![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Ik heb niet het idee dat je weet hoe dit werkt.daarom heb ik ook verzocht via de politie om de beveiligingsbeelden op te vragen
Natuurlijk wel, juridisch gezien dan:newmikey schreef:Na 3 jaar? No way.Meneer kan ook zijn geld terug eisen.
Wanneer je 'iets' hebt betaald en dat 'iets' wordt nooit geleverd, om wat voor reden dan ook, dan is het toch niet zo gek dat je dan je geld terug krijgt? Toch? Desnoods na aftrek van kosten wanneer het de betaler te verwijten is dat er niet geleverd kon/kan worden. Maar dan daarbij opgeteld natuurlijk wel weer een vergoeding van de wettelijke rente, van in dit voorbeeld, over 3 jaar.Artikel 307
1
Een rechtsvordering tot nakoming van een verbintenis uit overeenkomst tot een geven of een doen verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de vordering opeisbaar is geworden.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... 3/307.html
Gezien de "ernst" van de zaak zal er echt geen vordering van de officier komen richting LBGWDB schreef:dank voor je tips, dat zal ik maandag ook na overleg met de politieambtenaar verder bespreken zo ook met de rechtsbijstandsverzekering, dit verzoek gaat inderdaad via justitie na aangifte , gezamelijk met justitie als de politieambtenaar dat zelf niet oppakt, die kan daar zelf ook om vragen en dat hoor ik dat maandag als de agent weer in dienst is, die heeft namelijk ook de namen van de betrokkene
Het is helemaal geen onverschuldigde betaling. TS heef immers een kast gekocht, en daar is het geld voor betaald.Met andere woorden, natuurlijk valt TS het e.e.a. te verwijten dat dit al drie jaar duurt. Maar dat mag geen reden zijn dat hij zijn 'onverschuldigde' betaling niet terug krijgt. Maar ja, ergens recht op hebben is wat anders dan datzelfde 'recht' ook werkelijk krijgen
En hier staat toch duidelijk een verjaringstermijn van 2 jaren in, waardoor de hele zaak allang is verjaard en koper geen rechten meer heeft.
1. De koper kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. Blijkt echter aan de zaak een eigenschap te ontbreken die deze volgens de verkoper bezat, of heeft de afwijking betrekking op feiten die hij kende of behoorde te kennen doch die hij niet heeft meegedeeld, dan moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden. Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is.
2.Rechtsvorderingen en verweren, gegrond op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, verjaren door verloop van twee jaren na de overeenkomstig het eerste lid gedane kennisgeving. Doch de koper behoudt de bevoegdheid om aan een vordering tot betaling van de prijs zijn recht op vermindering daarvan of op schadevergoeding tegen te werpen.
3.De termijn loopt niet zolang de koper zijn rechten niet kan uitoefenen als gevolg van opzet van de verkoper.
weet je wel dat je jezelf hiermee vreselijk voor aap zet?als je ongecontroleerd boos bent, zijn er in nederland genoeg instanties die je er mee kunnen helpen. eerst ging het om de kast, en nu dus niet meer? VAAGGWDB schreef:Gaat mij niet om de kast en niet om het geld ik ben boos dat is alles, zowel over hoe mijn vrouw hier behandelt is als ik zelf, dat dit op deze wijze is verlopen met een *** jochie van zeg maar een klootzakje die heel wat is als filiaal manager, vindt die vooral zelf, ik heb me niet misdragen, daarom heb ik ook verzocht via de politie om de beveiligingsbeelden op te vragen, daar wordt ik nog over terug gebeld, dan zie je het omgekeerde een filiaal manager met dreigende taal, zelfs dat hij me op straat wel even in elkaar zou rammen, daar moest ik wel een beetje om lachen, ik vroeg hem of hij nu een stereotype neerzette van een *** ……. zeg maar niet Nederlander.
Vandaar ook dat die beelden door de politie wel zullen worden opgevraagd, daarnaast ben ik voor een korte tijd van mijn vrijheid berooft door de beveiligingsmedewerker zonder aanleiding, dat is dus wederechtelijke vrijheidsberoving toch goed voor maximaal 10 jaar cel, ook zonder aanleiding, gaat de politie daar geen aangifte van maken dan vraag ik via een advocaat voor een verzoek tot vervolging bij Justitie, deze vent volgde de shopmanager en dat was een fout van hem, dus wordt vervolgt daar is het delict serieus genoeg voor.
