LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wehkamp niet verwerkte retour

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
altijd waarom
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2011 20:37

Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door altijd waarom »

Ben het zo beu; vanavond een mail in mijn box van Wehkamp finance om een onbehoorlijk bedrag te betalen binnen 72 uur. Waarvoor; voor een jurkje dat verkeerd verpakt is door wehkamp en niet verwerkt als retour. Haast zou ik niet meer willen reageren en het voor laten komen, alleen al omdat ik het zo verschrikkelijk vind hoe mensen behandeld worden. Al de tijd, stress en niet te vergeten telefoonkosten je zou het haast smaad noemen. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Het is toch te gek dat ik een fout van hun kant moet oplossen, ik weet niet meer hoe heb alles gedaan wat verwacht wordt van mijn kant, kan toch moeilijk op de stoel van Wehkamp gaan zitten.

Hier mijn verhaal:

Begin juni heb ik bij mijn bestelling een verkeerd jurkje geleverd gekregen; het nummer van de verpakking kwam wel overeen, maar het jurkje was niet het jurkje wat bij het bestelnummer hoorde. Ik heb een mail verstuurd naar Wehkamp via een klacht, kreeg een mail terug van “ Ellen Boone” dat ik het jurkje kon houden met 10% korting of de bijgevoegde brief invullen en deze bij de retour voegen. De retouren inclusief het jurkje en brief zijn opgehaald op 09-06-2011. Het probleem begon al bij de eerste rekening waarbij het jurkje dus te betalen stond. Dit is na vele telefoontjes en mailtjes is nog steeds niet opgelost. Telkens na een mail krijg ik dezelfde brief thuisgestuurd met de vraag deze 2 weken te bewaren en dan op te sturen. Ik heb dit eenmalig gedaan omdat ik het onzin vind om telkens dezelfde brief op te sturen. Toch blijft de niet verwerkte retourzending op mijn facturen staan. Voor mijn vakantie heb ik afgesproken met iemand van de klantenservice dat ik het resterende bedrag zal overmaken daar mijn facturen nog steeds niet klopte en ik toch wilde betalen. De mevrouw in kwestie heeft nog aangegeven dat het probleem zou zijn opgelost als ik terugkwam van mijn vakantie. Niet meer verbaasd zie ik na mijn vakantie dat er nog een rekening open staat; inderdaad van het niet retour verwerkte jurkje. Na een telefoontje werd mij wederom toegezegd dat het probleem zou worden opgelost. De volgende dag belt de debiteurenafdeling met de vraag waarom ik mijn achterstallige betaling nog niet heb betaald. Nogmaals het probleem uitgelegd en dat ik niet meer kan doen, en dat het nu aan Wehkamp is om het op te lossen. Wederom wordt mij beloofd dat de referentie wordt uitgezocht en opgelost. Inmiddels al weer een betalingsherinnering binnen en wederom een telefoontje van de debiteuren afdeling, met weer als antwoordt dat het wordt opgelost. Ben het nu echt beu. Er ligt een fout bij de Wehkamp, maar niemand wilt deze oplossen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door sephora30 »

Belangrijk: heb je wel het retourbewijsje?

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door snepke »

Als er een pakje retour gaat en het wordt opgehaald,krijg jij een "sticker" en zo'n zelfde gaat er op het pakje.
Daar staat oa de datum op wanneer het is opgehaald.
Die "sticker" is het bewijs van retourzending.

Maak er een kopie van en stuur die op naar Wehkamp.

WMarcel
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 okt 2008 19:27

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door WMarcel »

Het is mij niet onbekend dat het retour zenden naar Wehkamp enige tijd in beslag neemt. D.w.z. 2 weken is geen uitzondering voordat het e.a. verwerkt is. geduld is dus een schone zaak.

Ellen Boone gebruikt men als standaard afzender, dus je hebt ook achteraf geen idee met wie je contact hebt.

Mijn ervaring is wel dat je beter kan bellen dan gaan mailen, want a) ze geven een standaard antwoord of b) ze lezen de mail slecht. Ik ben nl. ook een x bij een defect geleverd apparaat direct doorverwezen naar de leverancier. Nadat ik hun telefonisch heb gewezen op hun wettelijk verplichting een degelijk apparaat te leveren en wat nu eigenlijk een probleem was om deze te ruilen, kreeg ik een nieuwe.

oftewel, als er niets bijzonders aan de hand is, is Wehkamp een prima instantie en werkt alles prima. Echter bij retouren en/of defecten werkt het e.a. traag/log.

