LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dierenverzekering.

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Bob Schurkjens

Re: dierenverzekering.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Is dat inenten voor of na de crematie?

En inderdaad: ook hier zullen weer hele volksstammen intrappen. Want: je wil toch het beste voor je huisdier?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ninc schreef:Kosten ca € 10 per maand.
Maximale vergoeding voor een kat crematie € 125,- (excl. 19% eigen risico)(let op deze is uiteraard maar eenmalig hè!)
Eénmalig een crematie voor een kat die 9 levens heeft? :wink:

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik denk dat we in nederland een beetje verzekerziek zijn geworden. Je kunt werkelijk vanalles verzekeren.

Volgens mij kun je beter de premie van de overbodige verzekeringen (zoals de dierenverzekering, een verzekering voor een mobiele telefoon enz enz) op een spaarrekening zetten en daaruit betalen als je een keer kosten hebt. Levert het ook nog een beetje rente op en zal vaak uiteindelijk voordeliger zijn dan al die jaren premie betalen.

mihoen

Ongelezen bericht door mihoen »

reserveer op een spaarrekening iedere maand gewoon eens 15 of 20 euries per dier, of 10 als je er wat meer hebt. dan heb je een eigen verzekering, ben je zelf gemachtigde en bevoordeelde. je krijgt alles betaald wat nodig is, ook al is een ingreep soms voor de 2de keer nodig of een derde keer. zelfs het eten kun je er van aanschaffen.

kortom, een verzekering is totaal onnodig. en de keer dat je dier een grote operatie moet ondergaan welke ook nog eens door de verzekeraar wordt betaald, de kans dat je door de bliksem getroffen wordt is groter...
en gebeurd het toch, waarom zou je een groot bedrag niet in meerdere termijnen betalen. een beetje dierenarts die zijn klanten en patienten kent, begrijpt de huidige financiele omstandigheden aardig en zal met een redelijke serie betalingstermijnen akkoord gaan...

Iggayuli

Ongelezen bericht door Iggayuli »

Wij hebben 3 honden die alle 3 verzekerd waren bij proteq, maar een premie verhoging voor ons van ruim 80% per hond is echt belachelijk.
We betaalde eerst ongeveer € 180,- per hond en dat wordt nu zo rond de € 330,- per hond
We maken nu zelf maar een spaarpotje, want voor dat geld wat je nu aan Proteq dier en zorg kwijt bent daar kan je een hoop keren voor naar de dierenarts. Voorheen haalde we het er net wel/niet uit dit geeft ook niet dat is tenslotte een verzekering. Maar zo'n verhoging????? :twisted:
Tevens heb ik 3 gezonden honden die niets aan de heupen en ellebogen mankeren (zijn alle 3 officieel op de foto gegaan en het is door erkende artsen nagekeken) en als je dan als antwoord krijgt "dan heeft u pech met deze premie verhoging" Ja sorry dat gaat er bij mij niet in.
Nou ja zullen zo lekker veel klanten over houden.
Iggayul'i

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je angst en onzekerheid afkopen bij Proteq is inderdaad een dure en zeer verliesgevende grap.

Emmy75

@Iggayuli,

Met verzekering gaf je aan het soms net wel of net niet te halen... Volgens mij heb je dan per saldo toch wat verlies geleden. Als je het bedrag van de premie op een spaarrekening had gezet en het stond er toch even op dan kreeg je tenminste ook nog rente. Wellicht niet zoveel maar toch wat.

mihoen

Ongelezen bericht door mihoen »

Emmy75 schreef:@Iggayuli,

Met verzekering gaf je aan het soms net wel of net niet te halen... Volgens mij heb je dan per saldo toch wat verlies geleden. Als je het bedrag van de premie op een spaarrekening had gezet en het stond er toch even op dan kreeg je tenminste ook nog rente. Wellicht niet zoveel maar toch wat.
precies, lees mijn vorige post en je weet waarom ik anti-dierenverzekering ben en het een grote onzin vindt

