LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN Amro meest klant onvriendelijke bank van Nederland!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
HPloeger
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 dec 2006 10:43

ABN Amro meest klant onvriendelijke bank van Nederland!

Ongelezen bericht door HPloeger »

Hieronder een paar voorbeelden van recente gevallen.... en ik zou zo een hele pagina vol kunnen schrijven...

Voordat Fortis erbij kwam was het een bank om trots op te zijn maar sinds de Belgen onderdeel zijn geworden van deze staatsbank kunnen ze niet meer veel goed doen.
Om een paar voorbeelden te noemen:
- Overzetten hoofdelijke aansprakelijkheid zo lang vertraagd dat het niet meer mogelijk was. Kleine zelfstandigen kunnen immers geen geld lenen bij de Bank...tenzij je natuurlijk 3 jaar historie kan laten zien. Hier ook helemaal geen oog voor het onderhavige geval. In het huis zit bijna 200K eigen vermogen dus voor een bank bijna geen risico voor een 350K hypotheek.
- Verlenging van de hypotheek gaat tegen de hoogste Fortis rente die op geen site te vinden is. En natuurlijk doen we als bank niet aan 2 sporen beleid.
- opheffen van de rekening lukt niet omdat er elke maand een contributie betaald moet worden voor een rekening dit opgeheven is. En juist daarom wou ik ook van die rekening af...
Zeg het maar!

Wanneer gaan de banken zich weer bezighouden met waarvoor ze ooit bedoeld waren? Laten we hopen dat de crises de banken weer terugbrengt naar de kern activiteit waarvoor ze ooit bedoeld waren.

Groeten,
H Ploeger

HPloeger
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 dec 2006 10:43

Re: ABN Amro meest klant onvriendelijke bank van Nederland!

Ongelezen bericht door HPloeger »

en dit is dan de reactie die je van de ABN Amro krijgt...oftewel we doen niks met de klacht...zak er maar in.


Hartelijk dank voor uw vraag over het opheffen van uw rekening.

Wij vinden het vervelend dat de rekening tot op heden nog niet is
opgeheven. Echter is de procedure die Quintin heeft besproken met u
in het eerder mail contact de enige en de juiste.

Hebt u nog vragen? Stel deze dan eenvoudig via http://www.abnamro.nl. Typ uw
vraag rechtsboven in het zoekvenster in en bekijk de gegeven
resultaten. Vindt u uw antwoord hier niet? Mail ons dan of bel 0900 -
00 24 (EUR 0,10 per minuut). Vanuit het buitenland belt u: +31 10 241
17 20 (normaal tarief).

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.
M. de Wolf

AWN_te_H
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2011 16:20

Re: ABN Amro meest klant onvriendelijke bank van Nederland!

Ongelezen bericht door AWN_te_H »

We zouden collectief moeten afspreken over te stappen naar Triodos of ASN.
Triodos is overigens geen 100% dochter van Rabobank zoals ik eerst dacht.
Kijk maar eens op www.wikipedia.nl
ASN is dochter van SNS.
Ik heb afgelopen jaren een goede keuze gemaakt door mijn rekeningen bij ING, Postbank, ABN Amro en Rabobank op te heffen en over te brengen naar Triodos en ASN.

Die charme-offensiefen van die banken komt mij m’n strot uit; "De bank anno nu", "We hebben naar je geluisterd Willem". Ja hoor, tuurlijk, een bank die luistert naar klanten.
Eerst jatten ze collectief je pensioen, vervolgens lopen klanten massaal weg en krijg je dit soort vervelende reclames iedere avond voor je kiezen.
Wel die Groenink even 26 miljoen meegeven omdat hij het heeft gepresteerd de beurskoers meer dan de helft te laten kelderen en hem ook nog even de kunstcollectie laten jatten voor nop.
Paleizen langs de Zuidas, ’t Blaak en op Utrecht CS en lekker bonussen toekennen met een 36 urige werkweek en openingstijden waar je als wel hardwerkende belastingbetaler niets aan hebt. 3 keer mijn handtekeningkaarten kwijtraken (ABN Amro), geen vervangende pas kunnen regelen als je een jaar op reis bent terwijl over de hele wereld ING kantoren staan.
Het zijn eerste klas prutsers die heel veel verstand hebben van graaien maar voor de rest werkelijk te dom zijn om te poepen.

ruudrja
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:44

Re: ABN Amro meest klant onvriendelijke bank van Nederland!

Ongelezen bericht door ruudrja »

Wij hadden klachten dat herhaaldelijk geldstortingen zoek raakten. Het eerste antwoord van de secretaresse van de districtsdirecteur in Venlo, Patrick van Duijnhoven, was dat zij ons adviseerde om maar eens naar een andere bank te gaan uitkijken. Zij wilde ons namens haar baas duidelijk maken dat wij ons niet zo druk moesten maken over een zak geld; die zou op een gegeven moment echt wel weer boven tafel komen.

De levering van een betaalautomaat in het kader van ABN AMRO Pin-in-One flopte compleet en niet alleen bij ons! De overeengekomen oplevering heeft alsgevolg nooit plaats gevonden. Wel schreef ABN AMRO van meet af aan onverschuldigd maandelijkse huurbedragen van onze rekening af, terwijl de terminal tot op heden nooit is opgeleverd. Dat geld is nooit terugbetaald !!