Bewaar je verzendbewijs dus goed!! en maak zoals snepke aangeeft een kopie van dit bewijs. lijkt me voldoende.

altijd waarom
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2011 20:37

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door altijd waarom »

Ja ik heb een retourbewijs; dat is het bewijsje waarvan je het nummer moet vermelden op de welbekende brief die je iedere keer ontvangt als je een mail met je klacht verstuurd. De andere retouren zijn wel verwerkt dus het is bij hun binnengekomen. Het punt ligt denk ik omdat ik een klacht had gemaild over het feit dat er een verkeerd jurkje is geleverd dit is ook precies het jurkje waarvoor ze mij willen laten betalen. Inmiddels weet ik al een tijdje dat mevrouw Ellen Boone fictief is maar ja het staat netjes als je een brief schrijft. Bellen helpt niet, zelfs als je al 2x door de debiteuren afdeling wordt gebeld krijg je constant hetzelfde antwoord; mevrouw het wordt zeker opgelost. Bij het laatste telefoontje kreeg ik weer mevrouw het wordt zeker opgelost heb aangegeven dat al meerdere collega's dezelfde zin gebruiken en toen maar opgehangen. De 2 weken voor verwerking zijn bekend dit staat ook in de eerder genoemde brief maar het duurt nu al meer als 3 maanden. Lijkt mij na zo lange periode dat niemand meer weet hoe af wat bij zo'n bedrijf. Je merkt gewoon dat het door niemand wordt opgepakt. Ben blij dat ik al vrij snel de correspondentie ben gaan bewaren, de mailtjes en het registreren van namen en telefoontjes. Het is lachen en huilen tegelijk.
Laatst gewijzigd door altijd waarom op 12 sep 2011 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door sephora30 »

Staat tegenover dat je met mailen wel bewijs hebt, telefonisch heb je niks.

altijd waarom
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2011 20:37

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door altijd waarom »

Weet iemand wat ik nog meer kan doen, zelf het mailtje van wehkamp finance wat vanavond in mijn mailbox lag is een no reply mailtje. Met dit keer een handtekening van de welbekende Ellen Boone.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Schrijf anders een mailtje naar [email protected] die man
die schrijf hier vaak op topic's van Wehkamp en lost problemen
voor de mensen op.

mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door mzuri »

Buiten het no-reply mailadres is Wehkamp toch ook te mailen?
Ik zou niet bellen, maar (blijven) mailen. Desnoods 1 keer de mail uitprinten en opsturen. Gewoon steeds dezelfde mail met de gegevens als klantnr. bestelnr. en dat bewijsje van retourzending.
Goed dat je alles bewaart.

Maria166
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 sep 2011 10:46

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door Maria166 »

Chocomelk schreef:Schrijf anders een mailtje naar [email protected] die man
die schrijf hier vaak op topic's van Wehkamp en lost problemen
voor de mensen op.
Ja deze persoon moet je zeker mailen,je krijgt wel een antwoord van een vrouwspersoon terug,maar zij heeft mij vorige week nog goed geholpen nadat ik een klacht had ingediend.

altijd waarom
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2011 20:37

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door altijd waarom »

Ik heb meneer fritspieters al vaker voorbij zien komen net als de naam ellen boone. Ik zal het eens proberen, en jullie op de hoogte houden. Maar het is toch te gek voor woorden dat wij als klant zoveel moeten investeren en moeite moeten doen vanwege een fout aan hun kant. Ik merk gewoon dat niemand het probleem wilt of kan oppakken. Ben zo kwaad na die brief van Wehkamp Finance; ik snap niet dat ze die versturen, ze bewaren alles in de computer zelfs de telefoontjes dan zouden ze toch moeten zien dat er iets niet klopt. het jurkje koste 39,95 de rekening is nu al 76,95. Het ergste vind ik nog de toon waarop gesproken wordt alsof je schuldig bent. Terwijl de fout bij hun ligt. Het is zo algemeen dat ze nog geen eens je naam in tikken

Bij deze een kopieetje van de sommering

SOMMATIE
Geachte heer, mevrouw,
Tot nu toe bent u uw financiële verplichtingen tegenover wehkamp.nl niet
(volledig) nagekomen.
Wij sommeren u om binnen 24 uur 76,95 op rekeningnummer
966966 van Wehkamp Finance B.V. te Zwolle over te maken onder
vermelding van uw klantnummer.
U kunt heel snel en 24 uur per dag betalen via internetbankieren.
Als u niet direct betaalt, dan dragen wij uw vordering over aan ons
incassobureau. De hieruit voorvloeiende (buiten)gerechtelijke kosten
worden volledig aan u doorberekend.
Hoogachtend,
E. Boone
Klantenservice wehkamp.nl
G.J. Wunderink
Directeur a.i.
Wehkamp Finance B.V.

Maria166
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 sep 2011 10:46

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door Maria166 »

Weet je inmiddels al iets meer?

altijd waarom
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2011 20:37

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door altijd waarom »

Sorry; ik dacht dat ik een bericht had geplaatst maar schijnbaar is er iets niet goed gegaan. Excuses :oops:

Hier nogmaals:

Na een bericht aan de dhr "fritspieters" was het probleem wat ruim 3 maanden duurde opgelost in 24 uur eigenlijk als ik naar mijn berichten in de mail kijk in 18 minuten. Natuurlijk ben ik opgelucht dat het is opgelost maar op de een of andere manier toch een wrang gevoel.
Zal een kopie van de mail plaatsen met daarbij mijn eigen gedachten hierover:

Geachte mevrouw,

Naar aanleiding van uw bericht van vandaag heb ik u geprobeerd te bellen echter trof u niet thuis.
Jammer ik had graag iemand persoonlijk gesproken

Allereerst wil ik mijn oprechte excuses aanbieden voor deze gang van zaken, dit is zeker niet onze bedoeling.
Aan de hand van uw uitleg heb ik uw rekening gecorrigeerd en het jurkje in mindering gebracht op uw rekening.
Nu kan het ineens wel

Tevens de rente en de buitengerechtelijke kosten zijn afgeboekt, de aan u verzonden herinneringsnota kunt u als niet verzonden beschouwen.

