LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bikini en alcoholverbod Egypte

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door dia »

In november zijn er verkiezingen in Egypte. Men verwacht dat de Partij voor Vrijheid en Gerechtigheid, de politieke vleugel van de Moslimbroederschap, de stembusslag vlot zal winnen. Nieuwe gedragsregels voor toeristen staan hoog op het lijstje van deze conservatieve politici. "De strandtoeristen moeten rekening houden met de waarden en normen van onze samenleving", aldus de secretaris-generaal van de partij.

Gescheiden stranden
De Moslimbroeders pleiten naast een bikini- en alcoholverbod ook voor gescheiden stranden voor mannen en vrouwen. Zij willen bovendien piramides, sfinxen en andere monumenten die versierd zijn met on-islamitische afbeeldingen aan het publieke oog onttrekken.

Wat vinden jullie hiervan,ik zal dan wel een andere bestemming kiezen!
Bron hln

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door nevermind »

Wat vinden jullie hiervan,ik zal dan wel een andere bestemming kiezen!
Hoef je niet, want dit komt zeker in deze form niet.
Dit is een van de belangrijkste inkomst bronnen van Egypte.
Misschien voor de inwoners van Egypte zelf, maar niet voor de toeristen.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door JDII »

Ik adviseer om weg te blijven. Er zijn zoveel andere mooie landen waar geen moslim(broeder)s aan het bewind zijn

igg als in een land fanatieke religieuzen aan het bewind zijn blijf ik er weg.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door geengast »

JDII schreef: igg als in een land fanatieke religieuzen aan het bewind zijn blijf ik er weg.
Dat wordt dan waarschijnlijk emigreren. Al eens in Staphorst gelopen?

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door Jolen »

Ik zou lekker naar Israel gaan. Zelfde klimaat, zelfde landschap, zelfde zee maar een stuk meer westers

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door JDII »

Ik woon niet in Staphorst. Maar dat is geen vergelijk met radicale moslimregimes.
En Israel zou ik ook mijden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Als dat door zou gaan dan komen er nog weinig toeristen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Dat zou heel treurig zijn. Ben ooit een paar heerlijke weken in Egypte geweest. Gelukkig niet aan zo'n strand maar alleen maar mooie dingen zien. Ik trok een shirtje en broek met lange mouwen aan - van dun katoen - en droeg een sjaal over mijn hoofd. Gevolg van deze kleine aanpassingen: nooit problemen, overal fijne contacten, voelde me in Caïro veiliger op straat dan in Amsterdam.
Veel alcohol kon je toch al niet krijgen en waarom zou een vakantie alleen leuk zijn als je kan zuipen? Ik dronk lekker thee.

Het lijkt me erger als ze de mooie piramides etc. gaan afdekken want dat slaat nergens op. Maar een beetje aanpassen moeten wij Nederlanders toch ook kunnen? Vooral die mensen die hier altijd zo de mond vol hebben van 'die buitenlanders passen zich niet aan'.

JDII
Berichten: 174
Lid geworden op: 25 mei 2011 15:31

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door JDII »

Miepje1 schreef: Ik trok een shirtje en broek met lange mouwen aan - van dun katoen - en droeg een sjaal over mijn hoofd.
Belachelijk om als een semi-moslim rond te gaan lopen als je ergens op vakantie bent. Dan zou ik er niet naar toe gaan.

Overigens, doen de moslimas hun hoofddoekjes af als ze hier komen? Hoezo aanpassen.
en waarom zou een vakantie alleen leuk zijn als je kan zuipen
Als ik op vakantie ben drink ik graag een biertje of een wijntje. Dat is heel iets anders als zuipen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door bprosman »

Ach... ALS ik al eens op een strand loop/zit/lig dan is het voor sommigen nog niet zo verkeerd als er een "bedekplicht" komt :wink:
(Daar reken ik mezelf overigens ook bij).

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door VioletPrue »

JDII schreef:
Miepje1 schreef: Ik trok een shirtje en broek met lange mouwen aan - van dun katoen - en droeg een sjaal over mijn hoofd.
Belachelijk om als een semi-moslim rond te gaan lopen als je ergens op vakantie bent. Dan zou ik er niet naar toe gaan.
Ook vooral niet doen, stel je voor dat je eens een andere cultuur opsnuift!
Ik vind het niet meer als normaal om je een beetje aan te passen aan het land waar je op vakantie gaat (Hulde Miepje!!).
Iemand kan wel uit overtuiging nudist zijn, maar die wordt ook geacht zich in het openbaar gewoon aan te kleden.
En het nieuwe Boerkaverbod is ook een goed voorbeeld.
In Israël kom je echt niet in de buurt van de klaagmuur in een spaghettibandtopje en minirok, en terecht.
JDII schreef:Overigens, doen de moslimas hun hoofddoekjes af als ze hier komen? Hoezo aanpassen.

