LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco bij -en afschrijven correctienota

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Remcovdh

Eneco bij -en afschrijven correctienota

Ongelezen bericht door Remcovdh »

Vorige jaar verhuisd en netjes de meterstanden doorgegeven aan Eneco bij de overdracht en een jaar later. Na een jaar krijg in een keer een schatting van Eneco met een verschil van 900kw in mijn nadeel. Na 8 WEKEN eindelijk een correctienota ontvangen met het bericht dat ik €180 terugkrijg. Totaal zou ik 600 moeten bijbetalen conform de eerste factuur. Mooi natuurlijk maar nu komt de, mijn inziens, smerige verwerking van de correctienota.

Om de correctienota zogenaamd administratief goed te kunnen verwerken schrijft Eneco namelijk in 1 klap € 600 euro af en stort een paar dagen later diezelfde € 600 euro + € 180 correctie pas terug. Nu zit ik gelukkig niet in de bijstand maar dergelijke praktijken zijn te schofterig voor woorden want:

1. Je schrikt je een ongeluk bij de afschrijving
2. €600 euro afschrijving zonder aankondiging, terwijl je net jouw hypotheek/huur moet betalen o.i.d, is niet niks
3. Je ook nog eens veel tijd kwijt bent met lange mailwisselingen met de robots van de klantenservice bij Eneco

Is het een rentetruc o.i.d. van de een of andere slimme treasurer of CFO daar?

Ben er in ieder geval klaar mee. Bij NUON gevraagd onder welke voorwaarden ik naar hun kan overstappen maar daar na 6 weken geen enkele reactie van ontvangen.... Kiezen tussen de beste van de slechtsen dan maar......

Eneco mdw

Re: Eneco bij -en afschrijven correctienota

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Remcovdh,

In uw bericht op dit forum lees ik dat u geschrokken bent van onze correctienota en vooral de plotselinge incasso van 600 euro.

Ik begrijp dat het voor u vervelend is dat we het bedrag van de correctienota ineens van uw rekening hebben geïncasseerd. Ik stel graag voorop dat het niet onze bedoeling is u financiële problemen te bezorgen. Het is gebruikelijk dat we u altijd eerst de nota toesturen en daarop de datum vermelden waarop we voornemens zijn het verschuldigde bedrag te incasseren. Op die manier stellen we u in de gelegenheid contact met ons op te nemen voor bijvoorbeeld uitstel van betaling of een betalingsregeling.

Als u het prettig vindt, kijk ik graag de situatie samen met u na. Stuurt u dan uw klantnummer en het onderwerp van uw klacht op dit forum naar mij via [email protected].

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

Miss Tascha
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Nee, Kelly, jullie moeten gewoon wachten met incasseren zolang er nog een correctie wordt aangevraagd cq bezig is. Rente trekken doen jullie maar van je eigen geld.

Zouden we eens een keer andersom moeten doen..

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

wij hebben ook elende gehad met dit balle bedrijf moesten bij betalen maar naar mijn in zien kreeg ik terug hun bleven volhouden dat ik moets betalen beelk dat men de standen had geschat gelijk een cor nota aan gevraagt nee meneer wij hebben het goed nee eneco heb foto.s van de standen
niets mee te maken betalen heb dit niet gedaan hebben de zaak voor laten komen en de rechter heeft de tafel aan geveegt met de deurwaarde en eneco ze moesten de kosten betalen van de rechtbank en cor nota maken en ja hoor ik kreeg terug
is het nou zo moelijk om de admin eens op oorde te hebben
nee zij denken aleen maar aan geld nou ik ben gelijk weg gegaan
terwijl ik er 12 jaar bij heb gezeten
eneco leuker kunnen we het niet maak zelfde als de belasting dienst

Remcovdh

Beste Kelly,

Bij een correctienota verwacht ik een bedrag terug. Dat is dus de volgende som: X (fout bedrag)- Y (correcte bedrag) = Z (correctie). Mijn klantnummer is 20907536-2. Misschien kun je mij dan direct informeren over de opzegvoorwaarden bij Eneco en de afhandeling daarvan? En wat mij betreft kun je het antwoord op de vraag waarom dit soort praktijken plaatsvinden ook op dit forum plaatsen....want het is onlogisch als maar zijn kan.

