LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN steeds klant onvriendelijker

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
JeLo
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2009 15:24

ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door JeLo »

ABN maakt mooie reclames dat de klant centraal staat, maar de bank wordt steeds onpersoonlijker en onvriendelijker.

Nog geen half jaar geleden kon in een nummer in Eindhoven bellen, waar ik rechtstreeks mijn dollars kon verkopen.

Wegens interne wijzigingen voortaan een 088-nummer bellen.

Echter daar kunnen ze dat niet en hebben ze weer een ander rechtstreeks nummer gegeven waar ik voortaan naar toe kon bellen.

Daar wordt je afgeblaft dat je dat nummer niet mag bellen, want je moet het 088-nummer bellen. Alleen daar kunnen ze geen dollars verkopen en moeten ze je weer doorverbinden naar het nummer wat je niet rechtstreeks mag bellen.

Klant-onvriendelijke zooitje bij de ABN!

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik moet U helaas gelijk geven. :(

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door jammer »

Ik kan er òòk over mee praten...... Heb ooit een polis aan geschaft in mijn woonplaats (beleggingsproduct Spaarkoers) en nu ik vragen heb geeft mijn tussenpersoon in mijn woonplaats geen antwoord. Ze heeft zelf gezegd ik kan en wil niks voor je doen......Waar betaal ik dan die kosten voor de tussenpersoon dan voor?????? Dit heb ik de abn-amro òòk gevraagd.
Het antwoord schijnt binnen kort te komen.......
Wordt vervolgd......

MIJn mening is:
Dan hadden ze in mijn woonplaats dit product gewoon niet moeten verkopen en zeker niet aan MIJ.

MAXIEM

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Dit is een ontwikkeling die je bij alle banken ziet. Ook de ING bank heeft de laatste tijd meer weg van een rif, dan een bank waar de klant nog koning is. Kortom: banken zien hun klanten meer en meer als melkkoetjes die in bioloodsen moeten worden opgeborgen want dat is goed voor de omzet en de jaarlijks uit te keren bonussen.

Maxiem.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste JeLo,

Wij vinden het vervelend om te lezen dat u niet naar behoren te woord bent gestaan. Onze excuses voor het ongemak.

Uw melding nemen wij mee in de de verdere ontwikkeling van onze service. Wij danken u voor uw bijdrage.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Bank NV
Mw. B. van Dijk-Arts

HPloeger
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 dec 2006 10:43

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door HPloeger »

Helemaal mee eens met deze reactie.
Voordat Fortis erbij kwam was het een bank om trots op te zijn maar sinds de Belgen onderdeel zijn geworden van deze staatsbank kunnen ze niet meer veel goed doen.
Om een paar voorbeelden te noemen:
- Overzetten hoofdelijke aansprakelijkheid zo lang vertraagd dat het niet meer mogelijk was. Kleine zelfstandigen kunnen immers geen geld lenen bij de Bank...tenzij je natuurlijk 3 jaar historie kan laten zien. Hier ook helemaal geen oog voor het onderhavige geval. In het huis zit bijna 200K eigen vermogen dus voor een bank bijna geen risico voor een 350K hypotheek.
- Verlenging van de hypotheek gaat tegen de hoogste Fortis rente die op geen site te vinden is. En natuurlijk doen we als bank niet aan 2 sporen beleid.
- opheffen van de rekening lukt niet omdat er elke maand een contributie betaald moet worden voor een rekening dit opgeheven is. En juist daarom wou ik ook van die rekening af...
Zeg het maar!

Wanneer gaan de banken zich weer bezighouden bij waarvoor ze ooit bedoeld waren? Laten we hopen dat de crises de banken weer terugbrengt waarvoor ze ooit bedoeld waren.

Groeten,
H Ploeger

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Helemaal mee een.

Op de Online Banking site staat contactpersoon met e-mail adres voor bancaire vragen vermeldt. Echter ze reageert helemaal niet op e-mails. (Alleen een bevestigingsmail dat de vraag is ontvangen )

En nu een brief gekregen dat ze de dienstverlening gaan verbeteren. Ben benieuwd wat dit gaan inhouden, maar vrees dat het alleen een prijsverhoging is

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door Eres »

Abn-Amro geeft het “pakket”(een stukje plastic om over je eigen geld te kunnen beschikken) een andere naam en verhoogd het tarief met 77%. Oh ja ze bieden allerlei onzin erbij aan, waar ze extra aan denken te verdienen.
De kosten voor je betaalproduct zijn hoger, wie dat wil geloven, kan je van alles wijs maken.
Het zijn juist de kleine bedragen die gemakkelijk scoren, men let hier niet zo goed op. Goed voor de bonus cultuur.
Klantvriendelijk noemt men dat, je zou toch een andere houding verwachten, nu de laatste jaren zo duidelijk is bewezen dat de financiële wereld volkomen onbetrouwbaar is gebleken.
Dit geldt natuurlijk ook voor de andere banken, zal deze mentaliteit ooit stoppen?

