| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
Half januari heb ik een abonnement afgesloten via Phonehouse. Het betreft een KPN abonnement met een I-Phone4 toestel. Achteraf kwam ik tot de ontdekking dat het toestel een gelige wazige kleur bevat. Hiermee ben ik naar de Phonehouse filiaal in Beverwijk gegaan en mijn ontevredenheid betreft het toestel uitgelegd. De filiaalmedewerker gaf aan dat het toestel in de garantieperiode van 2 weken na aankoop zou vallen en ik nog recht zou hebben op ruil van het toestel. Echter zij hadden geen andere Iphone4 op voorraad dus kon de ruil daar niet plaatsvinden. Zij hebben navraag gedaan bij een andere filiaal van Baerlestraat in Amsterdam en zij zouden het toestel wel op voorraad hebben. Hierna ben ik naar van Baerlestraat in Amsterdam gegaan om daar mijn toestel te ruilen voor een andere Iphone4. Daar werd aangegeven dat dit niet mogelijk is en dat het toestel teruggestuurd moet worden en dat ik het toestel uiterlijk binnen twee weken retour zal ontvangen.
Dit heb ik niet geaccepteerd i.v.m. met de volgende feiten:
1. Op het aankoopbewijs staat inderdaad dat binnen twee weken na aanschaf recht op ruil is. En dat Phonehouse zodanig flexibel is dat zij niet moeilijk doen over een krasje etc. Wat dat betreft heeft naar mijn inziens de filiaal in Beverwijk juist gehandeld en de juiste informatie doorgegeven.
2. Het toestel is voor zakelijk en privé gebruik. Het is uitermate irritant om niet het gewenste toestel en functionaliteit in bezit te hebben en via verschillende toepassingen bereikbaar te zijn voor met name mijn zakelijke contacten.
Op de filiaal van van Baerlestraat in Amsterdam was ik met deze toezegging niet eens waarna ik om de filiaalmanager heb gevraagd. Telefonisch legde de de medewerker contact met de filiaalmanager en werd mij de telefoon aangeboden om hem te spreken. Ik heb de filiaalmanager kenbaar gemaakt over mijn ontevredenheid niet accepteren van het verkoop&service beleid van de Phonehouse zoals ik als klant heb ervaren. Hierna kreeg ik vervolgens uitleg over dat de filiaal in Beverwijk een franchise filiaal is en dat zij mij hebben doorverwezen naar zijn filiaal in Amsterdam om juist daar geen kosten te maken. Vervolgens kreeg ik een hele langdradige uitleg over de werkwijze en procedure zoals zij in praktijk werken in tegenstelling tot zijn filiaal in Amsterdam. Ik heb deze filiaalmanager kenbaar gemaakt dat voor mij daar waar het naam Phonehouse voorkomt , 1 imago is in mijn beleving en dat ik als klant niet hoef te ruiken wie wel/ geen franchise is. Als klant wil ik enkel goed geholpen worden en niet van het kastje naar de muur gestuurd worden.
Uiteindelijk had ik geen keus dan het terug laten sturen van het toestel. Na een maand (Eerder is uiterlijk 2 weken gecommuniceerd) kreeg de iphone4 terug, maar wat bleek nou ze hadden een softwareupdate gedaan ipv toestel ruilen met 1 die geen gele kleur had!.Dus heb ik weer gelijk met de customer care van phonehouse gebeld, dat ze het niet opgelost hadden. Ze moesten overleggen en dan zouden ze mij terug bellen. Na pas een week kreeg ik een belletje dat ik de iphone4 kon inleveren bij phonehouse aan de cronje en dat ze dan ervoor zouden zorgen dat ik een iphone4 zou krijgen zonder de gebreken.Dat had een senior customer care mevrouw beloofd. Na 2 weken kon ik de toestel weer afhalen bij phonehouse aan de cronje. WAT BLEEK NOU?ZE HADDEN HET OMGERUILD MET EEN TOESTEL DIE EEN VEEL ERGERE GELE KLEUR VERTOONDT!
Nu geven ze de schuld aan APPLE.
