LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vordering
Vordering
Kan mijn partner een vordering van een paar duizend euro terugvorderen aan een familielid die ik gegeven heb en ook kwijtgescholden heb. Zij claimt dat het geld gegeven is zonder haar toestemming.`Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.
-
Re: Vordering
2000 euro kan zei terug vragen ,u zegt het al getrouwd in gemeenschap van goederen!
Dat is volgens mij een goed bericht dan. Ik heb deze vraag ook gesteld bij het JL lijkt me een prima oplossing
-
Ex. 1:88 lid b BW heeft u toestemming van uw echtgeno(o)t(e) nodig voor giften welke het 'gebruikelijke, niet bovenmatige' ontstijgen.
De echtgeno(o)t(e) komt geen vordering toe op degene aan wie u de gift heeft verstrekt, doch kan vernietiging van de de rechtshandeling welke de gift daarstelt inroepen.
De echtgeno(o)t(e) welke voornemens is dit te doen, dient rekening te houden met een verjarings termijn ex. 3:51 lid 1a BW van drie jaren, ingaande vanaf het moment dat de rechthandeling bekend was. De bewijslast hiervoor ligt in rechte bij degene die de gift heeft verstrekt.
De echtgeno(o)t(e) komt geen vordering toe op degene aan wie u de gift heeft verstrekt, doch kan vernietiging van de de rechtshandeling welke de gift daarstelt inroepen.
De echtgeno(o)t(e) welke voornemens is dit te doen, dient rekening te houden met een verjarings termijn ex. 3:51 lid 1a BW van drie jaren, ingaande vanaf het moment dat de rechthandeling bekend was. De bewijslast hiervoor ligt in rechte bij degene die de gift heeft verstrekt.