Dus mw. B v Dijk Arts wanneer u echt bij deze bank werkt, is er nog heel wat arbeid te verrichten

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik heb 1 week geleden een klacht ingediend dat mijn chip-saldo na
3 weken nog steeds niet was bijgeschreven ad 82,50 euro.
Nu ben ik inmiddels 4 weken verder en heb ik nog steeds niets gezien en
helaas ook geen antwoord gekregen op mijn klacht.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik zie dat het bedrag net is bijgeschreven, maar ik vind de
4 weken die ze blijkbaar nodig hebben gehad gewoonweg absurt.

ruudrja
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2011 15:44

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door ruudrja »

Afbeelding

ABN AMRO slaagt er niet in om Pin-in-One overeenkomst na te komen
De Pin-in-One overeenkomst hield de levering in van een nieuwe betaalautomaat omdat de oude ongeldig zou worden. Wij kunnen ons niet permiteren om zonder zo'n betaalautomaat te komen zitten.
Als wij ons erover beklagen dat het niet goed gaat met de oplevering, besluit ABN AMRO om de relatie met ons te beëindigen!! Zo komt ABN AMRO onder een contract uit.

1. Wij hadden klachten dat herhaaldelijk geldstortingen met zakken geld zoek raakten. Het eerste antwoord van de secretaresse van de districtsdirecteur in Venlo, [persoonsgegevens verwijderd door moderator], was dat zij ons adviseerde om maar eens naar een andere bank te gaan uitkijken. Zij wilde ons namens haar baas duidelijk maken dat wij ons niet zo druk moesten maken overAfbeeldingeen zak geld; die zou op een gegeven moment echt wel weer boven tafel komen.


2. De levering van een betaalautomaat in het kader van ABN AMRO Pin-in-One flopte compleet en niet alleen bij ons! De overeengekomen oplevering heeft alsgevolg nooit plaats gevonden. Afbeelding Wel schreef ABN AMRO van meet af aan onverschuldigd maandelijkse huurbedragen van onze rekening af, terwijl de terminal tot op heden nooit is opgeleverd. Dat geld is nooit terugbetaald !!


Wij hebben een gesprek aangevraagd bij de adjunct-directeur van het district die verantwoordelijk is voor de zakelijk markt. Hij schrok van onze klachten, nam ze in behandeling en hij zou er op terugkomen.
Het antwoord werd uitgesteld en uitgesteld en weer uitgesteld ect. etc...

Na maanden kregen wij het antwoord van jawel: distictsdirecteur Venlo,
[persoonsgegevens verwijderd door moderator]
De adjunct-directeur was ontslagen en ook aan ons werd de relatie opgezegd.
We werden eruit geschopt!
Daardoor hoefde ABN AMRO niet meer te leveren en konden we niet meer klagen!

We ontvingen een brief van ABN AMRO dat op ons eigen verzoek de overeenkomst was opgezegd! De onverschuldigde bedragen kregen wij niet terug. Het krediet werd opgezegd alle verzekeringen etc etc.

Wij hebben nu aangifte gedaan bij de Hoofofficier van Justitie, landelijk Parket wegens valsheid in geschrifte, diefstal en oplichting.

Het zonder enige aanleiding beëindigen van de relatie is in strijd met de eigen Algemene Voorwaarden en in strijd met de van overheidswege opgelegde zorgplicht voor banken.

Wat hier gebeurt mag dus helemaal niet. Maar het gebeurt en met groot machstvertoon. Wij werden aangeschreven door in totaal 40 man, alsof WIJ in gebreke waren!

Wij hebben een open brief aan Gerrit Zalm geschreven en gepubliceerd op Internet. Zie: http://www.rooijakkersmode.nl/ABNAMRO/

Afbeelding

Mvg Ruud Rooijakkers

MAXIEM

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ruudrja

Bankklanten zijn melkvee, niet meer en niet minder en tegenwoordig mag je zelfs niet loeien.

Maxiem.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door Noble »

Sorry, maar jullie hebben het ALLEMAAL fout....

Banken laten het RESULTAAT zien van hoe JULLIE de banken hébben willen... slécht dus...

want zeg nu zélf, INDIEN jullie massaal naar een bank zouden overstappen
die jullie het minst slecht behandeld, dan draaien banken snél bij.

WIE is er dus schuldig aan dit bank-gedrag??
juist de opvoeders, die gewooon bij die irritante bank blijven

want switchen moet je wat voor doen endat doen we liever niet toch??

