| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overgang Lening Fortis naar ABN Amro
Overgang Lening Fortis naar ABN Amro
Na 1,5 jaar lang als alleen staande met twee huizen opgescheept te hebben gezeten heb ik in 2009 eindelijk mijn huis verkocht ( dit is met 19000 E verlies gebeurt en ik heb hiervoor van de hypotheek verstrekker fortis daarvoor een saneringskrediet gekregen ).
Er zijn toen afspraken gemaakt met de fortis welke ik ben nagekomen,
Echter is tijdens de overgang van Fortis naar Abn vorig jaar door de ABN direct bij de overgang ( dus tijdens de overgang ) een BKR registratie gemaakt omdat men vond dat ik niet me aan de betalings afspraken heb gehouden.
Deze afspraken zijn met de fortis gemaakt en daarbij is onder andere afgesproken dat er een automatische overboeking zou plaatsvinden van de betaal rekening naar het krediet.
Echter heeft de ABN deze betaling niet naar behoren door gezet en lopen ze nu te roepen dat ik niet op tijd betaald heb en hebben daarom die BKR registratie gemaakt en mij overgedragen aan hun incasso bureau Solvenon.
Ik ben nu al bijna een jaar bezig om van hen een overzicht te krijgen hoe ze denken dat het in elkaar zit zodat ik dit langs mijn administratie kan leggen,
Het enige wat ik los kan krijgen is de informatie zoals ABN die denkt te hebben,
Deze informatie klopt niet en ik wil ook de informatie zoals die bij Fortis bekend stond hebben ( dus de financiele afspraken / zaken als overboeking rentes / en de verwerkingen ervan )
Mag dit een jaar duren ( nu dus nog steeds geen antwoord hierop en zit dus nu met een BKR registratie die naar mijn idee nergens op slaat. Ik weet totaal niet waar ik aan toe ben omdat er elke keer alleen maar word gezegd het is correct we kunnen u niet helpen,
Is een rechtzaak beginnen een optie ? of een bodem procedure bij het BKR ?
Iemand ervaring hiermee ?
Of ervaring met dit soort zaken over het algemeen ?
Dank u !
Er zijn toen afspraken gemaakt met de fortis welke ik ben nagekomen,
Echter is tijdens de overgang van Fortis naar Abn vorig jaar door de ABN direct bij de overgang ( dus tijdens de overgang ) een BKR registratie gemaakt omdat men vond dat ik niet me aan de betalings afspraken heb gehouden.
Deze afspraken zijn met de fortis gemaakt en daarbij is onder andere afgesproken dat er een automatische overboeking zou plaatsvinden van de betaal rekening naar het krediet.
Echter heeft de ABN deze betaling niet naar behoren door gezet en lopen ze nu te roepen dat ik niet op tijd betaald heb en hebben daarom die BKR registratie gemaakt en mij overgedragen aan hun incasso bureau Solvenon.
Ik ben nu al bijna een jaar bezig om van hen een overzicht te krijgen hoe ze denken dat het in elkaar zit zodat ik dit langs mijn administratie kan leggen,
Het enige wat ik los kan krijgen is de informatie zoals ABN die denkt te hebben,
Deze informatie klopt niet en ik wil ook de informatie zoals die bij Fortis bekend stond hebben ( dus de financiele afspraken / zaken als overboeking rentes / en de verwerkingen ervan )
Mag dit een jaar duren ( nu dus nog steeds geen antwoord hierop en zit dus nu met een BKR registratie die naar mijn idee nergens op slaat. Ik weet totaal niet waar ik aan toe ben omdat er elke keer alleen maar word gezegd het is correct we kunnen u niet helpen,
Is een rechtzaak beginnen een optie ? of een bodem procedure bij het BKR ?
Iemand ervaring hiermee ?
Of ervaring met dit soort zaken over het algemeen ?
Dank u !
-
Leo The Emperor
Re: Overgang Lening Fortis naar ABN Amro
Heb je geen online-banking bij Fortis/Abn dan kun je het allemaal precies nakijken. (Kan overigens ook met de overschriften)Ik ben nu al bijna een jaar bezig om van hen een overzicht te krijgen hoe ze denken dat het in elkaar zit zodat ik dit langs mijn administratie kan leggen,
He kan toch niet zijn dat je niet zelf kan zien wat er wel en wat er niet is betaald..
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 14 sep 2011 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wil zien hoe de verwerking is, Ik zie op me rekening dingen afgeschreven zijn en als ik dat optel kom ik op een andere bedrag uit dan wat de bank beweert plus dat er zaken niet kloppen met het meenemen van automatischen overboekingen door de bank zelf.Leo The Emperor schreef:Heb je geen online-banking bij Fortis/Abn dan kun je het allemaale precies nakijken. ( Kan overigens ook met de overschriften)Ik ben nu al bijna een jaar bezig om van hen een overzicht te krijgen hoe ze denken dat het in elkaar zit zodat ik dit langs mijn administratie kan leggen,
He kan toch niet zijn dt je niet zelf kan zien wat er wel en wat er niet is betaald..
-
Leo The Emperor
Dit snap ik niet.Ik wil zien hoe de verwerking is, Ik zie op me rekening dingen afgeschreven zijn en als ik dat optel kom ik op een andere bedrag uit dan wat de bank beweert plus dat er zaken niet kloppen met het meenemen van automatischen overboekingen door de bank zelf.
Datgene wat op je rekeningafschrift staat is er ook daadwerkelijk bij- of afgeschreven. Daar hoef je niet aan te twijfelen.