Er zijn inderdaad genoeg Moslima's die geen hoofddoekjes dragen.
En waarom wordt het nou weer een discussie in de trant van 'Maar meester, zij doen het ook!!'?
Waarom zou een Moslima haar hoofddoekje niet mogen dragen?
Heb je er persoonlijk last van?
Kan mij het nou schelen of iemand een hoofddoek draagt, of een kruisje aan een ketting, of een keppeltje.
Een tattoo, piercing, petje, blauw haar, gek T-shirt, driedelig pak.....
Maakt mij allemaal niet uit, moet iemand zelf weten.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door Miepje1 »

JDII: dit is niet 'erbij lopen als een semi-moslim'. Dit is respect tonen voor de bewoners van een land en hun cultuur.
Er waren ook vrouwen in onze groep die het gewoon vonden als de gemiddelde Nederlander halfnaakt er bij te lopen - miniscuul rokje, teenslippers, hemdje waar je lekker de bh-bandjes onderuit ziet komen - en die konden dus ook niet rustig over straat! Ik wel dus. Ik heb veel gezien en veel leuke mensen gesproken. En daar ging het om.
Als jouw vakantie bestaat uit op het strand liggen en bier drinken, hoef je niet naar Egypte. Ga dan lekker naar Spanje waar ze allemaal zo doen (behalve dan de cultuursnuivers, die heb je daar natuurlijk ook).
En heel veel Nederlanders zouden er ook hier beter iets bedekter bij kunnen lopen. Ik word regelmatig een beetje misselijk als ik vetkwabben zie uitpuilen en knokkelknieën uit rare korte broeken zie komen, om nog maar niet te spreken van een groot vertoon van ondergoed.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door GJvdZ »

JDII schreef:
Miepje1 schreef: Ik trok een shirtje en broek met lange mouwen aan - van dun katoen - en droeg een sjaal over mijn hoofd.
Belachelijk om als een semi-moslim rond te gaan lopen als je ergens op vakantie bent. Dan zou ik er niet naar toe gaan.

Overigens, doen de moslimas hun hoofddoekjes af als ze hier komen? Hoezo aanpassen.
Heb je zelf wel door dat je je in 2 zinnen vreselijk tegenspreekt? In het eerste stuk vind je het belachelijk om je aan te passen, en het tweede deel verwacht je wel dat anderen zich aanpassen. Waarom voelt u zich verheven boven andere mensen?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ben vorig jaar in Egypte geweest, daar liep het gros van de vrouwen in bikinie, ontzettend veel Russen waar daar in de omgeving waar wij waren (Hurghada).

Sorry Miepje maar iedereen moet zelf weten wat hij of zij aantrekt en als jij vind dat een persoon te dik is voor bikinie is dat jou mening maar waarschijnlijk niet de mening van de vrouw die daar in bikinie lag.

Overigens waren daar heel veel Egyptenaren Christenen waar wij waren.

Wat ik al eerder schreef is in dat gebied erg veel Russen waren en ja die kwamen er werkelijk alleen maar om te zuipen, niet drinken maar zuipen, s'morgens bij het ontbijt al.

Dus als ze daar een bikinie en alcohol verbod gaan krijgen zullen er nog weinig toeristen komen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door bprosman »

Wat ik al eerder schreef is in dat gebied erg veel Russen waren
Dat is inderdaad een gemis , als de Russen wegblijven :? . Of het netto zoveel uitmaakt weet ik niet want er zijn ook hordes toeristen die wegblijven vanwege "die uiterst gemanierde en beleefde" Russen.

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door dia »

Vind het toch leuk om in Egypte naast het zwembad(in bikini)te liggen met een lekkere coktail!
Ben ook naar luxor geweest in lichte jeans en t schirt,maar ik denk er niet aan mijn hoofd te bedekken met een sjaaltje.Waarom zou ik?
Dus geen bikini en geen wijntje of coktail en dia zoekt andere oorden op,russen of niet!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Chocomelk schreef:Ben vorig jaar in Egypte geweest, daar liep het gros van de vrouwen in bikinie, ontzettend veel Russen waar daar in de omgeving waar wij waren (Hurghada).

Sorry Miepje maar iedereen moet zelf weten wat hij of zij aantrekt en als jij vind dat een persoon te dik is voor bikinie is dat jou mening maar waarschijnlijk niet de mening van de vrouw die daar in bikinie lag.

Overigens waren daar heel veel Egyptenaren Christenen waar wij waren.

Wat ik al eerder schreef is in dat gebied erg veel Russen waren en ja die kwamen er werkelijk alleen maar om te zuipen, niet drinken maar zuipen, s'morgens bij het ontbijt al.

Dus als ze daar een bikinie en alcohol verbod gaan krijgen zullen er nog weinig toeristen komen.
Nu heb je het over op het resort of aan het strand (al dan niet op het resort) neem ik aan?
Miepje heeft het over buiten het resort, meer in het binnenland.
Dan vind ik het wel zo netjes om je een beetje aan te passen.

De opmerkingen over mensen in bikini's en of die al dan niet passen daar gelaten, denk ik dat ik zelf niet voor een relaxvakantie naar Egypte zou gaan.
Egypte is een land vol cultuur en geschiedenis en dan vind ik het bijna zonde om 8 dagen lang op een resort te gaan liggen bakken met een cocktailtje, terwijl er op 6 uur rijden magnifieke overblijfselen van een verloren beschaving liggen.
Bakken naast het zwembad kan in Lloret de Mar ook, en daar is praktisch 0,0% cultuur (let op praktisch, er is ook een mooi kasteel te zien).
Ik dus zelf eerder naar Egypte gaan voor een doe-vakantie dan om te bakken.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ seconds-out, in het gebied waar ik was daar stikte het van de toeristen, hotel aan hotel.
Buiten het hotel is/was er weinig te doen, je moet het daar echt van je hotel hebben, maar zijn bijna allemaal van die all-in hotels en alcohol daar in overvloed.
Wij zaten in een vrij groot hotel met meer dan 600 kamers, niet 1 daar gezien in boerka of boerkinie.

Uitstapjes gemaakt etc maar ook daar buiten op straat niet 1 Egyptische vrouw gezien, je ziet alleen maar mannen.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Bikini en alcoholverbod Egypte

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten