LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Out of Africa: Oplichters - waar gebeurt
Out of Africa: Oplichters - waar gebeurt
Hallo,
Ik ben Tweety en ik ben één van de vele mensen die actief zijn op de website die is genoemd in het item over oplichters uit afrika: www.419eater.com
Aan de uitzending wilde ik graag toevoegen dat de website niet alleen maar bedoelt is als absurdisme. Het is een serieuze strijdt tegen deze oplichters met humor and een belangerijk wapen. Maar humor is niet alles en het is ook niet het enige wapen. Een van onze mensen ontdekte dat een Nederlandse vrouw al geruime tijd werd opgelicht door zo'n oplichter.
Degene die het ontdekte heeft haar ook gewaarschuwd. Met haar toestemming hebben wij haar mailbox gedownload, alle emails anoniem gemaakt en haar verhaal op internet gezet. Haar naam is niet echt Monica. Alle andere gegevens zijn of gefingeerd of met XXXX verwijdert. Ze wil heel graag dat ze via haar verhaal andere mensen kan waarschuwen of helpen:
http://komsomol.nm.ru/monica/monica.html
Dit is de zwaar trieste realiteit van de 419 scams. Zelfs de ervaren mensen van 419eater hadden moeite om dit verhaal te kunnen lezen. Ze beschreven het als "Alsof je een zwaar auto-ongeluk in slow-motion ziet gebeuren en je kan niets doen". Je bent gewaarschuwd. Monica is niet de enige. Onlangs heeft een man in Amerika zelfmoord gepleegd nadat hij erachter kwam dat hij was opgelicht. Jaarlijks worden honderden mensen opgelicht. Schattingen van de (amerikaanse) regering lopen uiteen van één tot anderhalf miljard dollar.
Aan de redactie van TROS Radar:
De link in het artikel op jullie site bracht mij naar het internet forum. Ik plaats dit bericht ook in dit forum over de uitzending. Excuses dat dit bericht tweemaal wordt geplaatst maak ik denk dat het belangrijk is dat mensen Monica's verhaal lezen. Het gaat niet alleen over grappige plaatjes met vis en brood. De realiteit is dat deze oplichters álles doen om iemand zijn geld afhandig te maken.
Over plaatjes gesproken: "I love TROS radar" zal binnenkort wel binnenkomen Jullie kunnen contact met mij opnemen voor meer informatie over www.419eater.com of over Monica.
Ik ben Tweety en ik ben één van de vele mensen die actief zijn op de website die is genoemd in het item over oplichters uit afrika: www.419eater.com
Aan de uitzending wilde ik graag toevoegen dat de website niet alleen maar bedoelt is als absurdisme. Het is een serieuze strijdt tegen deze oplichters met humor and een belangerijk wapen. Maar humor is niet alles en het is ook niet het enige wapen. Een van onze mensen ontdekte dat een Nederlandse vrouw al geruime tijd werd opgelicht door zo'n oplichter.
Degene die het ontdekte heeft haar ook gewaarschuwd. Met haar toestemming hebben wij haar mailbox gedownload, alle emails anoniem gemaakt en haar verhaal op internet gezet. Haar naam is niet echt Monica. Alle andere gegevens zijn of gefingeerd of met XXXX verwijdert. Ze wil heel graag dat ze via haar verhaal andere mensen kan waarschuwen of helpen:
http://komsomol.nm.ru/monica/monica.html
Dit is de zwaar trieste realiteit van de 419 scams. Zelfs de ervaren mensen van 419eater hadden moeite om dit verhaal te kunnen lezen. Ze beschreven het als "Alsof je een zwaar auto-ongeluk in slow-motion ziet gebeuren en je kan niets doen". Je bent gewaarschuwd. Monica is niet de enige. Onlangs heeft een man in Amerika zelfmoord gepleegd nadat hij erachter kwam dat hij was opgelicht. Jaarlijks worden honderden mensen opgelicht. Schattingen van de (amerikaanse) regering lopen uiteen van één tot anderhalf miljard dollar.
