LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema Autoverzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
triathlonman
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2011 20:24

Hema Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door triathlonman »

Ik had een autoverzekering bij de Hema. Inmiddels heb ik deze opgezegd en daar was een duidelijke reden voor.
Hema verzekeringen is m.i.v. 01-07-2011 met een andere verzekeraar in zee gegaan. Voorheen was de verzekeraar Avero en nu zou het Achmea zijn. Door deze wijzigingen zijn er natuurlijk ook polisvoorwaarden gewijzigd.
Dat was voor de Hema verzekeringen aanleiding om mij een brief te sturen waarin zij mij attendeerden op het feit dat in de afgelopen periode door mij meerdere schades waren gemeld. Het aantal lag VER boven het gemiddelde. Onder verwijzing naar de polisvoorwaarden kunnen er allerlei sancties worden genomen. Of ik even preventieve maatregelen wilde gaan nemen om evt. toekomstige schuldschades te voorkomen.
Ik zou niet weten welke ik zou moeten nemen want je gaat niet de deur uit met voorbedachte raden. Een ongeluk gebeurt in een split second en daar kun je geen maatregelen voor treffen in mijn optiek.
Uiteraard zullen zij volkomen in hun recht staan maar deze brief is mij volledig in het verkeerde keelgat geschoten. Ik heb de brief duidelijk gelezen als een keurig in nette bewoordingen aan mij gericht verzoek om "gewoon op te rotten". Want mede door mij komen de premies onder druk te staan.
Zo ga je niet met klanten om. Ook door de wijziging van verzekeraar is de serviceverlening een stuk achteruit gegaan. En het meest erge is dat zij niet of nauwelijks bereikbaar zijn. Beantwoording van een email gebeurd al helemaal niet.

Mijn advies is; sluit geen verzekering af bij de Hema want een goedkope premie betekent in dit geval een slechte service en beroerde polisvoorwaarden.

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: Hema Autoverzekeringen

Ongelezen bericht door Martijn T »

ter info:
het was .AON nu achmea
Avero is onderdeel van achmea.

Bij verhoudingsgewijs veel schades, zal elke verzekeraar, ook de duurste, een laatste waarschuwingsbrief sturen.

Wel is het natuurlijk zo dat HEMA een tussenpersoon is die gewoon niets voor je doet....
Een echte tussenpersoon is dan beter. Maar als je echt zo'n slecht schadeverleden hebt, dan heb je het bij elke verzekeraar lastig (is vraag bij acceptatie, niet juist invullen leid tot royement en geen uitkering bij schade!!)

Gesloten