LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onderwerp gesloten voor mij
Re: onderwerp gesloten voor mij
deze ook ni et
Laatst gewijzigd door yvon1984 op 10 okt 2011 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
maar jullie zitten in de wnsp daar doe je nu niks aan ,zolang je daar inzit sta je toch onder curatelen gelukkig gaat het goed met betalen maar dit komt omdat alles nu voor jullie geregeld word ! ben toch bang dat het voor jullie uitzitten word en als je uit de wnsp komt zullen er weer veel deuren voor jullie los gaan .
deze ook niet
Laatst gewijzigd door yvon1984 op 10 okt 2011 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Als je de woning echt wil hebben, zou ik desnoods rechtshulp inschakelen om toewijzing proberen af te dwingen. Het is een misverstand dat de aangeboden woning een gunst is van de woningcorporatie. Als je bovenaan de lijst staat, heb je recht op de woning, tenzij er een zwaarwegende reden is om de woning niet toe te wijzen. Of daar hier sprake van is, lijkt me discutabel.
Woningcorporaties hebben een maatschappelijke taak en plicht om mensen te huisvesten. De Overheid heeft daarom in het verleden vele miljarden in de sociale huursector gepompt. Delta weigert toekenning op basis van de verhuurdersverklaring van de vorige verhuurder. Deze verklaring heeft geen juridische basis, zie http://www.woonbond.nl/nieuws/2426
Je kan eens informeren bij de Woonbond of het Juridisch Loket, http://www.hetjl.nl
Woningcorporaties hebben een maatschappelijke taak en plicht om mensen te huisvesten. De Overheid heeft daarom in het verleden vele miljarden in de sociale huursector gepompt. Delta weigert toekenning op basis van de verhuurdersverklaring van de vorige verhuurder. Deze verklaring heeft geen juridische basis, zie http://www.woonbond.nl/nieuws/2426
Je kan eens informeren bij de Woonbond of het Juridisch Loket, http://www.hetjl.nl
-
oke dat wist ik niet ! dacht dat dan alles betaald word en dat er een beetje leefgeld uitbetaald word ! maar goed ik blijf erbij dat we in een tijd leven dat schulden als maar meer en meer voorkomen( hoe ook ontstaan) ,de regels zullen steeds scherper worden en dat is in mijn ogen begrijpelijk van de woningbouw. er worden steeds minder risico,s genomen omtrent geld ,maar als nu alles nettjes gaat dan komt jullie tijd echt nog wel .in iedergeval heel veel sterkte ermee.yvon1984 schreef:We betalen alles zelf hoor, er word alleen van ons inkomen een bedrag ingehouden voor de schulden dus voor de vaste lasten en dergelijke moeten we zelf zorgdragen.manondoris schreef:maar jullie zitten in de wnsp daar doe je nu niks aan ,zolang je daar inzit sta je toch onder curatelen gelukkig gaat het goed met betalen maar dit komt omdat alles nu voor jullie geregeld word ! ben toch bang dat het voor jullie uitzitten word en als je uit de wnsp komt zullen er weer veel deuren voor jullie los gaan .
Dat is standaard in de WSNP
-
Budgetbegeleiding en budgetbeheer
Tijdens de WSNP mag je van je salaris 95% van de voor jou geldende bijstandsnorm houden. Dit is vaak een stuk minder dan je gewend bent en het kan lastig zijn om hiervan rond te komen. Houd daarom je inkomsten en uitgaven goed in de gaten en kijk waar je nog op kunt bezuinigen. Je bent verplicht om tijdens de WSNP te zoeken naar een beter betaalde baan, zodat je nog meer af kunt lossen. Naast deze budgetbegeleiding kun je ook kiezen voor budgetbeheer. Je inkomen wordt dan volledig beheerd door de bewindvoerder en jij krijgt wekelijks een bedrag (ongeveer €70,-) aan leefgeld.
Tijdens de WSNP mag je van je salaris 95% van de voor jou geldende bijstandsnorm houden. Dit is vaak een stuk minder dan je gewend bent en het kan lastig zijn om hiervan rond te komen. Houd daarom je inkomsten en uitgaven goed in de gaten en kijk waar je nog op kunt bezuinigen. Je bent verplicht om tijdens de WSNP te zoeken naar een beter betaalde baan, zodat je nog meer af kunt lossen. Naast deze budgetbegeleiding kun je ook kiezen voor budgetbeheer. Je inkomen wordt dan volledig beheerd door de bewindvoerder en jij krijgt wekelijks een bedrag (ongeveer €70,-) aan leefgeld.
deze ook niet
Laatst gewijzigd door yvon1984 op 10 okt 2011 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
deze niet
Laatst gewijzigd door yvon1984 op 10 okt 2011 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom haal je dit aan?
manondoris schreef:Budgetbegeleiding en budgetbeheer
...
-
Omdat het dus niet standaard is in de wsnp ! Er zijn 2 varianten , ik wist het ook niet maar heb het even op gezocht.JtC schreef:Dat is standaard in de WSNP
"We betalen alles zelf hoor, er word alleen van ons inkomen een bedrag ingehouden voor de schulden dus voor de vaste lasten en dergelijke moeten we zelf zorgdragen." Dit is dus wel standaard.
"Tijdens de WSNP mag je van je salaris 95% van de voor jou geldende bijstandsnorm houden", dit zegt het al.
"Naast deze budgetbegeleiding kun je ook kiezen voor budgetbeheer. Je inkomen wordt dan volledig beheerd door de bewindvoerder en jij krijgt wekelijks een bedrag (ongeveer €70,-) aan leefgeld." Dat is waar je dus voor kunt kiezen.
Als je die keuze niet maakt, dan hou je standaard dus dat gedeelte van je salaris over waarbij je zelf de rekeningen van betaalt.
"Tijdens de WSNP mag je van je salaris 95% van de voor jou geldende bijstandsnorm houden", dit zegt het al.
"Naast deze budgetbegeleiding kun je ook kiezen voor budgetbeheer. Je inkomen wordt dan volledig beheerd door de bewindvoerder en jij krijgt wekelijks een bedrag (ongeveer €70,-) aan leefgeld." Dat is waar je dus voor kunt kiezen.
Als je die keuze niet maakt, dan hou je standaard dus dat gedeelte van je salaris over waarbij je zelf de rekeningen van betaalt.
-
Ja hoor jtc volgends mij wist je dit zelf ook niet , en nu geef je er maar een draai aan
Ik denk, nee, ik weet zeker dat ik persoonlijk meer van de WSNP, het voortraject en alles wat eromheen draait af weet dan jij. Niet dat ik er prat op ga, integendeel, want liever wist ik het niet.
Overigens, aangezien jijzelf de tekst citeert, wat is er makkelijker om je te wijzen op hetgeen dat je zelf aanhaalt, want het citaat klopt wel.
Overigens, aangezien jijzelf de tekst citeert, wat is er makkelijker om je te wijzen op hetgeen dat je zelf aanhaalt, want het citaat klopt wel.
Ik dacht ook wat manondoris dacht
Dacht of denk?
-
En blij dat ik ben dat ik inderdaad nooit ooit maar iets met dit soort zaken te maken heb gehad en dat ik het op moet zoeken hoe het in elkaar zit! Dus tja je hebt gelijk!
???JtC schreef:Dacht of denk?
Denk je het nog steeds? Ach nee, laat maar. Is ook niet eens relevant
Ik dacht net wat Manondoris dacht, wat ik nu denk is niet van belang, en wat Manondoris nu denkt weet ik niet, snap je