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door jammer »

Noble heel scherp opgemerkt, maar in mijn gevan klaag ik over een (woeker)polis, die eigendom is van de abn-amro. En daar heb ik vragen overgesteld en tot nu toe heb ik 2 brieven gehad met ga maar naar de KIFID. En sinds kort weer een nieuwe brief van ze, waar ik maandag over terug gebeld zou worden.
Ik wacht even af. En anders komt er een klacht over de klacht en over de klacht en over de klacht. Abn-amro zal het weten ook.
Ze geven nu al toe dat de klachten van mij niet behoorlijk worden afgehandeld.....
En dat ik mails blijf sturen net zolang totdat ik de antwoorden krijg...
Ze zijn daar koppig, maar dat ben ik ook.
En vanmmorgen ben ik terug gebeld, en de medewerkster gaf al toe, dat mijn klacht naar de verkeerde klachten afdeling terecht komt. Snapt u het nog? Ik heb ook gevraagd naar welke klachten afdeling moet ik dan mijn klacht heen sturen? Ze heeft in haar pc mijn klacht over de klacht weer ingevoerd en verzonden......
Meneer gaf ze toe het is toch van de zotte. Ik heb haar ook alvast maar om Gerrit Zalm gevraagd. Als dat de superman is van de klachten.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door Noble »

jammer schreef: En dat ik mails blijf sturen net zolang totdat ik de antwoorden krijg...
Ze zijn daar koppig, maar dat ben ik ook.
.... Ik heb haar ook alvast maar om Gerrit Zalm gevraagd. Als dat de superman is van de klachten.
Kijk, waren er maar méér mensen als jij,
dan zouden we snél van dat janklaassen gedrag af zijn

No GUTS no Glory... :lol:

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door Eres »

Noble
Gemakkelijk praten dat wij de banken mentaliteit in stand houden.
Ik heb niet om die instelling gevraagd, deze graai cultuur bestaat reeds decennia’s.
Vroeger probeerde men het nog te verdoezelen en nu komt men er gewoon vooruit.
Sterker ook bedonderen ze elkaar met de overheid voorop, oh nee dat heet de dossiers liggen nog in de lade of we doen er nog een onderzoek naar, maar dat hoort in een bananen republiek.
Noem mij een financiële instelling die wel te vertrouwen is en een behoorlijke "klanten" behandeling hanteert, probeer maar eens zonder interventie van een bank geldzaken te doen, je bent simpel tot die troep verplicht, daar zorgen ze wel voor.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door jammer »

Ik zou vandaag antwoord krijgen!!!
U raadt het al!!!!!
De bank laat het weer afweten..........
Ik heb er net weer een herhalings mail achteraan gestuurd.......
Nu nog eentje via de sabn-amro site alles naar wens????
Wordt vervolgd......

mmichel
Berichten: 220
Lid geworden op: 14 mar 2009 20:21

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door mmichel »

Zou er zo een paar dingen neer kunnen planten. qua behandeling bij banken. De honden lusten er geen brood van!

Iedere bank is even slecht. Vooral wat betreft het zakelijke gedeelte.
Maar bij de consumenten-tak kunnen ze er tegenwoordig ook wat van. Brutaal, arrogant, beledigend, het ontbeert daar elke vorm van fatsoen.

Dus het spreekwoord: FATSOEN STAAT NIET OP JE BANKREKENING krijg een broertje:

FATSOEN is niet te vinden bij dé BANK

Dus Noble met zijn overstappen : dat heeft net zoveel zin als water naar de zee dragen.

Elke bank in Nederland is tegenwoordig slecht. ( en niet alleen banken ) elk groot bedrijf is voorzien van een telefonische firewall, incompetente medewerkers, en genoeg klanten, dus het interesseert ze geen barst

Om het even welke bank je hebt.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door Noble »

mmichel schreef: Dus Noble met zijn overstappen : dat heeft net zoveel zin als water naar de zee dragen.
Kijk, hier is dus een voorbeeld van de "gemakzuchtige" manier.

Wél klagen, maar GEEN actie ondernemen.

Gewoon roepen dat ALLE banken EVEN slecht zijn, je hoeft dus NIETS te doen.


Maarrrrr, niet alle banken zij "even" slecht.

Op advies van een paar mensen hier, ging ik over naar de ASN,
en ik moet zeggen, ze behandelen mij netjes,
al ben ik het NOG STEEDS niet eens met de ONVRIJWILLIGE "contributie" bijdrage.

Maar eerlijk is eerlijk, tot nu toe de minst slechte keuze,
en dát zal je van mij NIET snel horen over een bank...

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: ABN steeds klant onvriendelijker

Ongelezen bericht door Eres »

[al ben ik het NOG STEEDS niet eens met de ONVRIJWILLIGE "contributie" bijdrage.]

Noble wat is dit voor een contributie?
De asn leek me ook redelijk(helaas de Reaal is het moederbedrijf), maar kan hierover niets vinden en ook ik hou niet van onvrijwillig.
Online "service" verlenen is gemakkelijk, maar nu wanneer er zich een probleem voordoet
Ik ben al een keer veranderd met een slecht resultaat dus voorzichtiger.

Gesloten