Aan de redactie van TROS Radar:
De link in het artikel op jullie site bracht mij naar het internet forum. Ik plaats dit bericht ook in dit forum over de uitzending. Excuses dat dit bericht tweemaal wordt geplaatst maak ik denk dat het belangrijk is dat mensen Monica's verhaal lezen. Het gaat niet alleen over grappige plaatjes met vis en brood. De realiteit is dat deze oplichters álles doen om iemand zijn geld afhandig te maken.
Over plaatjes gesproken: "I love TROS radar" zal binnenkort wel binnenkomen Jullie kunnen contact met mij opnemen voor meer informatie over www.419eater.com of over Monica.
Re: Out of Africa: Oplichters - waar gebeurt
Ik heb het in de TV-Uitzending ook gezien.Deze is echt leuk.
Als met deze actie gelijk nu iedereen wordt gewaarschuwd tegen zulk soort figuren is dat ook nog mooi mee genomen ook.
Als met deze actie gelijk nu iedereen wordt gewaarschuwd tegen zulk soort figuren is dat ook nog mooi mee genomen ook.
Hoi Tweety,
Ik dacht dat er alleen een Engelsman achter de site zat. Ik volg de site al geruime tijd en geniet echt van de prachtige snapshots die jullie weten te krijgen. Momenteel ben ik bezig om een paar foto's te verzamelen. kan ik die gewoon posten naar jullie site?
Groetjes,
Jonne
Ik dacht dat er alleen een Engelsman achter de site zat. Ik volg de site al geruime tijd en geniet echt van de prachtige snapshots die jullie weten te krijgen. Momenteel ben ik bezig om een paar foto's te verzamelen. kan ik die gewoon posten naar jullie site?
Groetjes,
Jonne
Kom gewoon naar de website www.419eater.com Jonne en volg de link naar het forum. Er zijn nu zo'n 850 leden druk bezig of deze oplichters zoveel mogelijk bezig te houden. Ze komen vanuit de gehele wereld. Elke minuut die ze met ons bezig zijn, zijn ze niet bezig om een écht slachtoffer een poot uit te draaien. De leuke foto's zijn bonus. Het forum heeft een speciale afdeling voor 'pictures'. Hierin staat een onderwerp hoe je foto's kan sturen naar onze Trophy Room.
We hebben vandaag weer een geweldige foro binnen gehad. Een 22-koppen tellend voetbalteam. En iedereen heeft een bordje vast!
We hebben vandaag weer een geweldige foro binnen gehad. Een 22-koppen tellend voetbalteam. En iedereen heeft een bordje vast!
Het is natuurlijk erg triest dat er mensen zijn zoals 'Monica', die door deze gewetenloze oplichters in de ellende worden gestort.
Grote bewondering heb ik degenen die deze criminelen in de val laten
lopen. Hoe dit gebeurt is kostelijk om te lezen. Zie www.419eater.com
Grote bewondering heb ik degenen die deze criminelen in de val laten
lopen. Hoe dit gebeurt is kostelijk om te lezen. Zie www.419eater.com
-
Hallo Allemaal,
Ik heb jaren gewoond en gewerkt in Nigeria en ergens vraag ik me toch af: hoe kunnen mensen in Gods naam zo stom zijn om deze mailtjes te geloven .
Het is vrijwel één en al armoede daar dus logisch dat mensen die een beetje handig zijn en connecties hebben in Europa aan de slag gaan om op welke manier dan ook geld te verdienen. Overigens: het brein achter deze zaakjes is meestal in Europa te vinden!!!.
Vergeet 1 ding niet: Nigerianen zijn hele goede zakenmensen en een beetje Nigeriaan kan je een auto verkopen zonder motor erin en je met een stalen gezicht vertellen dat die auto als de beste rijdt!!!.
