LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN IPTV draadloos oplossing onbetrouwbaar

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
muntingbayan

KPN IPTV draadloos oplossing onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door muntingbayan »

De draadloos oplossing van KPN iptv is heel vervelend. Ik kreeg elke 2 uur of soms 30 minuten een bericht op de scherm om de tv zender te herstarten.
Ik krijg de onderstaande bericht iedere keer tijdens het kijken van een tv.
"Zender is tijdelijk niet beschikbaar. Schakel over naar een ander zender en terug. Blijft de storing bestaan? Lees dan het storing overzicht op de Mijn Info-pagina's of herstart de tv-ontvanger"

Geen van de advies lost het probleem niet op.

schele willem

Re: KPN IPTV draadloos oplossing onbetrouwbaar

Ongelezen bericht door schele willem »

Heb ik ook gehad zo'n abbo en nu kijk ik scheel dus snel teruggegaan naar de kabel :mrgreen:

muntingbayan

ja maar ik heb het special voor besteld en betaald ook.

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Vraag bij de KPN om de harde reset van je box. Volgens mij was het de box uitzetten aan de achterkant he, aanzetten en dan via het menu, alle software wissen en herinstallatie. Hiermee was het probleem hier opgelost. Vraag gewoon aan de call centra's om direct door verbonden te worden met de technische dienst, alles nakijken kennen we wel ondertussen denk ik?
De laatste keer dat het hier niet werkte was er volgens de kpn geen storing, lag aan mijn isra punt, was alleen zo lullig dat ik boodschappen ging doen dat de kpn hier om de hoek aan het werk was, hihi.

muntingbayan

Beste Michiel bedankt voor de advies, de glasvezel doos zit in de meterkast en daar wordt standaard geen wandcontactdoos opgezet. De modem wordt meestal naast de glasvezel doos aangesloten want dat is de enige mogelijkheden of anders moet je een netwerkkabel van meterkast naar de woonkamer laten trekken. Als je niemand ken die dat voor je kan uitvoeren dan gaat je het nog geld kosten. Als die draadloos oplossing van KPN betrouwbaar functioneren als ze op dezelfde fase aangesloten zijn dan hebben veel mensen er problemen mee en geld gaat kosten om electrien voor een advies te laten komen. Ik denk dat KPN heeft het niet goed getest.

muntingbayan

KPN had het moeten vermelden dat de draadloos plug moeten op dezelfde fase moeten aangesloten zijn zodat de koper de kans hebben om te kunnen bedenken.
Om te zorgen dat de draadloosplug op dezelfe fase aangesloten wordt dan moet je dat ergens in de woonkamer laten installeren en daar heb je wandcontactdoos op dezelfde fase. Om de router in de woonkamer te krijgen moet je een lankabel naar de woonkamer laten trekken en dat kost geld.
KPN had ook moeten realiseren dat het meeste thuisgebruiker hun router in de meterkast laten installeren en dat ze geen lankabel naar de woonkamers gelegd hebben.

muntingbayan

Wat denk je van mijn buren die mij altijd vragen om de wifi modem te configureren. Ze hebben er geen UTP kabel naar de woonkamer. Je mag alle huizen hier bezoeken en de huizen zijn 5 jaar oud en er werden geen standaar utp kabel naar de woonkamer gelegd.
UTP kabel is tegenwordig niet nodig omdat er wordt veel met draadloos geinternet dat is dus niet flauwekul. :D

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ze hebben er geen UTP kabel naar de woonkamer. Je mag alle huizen hier bezoeken en de huizen zijn 5 jaar oud en er werden geen standaar utp kabel naar de woonkamer gelegd.
Er wordt nooit standaard UTP kabel in woningen gelegd, dat zul je zelf moeten doen. Ik heb bij mijn laatste verbouwing de kans aangegrepen om wat loze leidingen in de muren te laten maken. Vervolgens zelf UTP kabel getrokken en ook op 2 kamers een RJ45 contactdoos gemaakt.
UTP kabel is tegenwordig niet nodig omdat er wordt veel met draadloos geinternet dat is dus niet flauwekul.
Dat is dus wel flauwekul. Als je alleen met 1 of 2 laptops wat surft op het internet en email verstuurd kan het voldoende zijn. Een draadloze verbinding heeft 1 groot voordeel, het is gemakkelijk. Maar een vaste verbinding biedt 3 grote voordelen boven een draadloze verbinding, namelijk de betrouwbaarheid, de snelheid en de veiligheid. Betrouwbaarheid, omdat het signaal niet gestoord kan worden door andere apparaten, zoals bv de draadloze router van de buren. Snelheid, omdat je draadloze verbinding alleen vlak naast de router maximaal kan zijn, maar verderop al weer minder is. Veiligheid, omdat het kabeltje niet af te luisteren is.
Maar draadloos heeft ook zeker voordelen. Zonder draadloos zouden de 3 laptops, de printer en 2 telefoons (die hebben niet eens een UTP aansluiting) toch niet zo makkelijk werken :D

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je alleen met 1 of 2 laptops wat surft op het internet en email verstuurd kan het voldoende zijn.
Ben het met je eens dat een bedraad netwerk sneller is maar hier in huis stream ik toch ook HD TV draadloos zonder enige problemen (via 802.11N).

muntingbayan

Dan KPN had geen draadloos IPTV moeten aanbieden als je er UPT echt voor nodig hebt om IPTV goed te laten functioneren.
Ik heb special voor een draadloos gekozen die niet goed werkt. Als ik een UTP kabel in de woonkamer gaat gebruiken dan heb ik de draadloos oplossing van IPTV niet nodig.

dick2134

Ongelezen bericht door dick2134 »

Dot lijkt de ideale oplossing om van alle kabels af te komen. Helaas soms werkt het meestal niet. Verbinding ligt er vaak uit (overdag, 's avonds). Op aanraden van kpn sets recette, synchroniseren etc. Helpt allemaal niet.

Al met al een onstabiel product. Toch terug naar kabels?!!!

Strieper

Ongelezen bericht door Strieper »

De draadloze oplossing (en niet alleen bij KPN) werkt wel (en bij heel veel mensen), als je gewoon GOEDE homeplugs gebruikt en inderdaad over één groep gaat. Dat laatste is wel van groter belang. Rechtstreeks in wandcontactdozen.

Ik heb speciaal draadloze homeplugs genomen, omdat ik anders door mijn nieuwe huis 25 meter utp-kabel moest gaan leggen. Mocht het niet gewerkt hebben, dan had ik alsnog een draad getrokken, maar bij mij werkt het al 3 weken probleemloos, zonder ook maar 1 enkele storing of vastloper. Heel stabiel dus.
Ik heb de ene Devolo-plug in de meterkast geplugd, naast glasvezelmodem, de andere plug zit achter mn tv i nde muur. Werkelijk probleemloos.

Gesloten