LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door bprosman »

Helemaal uit de duim gezogen zijn ze niet, Ziggo "zelf" noemt 2 van de 3.
En in het dagelijks leven heb ik nog wel eens te maken met helpdesken.
alsof er hele legers klanten zelf knutselen
Iedereen want de kabelmaatschappij gaat niet verder dan de meterkast, de rest zul je dus zelf moeten doen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Gratis monteur aan huis.

Toch echt iemand van of namens de kabelboer.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door bprosman »

Dan kunnen er nog steeds "hele legers zelf knutselen" , ook in de zelfgeplaatste routers e.d.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Kangodo »

seconds-out schreef:
bprosman schreef:
ziggo is er om centjes te verdienen en niet om de mensen te helpen de problemen op te lossen.
En dat terwijl 80..90% van de problemen veroorzaakt worden in apparatuur en of kabel die de klanten zelf in/bij elkaar knutselen :?.
Hoe kom jij aan die percentages?
Zit je volgens mij uit je duim te zuigen!
Veel te kort door de bocht ook..alsof er hele legers klanten zelf knutselen. :roll:
Alsof dus bijna alle klachten over Ziggo niet terecht zijn.
Die percentages gokte hij.
Wil je daadwerkelijke getallen?
Zeker 70% van de problemen waar mensen voor bellen bij internet/telefonie-problemen worden niet door Ziggo veroorzaakt.

De meeste klachten zijn ook onterecht, en ik durf te wedden dat 9 op de 10 mensen zelf knutselen.
Hoe? Door draadloos te gaan of een router te gebruiken.
Want wat Ziggo aanbiedt is het volgende: Internet op het modem.
Je zult ook zien dat bij de meeste internet-problemen het het opeens wel doet wanneer men een kabel van het modem naar een pc trekt.

hansvdb007
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2011 12:03

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door hansvdb007 »

Maandag 3 oktober storing
Dinsdag 4 oktober geen internet en telefoon
Woensdag geen internet gelukkig wel telefoon
Donderdag wel internet mar niet meer via mijn eigen draadloze router.
Dit lijkt te komen door de geknutselde activatie site van Ziggo.
Lullig heb laptop maar ben nu draad gebonden. Wie is nu hier de knutsellaar?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door bprosman »

Lullig heb laptop maar ben nu draad gebonden. Wie is nu hier de knutsellaar?
Als het draadgebonden wel werkt is het dus geen Ziggo probleem.

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Kangodo »

hansvdb007 schreef:Maandag 3 oktober storing
Dinsdag 4 oktober geen internet en telefoon
Woensdag geen internet gelukkig wel telefoon
Donderdag wel internet mar niet meer via mijn eigen draadloze router.
Dit lijkt te komen door de geknutselde activatie site van Ziggo.
Lullig heb laptop maar ben nu draad gebonden. Wie is nu hier de knutsellaar?
Sorry, jij hebt een storing die daadwerkelijk aan de kant van Ziggo ligt.
Nu is mijn hele statement dat het bijna altijd aan mensen zelf ligt opeens onwaar... omdat?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Kangodo schreef:.

De meeste klachten zijn ook onterecht, en ik durf te wedden dat 9 op de 10 mensen zelf knutselen.
Hoe? Door draadloos te gaan of een router te gebruiken.
Want wat Ziggo aanbiedt is het volgende: Internet op het modem.
Je zult ook zien dat bij de meeste internet-problemen het het opeens wel doet wanneer men een kabel van het modem naar een pc trekt.
Ja ho even.

Als Ziggo beweert dat ik tussen modem van Ziggo en PC rustig een router (al dan niet draadloos) kan plaatsen - waar ik destijds specifiek om gevraagd heb - en dan ineens werkt het niet meer met zo`n apparaat ertussen (gecontroleerd en wel, Cisco is nu niet direct een C merk) maar wel 1 PC rechtstreeks op het modem - heeft men in het modem een of andere instelling die meerdere Pc`s dus uitsluit.

