi of Jumbo
ga shoppen
ga shoppen
Laatst gewijzigd door ciske op 25 sep 2011 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij zijn jullie degene die zeuren.
Er wordt iets opgemerkt over een prijsverhoging.
Wordt tevens bij vemeld nog steeds niet duur
maar wel iets om op te letten.Is heel wat anders dan zeuren.
Dit topic is totaal nutteloos.
A. omdat je er toch niks aan kan veranderen
en
B. omdat mensen zelf op de prijzen moeten letten als ze boodschappen doen.
A. omdat je er toch niks aan kan veranderen
en
B. omdat mensen zelf op de prijzen moeten letten als ze boodschappen doen.
-
Sephora, daar heb je helemaal gelijk in. Je moet zelf op de prijzen letten, maar als je iets signaleert dan mag je het toch wel aanstippen om anderen te waarschuwen? In zekere zin heb je gelijk dat je er zelf niets aan kan veranderen. Wanneer iets echter heel veel mensen gaat opvallen dan kan je een kopersstaking krijgen zoals in het verleden is gebeurd bij Albert Heijn. Gaar is nu met die ES natuurlijk geen sprake van. Ik vroeg me alleen af of er weer een ommekeer in het prijsniveau van AH aan de gang is, zelfs voor de ES produkten.
wat een onzin, in elke winkel is wel iets duurder geworden.Wanneer iets echter heel veel mensen gaat opvallen dan kan je een kopersstaking krijgen zoals in het verleden is gebeurd
Hoeveel prijsverhogingen zijn er niet.plumber schreef:Volgens mij zijn jullie degene die zeuren.
Moet voor iedere verhoging (artikel) hier en topic aan gemaakt worden?
Niet zeuren, onzin topic.
Waarom?Opzoeknaargoedkoop schreef:Sephora, daar heb je helemaal gelijk in. Je moet zelf op de prijzen letten, maar als je iets signaleert dan mag je het toch wel aanstippen om anderen te waarschuwen?
Mensen vinden het goed als de prijzen goedkoper worden, maar owee als de prijzen wat duurder worden!
Sorry, dat getuigt echt als dat mensen koste wat het kost het goedkoopste willen hebben en als de winkelier de prijzen omhoog moet doen, dan deugd die winkelier niet.
Te ziekelijk voor woorden.
Ik vind het wel fijn, die signalering dat prijzen gestegen zijn. Ik was net van plan ES jonge kaas te gaan kopen, morgen bij de Appie. Maar nu weet ik dat ik beter tot vorige week kan wachten.
Met veel tam-tam worden we attent gemaakt op prijsverlagingen (ja zelfs die van slechts enkele centen) in advertenties en in de winkel.
Maar prijsverhogingen, daar hoor je nooit iets over.
Goed dat die dan in ieder geval hier op het forum gemeld worden.
Zij die dat niet interessant vinden slaan dit topic maar gewoon over in plaats van zeurberichten te plaatsen en dit forum te vervuilen.
Maar prijsverhogingen, daar hoor je nooit iets over.
Goed dat die dan in ieder geval hier op het forum gemeld worden.
Zij die dat niet interessant vinden slaan dit topic maar gewoon over in plaats van zeurberichten te plaatsen en dit forum te vervuilen.
Onzin. Als er voor elke prijsverhoging van een product een topic aangemaakt moet worden is dit forum niet leesbaar meer.
Op zich kan ik best wat vinden voor beide 'kampen'.
Prijsverlagingen worden met schreeuwlelijkerige kaartjes en borden in de winkel aangekondigd, echter prijsverhogingen gaan geruisloos en soms zelfs op het sneaky af.. product 'vernieuwd' met de oude vertrouwde prijs maar wel ineens een stuk minder inhoud. Dan hoeven van mij die prijsverlagingen ook niet met zoveel bombarie te worden aangekondigd.