Nigerianen...
Groetjes Ingrid.
P.S: Vergeet de "Wish-Wash" praktijkjes niet in Europa Nigerianen die je benaderen om geld te betalen voor een "speciaal chemies productje" waarmee ze geld kunnen wassen!!!.
Ook in dit geintje trappen altijd wel weer mensen...
Ik heb jaren gewoond en gewerkt in Nigeria en ergens vraag ik me toch af: hoe kunnen mensen in Gods naam zo stom zijn om deze mailtjes te geloven .
Het is vrijwel één en al armoede daar dus logisch dat mensen die een beetje handig zijn en connecties hebben in Europa aan de slag gaan om op welke manier dan ook geld te verdienen. Overigens: het brein achter deze zaakjes is meestal in Europa te vinden!!!.
Vergeet 1 ding niet: Nigerianen zijn hele goede zakenmensen en een beetje Nigeriaan kan je een auto verkopen zonder motor erin en je met een stalen gezicht vertellen dat die auto als de beste rijdt!!!.
Nigerianen...
Groetjes Ingrid.
P.S: Vergeet de "Wish-Wash" praktijkjes niet in Europa Nigerianen die je benaderen om geld te betalen voor een "speciaal chemies productje" waarmee ze geld kunnen wassen!!!.
Ook in dit geintje trappen altijd wel weer mensen...
vlgns mij op www.koelman.nl is dit al eens duidelijk door mail wisseling in 2002 gedaan kijk bij de brand brieven hij zou dr zelfs heen gaan was leuke mail wisseling]
Dus je hebt er begrip voor dat mensen worden opgelicht. Als dit zo is lijkt het me dat ik je op gelijk nivo met hen moet zien, of niet ?
Hallo Allemaal,
Ook ik krijg (vaak) nigeriaanse spam mails!
Indien u deze mail ontvangt, regageer er NOOIT op!!!
Deze nigeriaanse criminelen zijn niet alleen actief in
Afrika, maar ook in Amsterdam, en Engeland.
In het beantwoord (reply) adres van het nigeriaanse
mailtje staat altyd een e-mail adres!
B.v.: [email protected] (en vele andere varianten).
Stuur dan in dit geval direct een mailtje naar tiscali.co.uk
met daarin het nigeriaanse SPAM mail en het e-mail van
de negerianen.
Het e-mail adres kunt vinden dmv 1 keer op het binnen
gekomen mailtje klikken (de regel word blauw gemarkeerd),
en vervolgens klikt u op uw rechter-muisknop, en kies -
eigenschappen!
In OUTLOOK express drukt u op de knop DOORSTUREN!
Links boven ziet u Aan: hierin plaatst u het e-mail adres
van de door hen gebruikte provider!
Voorbeeld:
Boven zag een adres [email protected], in
dit geval is de naam achter het @ teken, de
provider waarmee u contact moet opnemen.
U kunt de provider vinden op http://www.tiscali.co.uk
Het is niet altyd afkomstig tiscali!!!!
De provider zal het e-mail adres blokkeren, zo kunnen de
nigerianen geen post meer ontvangen.
Op het moment dat de Nigerianen begrijpen dat hun e-mail
adres geblokkeerd is dan heeft u grote kans dat u een nieuw
mailtje krijgt waarvan de inhoud weer anders is, en ook maken
ze gebruik van een nieuw e-mail adres!
Stuur direct een e-mail naar deze provider met de inhoud en
het nu door hen gebruikte mail adres!
Mischien wilt u geen kat en muis spel spelen, en niet
meer lastig gevallen worden met deze mails, gebruik
dan het anti-spam programma MAILWASHER, hiermee
kunt u uw normale e-mails gewoon ontvangen, en het SPAM
blokkeren.
