LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet ik de kosten dagvaarding betalen?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
adSolvendum

Re: Moet ik de kosten dagvaarding betalen?

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Ongelukkig gelezen ook.

Maar de onduidelijkheid hieromtrent bij TS zal nu wel weggehaald zijn vermoed ik.

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Royeren kan bijvoorbeeld omdat eiser op grond van de bezwaren van gedaagde ontdekt dat gedaagde (gedeeltelijk) gelijk heeft, gedaagde en eiser daarom een overeenstemming hebben bereikt voordat er een uitspraak is gedaan. Dat kan verdere proceskosten ( conclusies, aktes, compatities) besparen.
Maar ook bijv als gedaagde na het op de rol plaatsen alsnog alles betaald heeft, incl de griffiekosten.
Zo kunnen er meer redenen zijn waardoor partijen geen uitspraak van de rechter nodig hebben.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dankjewel Guusje, duidelijk. :)

BertJansen

Ongelezen bericht door BertJansen »

adSolvendum schreef:Maar de onduidelijkheid hieromtrent bij TS zal nu wel weggehaald zijn vermoed ik.
Reken maar! Hartsitkke bedankt dat je me uit de brand hebt geholpen. Ik weet nu dat een dagvaarding niet zomaar verzonden kan worden als dreigement. En dat ik als gedaagde dat ding betalen moet als ik verlies (en natuurlijk heel, heel veel meer kosten).

Ik ben erg tevreden nu. :)

Gesloten