LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Baotian?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Rickpwns

Baotian?

Ongelezen bericht door Rickpwns »

Hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum,
En ik heb ook een aantal vragen.
Ik ben net 16 geworden, en ik heb net (voor 1 Maart :D) me scooter rijbewijs gehaald.
Nu heb ik net rond de 1200 euro.
Nu zag ik een mooie Baotian Rebel scooter staan voor laat maar zeggen 1200 Euro, Rij klaar, gratis slot en helm.
Moet ik dit doen, want ik heb nog nooit van dit merk gehoord?
Ze zeggen dat het chinese troep is..

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik krijg aanstaande donderdag me rijbewijs!

Alvast bedankt!

Rick

greenboy
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jun 2006 13:54

Re: Baotian?

Ongelezen bericht door greenboy »

Hoi Rick

Ik snap dat je de boatian rebel een mooie scooter vindt , maar neem van mij aan dat het ellende scooters zijn.
Ik werk in een scooterwinkel die alle merken repareert en boatian is een van de slechtste merken die ik tegenkom.
Ik denk dat je voor die € 1200.- beter een Generic of Kymco kan rijden.
Je hebt ook nog de Kymco RS die ziet er sportief uit maar is wel een stukje duurder.
De agility is momenteel een van de betere scooters als je tenminste een goede dealer hebt.

veel sucses

Sander

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Baotian?

Ongelezen bericht door atesli »

Ik zou ook voor Kymco gaan.
Zijn iets duurder dan die china zooi.

Heb onlangs een Kymco aangeschaft en er inmiddels 1000 km mee gereden.
Echt alles prima.

Succes

ATESLI

Goliathangelus
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 apr 2010 20:26

Re: Baotian?

Ongelezen bericht door Goliathangelus »

Ik weet niet wat je precies zoekt.
Ik heb een Sym(Fiddle,25km)gekocht en heb er nu al weer meer dan 300 probleemloze km op zitten.
Als je een retro achtige scooter zoekt dat is deze een echte aanrader.
Het rijd heel erg goed,net even langer en de wielen net even groter dan een Vespa maar wel even goedkoper(+_1600)
Ik had ook gedacht een Baotan te kopen maar zag er van af omdat er meestal wel iets aan mankeert.
Je kan geluk hebben maar dat heb ik meestal niet met onbekende merken.
Een collega heeft ook een Baotan gekocht.
Weet niet welk type maar het type lijkt een beetje op een Yamaha die hij ook altijd heeft gehad tot dat de scooter gestolen werd.
Voor 1000 Euro was hij rij klaar en hij vond de scooter net zo goed
(Wat mij betreft ga je er een heel eind op achteruit)
Hij heeft nu de scooter nu 2 weken en na die weken blokkeerde het stuurslot en moest hij lopend naar huis.
De reparatie was heel simpel,gewoon een paar druppels olie maar ik vind het wel slordig afgeleverd.
Elk merk heeft wel eens wat en soms is het net een loterij maar ik zou de het merk nog even links laten liggen misschien over een paar jaar worden ze beter?
Als je zo lang kunt wachten of je besteed iets meer geld voor een betere scooter.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Baotian?

Ongelezen bericht door Ulbe »

Beste Rick,

Ik heb even een ervaring opgezocht uit een andere topic, helaas gaat dit ook op voor de Baotian,


Een collega had een nieuwe scooter gekocht,

Het betrof een Chinese scooter, een mooi ding om te zien, wat was de collega blij met deze mooie scooter,
De motor was mooi rustig en de scooter was lekker zuinig, dus na de eerste service beurt werden de begrenzers verwijderd, de scooter was sneller en daarbij nog zuiniger, de collega was in de wolken met deze mooie zuinige en nog snellere scooter!, bij volgas liep de naald de meterschaal uit!, prachtig!,

Helemaal gek was die collega, totdat het eerste probleem kwam, het achterlicht hing plotseling op een oor, deze hing dus scheef aan de scooter totdat de beplating totaal afbrak en het achterlicht met de bagagedrager aan de draden van het achterlicht bleef bungelen...,

Met beugeltjes en klemmetjes wist de collega dit te herstellen, en het leek er weer wat op, de teller stond op zo'n 1200 km, en de topsnelheid werd wel wat minder, evenals het starten met koud weer werd steeds moeilijker, ook de accu was inmiddels al vervangen, later bleek dat ook de regelaar kapot was, zodat de accu niet meer bijgeladen werd,

De scooter begon wat olie te nemen, dus iedere week maar even controleren, de topsnelheid was onderhand al flink gedaald, evenals het benzineverbruik was al weer flink gestegen, de lol ging al behoorlijk van de scooter af, want een richtingaanwijzer achter was al afgebroken door de trillingen tijdens het rijden,

Dus de scooter voor een servicebeurt geweest, nwe olie, bougie, e.d. de scooter reed weer wat sneller, maar het slechte starten bleef, de startmotor had het inmiddels begeven, evenals de accu, die wéér niet werd bijgeladen, dus weer de regelaar vervangen en de accu werd weer bijgeladen, helaas was de garantie reeds voorbij, dus de startmotor werd niet vervangen, dus maar -tig keer trappen met de kickstarter, die ook steeds vaker doorsloeg,

