LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PVB stop gezet per 1 januari 2004

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Revawi
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2004 13:11

PVB stop gezet per 1 januari 2004

Ongelezen bericht door Revawi »

Hallo Allemaal,

Sinds een paar jaar had ik een Persoons Volgend Budget (PVB), van daaruit werd mijn huishoudelijke hulp betaald etc.
Tot 3 weken geleden wist ik niet beter dan dat dat nog zo was.
Tot ik naar de stichting belde die alles regelde met een vraag, via een briefje kreeg ik te horen dat ik per 01-01-04 geen PVB meer had!
Wat nu??? Dacht ik toen.
Sindsdien ben ik niet anders dan aan het mailen en bellen hoe het nu zit, wie betaald mijn huishoudelijke hulp, hoe is het geregeld???
Tot op de dag van vandaag weet ik nog niks, het enige wat ik weet is dat per 01-01-04 de PVB is afgeschaft (landelijk), dat hoorde ik van het Zorgkantoor, die heb ik zelf maar gebeld.
Ik had dus vorig jaar november al ingelicht moeten worden dat er per 01-01-04 geen PVB meer was en dat de hulp via de thuiszorg geregeld zou worden en dat ik een eigenbijdrage moet gaan betalen, ik had dan wel opnieuw geindiceerd moeten worden.
Maar omdat een paar mensen van de stichting die dat allemaal had moeten regelen het niet gedaan hebben zit ik dadelijk met de problemen.
1. De thuiszorg stopt de huishoudelijke hulp want die wordt niet betaald
2. Ik krijg dadelijk een rekening van 3 maanden die deponeer ik dus bij de stichting, het is hun fout tenslotte
3. Als ik geindiceerd word is het maar afwachten of ik nog wel huishoudelijke hulp krijg

Zelf ben ik reumapatiënte, tevens mijn vriend heeft reuma dus wij kunnen zelf het zware huishoudelijke werk niet doen.
We moeten van een uitkering rond zien te komen daar we beiden afgekeurd zijn.

Ik zou voor het eind van deze maand uitsluitsel krijgen en daar hou ik ze aan, want dat er een oplossing moet komen is wel duidelijk!

Gesloten