Ik heb 28 feb.j.l. dexia een brief gestuurd om op grond van WBP ,recht heb op inzage op in-en afschriften door dexia verwerkte persoonsgegevens die op mij betrekking hebben.
Vandaag 16 maart kreeg ik een antwoord van dexia op mijn brief van 28 feb. j.l. , zij schrijven :
In uw brief doet u een beroep op het recht van inzage van uw persoonsgegevens op basis van artikel 35 van de wet beschrming persoonsgegevens.U zult hier separaat over worden bericht.In deze brief zullen wij uitsluitend ingaan op de overige punten van uw brief.
Naar aanleiding van uw verzoek inzake een "consumentenprofiel" willen wij u nog wijzen op het volgende.Bij het afsluiten van een effectenlease-overeenkomst zijn wij,naar onze mening,niet verplicht om naar uw ervaring met beleggen,uw beleggingsdoelstellingen en uw financiele positie te informeren.De toepasselijke regelgeving schrijft voor dat de verplichting tot het inwinnen van informatie over de persoonlijke situatie van de client per dienst verschilt.DE effectenlease-overeenkomst bieden wij u aan als kant-en-klaar-product.Behalve voor het maandbedrag,soort product en daarmee de effecten waarin voor u is belegd , hoeft u als client verder g een beleggingskeuzes te maken en ontstaan er geen verdere financiele verplichtingen dan genoemd in de effectenlease-overeenkomst.
Overigens hebben wij wel gekeken naar uw financiele positie.Voor de totstandkoming van een overeenkomst toetsen wij iedere klant bij BKR.Daarnaast vindt in bepaalde gevallen een extra toetsing plaats van de inkomenspositie en van waarde van eventuele al bij Bank Labouchere lopende contracten.
Dit was het reactie van dexia op mijn brief!!!!Deze gegevens werden niet vrijgegeven.
Ik heb een kopie van dexia en de brief opgestuurd naar Stichting Leaseverlies.
Wat moet ik nu verder???
Alle reacties zijn van harte welkom:[email protected]
M. vr. Gr.
Alvast bedankt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WBP!!!!
Re: WBP!!!!
Pure onzin ze hebben nergens naar gekeken .
Laten ze maar een kopie sturen van je burto jaar salaris van de tijd dat je dit fijne contract heeft ondertekend.(hebben ze niet ,,,zorgplicht,,,)
Ga lekker naar een goed advocaat .
Het is alle dubbel en dwars bewezen dat ze niets hebben gedaan.
Sluit je aan bij PAY-BACK
Het doek valt langzaam voor dexia ze kunnen niet blijven rekken
Groetjes DM
Laten ze maar een kopie sturen van je burto jaar salaris van de tijd dat je dit fijne contract heeft ondertekend.(hebben ze niet ,,,zorgplicht,,,)
Ga lekker naar een goed advocaat .
Het is alle dubbel en dwars bewezen dat ze niets hebben gedaan.
Sluit je aan bij PAY-BACK
Het doek valt langzaam voor dexia ze kunnen niet blijven rekken
Groetjes DM
Ik heb ook zo'n brief ontvangen van die Lui!!! Echte onzin
Het begint zo langzamerhand op een grijs gedraaide grammofoonplaat te lijken want zo'n ruim 2 en een half jaar geleden kreeg ik exakt het zelfde antwoord van toen nog Legio. Wat dat betreft heeft Dexia gewoon de policy van Legio overgenomen.Bij het afsluiten van een effectenlease-overeenkomst zijn wij,naar onze mening,niet verplicht om naar uw ervaring met beleggen,uw beleggingsdoelstellingen en uw financiele positie te informeren.De toepasselijke regelgeving schrijft voor dat de verplichting tot het inwinnen van informatie over de persoonlijke situatie van de client per dienst verschilt.DE effectenlease-overeenkomst bieden wij u aan als kant-en-klaar-product.Behalve voor het maandbedrag,soort product en daarmee de effecten waarin voor u is belegd , hoeft u als client verder g een beleggingskeuzes te maken en ontstaan er geen verdere financiele verplichtingen dan genoemd in de effectenlease-overeenkomst.
Overigens hebben wij wel gekeken naar uw financiele positie.Voor de totstandkoming van een overeenkomst toetsen wij iedere klant bij BKR.Daarnaast vindt in bepaalde gevallen een extra toetsing plaats van de inkomenspositie en van waarde van eventuele al bij Bank Labouchere lopende contracten.
Ik ben helemaal niet geïnteresseerd wat ze vinden bij Dexia. Men moet zich gewoon aan de wet houden en deze schrijft voor - zeker bij dit soort van risicovolle producten - dat er naar ervaring met beleggen etc. gevraagd moet worden.
Maar nee, Dexia denkt zich boven de wet te kunnen stellen getuige hun reactie als antwoord.
Van het BKR heb ik schriftelijk een bevestiging gehad dat Legio/Dexia niet voldoende heeft gekeken naar de persoonlijke omstandigheden van contractanten en men erop wijst dat alleen een check bij het BKR absoluut onvoldoende was om een juist oordeel te kunnen vellen. Indien er niet is gekeken naar inkomen en o.a. de vaste lasten die men heeft dan is naar het oordeel van BKR deze informatie niet juist uitgevoerd en eigenlijk tegen de regels van de aangesloten instellingen bij het BKR.
Dit is een standaard reactie van Dexia, ik heb precies hetzelfde antwoord van die oplichters gekregen.
Ze denken bij DEXIA echt dat ze zelf de wetten maken!
Zegt genoeg!naar onze mening
-
Gast
dexia heeft nooit geinformeerd naar iemands inkomen.
in mijn geval (waoér) leende men mij vlot een groot bedrag,en ik was zo stom, om 2 jaar later nog eens een contract te tekenen.
iedere bank in nederland (en daarbuiten) leent wao.ers praktisch geen geld,zonder inkomens verklaring! (dan nog max € 1750) iedere weldenkende rechter, zal als hij daarover nadenkt, tot de conclusie komen dat in mijn geval bijvoorbeeld ,men nooit mij een contract had mogen afsluiten!
je kunt zeggen ,maar je doet je dat zelf aan,ja dat is zo,maar andere banken nemen je, tegen je zelf in bescherming ,door je dan geen geld of anderszins te lenen!!
dus dexia heeft in veel gevallen in ieder geval de zorgplicht geschonden!!
waarvan akte !
in mijn geval (waoér) leende men mij vlot een groot bedrag,en ik was zo stom, om 2 jaar later nog eens een contract te tekenen.
iedere bank in nederland (en daarbuiten) leent wao.ers praktisch geen geld,zonder inkomens verklaring! (dan nog max € 1750) iedere weldenkende rechter, zal als hij daarover nadenkt, tot de conclusie komen dat in mijn geval bijvoorbeeld ,men nooit mij een contract had mogen afsluiten!
je kunt zeggen ,maar je doet je dat zelf aan,ja dat is zo,maar andere banken nemen je, tegen je zelf in bescherming ,door je dan geen geld of anderszins te lenen!!
dus dexia heeft in veel gevallen in ieder geval de zorgplicht geschonden!!
waarvan akte !