Emmy75

mihoen schreef: precies, lees mijn vorige post en je weet waarom ik anti-dierenverzekering ben en het een grote onzin vindt
Zelf schreef ik ook iets van gelijke strekking een paar uurtjes eerder :lol:

Datzelfde principe vind ik ook opgaan voor bijvoorbeeld de verzekering die je bij providers kan afsluiten voor een mobiele telefoon welke iemand gratis bij het abo krijgt. Zorg dat je ergens een oud werkend toestelletje hebt liggen en gaat het ding stuk, gebruik die tot het moment dat je het abo kan verlengen en scoor dan weer een gratis telefoon. Vaak kun je het abo al een aantal maanden vooruit verlengen. Je hebt ook nog een beetje fabrieksgarantie. Dus hoe lang zal zo'n periode helemaal zijn? Bovendien heb je niet bij al die verzekeringen een gratis leentoestel en ben je het ding een poosje kwijt bij reparatie, dus moet je daar toch een oplossing voor hebben. Of schaf desnoods een goedkoop dingetje aan om een periode te overbrugggen, is nog altijd voordeliger dan de verzekering ervoor. Tja je zult het dan een keertje een poosje moeten doen met een minder toestel. Maar al die jaren dat je dat niet nodig hebt, heb je wel gespaard.

riasch

Ongelezen bericht door riasch »

Ook wij hebben de hond verzekerd bij Proteq.Onze hond is nu 9.5 jaar oud en altijd verzekerd geweest.Heb hier jarenlang geen gebruik van hoeven maken(gelukkig),maar vorig jaar hebben we ongeveer 2000euro aan onderzoeken gehad vanwege mank lopen.Hiervoor naar een kliniek in Wageningen en Utrecht geweest.Omdat bepaalde onderzoeken over de hele poot gingen kregen we meer dan de helft niet vergoed,omdat de elleboog daar uiteraard ook tussen zat.En ellebogen en heupen werden niet vergoed.Nu,na de veranderingen van de polissen wordt dat ineens wel vergoed,maar natuurlijk niet achterstallig.Omdat de hond nu ouder is dan 8 jaar,komt er opeens 10% extra premie bij,+4% jaarlijks.Dus per jaar(ieder jaar) 14 %.Na mijn telefoontje dat ik dat wel erg veel vond,zei men dat de hond ook ouder wordt en daardoor (waarschijnlijk) ook meer ging kosten.Op mijn vraag waarom het dan nog behoorlijk aan de prijs is voor jonge honden,zei ze dat ze me begreep,maar zo was het nu éénmaal.Ik ga nu de verzekering van de kat in ieder geval opzeggen en ga nog wat internetshoppen om te kijken of ik voor de hond ergens anders tercht kan.In den beginne was men blij wanneer je klant werd,maar nu het ze goed gaat ,vergeten ze waar het om ging.Het welzijn van de dieren!!

S.Vink

Ongelezen bericht door S.Vink »

Ook ik zit bij proteq en heb 2 honden verzekerd.
Denk er nu ook hard over om daar weg te gaan zoals velen onder ons.
Nu nog een goede verzekering zoeken waar ik mijn honden onder breng want wil wel verzekerd blijven!
Soms denk ik als ik dit zo lees "Hier gaat Proteq spijt van krijgen"maar aan de andere kant komt er net zoveel geld binnnen met de helft van de klanten en dus ook de helft minder declaraties dus Proteq is slim bezig.
Bestaande klanten die nu een hond hebben met heup en elleboogproblemen worden toch niet geholpen want zijn uitgesloten maar mogen wel mee betalen.
Heel krom allemaal!!!
Maar ik heb de balen van Proteq wat heel jammer is want was altijd zeer tevreden.

susp

Ongelezen bericht door susp »

Ik heb mijn beide honden bij Proteq verzekerd en ben er ontzettend tevreden over. Je hoeft niet meteen bij de dierenarts te betalen, maar krijgt netjes een nota thuis gestuurd met daarop het bedrag dat voor eigen risico is. Vooral voor een grote hond kunnen de kosten bij dierenartsbezoeken flink oplopen. Afgelopen jaar heb ik 396 euro aan premie voor één hond betaald. In die tijd werd mijn ene hond flink ziek. Totale kosten waren anders ver over de 1800 euro uitgekomen. Tegenwoordig ben je ook verzekerd voor heup en gewrichtaandoeningen. Wel ietsjes duurder, maar dat is het me zeker waard.

