LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sizz/ Vodafone bijna tot geen internet

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Harypjotr

Sizz/ Vodafone bijna tot geen internet

Ongelezen bericht door Harypjotr »

Hallo,

Sinds een paar maanden ben ik overgestapt naar Sizz, dit omdat ze mij een abonnement aanboden dat aantrekkelijk was i.c.m. een telefoon. Nu heb ik veel klachten van deze telefoon, de enige optie die daarvoor is laten repareren. Nu denk ik, als ik binnen 3 maanden meer dan 5 klachten heb:
* dode pixel in het scherm
* scheur in behuizing door HITTE
* batterij kan binnen half uur 50% minder zijn
* word veel te warm
* loopt regelmatig vast

Is hier niks verder aan te doen? Nieuwe telefoon uitzoeken??

Verder bied Sizz/ Vodafone mij 3.6Mbps tot 384kbps. Vaak tot bijna nooit haal ik de 384 kbps niet. (getest door eigenwebsite, en maar tellen hoe lang het duurt op webpagina te laden!)
Is het mogelijk om met deze rede mijn abonnement ongedaan te maken? Zoja, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Zo nee, is er verder iets anders aan te doen?

Ook heb ik regelmatig geen bereik, nu ben ik even informatie gaan zoeken op de website van vodafone, mijn huis staat precies op de grens van 2 zendmasten. hierdoor wisselt mijn telefoon regelmatig van de ene naar de andere. Het gevolg van dit wisselen is dat ik maar al te vaak sterker signaal oppik van België (Toch wel een stukje hiervandaan) en dan via België verbonden ben met telefonie. Niet fijn voor mijn internet.

Alvast bedankt, mocht iemand mij hierbij kunnen helpen.

Pjotr

Harypjotr

Re: Sizz/ Vodafone bijna tot geen internet

Niemand enig idee?

GodsSon

Ongelezen bericht door GodsSon »

Voor de problemen met het toestel:
Aanbieden ter reparatie

Voor de problemen met het bereik:
Toestel op handmatig verbinding maken zetten, dan is er iig geen probleem met het Belgische netwerk.
Mocht bereik slecht blijven (ontvangst) zou een nieuwe simkaart misschien een deel van het probleem ook op kunnen lossen. Doe hiervoor ook een kruistest met een ander toestel, dan weet je of het aan het toestel of aan de simkaart ligt.

Internetsnelheid is een maximaal te behalen snelheid die afhankelijk is van heel veel factoren, zelfs het weer heeft hier invloed op. Dit is niet iets waarop een abonnement op ontbonden kan worden, geen bereik wel.

Klinkt alsof u het toestel niet wil laten repareren, maar hoe moet een toestel dan gemaakt worden?

Harypjotr

Bedankt voor het antwoord.

Mijn toestel wil ik eigenlijk inwisselen voor een ander, dan wil ik best bijbetalen.
Reparatie zal denk ik toch helaas de enige mogelijkheid zijn.

Internet is overal slecht, tenzij je in de grote stad woont, in het zuiden van het land is het niet optimaal. Meerdere mensen van Vodafone hebben hier last van. Ook hebben meerdere mensen uit de buurt last van slecht bereik. Handmatig instellen heb ik al gedaan, maar dan blijf ik nog het probleem hebben dat mijn telefoon verbinding vaak weg valt, omdat mijn huis op de grens van 2 zendmastgebieden staat. (ik woon midden in een stad)

Heeft u meer informatie hoe ik mijn abonnement zou kunnen opzeggen met rede: slecht bereik?

Bedankt,

Gesloten