Mijn moeder heeft in 2009 een half jaar samengewoond. Met deze man heeft ze 2 abonnementen op haar naam afgesloten bij de kpn voor 2 mobieltjes. Toen in 2009 de relatie eindigde, heeft deze man beweert dat hij zijn abonnement op zijn eigen naam had laten zetten. Omdat er geen geld meer van haar rekening voor dit abonnement meer werd afgeschreven, heeft mijn moeder er niet meer naar omgekeken.
Nu, oktober 2011 kwam ze er achter dat er abonnementsgeld van de kpn van haar rekening was afgeschreven. Zijzelf heeft haar eigen nummer 4 maanden geleden naar Vodafone overgeheveld dus dit vond ze vreemd. Toen bleek dat er in september ook een bedrag door kpn was afgeschreven. Na een telefoontje naar de helpdesk, bleek dat er in juli een rekeningwijziging was doorgegeven. Dit heeft mijn moeder niet gedaan. De enige conclusie die wij konden trekken was dat de ex van mijn moeder, zijn eigen rekeningnummer heeft laten wijzigen in dat van mijn moeder zodat er bij haar de abonnementsgelden werden afgeschreven. Dit is natuurlijk buitengewoon onfatsoenlijk van die ex van haar.
Het abonnement staat dus nog steeds op haar naam en kan alleen dmv een formulier, door beiden ondertekend, op zijn naam worden gezet. Dit zal die man niet doen dus ik heb haar aangeraden het (zijn) abonnement te beëindigen. Dit heeft ze met 1 telefoontje geregeld.
Kan zij stappen ondernemen om dat geld terug te krijgen en zoja, hoe moet ze dit dan aanpakken? Heeft ze een poot om op te staan?
Bedankt voor het advies alvast!
Groetjes,
Christel
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] abonnementsgeld van Ex
Re: abonnementsgeld van Ex
Ik zou bij KPN de wijziging van het rekeningnummer ongedaan laten maken, daar is niet door de contractant voor getekend en dus niet rechtsgeldig.
Bedankt voor je reactie. Het rekeningnummer is inmiddels terug veranderd. Ook heeft mijn moeder een advocaat in de arm genomen. Daar werd gezegd dat ze ook aangifte moest doen omdat dit diefstal is. Ze heeft een afspraak gemaakt om aangifte te doen. Ook vond de advocaat het vreemd dat iemand zomaar telefonisch een ander rekeningnummer bij de kpn kon doorgeven. Hier wordt uiteraard ook door de advocaat naar gekeken.
-
Pareltje31
bij ons was er ineens geld afgeschreven van een voetbalclub. Bleek ex van mijn man een formulier ondertekend te hebben en ons rekeningnummer ingevuld. Hiermee naar politie gegaan en ondanks keihard bewijs deden ze niets dus ik wens je veel succes