LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout Lieberr koelkast gedeeltelijk verhalen op klant

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Bert2004

Fout Lieberr koelkast gedeeltelijk verhalen op klant

Ongelezen bericht door Bert2004 »

Betreft klacht coulance garantie niet goed verholpen door Buram Electro BV.
Mijn ouders hebben een koelkast 4 jaar geleden gekocht van het merk Lieberr
Nu was er laatst een voeler probleem van de koelkast.
Door het niet goed werken van de voeler is er zelfs ijs afzetting tussen de wanden ontstaan.
Dit voeler probleem werd verholpen, maar er werd wel arbeidsloon in rekening gebracht.
Dit is niet zo raar na 4 jaar en uit de garantie zult u zeggen.
Wel als de monteur zeg van: dat het euvel niet meer zal voorkomen bij deze voeler.
U begrijp door dit te zeggen dat de voeler het probleem was en er nu een vernieuwd exemplaar in zit, dus het is bekend bij deze koelkast dat dit probleem meer voor komt, zelfs buiten de garantie en coulance reikt wel verder dan 2 jaar.
U mag zelfs verwachten dat je 10 jaar probleemloos doet met een Lieberr of niet soms?
Lisette Olthof consumentenbelangen medewerkster van Buram Electro B.V. beweerd dat mijn ouders eerder moesten komen als dit daadwerkelijk binnen de garantie periode al had plaats gevonden, maar wat weet je nu als leek daarvan, dat er ijs afzetting tussen je wanden zit? Mijn ouders ontdekte dit na dat een lade niet ver genoeg naar achteren geschoven kon worden door de uitzetting van de achter wand en dit kan best wel lang spelen t.o.v. de normale koelkast ijsafzettingen aan de binnenkant en dus niet tussen de wanden.
Laatst gewijzigd door Bert2004 op 09 okt 2011 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Re: Fout Lieberr koelkast gedeeltelijk verhalen op klant

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Bert: wat zou voor jou een redelijke en passende oplossing zijn geweest? Is Buram trouwens de leverancier, of is het apparaat door een ander bedrijf geleverd? Zo ja welk bedrijf, en hoe kom je dan bij Buram terecht?

Bert2004

Sorry, stond er niet in vermeld zag ik.
Buram neemt de garantie en reparatie zaakjes waar voor Lieberr.
Een redelijke oplossing is het helemaal niet in rekening brengen omdat het een foute voeler betreft waar men van op de hoogte was naar mijn idee.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ok, als ik het goed begrijp, Buram treedt eigenlijk namens de fabrikant op? Heb je al contact opgenomen met Buram? Wat is hun standpunt hierin? Heb je de voeler, zoals je het noemt, ook moeten betalen, of is die wel uit coulance gratis geleverd? Wat kost zo'n ding normaal gesproken?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

U mag zelfs verwachten dat je 10 jaar probleemloos doet met een Lieberr of niet soms?
Dus als er binnen 10 jaar iets met een LiebHerr gebeurt zou het een "ondeugdelijk" apparaat zijn ?. Lijken me een beetje onrealistische verwachting.
Omdat de monteur zegt "Het zal nu niet meer voorkomen" is volgens u het bewijs dat het een bekend probleem is ?. Zou de monteur niet bedoeld kunnen hebben "het komt nu niet meer voor omdat het defecte onderdeel vervangen is"?.
Na 4 jaar een "voeler" (ik neem aan de thermostaat) vervangen kan best gebeuren. Alleen arbeidsloon vind ik dan nog best een nette coulance.
Als de "voeler" een structureel probleem is zullen er best meer meldingen op het Internet staan.

Bert2004

Misschien is het beter als u eerst leest voor u commentaar geeft.
Ik citeer: het euvel zal niet meer voorkomen bij deze voeler.
Ik ben er zelf niet bij geweest, maar mijn ouders zijn niet gek en zullen duidelijk iets in die trant gehoord hebben dat het met de nieuwe voeler niet meer zal gebeuren.
Zeg ik dan dat er binnen de 10 jaar geen defecten op mogen treden?
Ik zei dat je toch mag verwachten dat zo'n koelkast 10 jaar probleemloos mee gaat.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vocht wegens gaatje in achterzijde kan een bobbel geven en dat hoorde niet bij Liebherr, maar Liebherr zelf bellen mag natuurlijk ook.

Vergeet niet dat overal wel eens iets fout gaat en bij herstel voeler moet je het gat wel dicht laten en er mag geen vocht in ontdooide vriezer komen in achterwand.

Helaas is niet elke handelaar even eerlijk en vraag eens of zij hier hun mening over dit verhaal willen geven.
De meeste zijn niet blij met Tros Radar en soms helpt het als je hun ook een kans geeft om hun verhaal over deze zaak ook te doen.....

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

1. Zeg ik dan dat er binnen de 10 jaar geen defecten op mogen treden?
2. Ik zei dat je toch mag verwachten dat zo'n koelkast 10 jaar probleemloos mee gaat.
Contradictie in terminus
Ik citeer: het euvel zal niet meer voorkomen bij deze voeler.
Inderdaad niet omdat "deze voeler" zojuist verwijderd is en vervangen door een andere.

Bert2004

Geachte stofzuigertje,

Wat dacht u dat ik gedaan heb voor dit schrijven.
Natuurlijk geef ik iemand de kans om een oplossing te zoeken en zal een bedrijf niet bij voorbaat de grond indrukken.
Of ik nu per e-mail klachten op gaf of per telefoon, ik kreeg altijd de zelfde nare persoon die alles daar runde binnen het bedrijf leek het.
Ik citeer: bij "deze" voeler zal het niet meer voorkomen en niet omdat er een nieuwe ingegaan is zoals een handigerd beweert, maar een ander type of iets gemonteerd werd.

pima

Ongelezen bericht door pima »

Bert2004 schreef:Geachte stofzuigertje,

Ik citeer: bij "deze" voeler zal het niet meer voorkomen en niet omdat er een nieuwe ingegaan is zoals een handigerd beweert, maar een ander type of iets gemonteerd werd.
Een monteur die voeler zegt kent zijn vak niet!

Gesloten