LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] te hoge meterstanden energie direct
-
Re: te hoge meterstanden energie direct
Veel mensen betalen liever een paar honderd euro te veel aan energie dan dat ze met een stukje papier en een potloodje naar de meterkast moeten lopen. En/of moeten bukken (oei auw kreun) om de gasmeterstand te noteren.
Je hebt dan die enge cijfertjes op een papiertje staan. En dan wordt het pas écht moeilijk hè? Optellen en aftrekken en zo. Ooooohhh, oei zucht kreun hè. Bah.
Vervolgens komt men dan hier op dit forum een poging wagen met de hoop op een panklare oplossing voor die vervelende veuls te hooge enegiereekening.
Bah, hè. Jakkes zeg. Die is er dus nie. Nou ja, la ma zitte.
Je hebt dan die enge cijfertjes op een papiertje staan. En dan wordt het pas écht moeilijk hè? Optellen en aftrekken en zo. Ooooohhh, oei zucht kreun hè. Bah.
Vervolgens komt men dan hier op dit forum een poging wagen met de hoop op een panklare oplossing voor die vervelende veuls te hooge enegiereekening.
Bah, hè. Jakkes zeg. Die is er dus nie. Nou ja, la ma zitte.
Het omgekeerde gebeurt ook: energieleveranciers maken bewust een verkeerde nota op om je zo een loer te draaien. Zoek maar eens op NEM-praktijken.
2x meegemaakt dat eindnota niet klopte, verkeerde meterstanden die erop stonden.Fiesiekus schreef:Het omgekeerde gebeurt ook: energieleveranciers maken bewust een verkeerde nota op om je zo een loer te draaien. Zoek maar eens op NEM-praktijken.
1 daarvan zelf moeten opnemen, 1 daarvan heeft meteropnemer gedaan.
Van het zelf opnemen gelukkig dat ik bewijs had en het digitaal heb moeten invullen en dat je een bewijs krijgt daarvan met de ingevulde meterstande.
-
- Contacteer:
joyce rosendaal schreef:Er is een nieuwe meter geplaatst omdat ik nachtstroom wilde. En volgens die meter verbruik ik bijna de helft minder dan met de oude meter.Gr Joyce
Antwoord van je probleem geef jezelf aan. Lag blijkbaar aan de meter.
Zelf zit ik nu bijna 2 jaar bij ED en nooit problemen gehad. Ben door de jaren heen meerdere keren overgestapt en nog nooit een "truuk met meterstanden " ondervonden.
Teunbosseman schreef:
Zelf zit ik nu bijna 2 jaar bij ED en nooit problemen gehad..
Dus dan zou het goed zijn ? omdat jij nooit problemen hebt gehad?
Energie direct is echt slecht!!
-
- Contacteer:
ciske schreef:Teunbosseman schreef:
Zelf zit ik nu bijna 2 jaar bij ED en nooit problemen gehad..
Dus dan zou het goed zijn ? omdat jij nooit problemen hebt gehad?
Energie direct is echt slecht!!
Om met je eigen woorden te spreken:
Dus dan zou het slecht zijn ? omdat jij wel problemen hebt gehad?
nee hoor, ze zijn gewoon slecht een grote oplichters bende is engerie direct.
-
- Contacteer:
Is jouw mening en ervaring, niet de mijne.ciske schreef:nee hoor, ze zijn gewoon slecht een grote oplichters bende is engerie direct.
Teunbosseman schreef:
Is jouw mening en ervaring, niet de mijne.
nou, prima toch?
-
- Contacteer:
Indciske schreef:Teunbosseman schreef:
Is jouw mening en ervaring, niet de mijne.
nou, prima toch?
helaas maak ik hetzelfde mee. Rekeningen betaald maar toen kreeg ik de jaarnota en als je dan een betalingsregeling wilt moet je het via een incassobureau doen. De 1e 2 maanden betaal ik in 1x om dat dit op dat moment goed uit komt en ik denk dan heb ik gelijk maar een voor sprong nou dat kan je beter niet doen want dan raakt energie direct en het incassobureau in de war. Inderdaad energie direct wil je niet te woord staan, op 2 mensen na. 1 mevrouw die had alles op de mail staan en alleen het geen wat terug gedraait moest worden heeft ze niet gedaan dus iedere keer krijg ik dus die incassobrief met hoge kosten. Dan verwijs ik naar mijn betalingen en naar die mail waarin ik afspraken heb maar ze blijven maar aanhouden. Nu vandaag is er weer een meneer van energie direct mee bezig en maar hopen dat het nu goed afloopt.
Het incassobureau wie we een bezwaar hebben gestuurd bekijkt de situatie niet eens en verwijst je terug naar energie direct. Heel erg vervelend allemaal want je hebt met diverse mail of telefonisch verkeer en iedereen zegt wat anders waardoor jij in de problemen komt. En ze hebben de macht want ze sluiten je gewoon af.