Aan de andere kant. Alles wordt duurder en de consument moet zelf blijven opletten. Natuurlijk zijn we allemaal niet blij met prijsverhogingen en wel met verlagingen. Maar goed op een forum zoals deze zou het niet prettig zijn als voor elk product een topic wordt aangemaakt.
Wellicht een mooi compromis? Een groot algemeen prijsverhogingen topic?
Het forum raakt dan niet overvol met dit soort topics en mensen die het stoort kunnen dat ene topic dan wel negeren.
Prijsverlagingen worden met schreeuwlelijkerige kaartjes en borden in de winkel aangekondigd, echter prijsverhogingen gaan geruisloos en soms zelfs op het sneaky af.. product 'vernieuwd' met de oude vertrouwde prijs maar wel ineens een stuk minder inhoud. Dan hoeven van mij die prijsverlagingen ook niet met zoveel bombarie te worden aangekondigd.
Aan de andere kant. Alles wordt duurder en de consument moet zelf blijven opletten. Natuurlijk zijn we allemaal niet blij met prijsverhogingen en wel met verlagingen. Maar goed op een forum zoals deze zou het niet prettig zijn als voor elk product een topic wordt aangemaakt.
Wellicht een mooi compromis? Een groot algemeen prijsverhogingen topic?
Het forum raakt dan niet overvol met dit soort topics en mensen die het stoort kunnen dat ene topic dan wel negeren.
Dat is toch wat de meeste mensen willen ? Hoeveel mensen zijn niet op zoek naar koopjes ?Prijsverlagingen worden met schreeuwlelijkerige kaartjes en borden in de winkel aangekondigd
Nu bij ons, van maar € 3,79 voor nu € 4,49 !!!!echter prijsverhogingen gaan geruisloos
Zou wel een beetje raar zijn niet ?
Goed idee ! Hoe gaan we het noemen ? Het grote schraap topic ?Wellicht een mooi compromis? Een groot algemeen prijsverhogingen topic?
Nou nee, ik hoef niet te zien als iets 1 cent goedkoper is geworden.Ouwe aap schreef:Dat is toch wat de meeste mensen willen ? Hoeveel mensen zijn niet op zoek naar koopjes ?
Het hoeft nu ook weer niet met zoveel bombarie. Vind het verschil welke er nu is gewoon te groot. Dus prijsverlagingen van 1 cent hoeven ze ook niet met zoveel gedoe aan te kondigen.Ouwe aap schreef: Nu bij ons, van maar € 3,79 voor nu € 4,49 !!!!
Geen idee.Ouwe aap schreef: Goed idee ! Hoe gaan we het noemen ? Het grote schraap topic ?
Ik heb een heel klein beetje begrip voor de andere kamp.Emmy75 schreef:Op zich kan ik best wat vinden voor beide 'kampen'.
Heeft vaak met reclame te maken.Emmy75 schreef:Prijsverlagingen worden met schreeuwlelijkerige kaartjes en borden in de winkel aangekondigd, echter prijsverhogingen gaan geruisloos en soms zelfs op het sneaky af.. product 'vernieuwd' met de oude vertrouwde prijs maar wel ineens een stuk minder inhoud. Dan hoeven van mij die prijsverlagingen ook niet met zoveel bombarie te worden aangekondigd.
Duurder?Emmy75 schreef:Aan de andere kant. Alles wordt duurder en de consument moet zelf blijven opletten. Natuurlijk zijn we allemaal niet blij met prijsverhogingen en wel met verlagingen. Maar goed op een forum zoals deze zou het niet prettig zijn als voor elk product een topic wordt aangemaakt.
Vaak is er spraken van vraag en aanbod.
Gaan de prijzen van de grondstoffen omhoog, dan is het logisch dat de verkoopprijzen ook omhoog gaan.
Het punt is namelijk dat de prijzen schommelen, en dat heel vaak de lagere prijs niet aangegeven wordt.
Vaak doet men aan reclame en die reclamestunts worden inderdaad met veel tamtam aangekondigd.
Wat ik werkelijk niet begrijp is het ziekelijke gedrag naar het goedkoopste.
