LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN glasvezel installatie

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
sellh
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2005 10:04

KPN glasvezel installatie

Ongelezen bericht door sellh »

Sinds maart j.l. is KPN hier in de wijk als een bezetene aan het adverteren met haar glasvezelabonnementen.
Vanaf september, het moment dat glasvezel beschikbaar zou zijn, zou het mogelijk zijn. Ik heb me daarvoor aangemeld, maar heb daar nu al spijt van.

Op 24 augustus is glasvezel aangelegd in de woning. De toezegging was dat daarna op korte termijn contact opgenomen zou worden door KPN. Het bleef de eerste weken stil. Maar in een brief van 2 september werd toegezegd dat binnen 2 weken het installatiepakket zou worden toegestuurd en dat er een monteur zou bellen voor een installatieafspraak.

Beide is niet gebeurd!

Twee weken geleden is het me gelukt om zelf telefonisch een installatieafspraak te maken voor 3 oktober. Weer een belofte dat het installatiepakket (binnen een week) zou worden toegestuurd. Weer niets.
Afgelopen maandag beloofde men alsnog een pakket te sturen, maar vandaag begreep ik in het KPN infocenter dat het weer niet gebeurd is.
Nadat men eerst voorstelde de installatieafspraak te verzetten, waarmee ik niet accoord ging, beloofde men vandaag nog met spoed een pakket te versturen. Maar ik heb er geen vertrouwen meer in en denk dat de installatieafspraak op 3 oktober met dank aan de slechte service van KPN volledig in het honderd loopt.

Wat een afknapper dit. Denk je van de slechte service van UPC af te zijn, krijg je dit.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: KPN glasvezel installatie

Ongelezen bericht door manondoris »

wij worden ook bestookt met aanbiedingen,inmiddels ligt het glasvezel netwerk op zijn plek . zo heb ik net post gehad van concepts ict met als aanbieding alles-in-1 50mbps pakket voor 53,50 per maand met 1 jaar gratis digitale tv basispakket t.w.v 5,95 per maand .dus na 1 jaar ga je 59,45 betalen ,bij upc waar alles vlekkenloos verloopt betalen we voor hetzelfde rond de 60 euro per maand. dus wat is wijsheid?

sellh
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2005 10:04

Re: KPN glasvezel installatie

Ongelezen bericht door sellh »

De problemen met UPC waren voor mij nu juist de reden om over te stappen naar KPN glasvezel.
Problemen bij UPC die ik bedoel: Internet haalt bij lange na de snelheid niet waarvoor ik betaal, Uitzending gemist geeft heel veel problemen, voor gemiste uitzendingen van de commerciële zenders moet extra betaald worden, een aantal lokale zenders waar ik belangstelling voor heb, zijn uit het UPC pakket gehaald.

KPN glasvezel leek een goed alternatief. Maar nu het op leveren aankomt, geeft KPN al wekenlang in het geheel niet thuis en toont KPN al bij voorbaat aan niets om klanten te geven. KPN beweert dat ik niet meer terug kan vanwege het contract. Maar dat zullen we nog wel eens zien. Als de afspraak om m'n internetverbinding op 3 oktober werkend op te leveren niet wordt nagekomen, doordat ik dan nog steeds geen installatiepakket heb ontvangen, is er simpelweg sprake van contractbreuk en die breuk is dan wat mij betreft definitief. En dan ben ik degene die schadevergoeding eist.

KPN heeft dus nog exact 3 dagen de tijd (donderdag, vrijdag, zaterdag) om te zorgen dat het installatiepakket me, zoals al vanaf begin september toegezegd, op tijd bereikt. Anders is het beslist einde oefening.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: KPN glasvezel installatie

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Hier in Meerssen willen ze het ook door onze strot duwen, ik ben heb alles van Kpn en ik surf draadloos met 54Mtbs, bedraad met 100, ik betaal voor alles, dus tv en tel 39.90 in de maand. Waarom zou ik dan overstappen naar glasvezel? Mijn tv is al hd en als de zenders niet in hd uitzenden, kan ik het ook niet ontvangen toch?

Glasvezel, een domme actie, ik wil echt meer betalen, voordat wat ik nu al heb... En sommige verkopers, zijn bij de beesten af. Hier lopen ze voor de gemeente rond, walglijke man.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: KPN glasvezel installatie

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Even iets rechtzetten , Het argument dat je voor uitzending gemist van de commercieele zender bij UPC moet bij betalen en dat als een rede ziet om over te stappen dan kan ik je uit de droom helpen. Dat bijbetalen moet bij elke aanbieder die HDTV aanbied simpel omdat dat vanuit de commercieele zenders gaat die willen dat en is niet de schuld van enige provider.

Wat Glas betreft nou ik wacht al 9 maanden op telefoon van de monteur
om alles thuis af te instaleren.

sellh
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2005 10:04

Re: KPN glasvezel installatie

Ongelezen bericht door sellh »

@wolter32

Bij KPN zijn die kosten van de commerciële uitzending gemist programma's dan blijkbaar in de totaalprijs doorberekend.
Bij UPC betaal je namelijk per bekeken commercieel programma, wat wordt opgeteld bij je maandbedrag. Bij KPN is dat niet zo, daar kun je commerciële programma's terugkijken zoveel je wilt, maar je maandbedrag wordt er niet hoger door. Althans, zo is het nu bij m'n ouders en het gezin van m'n zus die een internet+ bellen abonnement hebben bij KPN. Als dat bij een glasvezelabonnement anders is, ben ik daarmee op het verkeerde been gezet door de situatie bij m'n ouders en zus.

sellh
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jun 2005 10:04

Re: KPN glasvezel installatie

Ongelezen bericht door sellh »

Inmiddels nog steeds geen pakket ontvangen van KPN ondanks de talloze beloften. Zojuist gebeld en KPN meldde doodleuk dat het pakket nog steeds niet verstuurd is met de nodige non-argumenten waarom KPN hier niets aan kan doen.
Er werd me gezegd dat de afspraak voor maandag geannuleerd zou worden. Ik heb gezegd dat ik daar onder geen enkele voorwaarde mee accoord ga. Annulering van de afspraak = annulering van het contract. Zo simpel is het voor mij.

De tegenwerping dat ik het contract niet kon beëindigen is flauwekul, want KPN houdt zich niet aan de afspraken en levert dus een wanprestatie. Bovendien heb ik al een vrije dag opgenomen voor maandag en ook morgen om de gelegenheid te hebben de druk nog op te voeren.

Morgen ga ik nog proberen een afdelingshoofd te spreken en desnoods bij het hoofdkantoor in Utrecht m'n recht te halen.
Loopt dat allemaal op niets uit en gaat de installatieafspraak door schuld van KPN maandag niet door, dan verbreek ik onmiddellijk per aangetekende brief het contract wegens wanprestatie.

Hierbij het advies aan een ieder om niet in zee te gaan met KPN glasvezel. Het bedrijf houdt zich aan geen enkele afspraak.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: KPN glasvezel installatie

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik heb ondertussen al een tijdje glasvezel van de KPN, maar heb hetzelfde meegemaakt.

Het waren bij mij 3 fases:
1) Ontzettend lang wachten
2) Veel problemen (uitval telefoon, uitval internet af en toe uitval TV)
3) Eindelijk genieten van hetgeen waar je al die tijd al voor betaald.

Hopelijk gaan jullie na het lange wachten gelijk naar 3.
Bij mij hadden ze na het lange wachten ook nog iets verkeerd aangesloten bij de KPN, waardoor ik ontzettend veel problemen heb gehad.

Gesloten