Meer informatie over dit e-mail programma kunt u
vinden via: http://www.mailwasher.net/
Radar gaf een mooi voorbeeld van MIKE, maar bekijkt
deze eens:
http://www.ebolamonkeyman.com/angelaorjudy.htm
Nigerian fraude letter museum:
http://www.quatloosia.com/
Groeten: Samboe koekoek!
Ook ik krijg (vaak) nigeriaanse spam mails!
Indien u deze mail ontvangt, regageer er NOOIT op!!!
Deze nigeriaanse criminelen zijn niet alleen actief in
Afrika, maar ook in Amsterdam, en Engeland.
In het beantwoord (reply) adres van het nigeriaanse
mailtje staat altyd een e-mail adres!
B.v.: [email protected] (en vele andere varianten).
Stuur dan in dit geval direct een mailtje naar tiscali.co.uk
met daarin het nigeriaanse SPAM mail en het e-mail van
de negerianen.
Het e-mail adres kunt vinden dmv 1 keer op het binnen
gekomen mailtje klikken (de regel word blauw gemarkeerd),
en vervolgens klikt u op uw rechter-muisknop, en kies -
eigenschappen!
In OUTLOOK express drukt u op de knop DOORSTUREN!
Links boven ziet u Aan: hierin plaatst u het e-mail adres
van de door hen gebruikte provider!
Voorbeeld:
Boven zag een adres [email protected], in
dit geval is de naam achter het @ teken, de
provider waarmee u contact moet opnemen.
U kunt de provider vinden op http://www.tiscali.co.uk
Het is niet altyd afkomstig tiscali!!!!
De provider zal het e-mail adres blokkeren, zo kunnen de
nigerianen geen post meer ontvangen.
Op het moment dat de Nigerianen begrijpen dat hun e-mail
adres geblokkeerd is dan heeft u grote kans dat u een nieuw
mailtje krijgt waarvan de inhoud weer anders is, en ook maken
ze gebruik van een nieuw e-mail adres!
Stuur direct een e-mail naar deze provider met de inhoud en
het nu door hen gebruikte mail adres!
Mischien wilt u geen kat en muis spel spelen, en niet
meer lastig gevallen worden met deze mails, gebruik
dan het anti-spam programma MAILWASHER, hiermee
kunt u uw normale e-mails gewoon ontvangen, en het SPAM
blokkeren.
Meer informatie over dit e-mail programma kunt u
vinden via: http://www.mailwasher.net/
Radar gaf een mooi voorbeeld van MIKE, maar bekijkt
deze eens:
http://www.ebolamonkeyman.com/angelaorjudy.htm
Nigerian fraude letter museum:
http://www.quatloosia.com/
Groeten: Samboe koekoek!
-
Je snapt er niets van: heb je mijn reactie wel goed gelezen!!!!.
Ik ben ook benaderd door die klunzen hoor maar ik HEB ER NIET OP GEREAGEERD EN BEN NIET MET ZE IN ZEE GEGAAN!!!!!!!!!!!!!.
Enne...bedankt voor de vergelijking te maken dat ik het zelfde als hen zou zijn...(je kent me dus echt niet).
Ik ben ook benaderd door die klunzen hoor maar ik HEB ER NIET OP GEREAGEERD EN BEN NIET MET ZE IN ZEE GEGAAN!!!!!!!!!!!!!.
Enne...bedankt voor de vergelijking te maken dat ik het zelfde als hen zou zijn...(je kent me dus echt niet).
Geweldig zeg die 419 eaters, ik wou dat ik het lef had om die oplichters er in te luizen. Ik ben uren aan het lezen geweest maar het was de moeite waard. Wel triest voor de mensen die er ingetrapt zijn en geld overgemaakt hebben.