Phonehouse maakt gebruik van misleidende verkoop & servicebeleid De informatie welke te vinden is op de aankoop bon correspondeert niet met het praktijk zoals ik als klant geholpen ben. Daarnaast ben ik niet professioneel geholpen en tevens als klant misleid met telkens de verkeerde informatie.
Dit heb ik niet geaccepteerd i.v.m. met de volgende feiten:
1. Op het aankoopbewijs staat inderdaad dat binnen twee weken na aanschaf recht op ruil is. En dat Phonehouse zodanig flexibel is dat zij niet moeilijk doen over een krasje etc. Wat dat betreft heeft naar mijn inziens de filiaal in Beverwijk juist gehandeld en de juiste informatie doorgegeven.
2. Het toestel is voor zakelijk en privé gebruik. Het is uitermate irritant om niet het gewenste toestel en functionaliteit in bezit te hebben en via verschillende toepassingen bereikbaar te zijn voor met name mijn zakelijke contacten.
Op de filiaal van van Baerlestraat in Amsterdam was ik met deze toezegging niet eens waarna ik om de filiaalmanager heb gevraagd. Telefonisch legde de de medewerker contact met de filiaalmanager en werd mij de telefoon aangeboden om hem te spreken. Ik heb de filiaalmanager kenbaar gemaakt over mijn ontevredenheid niet accepteren van het verkoop&service beleid van de Phonehouse zoals ik als klant heb ervaren. Hierna kreeg ik vervolgens uitleg over dat de filiaal in Beverwijk een franchise filiaal is en dat zij mij hebben doorverwezen naar zijn filiaal in Amsterdam om juist daar geen kosten te maken. Vervolgens kreeg ik een hele langdradige uitleg over de werkwijze en procedure zoals zij in praktijk werken in tegenstelling tot zijn filiaal in Amsterdam. Ik heb deze filiaalmanager kenbaar gemaakt dat voor mij daar waar het naam Phonehouse voorkomt , 1 imago is in mijn beleving en dat ik als klant niet hoef te ruiken wie wel/ geen franchise is. Als klant wil ik enkel goed geholpen worden en niet van het kastje naar de muur gestuurd worden.
Uiteindelijk had ik geen keus dan het terug laten sturen van het toestel. Na een maand (Eerder is uiterlijk 2 weken gecommuniceerd) kreeg de iphone4 terug, maar wat bleek nou ze hadden een softwareupdate gedaan ipv toestel ruilen met 1 die geen gele kleur had!.Dus heb ik weer gelijk met de customer care van phonehouse gebeld, dat ze het niet opgelost hadden. Ze moesten overleggen en dan zouden ze mij terug bellen. Na pas een week kreeg ik een belletje dat ik de iphone4 kon inleveren bij phonehouse aan de cronje en dat ze dan ervoor zouden zorgen dat ik een iphone4 zou krijgen zonder de gebreken.Dat had een senior customer care mevrouw beloofd. Na 2 weken kon ik de toestel weer afhalen bij phonehouse aan de cronje. WAT BLEEK NOU?ZE HADDEN HET OMGERUILD MET EEN TOESTEL DIE EEN VEEL ERGERE GELE KLEUR VERTOONDT!
Nu geven ze de schuld aan APPLE.
Phonehouse maakt gebruik van misleidende verkoop & servicebeleid De informatie welke te vinden is op de aankoop bon correspondeert niet met het praktijk zoals ik als klant geholpen ben. Daarnaast ben ik niet professioneel geholpen en tevens als klant misleid met telkens de verkeerde informatie.
-
gcpsnowman
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 mar 2011 13:00
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
Uhhmmm, dit is een bekende klacht bij apple hoor?
lees:
Geel scherm
Eveneens bleek het scherm van de iPhone 4 een gele waas te hebben, maar dit probleem is zonder een officiële verklaring opgelost. De gele vlek is, zo meldt de iPhoneclub, een residu uit het fabricageproces van de iPhone 4. Dit residu was bij de eerste verscheping nog niet helemaal droog waardoor het een gele waas achterliet. Het goede nieuws is dat die gele verkleuring vanzelf verdwijnt. Na een paar dagen wachten en intensief gebruik, zou de waas niet langer zichtbaar moeten zijn op het toestel.
Beetje lullig om hiervoor de winkel de schuld te geven.
Dit had u bij andere winkels ook kunnen gebeuren.
