LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau op me dak van Ziggo?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Wolter32

Incassobureau op me dak van Ziggo?

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Werd zojuis gebeld door een incassobureau of ik even 389 euro wilde overmaken ten name van Ziggo ?? Huhh?? Ik zeg vriendelijk : Luister meneer ik woon in Leeuwarden al ruim 10 jaar en daar is Ziggo niet aanwezig en heb alles van UPC en heb verder never is een gebied gewoond waar Ziggo/@Home ect. als kabel provider actief is. Heb me hele leven al UPC (en de voorlopers).
Daar had die man niks mee te maken ik moest maar gewoon betalen , nou ik laat het gewoon voorkomen. Wat een gedoe zeg heb totaal niks met Ziggo te maken , verbaas erover waar ze dit in godsnaam vandaan halen.

sephora30

Re: Incassobureau op me dak van Ziggo?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Stuur ze een mail of ze even de bewijzen op willen sturen.

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

u heeft gereageerd met ik heb nooit wat van ziggo afgenomen
volgende keer direct vragen naar bewijs en melden dat volgend contact via de post gaat en anders aangifte word gedaan wegens laster

heel slim
indien ze niet met bewijzen komen zal er ook niets van waar zijn
wie eist bewijst

vrees dat ts niet eens weet wie die kwibus is

Wolter32

Heb er idd wel om gevraagd maar er werd omheen gedraaid het is toch ongehoord. EDR was dat incassobureau.
Ziggo is hier niet eens verkrijgbaar en presteren ze het nog op me huistelefoon welke ik bij UPC heb al een jaar of 10 te bellen , ze zijn echt helemaal geschuffeld daar.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Je kunt alles zeggen wat je wilt, maar alsnog heb je het dus verder niet verstandig aangepakt.
Wat zijn er dan nu voor verdere afspraken gemaakt met het incasso bureau? Wat hebben zij verder gezegd en hoe is er opgehangen?

Wolter32

Dreigen met de rechter. Nee ik weet hoe het werkt en die jongeman doet ook alleen zijn werk dus persoonlijk kan ik die natuurlijk niet aanvallen. Ik zou het nog via de post gaan krijgen. Heb wel om bewijs gevraad maar daar wordt een beetje omheen gedraaid. Gesprek verder vriendelijk laten verlopen.
Hoezo trouwens verkeerd aangepakt ?? Heb niks met Ziggo te maken en nog nooit niet gehad.

Daan_1978

Maar ja, het feit dat ze er omheen draaien zegt op zich al wel genoeg.
Kennelijk kunnen ze het dus niet bewijzen en slaan ze daar de plank al mis.
Als zij de vordering overgenomen hebben van Ziggo, moeten ze toch ook kunnen aantonen waarvoor de kosten gemaakt zijn?

Wolter32

Ja dat dacht ik dus ook maar hoe komen ze bij mij.Ik woon al me hele leven in gebieden waar Ziggo en de kabelaars voor de fusie geen provider zijn.
Het zal echt niet zo gaan zijn dat ik actie moet ondernemen heb geen zak met hun te maken of te maken gehad me hele leven.

Daan_1978

Nee, maar nu heb je dus wel met een incasso te maken, dus lijkt het me verantwoord als je om duidelijkheid vraagt.
Tenminste, dat zou ik zelf wel doen. Laat ze het bewijzen dat jij de kosten hebt gemaakt. Als dat al eventueel een rechtszaak kan voorkomen, waarom niet?

Als je het laat escaleren gaat het je uiteindelijk alleen maar meer tijd kosten.

Wolter32

Ja dat is ook weer waar al blijf ik met het ongeloof zitten hoe ze in godsnaam bij mij zijn gekomen want dat is mijn grootste verbazing en uiteraard vraagteken.

Daan_1978

Wolter32 schreef:Ja dat is ook weer waar al blijf ik met het ongeloof zitten hoe ze in godsnaam bij mij zijn gekomen want dat is mijn grootste verbazing en uiteraard vraagteken.
Waarom denk je het advies te krijgen om bewijs op te vragen?
Zo sla je dus 2 vliegen in 1 klap, want ze zullen dus dan gaan aantonen ( als ze dat kunnen ) op welke manier ze bij jou terecht zijn gekomen.

Kwam jouw naam uberhaupt overeen met degene wie ze dachten te spreken?

Wolter32

Ja dat kwam overeen. Zou het kunnen dat iemand me in de maling neemt en een abo telefonisch op mijn hebben afgesloten?? Neh lijkt me ook sterk want Ziggo is hier helemaal niet te krijgen.Ik ga er in ieder geval achteraan.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Je schrijft dat je het nog via de post zou krijgen (nog nooit enige post vh incassobureau of Ziggo gehad? Dit telefoontje kwam als donderslag bij heldere hemel?)
Wacht daar gewoon op.
Dan kun je in elk geval gericht ergens 'achter aan gaan'.

Ziggo WebTeam Julius

Ongelezen bericht door Ziggo WebTeam Julius »

Beste Wolter32,

Vervelend verhaal. Deze vordering lijkt me duidelijk onterecht. Zodra je bewijs per brief binnen hebt, ontvang ik graag de gegevens per PB. We kunnen het dan rechtzetten. Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Julius
Ziggo Webteam

jack0007

Ongelezen bericht door jack0007 »

Pas op voor dit soort praktijken. Het is zeer goed mogelijk dat dit een oplichtingstruc is. Men neemt telefonisch contact met je op, probeert te polsen of je gevoelige bent voor dit soort trucs. Veel mensen hebben hun administratie niet op orde en zijn niet verbaast staan als ze ergens mee achter lopen. Een incassoburo willen ze dan vaak sneller betalen.

Ziggo heeft ongetwijfeld standaard procedures voor betalingsachterstanden en zullen altijd eerst een herinnering/aanmaning sturen en dan pas de vordering uit handen geven. Ook zal een incassoburo bijna nooit als eerste stap telefonische contact opnemen maar een incasso brief sturen.

Ik denk bijna zeker te weten dat ziggo hier niets mee te maken heeft. Of het verhaal moet helemaal anders zijn dan je vertelt maar dat lijkt me toch niet.

Gesloten