Men heeft bij Ziggo beweerd dat dit niet zo was - maar toegang tot het modem, nee, dat kon niet. Er is indertijd een (cisco certified) ervaren netwerk engineer bij mij geweest, alsmede een systeembeheerder - en alle instellingen waren echt in orde (bij andere provider werkt die setup prima) - maar Ziggo blijft volhouden 'het ligt aan u, aan uw apparatuur, de stand van de sterren - maar niet aan Ziggo'.

Ziggo eruit - xs4all erin - en de hele setup werkt probleemloos - nu al 4 jaar.

Prutsers? Misschien wel onder klanten, maar bij Ziggo ook

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door bprosman »

heeft men in het modem een of andere instelling die meerdere Pc`s dus uitsluit.
Onzin. Wat veel mensen echter vergaten is dat Ziggo IP adressen uitdeelt of uitdeelde op hostnaam (die ze nogal eens vergaten te configureren) en niet op MAC adres. Die hostnaam moest je wel configureren in je router en het moest de juiste zijn (door Ziggo verstrekt).
(bij andere provider werkt die setup prima)
Dat klopt, andere providers werkten meestal op MAC adres.
Ik gebruik de verleden tijd want volgens mij is Ziggo nu ook overgestapt maar dat weet ik niet 100% zeker.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Kangodo »

Dus, Guardian, jij beweert dat instellingen in het modem (die jij deelt met 100.000 andere mensen) ervoor zorgen dat je router het niet doet?
Dat terwijl het bij de rest geen problemen oplevert?

@Seconds-out..
Ik speel en knutsel dagelijks.
Maar even een greep uit de dingen die 'Ziggo heeft gedaan terwijl de klant nooit knutselt of iets doet.'
Inbelverbindingen ingesteld.
Router die geen WAN-IP adres meer krijgt.
Offline werker aangevinkt.
Virusscanner die alleen internet doorgeeft als je hem uitschakelt.
mail-instellingen die altijd hebben gewerkt en dan MTPS.ziggo.nl als serveradres hebben.
IE waarbij de foutmeldingspagina als startpagina is ingesteld
PROXY-servers waarbij 127.0.0.1 als adres is ingesteld.

'k Ben ze allemaal tegengekomen

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door bprosman »

bbbbbbb
Duizenden storingen heb ik al gehad, groot en klein.
Wat is jouw definitie van "een storing" ?
Want dit is een beetje vaag.
Werk je bedraad ? Draadloos ?

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb geen zin in je verhoor, laat maar.
Sorry ik probeer je te helpen hoor :x
De definitie van een storing kan je zelf opzoeken.
Er zit nogal een verschil in of je mail niet werkt, je bepaalde sites niet bijkunt, je verbinding wegvalt.
Ik weet dat ik storing heb en dat het niet aan mij ligt, dat is genoeg.
Als je zo ook reageert tegenover de helpdesk zou ik er ook de hoorn opflikkeren.

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Kangodo »

seconds-out schreef:Ik geloof je gelijk kangodo, heb er de ballen verstand van, :D
Wel dat ik OOK heel veel storing heb en er binnenkort een monteur komt.
Heb ook een nieuwe modem van Ziggo sinds een paar maanden, die heeft de eerste drie weken goed gewerkt, DAARNA begonnen de storingen! Duizenden storingen heb ik al gehad, groot en klein.
En ik zweer je.. ik heb nergens mee geknutseld..niet met de modem en NIET met de instellingen van de labtop!
Tot op dit moment heb ik nog last van storing gehad, vandaag staat de teller op 4.
Ik word helemaal niet goed als ik lees dat het zou komen van het knutselen, terwijl ik zeker weet dat het NIET aan mij ligt.
Met knutselen bedoel ik alles waar Ziggo niet verantwoordelijk is.
Je WIFI-modem op de standaard instellingen hebben staan en dan een slechte draadloze verbinding hebben? Niet de verantwoordelijkheid van Ziggo.