Als u beetje op google zoekt naar deze klacht vind u vrij veel mensen met de zelfde probleem en voldoende mensen geven ook aan dat deze inderdaad vervaagt met de tijd.
Verder ben ik zelf (nog) niet bekend met The Phone House al winkel maar vrienden van mij zijn dat wel en ik hoor daar verder wel goede verhalen over.
(natuurlijk gebeurt het bij elke winkel wel dat iets niet goed verloopt)
Hiermee wou ik alleen zeggen dat het een bekende probleem is bij Apple producten (iphone maar ook ipad)
Uit uw verhaal begrijp ik wel dat u een nieuwe heeft gekregen.
Dit noem ik wel goede service, want ik ben gewend dat je pas een nieuw toestel krijg bij het 4x opsturen van een toestel met DEZELFDE klacht.
Hoop dat hierdoor uw gedachte over deze winkel iets verbeterd (aangezien hun er niks aan kunnen doen)
Groet,
Colin
lees:
Geel scherm
Eveneens bleek het scherm van de iPhone 4 een gele waas te hebben, maar dit probleem is zonder een officiële verklaring opgelost. De gele vlek is, zo meldt de iPhoneclub, een residu uit het fabricageproces van de iPhone 4. Dit residu was bij de eerste verscheping nog niet helemaal droog waardoor het een gele waas achterliet. Het goede nieuws is dat die gele verkleuring vanzelf verdwijnt. Na een paar dagen wachten en intensief gebruik, zou de waas niet langer zichtbaar moeten zijn op het toestel.
Beetje lullig om hiervoor de winkel de schuld te geven.
Dit had u bij andere winkels ook kunnen gebeuren.
Als u beetje op google zoekt naar deze klacht vind u vrij veel mensen met de zelfde probleem en voldoende mensen geven ook aan dat deze inderdaad vervaagt met de tijd.
Verder ben ik zelf (nog) niet bekend met The Phone House al winkel maar vrienden van mij zijn dat wel en ik hoor daar verder wel goede verhalen over.
(natuurlijk gebeurt het bij elke winkel wel dat iets niet goed verloopt)
Hiermee wou ik alleen zeggen dat het een bekende probleem is bij Apple producten (iphone maar ook ipad)
Uit uw verhaal begrijp ik wel dat u een nieuwe heeft gekregen.
Dit noem ik wel goede service, want ik ben gewend dat je pas een nieuw toestel krijg bij het 4x opsturen van een toestel met DEZELFDE klacht.
Hoop dat hierdoor uw gedachte over deze winkel iets verbeterd (aangezien hun er niks aan kunnen doen)
Groet,
Colin
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
Ten eerste het scherm is gewoon helemaal geel(geen vlekken) en dat gaat niet weg na intensief gebruik!
Ten tweede ze horen binnen de 2 wekene na aankoop gelijk een goed toestel te geven ipv naar reaparatie te sturen!
Ten derde phonehouse staat bekend om zijn slechte service!het gaat hen alleen om verkoop!
Ten slotte het probleem is niet opgelost en dat is geen service!
Jij bent gewoon blijkbaar een medewerker van de phonehouse die hier goodwill probeert te creeëren door hun een beetje goed te praten. Iphoneclub staat geheel los van Apple!
Ten tweede ze horen binnen de 2 wekene na aankoop gelijk een goed toestel te geven ipv naar reaparatie te sturen!
Ten derde phonehouse staat bekend om zijn slechte service!het gaat hen alleen om verkoop!
Ten slotte het probleem is niet opgelost en dat is geen service!
Jij bent gewoon blijkbaar een medewerker van de phonehouse die hier goodwill probeert te creeëren door hun een beetje goed te praten. Iphoneclub staat geheel los van Apple!
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
In hoofdletters typen staat gelijk aan schreeuwen, niet prettig voor de lezers.
En nee, ik werk niet bij de phonehouse.
Wettelijk gezien niet. De verkoper mag zelf beslissen of het een reparatie of vervanging wordt.K_S schreef: Ten tweede ze horen binnen de 2 wekene na aankoop gelijk een goed toestel te geven ipv naar reaparatie te sturen!
