Medeforumleden,
Vandaag kreeg ik een mail van USPS, zie onderstaand. Ik heb echter nergens een bestelling lopen. Nu heb ik via internet gekeken, maar ik kan het pakket niet via track en trace vinden. Er zit wel een bijlage bij, document.zip. Als ik deze wil downloaden, geeft hotmail aan dat hierin een virus zit.
Is dit een fake mail met virus of is dit wel van USPS?
mvg,
Laura
Track your shipment ID075806
Van: UPS Service ([email protected])
Verzonden: dinsdag 27 september 2011 4:13:07
Dear customer.
The parcel was sent to your home address. And it will arrive within 5 business days.
More information and the tracking number are attached in document below.
Thank you for your attention.
USPS Global Services.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] mail USPS
Re: mail USPS
[quote="LM1987''] Van: UPS Service ([email protected]) [/quote]
http://host.madison.com/
Dit is niet UPS. Niks openen dus en de mail weggooien.
http://host.madison.com/
Dit is niet UPS. Niks openen dus en de mail weggooien.
-
Guardian72
- Contacteer:
Dit is een fake.
Of een virus, of spyware.
gewoon deleten - USPS heeft zowiezo zijn eigen domein.
Daarnaast - de post (USPS is United States Postal Service, de amerikaanse PostNL zeg maar) stuurt nooit ONTVANGERS bericht - hooguit de verzender (die moet kunnen tracen) en de verzender zou ervoor kunnen kiezen jou dit nummer door te geven.
Of een virus, of spyware.
gewoon deleten - USPS heeft zowiezo zijn eigen domein.
Daarnaast - de post (USPS is United States Postal Service, de amerikaanse PostNL zeg maar) stuurt nooit ONTVANGERS bericht - hooguit de verzender (die moet kunnen tracen) en de verzender zou ervoor kunnen kiezen jou dit nummer door te geven.
Wat opvalt, is dat USPS het bericht zou hebben verstuurd, maar UPS Service de afzender zou moeten zijn. Dit zijn twee verschillende bedrijven.
Volledig fake dit mailtje, direct weggooien.
Volledig fake dit mailtje, direct weggooien.
Laura, je hebt mazzel dat je Hotmail de boel heeft tegengehouden. Voortaan niet eerst klikken en dan vragen, zou ik zeggen. Een klein beetje alerter reageren kan een hoop problemen voorkomen - er komt een keer een mailtje met een virus dat hotmail niet herkent en dan ben je echt de pineut!LM1987 schreef:Medeforumleden,
...Ik heb echter nergens een bestelling lopen. Nu heb ik via internet gekeken, maar ik kan het pakket niet via track en trace vinden. Er zit wel een bijlage bij, document.zip. Als ik deze wil downloaden, geeft hotmail aan dat hierin een virus zit.
Aangezien je al op het mailtje geklikt hebt, weet de afzender dat nu ook - meestal staat er een piepklein plaatje van 1x1 pixel in het emailtje wat gebruikt wordt om je IP adres te registreren. Zorg ervoor dat deze afzender in je spamfilter komt zodat een 2e poging je PC niet alsnog fataal wordt!
Zie email als vreemde kerels aan de deur: als je ze niet kent dan laat je ze ook niet binnen!
-
Guardian72
- Contacteer:
Maakt niet uit.newmikey schreef:Zorg ervoor dat deze afzender in je spamfilter komt zodat een 2e poging je PC niet alsnog fataal wordt!
Ze hebben binnen 10 seconden een andere 'afzender'.
Guardian72 schreef:Maakt niet uit.newmikey schreef:Zorg ervoor dat deze afzender in je spamfilter komt zodat een 2e poging je PC niet alsnog fataal wordt!
Ze hebben binnen 10 seconden een andere 'afzender'.
Een goed spamfilter kijkt niet alleen naar afzender maar ook naar inhoud en type bijlage. Een uitstekend spamfilter is "zelflerend" waardoor de hoeveelheid spam afneemt naarmate je zelf vaker aangeeft wat spam is en wat niet (false positive).
Gmail is in mijn ervaring een stuk slimmer dan Hotmail. Yahoo zit daar ergens tussenin.