Tweety is niet de enige Nederlander die op http://www.419eater.com actief is. Er zijn zeker een stuk of zes Nederlanders. Onder de schuilnaam Dr. Max Wieldruk (ik geef toe, hij is flauw maar effectief) probeer ik de 'jongens uit Nigeria' bezig te houden. Er is op zich niet veel lef voor nodig. Wel een mailaccount onder een schuilnaam, een niet-bestaand adres, een niet-bestaand telefoonnummer, want als hobby is het verzamelen van suikerzakjes of het maken van een fijne wandeling waarschijnlijk minder gevaarlijk. Je moet ze nooit je werkelijke persoonsinformatie geven, en je hebt te maken met criminelen...
Aan de andere kant: als je de Nigeriaanse oplichters bezighoudt, en steeds meer mensen doen dat, dan bestaat de kans dat het bewustzijn voor deze vorm van oplichting toeneemt, dat het succes van de oplichters afneemt en daarmee de bodem onder deze vorm van oplichting uitvalt. Doe dus mee, als je kunt!
(NB: voor mijn persoonlijke voorbeelden: zie http://www.geocities.com/maxwieldruk/
Dr. Max Wieldruk
Aan de andere kant: als je de Nigeriaanse oplichters bezighoudt, en steeds meer mensen doen dat, dan bestaat de kans dat het bewustzijn voor deze vorm van oplichting toeneemt, dat het succes van de oplichters afneemt en daarmee de bodem onder deze vorm van oplichting uitvalt. Doe dus mee, als je kunt!
(NB: voor mijn persoonlijke voorbeelden: zie http://www.geocities.com/maxwieldruk/
Dr. Max Wieldruk
Het moet dus zijn: Het moet dus "zijn": ......
Tweety; ik heb erg veel respect en bewondering voor jullie werkzaamheden. Veel succes!
Halllo Radar,
Ja ik wil wel even reageren op dit onderwerp. Deze week kreeg ik zo'n e-mailtje van zo'n oplichter. Vanaf het begin vertrouwde ik het al niet maar ben toch nieuwsgierig hoever dit zou gaan, veel te ver!!!! Ik heb nu een doodsverklaring van die oplichter gekregen van dat verre familielid die naar zijn zeggen is omgekomen bij een auto-ongeluk .Dit en een kopie van zijn (de oplichter) paspoort. IK denk dan alleen wie is dit persoon op deze foto en wie en hoe kan ik iemand waarschuwen voor deze praktijken zodoende kwam ik op het idee om jullie hierover in te lichten via de web-site van Radar, nu blijkt dat jullie dit onderwerp net hebben behandeld in de uitzending. Mijn vraag naar jullie toe is kan de politie hier niks mee? Zo ja , ik heb alle mailtjes bewaard dus als er iemand is die dit wil hebben dan hoor ik het wel.
Groetjes van een Sandra.
Ja ik wil wel even reageren op dit onderwerp. Deze week kreeg ik zo'n e-mailtje van zo'n oplichter. Vanaf het begin vertrouwde ik het al niet maar ben toch nieuwsgierig hoever dit zou gaan, veel te ver!!!! Ik heb nu een doodsverklaring van die oplichter gekregen van dat verre familielid die naar zijn zeggen is omgekomen bij een auto-ongeluk .Dit en een kopie van zijn (de oplichter) paspoort. IK denk dan alleen wie is dit persoon op deze foto en wie en hoe kan ik iemand waarschuwen voor deze praktijken zodoende kwam ik op het idee om jullie hierover in te lichten via de web-site van Radar, nu blijkt dat jullie dit onderwerp net hebben behandeld in de uitzending. Mijn vraag naar jullie toe is kan de politie hier niks mee? Zo ja , ik heb alle mailtjes bewaard dus als er iemand is die dit wil hebben dan hoor ik het wel.
Groetjes van een Sandra.
