Hallo,
Ik ben student en heb niet veel geld, ik heb me oude studieboeken verkocht zodat ik weer nieuwe kon kopen. Deze boeken heb ik een maand geleden op de post gedaan. Vervolgens bleek dat ze in Amsterdam in het distributie centrum zijn blijven liggen. Volgens track&trace.
Vervolgens vind ik alleen maar een duur nummer van de klanten service (45cent/min) Het is niet mijn fout dat het weg is! Nou dat nummer dan maar bellen. Lang wachten en dan vervolgens horen dat je een formulier opgestuurd krijgt zodat je kunt aanvragen of ze willen gaan zoeken. Nou die was wel snel binnen, gelijk dezelfde dag nog op de post gedaan met kopie van de bonnetjes. Jaja een week later hoor ik pas dat ze beginnen met zoeken. En nog veel later hoor ik dat me pakket nergens te vinden is. Hopla verdwenen. Niet verzekerd... Dat lijkt mij eerder tegen kapot gaan, of moet je tegenwoordig ook tegen diefstal van het bedrijf zelf gaan verzekeren? Waanzin, het moet nog ergens liggen. Ik weer bellen en nu kan het ineens naar een 10cent/min nummer, vind ik ook nog veel maar goed. Ze kunnen me totaal niks nuttigs melden en beweren dat je ook via mail hun kunt bereiken, ik vind vooral het dure nummer! Dus word ik doorgestuurd naar het onderzoeksteam. Deze kunnen op hun beurt mij ook niks meer als in de brief vertellen. Niet eens het nummer geven van de locatie waar het pakket volgens track&trace het laatste is gezien. Dus zelf maar op internet zoeken, dan heb je vervolgens het nummer gevonden word je gewoon weer terug verwezen naar de klantenservice! Wat is er mis met deze mensen die hun werk niet normaal netjes willen uitvoeren. Ik wil me pakket terug of geleverd zien. Of moet ik nu serieus aangiften van diefstal doen bij de politie? Dit is echt ongelofelijk, wat moet ik nu?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL Pakket hokus pokus verdwenen
Re: PostNL Pakket hokus pokus verdwenen
Volgens mij is dat verzekeren bedoeld voor het geval dat de inhoud van je pakket kapot gaat. Eigenlijk ook al vreemd dat je moet bijbetalen voor normale pakketpost voor het geval de TNT zelf wat verkeerd doet. De postkosten moet je dan vreemd genoeg nog steeds betalen, ook al is alles kapot.
Wel is het dan aangetekend en heb je dus de "zekerheid" dat het ergens aankomt.
Wel of niet aangetekend maakt volgens mij niet uit in dit geval.
Je hebt betaald voor een dienst en die is niet geleverd.
Ze hebben zelf toch al aangegeven dat het bij hun ergens is misgegaan.
Ze zullen dus volgens mij zowel de postkosten (het is immers niet bezorgd), als de onstane gevolgschade van hun verdwijntruc moeten betalen.
Misschien handig als je het verzendbonnetje nog hebt en een bankafschrift met de storting/betaling van het bedrag voor de boeken. Ze zullen vroeg of laat moeten toegeven, maar hopen waarschijnlijk dat het geregel je op een gegeven moment de strot uitkomt en er mee ophoudt.
Zo maken zij mooi hun uurtjes vol met jou dossier en doen dus kennelijk heel belangrijk werk voor TNTpost.
45 Cent per minuut voor een klachtenlijn die niet helpt is ook nog zo'n leuk truucje, weer betalen voor een dienst die niet wordt geleverd.
Waarschijnlijk wordt er meteen opgenomen, waarna je na het welbekende keuzemenu ongeveer het volgende krijgt te horen;
"Al, onze medewerker, is in gesprek."
Wel raar dat dit soort grote bedrijven kennelijk een compleet team nodig hebben om de klachten af te kunnen handelen.
Het zou me ook niets verbazen dat een heel groot gedeelte van de klachten wordt veroorzaakt door het klachtennummer zelf. Het kunnen opstapelen van domme antwoorden en niet ter zake zijnde opmerkingen doen is volgens mij een functie-eis die bij dit werk hoort.
Hierin staat TNT overigens niet alleen, maar dat wordt dan een hele lange lijst.
Wel is het dan aangetekend en heb je dus de "zekerheid" dat het ergens aankomt.
Wel of niet aangetekend maakt volgens mij niet uit in dit geval.
Je hebt betaald voor een dienst en die is niet geleverd.
Ze hebben zelf toch al aangegeven dat het bij hun ergens is misgegaan.
Ze zullen dus volgens mij zowel de postkosten (het is immers niet bezorgd), als de onstane gevolgschade van hun verdwijntruc moeten betalen.
Misschien handig als je het verzendbonnetje nog hebt en een bankafschrift met de storting/betaling van het bedrag voor de boeken. Ze zullen vroeg of laat moeten toegeven, maar hopen waarschijnlijk dat het geregel je op een gegeven moment de strot uitkomt en er mee ophoudt.
Zo maken zij mooi hun uurtjes vol met jou dossier en doen dus kennelijk heel belangrijk werk voor TNTpost.
45 Cent per minuut voor een klachtenlijn die niet helpt is ook nog zo'n leuk truucje, weer betalen voor een dienst die niet wordt geleverd.
Waarschijnlijk wordt er meteen opgenomen, waarna je na het welbekende keuzemenu ongeveer het volgende krijgt te horen;
"Al, onze medewerker, is in gesprek."
Wel raar dat dit soort grote bedrijven kennelijk een compleet team nodig hebben om de klachten af te kunnen handelen.
Het zou me ook niets verbazen dat een heel groot gedeelte van de klachten wordt veroorzaakt door het klachtennummer zelf. Het kunnen opstapelen van domme antwoorden en niet ter zake zijnde opmerkingen doen is volgens mij een functie-eis die bij dit werk hoort.
Hierin staat TNT overigens niet alleen, maar dat wordt dan een hele lange lijst.