Groet,
nathalie
Het incassobureau wie we een bezwaar hebben gestuurd bekijkt de situatie niet eens en verwijst je terug naar energie direct. Heel erg vervelend allemaal want je hebt met diverse mail of telefonisch verkeer en iedereen zegt wat anders waardoor jij in de problemen komt. En ze hebben de macht want ze sluiten je gewoon af.
Groet,
nathalie
-
- Contacteer:
Hallo iedereen,
Ik krijg jullie berichten nu pas onder ogen. Ik zie dat er een aantal onduidelijkheden zijn of zijn geweest. Wanneer er nog steeds vragen zijn, stuur dan een e-mail naar [email protected].
Graag wil ik deze onduidelijkheden voor jullie uit de wereld te helpen.
Groetjes,
^Sharon van energiedirect.nl
Ik krijg jullie berichten nu pas onder ogen. Ik zie dat er een aantal onduidelijkheden zijn of zijn geweest. Wanneer er nog steeds vragen zijn, stuur dan een e-mail naar [email protected].
Graag wil ik deze onduidelijkheden voor jullie uit de wereld te helpen.
Groetjes,
^Sharon van energiedirect.nl
??????300-325 Euro per maand match met een verbruik van ongeveer 6500-7000kWh.
6500-7000 x € 0.3 (dikke kWh prijs) = € 1950-€ 2100 op jaarbasis, per maand /12 = € 162.50-€ 175,00
€ 300-€ 325 / 0.3 = 1000 kWh-1083 kWh per maand *12 = 12.000 kWh-13.000 kWh op jaarbasis
ik ben 1 jaar bij energie direct gebleven en ik was niet eens in die 1 jaar iedere dag thuis omdat ik een zoontje had met een aandoening en zat ik vaker bij mijn moeder.ik krijg uiteindelijk de eindnota en het bedrag dat ik moet betalen is 1500 euro.ik vind het wel erg vreemd dat ik zoveel moet betalen en dat het door de netwerkbeheer word gemaakt de berekening.voor mijn water heb ik wel geld terug gekregen omdat ik niet veel heb gebruikt maar dan krijg je dit over je kop.1500 euro,dit kan nooit kloppen.ik ben echt zwaar ontevreden over energie direct.ik adviseer niemand om daar naartoe te stappen.ik zat altijd bij eneco en daar heb ik nooit geen problemen mee gehad.
-
- Contacteer:
@ Nazani: Wanneer je even je gegevens stuurt in een e-mail naar [email protected], kijk ik even voor je wat er aan de hand is,en of ik je kan helpen !
Groetjes ^Lisette van energiedirect.nl
Groetjes ^Lisette van energiedirect.nl
-
@ Ciske.
Jij trekt te snel conclusies. Verbruik hangt van zo verschrikkelijk veel dingen af. Jij gaat alleen maar uit van het bedrag en "pats het klopt volgens niet"
Om iets zinnigs te zeggen moet je eerst altijd naar een aantal dingen kijken:
1. Zijn de meterstanden die gebruikt worden correct (vaak schattingen die foutief zijn)
2. Wat voor huis is het eigenlijk
3. Hoe is de gezinssituatie
4. Hoeveel is men uberhaupt thuis (uitkeringstrekkers zijn een goed vorbeeld, wonen vaak vrij klein maar zitten de gehele dag voor de buis met de verwarming aan en dan maar jammerer dat het hoge verbruik niet kan omdat ze klein wonen en maar 100 euro per maand aan voorschot betalen)
5.gaat het om GAS, ELEKTRICITEIT of beide (hoor ik verder nieamnd over).
6. wat voor apparatuur heeft men
Jij trekt te snel conclusies. Verbruik hangt van zo verschrikkelijk veel dingen af. Jij gaat alleen maar uit van het bedrag en "pats het klopt volgens niet"
Om iets zinnigs te zeggen moet je eerst altijd naar een aantal dingen kijken:
1. Zijn de meterstanden die gebruikt worden correct (vaak schattingen die foutief zijn)
2. Wat voor huis is het eigenlijk
3. Hoe is de gezinssituatie
4. Hoeveel is men uberhaupt thuis (uitkeringstrekkers zijn een goed vorbeeld, wonen vaak vrij klein maar zitten de gehele dag voor de buis met de verwarming aan en dan maar jammerer dat het hoge verbruik niet kan omdat ze klein wonen en maar 100 euro per maand aan voorschot betalen)
5.gaat het om GAS, ELEKTRICITEIT of beide (hoor ik verder nieamnd over).
6. wat voor apparatuur heeft men