Zelf heb ik de instelling bij welke winkel ik iets koop, wat de kwaliteit van die winkel is, of de aftersales goed is, of men goede service geeft, en wat ik het belangrijkste vind is dat de kwaliteit van de producten goed is.
Ik geef liever een paar cent meer uit bij een goede winkel, dan bij een "oplichter" iets kopen omdat die een paar cent duurder is.
Je zou verwachten dat de winkel die goede kwaliteit producten verkoopt, weet waar hij het over heeft en zelf goede service biedt en kennis van de producten heeft.
Helaas is het tegenover gestelde waar.
Waar ik dus persoonlijk echt schijtziek van word, is dat bij de diverse consumenten enquêtes de nadruk ligt op de laagste prijs, zo goedkoop mogelijk.
Ik walg ervan!
Ik ben ook consument, maar ik wil niet geassocieerd worden met dat ziekelijke volk wat zo nodig alles zo goedkoop mogelijk moeten hebben en als het moet bij een oplichter de boel gaat kopen omdat die veel goedkoper is als een winkelier die goede kwaliteitsproducten verkoopt.
Dat mensen zich druk maken als een product duurder is geworden.
Onbegrijpelijk gewoon.
Ook komen er dan hier van die topics: een product is duurder geworden, mag dat zomaar?
Duh!
Heb je niets beters te doen dan daarover te zeuren en te zaniken?
Sorry, er zijn veel belangrijkere zaken om over druk te maken dat een product een paar cent duurder geworden is of dat een eerlijke winkelier duurder is dan een oplichter of een dozenschuiver.
Ik wilde het even kwijt.
Komt omdat veel mensen zeer gevoelig zijn voor prijsverlagingen en prijs verhogingen.Emmy75 schreef:Het hoeft nu ook weer niet met zoveel bombarie. Vind het verschil welke er nu is gewoon te groot. Dus prijsverlagingen van 1 cent hoeven ze ook niet met zoveel gedoe aan te kondigen.Ouwe aap schreef: Nu bij ons, van maar € 3,79 voor nu € 4,49 !!!!
Vind ik persoonlijk nogal ziekelijk.
Het probleem is dat de diverse reclamebureaus daarop inspelen.
-
Zo BBCS, dat lag zwaar op de lever.. Opgelucht nu ?
Hopelijk wel, dat scheelt weer een stukje toch.
Inzake die kwestie van vraag en aanbod. Wees gerust ik heb vroeger wat meegekregen van de economielessen dus weet wel een beetje hoe dat werkt.
Overigens deel ik je mening wel van kwaliteit, service enz. Ik ga zelf ook niet alleen voor het goedkoopste. Heel veel andere factoren zijn voor mij ook belangrijk. Er zijn ook mensen dit niet kunnen of willen en enkel voor de prijs gaan. Dus tja als die hun frustratie ook even van zich af willen schrijven in zo'n topic dan denk ik laat ze lekker. Ik heb daar niet zoveel moeite mee.
Hopelijk wel, dat scheelt weer een stukje toch.
Inzake die kwestie van vraag en aanbod. Wees gerust ik heb vroeger wat meegekregen van de economielessen dus weet wel een beetje hoe dat werkt.
Overigens deel ik je mening wel van kwaliteit, service enz. Ik ga zelf ook niet alleen voor het goedkoopste. Heel veel andere factoren zijn voor mij ook belangrijk. Er zijn ook mensen dit niet kunnen of willen en enkel voor de prijs gaan. Dus tja als die hun frustratie ook even van zich af willen schrijven in zo'n topic dan denk ik laat ze lekker. Ik heb daar niet zoveel moeite mee.
Tja helaas heb ik in een ander topic al moeten constateren vandaag dat ik niet tot de 'gemiddelde nederlander' hoor.BBCS schreef:Komt omdat veel mensen zeer gevoelig zijn voor prijsverlagingen en prijs verhogingen.
Vind ik persoonlijk nogal ziekelijk.