Groet,

Remco

Remcovdh

Graag voeg ik er nog aan toe (voor de duidelijkheid) dat bij de eerste nota dus 800 is afgeschreven (beging juli) en dus per september nog eens 600 euro voordat ik weer 800 euro terugkreeg (4 dagen later dus). Dan kun je 10 aankondigingen sturen maar het punt is dat jullie proces niet klopt en je dus mensen in de problemen kunt brengen.

Eneco mdw

Beste Remcovdh,

Hartelijk dank voor het doorgeven van uw klantnummer.

Ik heb uw gegevens en gebeurtenissen grondig bekeken. Ik heb u een inhoudelijke reactie gegeven via het bij ons bekende e-mailadres. Als u hierover nog vragen heeft, verneem ik die graag van u.

Met vriendelijke groet,

Eneco mdw

Beste Remcovdh,

Helaas blijkt het e-mailadres niet meer in gebruik.

Wilt u zo vriendelijk zijn het juiste e-mailadres aan mij door te geven via [email protected] zodat ik u zo snel mogelijk van een inhoudelijke reactie kan voorzien. Als u niet reageert, stuur ik de reactie aan het einde van de week per brief aan u toe.

Ik zie uw bericht graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Remcovdh

Aldus de onderstaande inhoudelijke reactie. Blijft een niet kloppend/inefficient proces en iedereen weet dat het even duurt als geld wordt overgemaakt. Oftewel nog steeds een ontevreden klant. Tip aan Eneco: 2 transacties per bank zullen wsl meer kosten dan eentje, dus denk er eens goed over na....worden klanten ook vrolijker van!

Geachte heer Van der Hoek,

Bedankt voor het melden van uw klantnummer op trosradar.nl en het doorgeven van uw e-mailadres.

Incasso/excasso

Na ontvangst van uw gegevens heb ik de situatie kunnen bekijken. Ik begrijp dat u liever had gezien dat we na de correctienota gewoon het tegoed van 184,46 euro (784,35 euro - 599,89 euro) aan u hadden teruggestort. In plaats daarvan hebben we op 5 september 2011 de correctienota van 599,89 euro geïncasseerd. Wel hebben we op dezelfde dag ook het tegoed van 784,35 euro weer aan u overgemaakt. In de bijlage stuur ik u een saldo-overzicht waarop u dit ook terug ziet. We hebben het tegoed op dezelfde dag uitbetaald, juist om te voorkomen dat u financieel nadeel ondervindt. Toch ben ik net als u van mening dat een directe verrekening meer op zijn plaats was geweest.

Het is bij ons niet duidelijk waarom u de terugbetaling pas vier dagen later ontvangt. Het is niet onze bedoeling geweest u financiële moeilijkheden te bezorgen. Ik kan mij wel voorstellen dat u de gang van zaken als onprettig heeft ervaren. Ik bied u onze excuses aan voor het veroorzaakte ongemak. Ik bedank u voor het kenbaar maken van uw klacht. We gebruiken uw klacht om dit soort administratieve afhandelingen te verbeteren.

Opzegvoorwaarden

Ik vind het jammer dat de manier waarop we uw correctieverzoek financieel hebben afgehandeld, voor u reden is over te stappen naar een andere energieleverancier. Natuurlijk respecteren we uw eventuele keuze. U heeft bij ons contracten voor onbepaalde tijd. Dat wil zeggen dat u zich bij een andere energieleverancier kunt aanmelden, deze regelen de overstap verder met ons.

Ik ga er vanuit u hiermee duidelijk te informeren.

Met vriendelijke groet,

borisje

Ongelezen bericht door borisje »

Miss Tascha schreef:Nee, Kelly, jullie moeten gewoon wachten met incasseren zolang er nog een correctie wordt aangevraagd cq bezig is. Rente trekken doen jullie maar van je eigen geld.

Zouden we eens een keer andersom moeten doen..

en zo is het. :lol:

borisje

Ongelezen bericht door borisje »

Remcovdh schreef:Graag voeg ik er nog aan toe (voor de duidelijkheid) dat bij de eerste nota dus 800 is afgeschreven (beging juli) en dus per september nog eens 600 euro voordat ik weer 800 euro terugkreeg (4 dagen later dus). Dan kun je 10 aankondigingen sturen maar het punt is dat jullie proces niet klopt en je dus mensen in de problemen kunt brengen.

daar zijn ze zeker goed in, mensen in de problemen brengen.
Ik kan er over mee praten. :twisted: :evil:

Gesloten