Hoi Sandra,
Zo'n doodsverklaring is nog niets. Dat is slechts het topje van de ijsberg. Zo'n verklaring krijg je gemiddeld na een week (soms twee) al in je mailbox. Het je Monica's verhaal gelezen in mijn eerste bericht? Dat verhaal begint pas ongeveer een maand ná de documenen procedure (doodsverklaringen, bankpapieren, etcetera). De eerdere emails van Monica zijn helaas verloren gegaan. De politie kan er niets mee. Ze kunnen pas iets doen als jij echt daadwerkelijk geld kwijt bent, en dan pas alleen als de oplichter uit Nederland komt (er zitten er veel in Amsterdam en een paar in Rotterdam en de rest van Nederland).
Dit betekend niet dat niemand er iets mee kan! Ik ben wel geïnteresseerd. Kun je mij e-mailen op [email protected] ?
PS: Redactie,
In het artikel staat een typefout! De link die jullie geven in het artikel op deze site staat als www.149eater.com maar hij gaat wel correct naar www.419eater.com (dat laatste adres in natuurlijk het juiste).
Tweety
Zo'n doodsverklaring is nog niets. Dat is slechts het topje van de ijsberg. Zo'n verklaring krijg je gemiddeld na een week (soms twee) al in je mailbox. Het je Monica's verhaal gelezen in mijn eerste bericht? Dat verhaal begint pas ongeveer een maand ná de documenen procedure (doodsverklaringen, bankpapieren, etcetera). De eerdere emails van Monica zijn helaas verloren gegaan. De politie kan er niets mee. Ze kunnen pas iets doen als jij echt daadwerkelijk geld kwijt bent, en dan pas alleen als de oplichter uit Nederland komt (er zitten er veel in Amsterdam en een paar in Rotterdam en de rest van Nederland).
Dit betekend niet dat niemand er iets mee kan! Ik ben wel geïnteresseerd. Kun je mij e-mailen op [email protected] ?
PS: Redactie,
In het artikel staat een typefout! De link die jullie geven in het artikel op deze site staat als www.149eater.com maar hij gaat wel correct naar www.419eater.com (dat laatste adres in natuurlijk het juiste).
Tweety
hallo
ik wil alleen even kwijt dat ik dankzij rader erachter ben gekomen dat wij ook te maken hadden met spam uit afrika.
maar door een link kon ik mike van 419.com vragen om hulp, en ik ben blij dat hij mij geholpen heeft.
vriendelijke groeten van kobesjes
ik wil alleen even kwijt dat ik dankzij rader erachter ben gekomen dat wij ook te maken hadden met spam uit afrika.
maar door een link kon ik mike van 419.com vragen om hulp, en ik ben blij dat hij mij geholpen heeft.
vriendelijke groeten van kobesjes
[k]ik wil alleen even kwijt dat ik dankzij rader erachter ben gekomen dat wij ook te maken hadden met spam uit afrika.[/k]
Mooi, zo! Blij voor u. Zo zie je maar weer dat publesiteit het machtigste wapen is on dizze oplichting tegen te gaan. Niet aleen via internet, maar voral de tv, radio en kranten mogen nog wel vaker en meer an doen. Overegens hoef u voor expertize niet per see in de buitenlanden terecht hoor , u ondetekenende is hier ook al tijdje mee bezeg, kom maaes langs op me side http://www.klaasdevriesjr.nl
Zelf gezeli mee doen om de uplichters te kakken te zetten ken ook, doe mee http://spam.web-log.nl/index.log?ID=359086
Mooi, zo! Blij voor u. Zo zie je maar weer dat publesiteit het machtigste wapen is on dizze oplichting tegen te gaan. Niet aleen via internet, maar voral de tv, radio en kranten mogen nog wel vaker en meer an doen. Overegens hoef u voor expertize niet per see in de buitenlanden terecht hoor , u ondetekenende is hier ook al tijdje mee bezeg, kom maaes langs op me side http://www.klaasdevriesjr.nl
Zelf gezeli mee doen om de uplichters te kakken te zetten ken ook, doe mee http://spam.web-log.nl/index.log?ID=359086
Sorry Klaas maar ik word tureluurs van die site van jou, die is gewoon onleesbaar.