LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huisvestingsvergunning nodig voor een huurhuis?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ikm

Huisvestingsvergunning nodig voor een huurhuis?

Ongelezen bericht door ikm »

Lieve mensen,

Stel dat ik van een particulier een kleine 1 kmrs appartement wil huren in DH, zo rond de 500 euro. moet ik daarvoor ook een huisvestingsvergunning aanvragen (dat valt toch niet onder de sociale woning categorie of wel??) en geldt daarvoor dan een maximum toegestaan salaris p.m.?

Graag hoor ik jullie reacties...

Alvast bedankt!!!
Laatst gewijzigd door ikm op 09 okt 2011 23:36, 5 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Huisvestingsvergunning nodig voor een huurhuis?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet overal mag je zomaar een bedrijf starten, vooral niet zomaar aan huis.
Als je mijn buurman(vrouw) bent en dagelijks vele klanten kreeg kan ik mijn auto niet meer voor de deur kwijt overdag.

Daarom zijn er regels en in gebieden met een tekort aan tandartsen vind je makkelijker patiënten en de wethouder volksgezondheid kan jou ook dan helpen.
Hij scoorde dan naast jou helpen ook bij de bewoners die eindelijk een tandarts hebben.
Soms is het huren in gezondheidscentrum of zo mogelijk.
Ook een leegstaand school lokaal in wijk met tekort kinderen of buurthuis is vaak mogelijk want met de bezuinigen zal er nu eerder een ruimte vrij komen die niet of nauwelijks verhuurbaar is.

Dus vraag de wethouder in Den Haag, te vinden via de website www.denhaag.nl

ikm

Ongelezen bericht door ikm »

stofzuigertje schreef:Niet overal mag je zomaar een bedrijf starten, vooral niet zomaar aan huis.
Als je mijn buurman(vrouw) bent en dagelijks vele klanten kreeg kan ik mijn auto niet meer voor de deur kwijt overdag.

Daarom zijn er regels en in gebieden met een tekort aan tandartsen vind je makkelijker patiënten en de wethouder volksgezondheid kan jou ook dan helpen.
Hij scoorde dan naast jou helpen ook bij de bewoners die eindelijk een tandarts hebben.
Soms is het huren in gezondheidscentrum of zo mogelijk.
Ook een leegstaand school lokaal in wijk met tekort kinderen of buurthuis is vaak mogelijk want met de bezuinigen zal er nu eerder een ruimte vrij komen die niet of nauwelijks verhuurbaar is.

Dus vraag de wethouder in Den Haag, te vinden via de website http://www.denhaag.nl
--> HELAAS VERKEERD BEGREPEN, IK BEDOEL EEN WOONHUIS/APPARTEMENT VOOR MEZELF OM TE HUREN EN GEEN PRAKTIJK!!!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U kunt overal vandaan elke dag heen en weer reizen.
In de 2e kamer zitten van de 150 leden ook vele elders uit het land zeggen ze dan...

Als je woonruimte zoekt is het lastig want alleen de vrije sector die boven de sociale grens zit is beschikbaar en gezien de huidige regels is dat al snel boven de €1000,- per maand.
Een huis kopen is het snelste en bij de huidige markt is €20.000,- onder de vraagprijs bieden of die al langer dan ¾ jaar te koop staan zoeken via www.jaap.nl ook een goede start.

U heeft dus vast inkomen en niet het laatste, vermoedelijk rond Modaal en een goede bank en iets eigen geld is vaak de oplossing.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ikm

Als ik jouw bericht lees, dan lijkt het erop dat je al weet dat je een vergunning nodig hebt. Als dat (nog) niet het geval is, dan kun je het beste even het gemeentelijk loket huisvesting bellen.

Maxiem.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gizmo©

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Het zal een gewone woonvergunning zijn. Toen wij van Den Haag naar Rijswijk verhuisden van huur naar huurwoning moesten wij van de woningbouw een huurvergunning halen bij de gemeente. Was een normale gang van zaken. Ding koste meen ik toendertijd 2 tientjes. Dus zie niet zo goed in waarom de TS hier moeilijk over doet.

Eva369

Ongelezen bericht door Eva369 »

ikm schreef:Lieve mensen,

Stel dat ik van een particulier een kleine 1 kmrs appartement wil huren in DH, zo rond de 500 euro. moet ik daarvoor ook een huisvestingsvergunning aanvragen (dat valt toch niet onder de sociale woning categorie of wel??) en geldt daarvoor dan een maximum toegestaan salaris p.m.?

Graag hoor ik jullie reacties...

Alvast bedankt!!!
Ja dat moet. toen ik in een koophuis ging wonen moest ik het ook doen. heeft er deels ook mee te maken dat er maximaal een X aantal mensen per m2 mogen wonen.

Gesloten