Als je alle rekeningafschriften hebt kun je een sluitende bewijsvoering opbouwen, en deze aan de bank sturen
Een lening staat niet op je afschrift ?Leo The Emperor schreef:Dit snap ik niet.Ik wil zien hoe de verwerking is, Ik zie op me rekening dingen afgeschreven zijn en als ik dat optel kom ik op een andere bedrag uit dan wat de bank beweert plus dat er zaken niet kloppen met het meenemen van automatischen overboekingen door de bank zelf.
Datgene wat op je rekeningafschrift staat is er ook daadwerkelijk bij- of afgeschreven. Daar hoef je niet aan te twijfelen.
Als je alle rekeningafschriften hebt kun je een sluitende bewijsvoering opbouwen, en deze aan de bank sturen
Het geen je overmaakt wel dat is juist het hele punt ik kan nergens terug zoeken hoe die sanerings lening verwerkt is kosten technisch...
ik wil een totaal overzicht van mijn lening hebben ( het rekening nummer van de lening dus vanaf het moment dat ik hem in me maag gesplitst kreeg tot aan heden. En dat kan ik niet op een rekening afschrift zien omdat dat er simpel weg niet is, Dat is dus juist het hele probleem
Vraag een overzicht van je betalingen op bij de bank, zij willen je vast helpen. Bij de meeste banken kan je tot 16 maanden terug digitaal alle rekeningoverzichten opvragen, snel doen dus!
Dat is dus juist het probleem, Door die migratie van Fortis naar ABN kan ik geen totaal overzicht krijgen en heb ik dus geen idee hoe ze aan de waardes komen en hoe ze dingen hebben verwerkt en hoe ze afspraken die ik met de fortis hebben overgenomen,Vooruit schreef:Vraag een overzicht van je betalingen op bij de bank, zij willen je vast helpen. Bij de meeste banken kan je tot 16 maanden terug digitaal alle rekeningoverzichten opvragen, snel doen dus!
Ze kunnen ( of willen ) het me niet geven in ieder geval
-
Leo The Emperor
Ik ben zelf ook een Fortis klant die is gemigreerd naar Abn/Amro, en dat inclusief hypotheek.
zo is het bij mij gegaan:
* Voor de betaalrrekeningen is het eindsaldo van Fortis op het laatste rekeningoverzicht overgeboekt naar Abn-Amro en vormt het beginsaldo van deze rekening.
* Betalingen van Rente en aflossingen worden als afschrijvingen vermeldt op de rekeningafschriften van de betaalrekening. Op dit rekening afschrift staat dan tevens bij elke betaling de resterende hypotheekschuld vermeldt.
(De laatste schuld bij Fortis is gelijk aan de eerste schuld bij Abn-Amro + periodieke betaling)
*Bij de migratie heb ik een nieuwe set met voorwaarden voor de hypotheek gekregen.
Het verwerken is dus een heel simpel proces. De tegoeden (schulden) worden 1 op 1 overgeheveld van Fortis naar Abn-Amro.
Als je speciale afspraken met Fortis hebt gemaakt hoop ik wel dat deze op papier staan, anders kun je wel eens een probleem hebben.
Mocht het bij jouw anders zijn gegaan , dan zou ik altijd een afspraak bij de bank maken om e.e.a eerst eens door te nemen. Als je begrijpt wat er is gebeurd kun je daarna eventuele acties inplannen
* Voor de betaalrrekeningen is het eindsaldo van Fortis op het laatste rekeningoverzicht overgeboekt naar Abn-Amro en vormt het beginsaldo van deze rekening.
* Betalingen van Rente en aflossingen worden als afschrijvingen vermeldt op de rekeningafschriften van de betaalrekening. Op dit rekening afschrift staat dan tevens bij elke betaling de resterende hypotheekschuld vermeldt.
(De laatste schuld bij Fortis is gelijk aan de eerste schuld bij Abn-Amro + periodieke betaling)
*Bij de migratie heb ik een nieuwe set met voorwaarden voor de hypotheek gekregen.
Het verwerken is dus een heel simpel proces. De tegoeden (schulden) worden 1 op 1 overgeheveld van Fortis naar Abn-Amro.
Als je speciale afspraken met Fortis hebt gemaakt hoop ik wel dat deze op papier staan, anders kun je wel eens een probleem hebben.
Mocht het bij jouw anders zijn gegaan , dan zou ik altijd een afspraak bij de bank maken om e.e.a eerst eens door te nemen. Als je begrijpt wat er is gebeurd kun je daarna eventuele acties inplannen
Leo The Emperor schreef:Ik ben zelf ook een Fortis klant die is gemigreerd naar Abn/Amro, en dat inclusief hypotheek.
Correct zo zou het moeten gaan en dat geld ook voor de gemaakte afspraken, Echter is dat dus niet gebeurt dat probeer ik dus aan tegeven
Naar aanleiding van mijn bericht word er door ABN contact gezocht via een prive bericht, Ik antwoord netjes wat mijn contact gegevens zijn en hoor daarna dus nooit meer iets terug.
Goedzo ABN !
Ben nu dus nog steeds benieuwd wat ik kan doen aan Banken die willen en wetens mensen proberen te belazeren,
Groeten
Ernst
Goedzo ABN !
Ben nu dus nog steeds benieuwd wat ik kan doen aan Banken die willen en wetens mensen proberen te belazeren,
Groeten
Ernst
abn bank is echt een vervelend bank ik hebdaar ook meegemaakt dat ze geld af houden en je netjjes betaald hebt maar na 5 daggen storten ze het weer terug dan zeggen ze dat er geen geld op staat terwijl dat wel het geval was elke keer meegemaakt konden ze niks aan doen als ik jou was eeen andere bank pakken wandt het is echt een vervelend bank fortis was een goede bank merk ik wel en nou gewoon waardeloos ben er nou ook weg bij die bank