Met knutselen bedoel ik ook echt alles dat anders uitziet dan "modem==kabel==PC"

kalekippie
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2012 16:16

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door kalekippie »

Hoe ZIGGO klachten behandelt is nog veel leuker! Ik was een tevreden gebruiker van UPC totdat ik ging verhuizen naar West-Friesland, daar heeft men ZIGGO en moest is het contract overzetten.

De drama's die ik met dat bedrijf heb meegemaakt zijn niet van deze wereld. Ze beweerden zelf een pakketje te hebben afgeleverd bij mijn in de steigers staande huis zonder voordeur waar ik voor getekend zou hebben (gelukkig had TNT bewijs dat het niet zo was). De defecten van pc, telefoon en tv streden om voorrang. 100 keer gebeld en gemailed, geen oplossing, grote mond en natuurlijk altijd de maandelijkse rekening,

Ik was er na een paar maanden klaar mee, toen had ook Telfort hier bereik, nadeel is dat ze hier geen interactieve tv leveren. Heb de boel opgezegd en toen Telfort geïnstalleerd was heb ik ook niet meer betaald. Rekeningen, aanmaningen, extra modems en deurwaarders waren mijn deel. Ik ben toen zo kwaad geworden dat ik de boel heb laten voorkomen bij het Kantongerecht.

Er kwam een zeer morsig ventje van de juridische afdeling van ZIGGO en een extra advocaat uit Groningen. Ik had de zaak met bewijs en verhaal onderbouwd en stond 100% in mijn recht. Die twee hadden een modem mee die ze aan de rechter wilde demonsteren, en een verhaal vol met 'dat zou ik moeten opzoeken, dat is zo niet te zeggen'. Echt niet van de wereld.

Ik had een uitstaande rekening van iets meer dan 200 euro en ben veroordeeld tot het betalen van 600 euro (incl. alle kosten voor ZIGGO) omdat ik het bedrag gestorneerd had en me niet meer precies kon herinneren wanneer alle klachtengesprekken in oktober waren geweest. Ik kon niet geloven wat ik las.

Naïef als ik ben heb ik nog een brief aan de rechtbank gestuurd met extra uitleg en gevraagd of de rechter z'n dag wel had? Maar de griffier stuurde alles retour want de rechter kon daar niet op ingaan. Moet ik dan wel ingaan op een rekening van 600 euro?

S. Amson
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:40

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door S. Amson »

Moet ik dan wel ingaan op een rekening van 600 euro?
Als je nog meer wilt betalen in de toekomst dan zou ik niets betalen.

Main
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 dec 2009 03:50

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door Main »

April 2011 hebben wij een uitgebreid pakket bij Ziggo genomen, na vele waarschuwingen van kennissen genegeerd te hebben i.v.m. de negatieve ervaringen met Ziggo.
Ik moet zeggen ontvangst en telefoon geen probleem, doch facturen een grote ellende.
September medegedeeld dat we van november tot april alleen basis pakket willen, daar wij de winter in Spanje door brengen.
Wat deed Ziggo die ging het uitgebreide en basis pakket berekenen, na betaling van alleen het basis pakket , kreeg ik snel van incasso bureau Bos een bericht
Vandaag weer gebeld, e-mail communicatie is niet mogelijk, dus ik heb ook geen enkel bewijs, de mevrouw met wie ik sprak vertelde mij dat ik de rekening van Ziggo niet begrijp en dit geldt ook voor alle mensen die met een klacht op deze site zitten.
Ik ga de mogelijkheden bij een andere provider bekijken , dus snel Ziggo opzeggen, hopelijk kan iemand van Ziggo op dit bericht reageren, zodat ik kan uitleggen wat er bij Ziggo verkeerd gegaan is, bij de dames van het call centrum lukt dit niet.

Gesloten