In mijn omgeving staat de phonehouse bekend om hun goede service. Misschien verschilt dat wel per winkel of regio.K_S schreef:Ten derde phonehouse staat bekend om zijn slechte service!het gaat hen alleen om verkoop!
En nee, ik werk niet bij de phonehouse.
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
gcpsnowman schreef:Uhhmmm, dit is een bekende klacht bij apple hoor?
lees:
Geel scherm
Eveneens bleek het scherm van de iPhone 4 een gele waas te hebben, maar dit probleem is zonder een officiële verklaring opgelost. De gele vlek is, zo meldt de iPhoneclub, een residu uit het fabricageproces van de iPhone 4. Dit residu was bij de eerste verscheping nog niet helemaal droog waardoor het een gele waas achterliet. Het goede nieuws is dat die gele verkleuring vanzelf verdwijnt. Na een paar dagen wachten en intensief gebruik, zou de waas niet langer zichtbaar moeten zijn op het toestel.
Beetje lullig om hiervoor de winkel de schuld te geven.
Dit had u bij andere winkels ook kunnen gebeuren.
Als u beetje op google zoekt naar deze klacht vind u vrij veel mensen met de zelfde probleem en voldoende mensen geven ook aan dat deze inderdaad vervaagt met de tijd.
Verder ben ik zelf (nog) niet bekend met The Phone House al winkel maar vrienden van mij zijn dat wel en ik hoor daar verder wel goede verhalen over.
(natuurlijk gebeurt het bij elke winkel wel dat iets niet goed verloopt)
Hiermee wou ik alleen zeggen dat het een bekende probleem is bij Apple producten (iphone maar ook ipad)
Uit uw verhaal begrijp ik wel dat u een nieuwe heeft gekregen.
Dit noem ik wel goede service, want ik ben gewend dat je pas een nieuw toestel krijg bij het 4x opsturen van een toestel met DEZELFDE klacht.
Hoop dat hierdoor uw gedachte over deze winkel iets verbeterd (aangezien hun er niks aan kunnen doen)
Groet,
Colin
Als het al zo zou zijn dan is het wel gek dat die winkel niets tegen de klant met zo'n klacht zegt toch?
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
Yme schreef:In hoofdletters typen staat gelijk aan schreeuwen, niet prettig voor de lezers.
Wettelijk gezien niet. De verkoper mag zelf beslissen of het een reparatie of vervanging wordt.K_S schreef: Ten tweede ze horen binnen de 2 wekene na aankoop gelijk een goed toestel te geven ipv naar reaparatie te sturen!
In mijn omgeving staat de phonehouse bekend om hun goede service. Misschien verschilt dat wel per winkel of regio.K_S schreef:Ten derde phonehouse staat bekend om zijn slechte service!het gaat hen alleen om verkoop!
En nee, ik werk niet bij de phonehouse.
Ik lees bij nummer 1 het volgende:
1. Op het aankoopbewijs staat inderdaad dat binnen twee weken na aanschaf recht op ruil is.
-
Roytheslayer
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
DJM schreef:Yme schreef:In hoofdletters typen staat gelijk aan schreeuwen, niet prettig voor de lezers.
Wettelijk gezien niet. De verkoper mag zelf beslissen of het een reparatie of vervanging wordt.K_S schreef: Ten tweede ze horen binnen de 2 wekene na aankoop gelijk een goed toestel te geven ipv naar reaparatie te sturen!
In mijn omgeving staat de phonehouse bekend om hun goede service. Misschien verschilt dat wel per winkel of regio.K_S schreef:Ten derde phonehouse staat bekend om zijn slechte service!het gaat hen alleen om verkoop!
En nee, ik werk niet bij de phonehouse.
Ik lees bij nummer 1 het volgende:
1. Op het aankoopbewijs staat inderdaad dat binnen twee weken na aanschaf recht op ruil is.
Iphone is daar van uitgesloten.
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
Ik ga hier niet eens op in!
Jullie zijn van de customer care van de Phonehouse!!
Jullie zijn van de customer care van de Phonehouse!!
-
Roytheslayer
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 26 apr 2006 13:02
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
Ja klopt, en in mijn vrije tijd klus ik bij bij T-Mobile, vodafone, kpn, gsmweb, belcompany en dan ook nog in mijn eigen winkel.K_S schreef:Ik ga hier niet eens op in!