Wij hebben een gesprek aangevraagd bij de adjunct-directeur van het district die verantwoordelijk is voor de zakelijk markt. Hij schrok van onze klachten, nam ze in behandeling en hij zou er op op terugkomen.
Het antwoord werd uitgsteld en uitgesteld en weer uitgesteld ect. etc...

Na maanden kregen wij het antwoord van jawel: distictsdirecteur Patrick van Duinhoven:
De adjunct-directeur was ontslagen en ook aan ons werd de relatie opgezegd.
Daardoor hoefde ABN AMRO niet meer te leveren en konden we niet meer klagen!

We ontvingen een brief van ABN AMRO dat op ons eigen verzoek de overeenkomst was opgzegd! De onverschuldigde bedragen kregen wij niet terug. Het krediet werd opgezegd alle verzekeringen etc etc.

Wij hebben nu aangifte gedaan bij de Hoofofficier van Justitie, landelijk Parket wegens valsheid in geschrifte, diefstal en oplichting.

Het zonder enige aanleiding beëindigen van de relatie is in strijd de eigen Algemene Voorwaarden en in strijd met de van overheidswege vastgelegde zorgplicht voor banken.

Wat hier gebeurt mag dus helemaal niet. Maar het gebeurt en met groot machstvertoon. Wij werden aangeschreven door in totaal 40 man, alsof WIJ in gebreke waren!

Wij hebben een open brief aan Gerrit Zalm geschreven en gepubliceerd op Internet. Zie: http://www.rooijakkersmode.nl/ABNAMRO/

Mvg Ruud Rooijakkers

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: ABN Amro meest klant onvriendelijke bank van Nederland!

Ongelezen bericht door jammer »

Heden wat een zooi daar!!! Pak ze aan!!!!
Ook ik ben totaal niet tevreden over hun.
Ik heb zelf een spaarkoers en daar vraag ik de gegevens van, omdat de waarde onder de inleg staat.
Maar tot heden niks zinnigs.
Alleen u moet de andere afdeling hebben en anders maar naar de KIFID gaan.
Waarmee dan??? Ik heb totaal geen gegevens.
En mijn tussenpersoon dan? Die zegt gewoon ik wil of kan niks voor je doen.
Dat hadden ze bij het afsluiten moeten zeggen, dan had ik dit product nooit genomen.
Ik heb ze ook al gevraag hoe zit het met de zorgplicht?
Zal binnen kort wel weer een briefkrijgen.......met ......
Ik heb ze vandaag maar eens even gebeld.
Er is weer een nieuwe klacht aangemaakt.
En mijn tussenpersoon die zegt dat ze mij een brief heeft gestuurd op 20 september, heb ik ook nog niet gezien?????
Daar ga ik binnenkort maar eens even over bellen....vandaag was ze er niet.....
Wordt zeker vervolgd.....

kapenga
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2003 13:32

Re: ABN Amro meest klant onvriendelijke bank van Nederland!

Ongelezen bericht door kapenga »

Ook ik had een (zakelijke) rekening die op een gegeven moment door mij is laten opheffen. Pasje ingeleverd. Kreeg geen post meer.

Ongeveer 9 maanden later ineens een brief van een incassobureau dat ik 300 euro moest betalen voor opsporing (ze hadden moeite met me vinden?) en achterstallige betalingen op die rekening. Hij bleek gewoon nog te bestaan en op de rekening waar ik niet rood op kon staan, werd nog maandelijks bedrag afgehaald voor geleverde diensten. (Nooit post voor ontvangen) Meteen naar de ABN AMRO gegaan voor uitleg, maar die gaven aan niets te kunnen betekenen, want de zakelijke rekeningen waren overgedragen aan de Deutsche Bank ofzo. Die had verder geen ingang om mijn beklag te kunnen doen, dus die verwezen me naar het incassobureau. Het incassobureau wilde vanalles voor me doen, maar ik moest eerst die 300 euro binnen 3 dagen betalen, want anders zou ik diep in de problemen komen met BKR enzo.

Maar niet het risico genomen en de boel betaald. Vervolgens waren alle drie de partijen niet meer thuis en kon ik nergens meer terecht om mijn klacht te doen. Incasso verwees me naar de Deutsche Bank en die verwees me naar de ABN AMRO, want die waren nog steeds het loket voor de zakelijke rekeningen, maar die verwezen me weer naar de Deutsche bank.

Einde van het verhaal is dat ik nog steeds niet weet of de bankrekening nu opgeheven is en of dit nog een keertje kan gebeuren. Niemand bij ABN AMRO kan nog wat vinden van wat er toen was gebeurd.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: ABN Amro meest klant onvriendelijke bank van Nederland!

Ongelezen bericht door jammer »

En nu reageert de abn-amro bank opeens niet meer!!!! Wordt het nu te heet onder hun voeten????

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN Amro meest klant onvriendelijke bank van Nederland!

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Kapenga,

ABN AMRO Webcare wil graag voor je uitzoeken wat wij nog voor je kunnen doen. Daarvoor hebben we meer gegevens nodig. Kun je ons via een privébericht je telefoonnummer sturen zodat wij hierover contact met je kunnen opnemen?

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank N.V.
Bianca (afdeling Webcare)

Gesloten