Hoezeer wij ook ons best doen optimale service en kwaliteit te verlenen, soms gebeurt er iets waarvan je achteraf zegt: ”Dat had anders gekund”.
Heel begrijpelijk dat er fouten worden gemaakt, maar als iemand al tig keer heeft geconstateerd dat er een fout is gemaakt waarom wordt er dan niets mee gedaan of in ieder geval naar gekeken. Ik versta onder service dat als een klant met vraag of klacht komt dat hier ook iets mee wordt gedaan. Service verleen je en doe je niet nemen.
Voor ons is dit een serieus teken om nog scherper te letten op onze kwaliteit en service.

Als compensatie voor het ontstane ongemak ontvangt u van mij een waardebon a € 7,50
Compensatie? de telefoontjes en tijd hebben meer gekost...
nee die 7,50 mogen ze houden. Het is mij het niet waard om voor 7,50 ooit nog eens zoveel ellende op mijn hals te halen.



Ik hoop het hiermee toch een beetje goed te kunnen maken.

Wat ik helemaal knullig vind is dat je goed ziet dan het een kopie mailtje is, de aanhef en afzender zijn in een ander lettertype als het "verhaal". Hoe bedoel je de klant wordt serieus genomen.

Vandaag een mail in de bus: uw rekening overzicht staat klaar; Ik kreeg al de zenuwen. Gelukkig het verhaal begint niet opnieuw maar als je daar een rijtje ziet staan van eerst bij en daarna af dan heb je zoiets van: maar toch is dat niet mijn factuur.

Maria166
Berichten: 17
Lid geworden op: 12 sep 2011 10:46

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door Maria166 »

Zo kan het dus wel,de persoon genaamd FritsPieters moet eerst gecontacteerd worden,eer men daar serieus met een probleem om gaat en je vraagt je inderdaad af waarom dit niet gelijk gedaan kan worden want het scheelt je ook in de belkosten.

Een waardebon van 7,50 is niets vergeleken met de dure telefoonkosten van 20 cent per minuut want je bent meestal niet gelijk aan de beurt.

altijd waarom
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 sep 2011 20:37

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door altijd waarom »

Dat ze onder een pseudo werken vind ik eigenlijk te gek voor woorden.

Ik blijf het schandalig vinden dat er duidelijk een paar maal is aangegeven dat er een fout is geconstateerd en dat er gewoon niets mee gedaan wordt niet 1x niet 2x maar wel meer keren. En dat een fout gemaakt wordt aan hun kant en alles aan de klant wordt overgelaten. Als ik niet anders kon dan had ik het desnoods aan een advocaat overgelaten, maar om hier nog meer tijd in te stoppen vind ik gewoon zonde.

En dat dan alles af gedaan wordt met een kopie bericht en een waardeloze bon want die ga ik daar echt niet besteden. Nee heb mijn lesje geleerd in ieder geval voor dit bedrijf.

Webcarewehkamp.nl
Berichten: 203
Lid geworden op: 27 jan 2010 15:00

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Ik wil heel graag nog even terugkomen op uw klacht. Kunt u mij even een bericht doen per mail zodat ik even telefonisch contact met u kan opnemen?
Mijn e-mailadres is [email protected]

Met vriendelijke groeten,
Frits Pieters.
Wehkamp.nl

sammie22
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2008 14:42

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door sammie22 »

Snap deze problemen niet. Bestel al jaren bij wehkamp en nooit problemen. heb ook een keer iets verkeerd gehad, naar hun gebeld, terug gestuurd en het juiste artikel gekregen. Breng mijn retour altijd naar een dhl servicepoint. Laat het nooit ophalen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zelf wegbrengen of laten ophalen, hoeft niets uit te maken.
Ik laat het (bijna) altijd aan de deur ophalen, door Selectvracht.
Die dan een bonnetje afgeeft of door de brievenbus doet als ik niet thuis ben (en het pakket dan buiten heb gezet).

sammie22
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jun 2008 14:42

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door sammie22 »

Selektvracht. Daar ga je al.. Wat een ramp met die gasten.. Bij hun gaat het altijd fout! Maar zolang jij een bonnetje hebt van een retour kunnen ze jou niks maken.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Wehkamp niet verwerkte retour

Ongelezen bericht door Jolijn »

sammie22 schreef:Selektvracht. Daar ga je al.. Wat een ramp met die gasten.. Bij hun gaat het altijd fout! Maar zolang jij een bonnetje hebt van een retour kunnen ze jou niks maken.
En dat is ook nooit het geval geweest. Selektvracht hier is goed. Die man komt hier al jaren.

Gesloten