Jullie zijn van de customer care van de Phonehouse!!
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
Beste TS,
Je gaat wel heel ver met je versprekingen en rare opmerkingen jegens the phonehouse. Dat je een klacht heb,dat kunnen we allemaal begrijpen,maar volgens mij heeft the phonehouse er redelijk wat aan gedaan, zelfs buiten de officiele regels om,om jou tevreden te stellen.
Dat je nadat het probleem al opgelost is,want dat is het, nog even een trap na wil geven,is wel erg zwak. En als iemand dan reageert op jou,werkt die persoon gelijk voor het bedrijf,wat overigens standaard is op dit forum als je ergens kritiek op geeft. Als je nou eens redelijker wijs en normaal na denkt,dan kan je misschien begrijpen dat een winkel niet altijd per definitie schuldig is! Maar blijkbaar kan je dit niet want je bent alleen maar aan het schoppen en dan ook nog eens op de verkeerde plek.
Wat wil je nu nog bereiken?
Denk eerst eens na voordat je zo tekeer gaat!
Je gaat wel heel ver met je versprekingen en rare opmerkingen jegens the phonehouse. Dat je een klacht heb,dat kunnen we allemaal begrijpen,maar volgens mij heeft the phonehouse er redelijk wat aan gedaan, zelfs buiten de officiele regels om,om jou tevreden te stellen.
Dat je nadat het probleem al opgelost is,want dat is het, nog even een trap na wil geven,is wel erg zwak. En als iemand dan reageert op jou,werkt die persoon gelijk voor het bedrijf,wat overigens standaard is op dit forum als je ergens kritiek op geeft. Als je nou eens redelijker wijs en normaal na denkt,dan kan je misschien begrijpen dat een winkel niet altijd per definitie schuldig is! Maar blijkbaar kan je dit niet want je bent alleen maar aan het schoppen en dan ook nog eens op de verkeerde plek.
Wat wil je nu nog bereiken?
Denk eerst eens na voordat je zo tekeer gaat!
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
Ik weet wat mijn rechten zijn en die ga ik halen!!!
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
En dat zijn??
Reageer nou eens normaal op wat ik bijvoorbeeld schrijf.
En je kent je rechten blijkbaar niet,want dat had je hier niet gezeten..
Reageer nou eens normaal op wat ik bijvoorbeeld schrijf.
En je kent je rechten blijkbaar niet,want dat had je hier niet gezeten..
-
Daan Banaan
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 aug 2011 21:21
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
Helaas moet ik als klant concluderen dat de klachten die hier beschreven worden kloppen.
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
Probleem is alleen dat het geen klacht kan zijn jegens The Phonehouse, regels van Apple verbieden een omruil van een toestel. Ieder verkocht toestel dat niet naar behoren werkt moet ter reparatie aangeboden worden...Daan Banaan schreef:Helaas moet ik als klant concluderen dat de klachten die hier beschreven worden kloppen.
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
Helaas moet ik dan concluderen dat dit topic inmiddels bijna een half jaar oud is en Uw reactie slaat als de welbekende tang op het nog bekendere varken....Daan Banaan schreef:Helaas moet ik als klant concluderen dat de klachten die hier beschreven worden kloppen.
Zondagavond en niets te doen?
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
Als je onder andere mijn reactie leest,en eens als een normaal denkend mens nadenkt, dan kan the phone house hier erg weinig aan doen.
-
LekkerBijdehand
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 okt 2011 00:09
Re: PHONEHOUSE MISLEIDEND EN SLECHTE SERVICE!!!
Voor alle service-punten welke The Phone House aanbiedt, kunt u kijken op: www.phonehouse.nl/hartelijke-services/
En, mochten er problemen zijn, bent u altijd van harte welkom bij de filialen van The Phone House. Daar willen wij u, oprecht, helpen met al uw problemen!
Met vriendelijke groet,
een verkoopmedewerker.
En, mochten er problemen zijn, bent u altijd van harte welkom bij de filialen van The Phone House. Daar willen wij u, oprecht, helpen met al uw problemen!
Met vriendelijke groet,
een verkoopmedewerker.
