pipiladderkous schreef:Je bent 14, gaat/probeert sigaretten te kopen...je wilt alcohol houdende dranken...je wilt sterke drank...verplicht(mits het personeel meewerkt)id tonen. Maar owe als de regering niet meewerkt om deze verslaving tegen te gaan
. Maar aan online games mag je verslaafd raken, is de verantwoording van de ouders...snik!
Het is net zo goed de verantwoording van de ouders om te zorgen dat hun kind niet rookt of drinkt.
pipiladderkous schreef:VioletPrueeigenlijk heb ik het met je te doen. Ik ben blij met mn kids, zijn tenminste geen saaie dooie dienders. Ok, het kost geld omdat ze niet saai zijn maar jij komt echt uit een ei volgens mij
.
Aha, dus omdat ik vind dat je als ouder verantwoordelijk bent voor je kind, kom ik uit een ei en heb je met me te doen?
Als je dan zo blij bent dat je kinderen geen saaie, dooie dienders zijn, wat klaag je dan?
Als je zelf al stelt 'ok, het kost geld, maar gelukkig zijn ze niet saai' dan moet je niet zeuren!
Betaal dan lekker het geld en wees BLIJ met je kinderen.
Ook jammer dat je het kennelijk nodig vind om het 'op de man' te gaan spelen.
Je kunt het echt wel
niet met iemand eens zijn zonder persoonlijk te worden.
De opmerking 'kinderloos lijkt me, gelukkig, anders heb ik met ze te doen' is behoorlijk onder de gordel.
Je kent me niet, weet niet hoe mijn leven eruit ziet en wat ik heb meegemaakt.
Dus misschien moet je dat soort opmerkingen maar niet maken.
Ik ben inderdaad kinderloos (gelukkig maar he?!?) maar je weet niet waarom dat is en hoe dat komt.
pipiladderkous schreef:Ik vind het echt knap dat je zo suf kan denken en echt denkt dat de verantwoording bij de ouders ligt. Eigenlijk vind ik het echt vet grappig, hoe dom kan je zijn?? Sorry
Daar komt de aap uit de mouw!
Bij wie ligt de verantwoording dan?
Als ouder ben je altijd verantwoordelijk voor je kind, totdat ze volledig functionerende mensen in onze samenleving zijn.
Je zoon woont nog thuis, wie is er dan verantwoordelijk als de ouders dat niet zijn?
De buren?
De overheid?
Habbo?
Ik?
En dan noem je mij grappig?
Eén ding weten we nu in ieder geval zeker, humor heb je wel.