Een spaarpotje lijkt handig, maar de meeste mensen zijn toch sneller geneigd daar iets uit weg te pakken en laten we eerlijk wezen. Wie heeft er 2000 euro in het hondenspaarpotje zitten?

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Huisdieren nemen zonder een een vorm van potje vind ik dus niet slim (als je je huisdier je lief is). Of dat nu 100, 500 of 2000 is, dat maakt niet uit. Er zijn zo bijv. mensen die in de bijstand zitten, 1 of zelfs meer huisdieren hebben en bij wijze van spreken zelfs voor een pak medicijnen een betalingsregeling vragen aan de DA. Dan ben je lekker bezig en moet je je afvragen wat je aan het doen bent en of dat daadwerkelijk in het belang van je huisdier is.

Miranda1963

Ongelezen bericht door Miranda1963 »

Wij hebben in februari dit jaar een pup (franse bulldog) gekocht. De keuze voor dit ras en de risico's hebben we zorgvuldig afgewogen en wij zijn dus niet over één nacht ijs gegaan. We zijn heel goed op de hoogte van de problemen bij de franse bulldog en hebben haar verzekerd bij de Kruidvat. In het verleden hebben we drie labradors gehad en dit was in de tijd dat het ras nog redelijk gezond was. Toen de page toiletpapier reclame in beeld kwam, is het ras aardig kapot gefokt helaas. We hebben helaas hele hoge dierenarts kosten gehad. Duizenden guldens hebben de dierenartsen aan ons verdient. Eén hond is maar 2 jaar geworden en de andere twee gelukkig nog dertien. We waren niet verzekererd en we hebben hier zeker van geleerd. Het blijven levende wezens waar je geluk en pech mee kunt hebben. Alle honden waren van erkende fokkers en dus met stamboom. Het zegt dus niet alles en wij hebben onze fransje dus nu verzekerd. Het eigen risico is laag (€ 35)en ze betalen binnen drie weken. Dit uit ervaringen van andere hondenbezitters die bij de Kruidvat zijn verzekerd. En waarom niet verzekeren, wij mensen hebben toch ook een ziektekostenverzekering. Proteq heeft zijn premies aardig opgeschroefd en veel afwijkingen uitgesloten. Dus daarom geen Proteq verzekering. Er zijn zelfs verzekeringen waar al sommige rassen worden uitgesloten, bijv. de Hema. Ik hoop natuurlijk dat wij de verzekering zo weinig mogelijk nodig zullen hebben en onze hond zo lang en gezond mogelijk leven tegemoet gaat.

Fris

Ongelezen bericht door Fris »

het verschil tussen alle verzekeringen is behoorlijk subtiel. Als je een hond hebt dan zou ik kijken naar welke (erfelijke) aandoeningen hij waarschijnlijk heeft, elke hond is weer anders.

het zit 'm altijd in de kleine lettertjes, wat wel en wat niet is verzekerd. Orienteer je vooral lang en uitgebreid. Er zijn nogal wat sites op internet die dierenverzekeringen vergelijken. Typ maar in Google en je hebt er zo een paar, bv http://www.dierenverzekering-vergelijken.eu, maar zo zijn er nog een heleboel. Gewoon even wat tijd in steken!
Er zijn eigenlijk maar een stuk of drie echte verzekeraars, de rest koopt het daar weer in, bv Hema of kruitvat. Ik vraag me dan ook af wat ze schrappen in de polis om winstgevend te zijn, maar goed.

succes!

Gesloten