Op het laatst liep zijn scooter nog maar 30 km/uur, en lekte overal benzine, de scooter stonk verschrikkelijk naar benzine, dus alle benzineslangen vervangen, bleek ook dat de carburateur niet zuiver te zijn, dus een nieuwe pakking loste dit probleem weer op,

Het achterlicht was inmiddels op een andere plaats compleet afgebroken, en alles hing weer aan de bedrading,

"Je mag deze scooter hebben!, zei de teleurgestelde collega!, ik wil van dit kreng af!, de dealer wou er niks meer voor geven want hij kan dit ding aan de straatstenen niet meer kwijt!, dus rij er maar mee door,

Ik ging daar uiteraard niet op in, dus ik probeerde hem zo veel mogelijk te helpen door hem op te halen met auto wanneer deze scooter het weer liet afweten,

Het starten werd steeds slechter, iedere keer -tig keren de kickstarter intrappen totdat er een luide knal uit de motor kwam, en dan startte deze in één keer, accelereren werd steeds slechter, de motor begon steeds rouwer te lopen en ook verlichting werkte niet meer, evenals de richtingaanwijzers die door de accu gevoed worden, regelaar wéér defect!, het achterlicht hing al weer scheef na het vervoeren van zijn tas met een broodtrommeltje en een paar boeken,

De dealer adviseerde hem de scooter maar op Marktplaats te verkopen, want de kleppen waren zeer waarschijnlijk lek, en de carburateur moet ook vernieuwd worden, de zuiger bleef hangen en corrosie in de carburateur deed dus ook al geen goed,

Hij bleef maar doorrijden met deze ramp op wielen, en met zo'n 3.000 km op de teller kwam de scooter knallend tot stilstand, en starten was niet meer mogelijk, ook liep er olie onder het motorblok weg,

De dealer constateerde kapotte kleppen, en een krukaslager had de geest gegeven, zodoende er flink wat olie in de versnellingbak gelopen was, daarbij had de motor flinke schade opgelopen, de scooter was opgegeven en kon naar de stort,

Na onderhandelen met de dealer heeft de collega een 45km auto gekocht bij deze dealer, zodoende hij toch nog een nette inruil kon krijgen voor deze scooter,

Dus ook voor deze collega geen Chinascooter meer, en ook voor mij telt dit als een serieuze waarschuwing, dit is echt extreem!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Freedom55
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2011 17:21

Re: Baotian?

Ongelezen bericht door Freedom55 »

Hallo, ik ben nieuw op dit forum

Ik heb al drie jaar een Baotian speedy, ik heb vrijwel direct na aankoop de begrenzer eraf gehaald. Hij rijd ongeveer 80 km per uur. Niet dat dit handig is, maar het is alles of niks. Netjes de service doorlopen. Nog steeds de eerste accu. Motorolie om de 1000 km verversen, bak olie om de 1500 km. Alleen de km teller kabel moest bij 700 km vervangen worden, maar dat ging om een montage fout, dus garantie.
Ik heb er na 5500 km nog steeds een pracht scooter aan, enigste roest zit op de voorpijp van de uitlaat.
Het is maar hoe ga je er mee om.
Dus BAOTIAN is we degelijk een scooter van kwaliteit en aan te bevelen, althans voor mij wel.

Groet, Peter

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Baotian?

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Baotian is een chinese scooter. Alom niks mee. Mits goede aanpassingen/onderhoud wordt gedaan.

mary1957
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 okt 2011 12:45

Re: Baotian?

Ongelezen bericht door mary1957 »

bartsscooterservice schreef:Baotian is een chinese scooter. Alom niks mee. Mits goede aanpassingen/onderhoud wordt gedaan.
Ik had een Baotian, hele mooie scooter.
Alleen jammer toch dat ie me meer heeft laten lopen dan rijden.

Tot de motor vastliep, er stond pas 7200km op de teller.
Toen was het helaas einde verhaal voor deze Bation Rocky.
Een supermooie scooter dat wel.

factotum61
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 aug 2011 08:35

Re: Baotian?

Ongelezen bericht door factotum61 »

ik heb een F3 nu 3jaar en bijna 8000km rijd nog steeds prima gebruikt geen olie en loopt 1-35.
ben geen snelle rijder, ben 62jaar, rijd gewoon standaard ,enkel cdi met schakelaar vrijzetten wanneer ik wat sneller wil ,ik hoef geen 60 maar 35-40 vind ik wel lekker,
heb op gas schijf een plaatje gemaakt wat het gas geven begrenst tot max 40.
verder is alles orgineel .
heb een keer een koppelingsschijf vernieuwd ,die was gescheurd .bij 500km kleppen gesteld en iets wijder als opgave 0.11 in en uit je hoort ze iets maar kan geen kwaad
verder elke 2000 olie wissel ,motor en cardan en nog steeds dezelfde bougi.
dus als je niet te veel sleuteld om hem sneller te maken kan je er veel plezier van hebben .

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Baotian?

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

mary1957 schreef:
bartsscooterservice schreef:Baotian is een chinese scooter. Alom niks mee. Mits goede aanpassingen/onderhoud wordt gedaan.
Ik had een Baotian, hele mooie scooter.
Alleen jammer toch dat ie me meer heeft laten lopen dan rijden.

Tot de motor vastliep, er stond pas 7200km op de teller.
Toen was het helaas einde verhaal voor deze Bation Rocky.
Een supermooie scooter dat wel.

Gesloten