Naar mijn idee kansloos!Via mijn advocaat zal ik Jusitie vragen om vervolging inzake wederrechtelijke vrijheidsberoving.....goed voor maximaal 10 jaar cel...... vergoeding voor mijn vrijheidsberoving, jusitie te vragen strafrechtelijk te vervolgen tegen betreffend beveiligingsmedewerker van de Megastore en tegen de filiaal manager van Leen Bakker
Nee. Dit artikel is van toepassing wanneer de kast was geleverd. TS stelt dat dat niet is gebeurd.Leo The Emperor schreef:Volgens mij is hier veel mee onderstaand wetsartikel BW7-art23 van toepassing :
1. De koper kan er geen beroep meer op doen dat hetgeen is afgeleverd niet aan de overeenkomst beantwoordt, indien hij de verkoper daarvan niet binnen bekwame tijd nadat hij dit heeft ontdekt of redelijkerwijs had behoren te ontdekken, kennis heeft gegeven. Blijkt echter aan de zaak een eigenschap te ontbreken die deze volgens de verkoper bezat, of heeft de afwijking betrekking op feiten die hij kende of behoorde te kennen doch die hij niet heeft meegedeeld, dan moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden. Bij een consumentenkoop moet de kennisgeving binnen bekwame tijd na de ontdekking geschieden, waarbij een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking tijdig is.
2.Rechtsvorderingen en verweren, gegrond op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat de afgeleverde zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, verjaren door verloop van twee jaren na de overeenkomstig het eerste lid gedane kennisgeving. Doch de koper behoudt de bevoegdheid om aan een vordering tot betaling van de prijs zijn recht op vermindering daarvan of op schadevergoeding tegen te werpen.
3.De termijn loopt niet zolang de koper zijn rechten niet kan uitoefenen als gevolg van opzet van de verkoper.
Artikel 21uit 7 BW:
Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a aflevering van het ontbrekende;
b herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd
Deze bewering moet je terugnemen, want ze is discriminerend.Nadat deze medewerker van Leen Bakker het verbaal niet meer trok, werd hij agressief, hij stikte ook in zijn eigen leugentjes dat was dan ook zijn enige mogelijkheid, daarna verviel hij zeg maar in oud haags straatgedrag wat je veel bij een bepaalde groep allochtonen terug vindt, helaas.
Dat is niet mijn fout dat is een mentaliteitsprobleem binnen die groep en dat kan ook anders dat is namelijk zijn verantwoordelijkheid en de verantwoordelijkheid van zo’n groep om elkaar daar eens op aan te spreken
Leo The Emperor schreef:@WillemV
Je hebt gelijk dat er (waarschijnlijk) niks is geleverd, en dat artikel 23 uitgaat van een aflevering.
De term 'onverschuldigde betaling' heb ik zelf gebezigd en komt onder ander voor in art. 309 BW 3. Ik heb echter het e.e.a. beargumenteerd met art. 307 BW 3:Leo The Emperor schreef:@WillemV
Je hebt gelijk dat er (waarschijnlijk) niks is geleverd, en dat artikel 23 uitgaat van een aflevering.
Het is in ieder geval ook geen onverschuldigde betaling want er ligt een overeenkomst aan ten grondslag, dus uit dien hoofde kan TS het geld niet terugvorderen
Ook de vorige keer dat ik de tekst van dit artikel hier neerzette heb ik het woord 'overeenkomst' vet gemaakt.Artikel 307
1
Een rechtsvordering tot nakoming van een verbintenis uit overeenkomst tot een geven of een doen verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de vordering opeisbaar is geworden.
2
In geval van een verbintenis tot nakoming na onbepaalde tijd loopt de in lid 1 bedoelde termijn pas van de aanvang van de dag, volgende op die waartegen de schuldeiser heeft medegedeeld tot opeising over te gaan, en verjaart de in lid 1 bedoelde rechtsvordering in elk geval door verloop van twintig jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waartegen de opeising, zonodig na opzegging door de schuldeiser, op zijn vroegst mogelijk was.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... 3/307.html
Artikel 21 BW 7 is hier niet van toepassing aangezien er niets geleverd is.In artikel 21 wordt wel een iets bredere definitie van aflevering gehanteerd, en worden ook ontbrekende delen betrokken. In dit geval ontbreekt de hele kast.