LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hans Grohe wastafelkraan.

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
henkru
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 dec 2005 20:02

Hans Grohe wastafelkraan.

Ongelezen bericht door henkru »

Wie heeft er ook problemen met de garantie van Hans Grohe kranen.
Bij mij doet het chroom heel vreemd verkleurd en nu zegt HC dat het door chemicaliën komt.
De kraan is opgestuurd naar Duitsland (Laboratorium) maar het rapport krijg ik niet in handen.
De schuld word naar de consument afgeschoven.

Dit krijg je als antwoord.

Wij blijven bij onze eerdere conclusie dat het hier geen fabrieksfout betreft.

Het spreek voor zich dat de consument ook een neutrale testinstantie kan benaderen, kosten voortvloeiend uit dit onderzoek zijn voor de veroorzaker van de klacht.

Het spijt ons uw consument niet positiever te kunnen berichten, wij beschouwen deze klacht hiermee afgedaan.


Met vriendelijke groet,

After Sales

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: Hans Grohe wastafelkraan.

Ongelezen bericht door Roeltej »

Tis Hansgrohe, oprichter was wel Hans Grohe, maar zo lijkt het meer om Grohe te gaan, wat weer een familielid is :p

Toevallig kraan keer willen ontkalken met bv antikal?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Hans Grohe wastafelkraan.

Ongelezen bericht door nevermind »

Bij mij doet het chroom heel vreemd verkleurd en nu zegt HC dat het door chemicaliën komt.
Ik denk, dat ook Roeltej niet veel naast zit.
Of het antikal was, maakt niet uit, maar zeker met een of ander middeltje, wat de chroom niet kan verdragen, gepoetst.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hans Grohe wastafelkraan.

Ongelezen bericht door crazyme »

Als je zo zeker weet dat er niets mee is gebeurd dan laat je de kraan toch zelf onderzoeken ?

henkru
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 dec 2005 20:02

Re: Hans Grohe wastafelkraan.

Ongelezen bericht door henkru »

Dat is dus de kwestie die troep heb ik nooit gebruikt.

henkru
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 dec 2005 20:02

Re: Hans Grohe wastafelkraan.

Ongelezen bericht door henkru »

crazyme schreef:Als je zo zeker weet dat er niets mee is gebeurd dan laat je de kraan toch zelf onderzoeken ?
En waar kan ik dit onderzoek laten doen want ik heb al gezocht.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Hans Grohe wastafelkraan.

Ongelezen bericht door crazyme »

Vraag eens bij een brancheorganisatie of een concurrent.

henkru
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 dec 2005 20:02

Re: Hans Grohe wastafelkraan.

Ongelezen bericht door henkru »

Toch een nieuwe kraan gekregen van de winkel.
Dus opgelost.

akketak
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2012 07:37

Re: Hans Grohe wastafelkraan.

Ongelezen bericht door akketak »

tempratuur niet meer goed te regelen een veelvoorkomend probleem volgens de monteur die er bij is geweest deze was niet van grohe overigens had wel een curses op de zaak gehad van grohe over deze materie de kraan is net 2 jaar oud ik heb ook contact gehad met grohe kreeg ik een overzicht hoe je de kraan moet demonteren ik vraag me af hoe zit het dan met de garantie?je mag toch verwachten dat hij een paar jaar mee gaat nu schijnt het binnenwerk vervangen te moeten worden volgens de monteur kan je net zo goed een nieuwe kopen denk ik maar dat word zeker GEEN GROHE MEER. het gaat hier om een douche kraan wie herkent dit probleem?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hans Grohe wastafelkraan.

Ongelezen bericht door bprosman »

Heb je wel de "filtertjes/zeefjes" (destijds) geplaatst zodat er geen vuil in de keramische schijven kan komen ?.
Zo niet dan zul je dit probleem met alle merken hebben en ook houden.

Onno van den Berg
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2014 12:32

Re: Hans Grohe wastafelkraan.

Ongelezen bericht door Onno van den Berg »

Zelfde koude douche ervaring met Grohe na mijn herhaalde melding van een vreemde verkleuring van het chroom van mijn wastafel kranen.
Grohe wist mij zonder enig onderzoek te vertellen dat er agressieve (verkeerde) schoonmaakmiddelen zijn gebruikt voor het reinigen van de kranen. Hierdoor zou het chroom zijn aangetast.
Vreemd: daar ik verschillende Grohe en Franke kranen in huis heb. Alle kranen op identieke wijze worden gereinigd. Vochtige doek met een beetje schoonmaakmiddel. En slechts 2 van de Grohe kranen zijn "aangetast". Bij de rest van de Grohe en Franke kranen geen verkleuring.
Lang verhaal kort: Grohe doet niets. Ondanks het feit dat de garantie periode van 5 jaar nog niet is verlopen.
Ben vervolgens zelf een beetje aan het experimenteren gegaan.
De verkleuring is probleemloos weg te poetsen met een vochtige doek met een klein beetje Staalfix.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Hans Grohe wastafelkraan.

Ongelezen bericht door eleven »

Onno van den Berg schreef:Zelfde koude douche ervaring met Grohe na mijn herhaalde melding van een vreemde verkleuring van het chroom van mijn wastafel kranen.
Grohe wist mij zonder enig onderzoek te vertellen dat er agressieve (verkeerde) schoonmaakmiddelen zijn gebruikt voor het reinigen van de kranen. Hierdoor zou het chroom zijn aangetast.
Vreemd: daar ik verschillende Grohe en Franke kranen in huis heb. Alle kranen op identieke wijze worden gereinigd. Vochtige doek met een beetje schoonmaakmiddel. En slechts 2 van de Grohe kranen zijn "aangetast". Bij de rest van de Grohe en Franke kranen geen verkleuring.
Lang verhaal kort: Grohe doet niets. Ondanks het feit dat de garantie periode van 5 jaar nog niet is verlopen.
Ben vervolgens zelf een beetje aan het experimenteren gegaan.
De verkleuring is probleemloos weg te poetsen met een vochtige doek met een klein beetje Staalfix.
Het is geen staal, maar chroom.
Tip
Gebruik dit middel, werkt perfect en is daarvoor geschikt.


Afbeelding

Gesloten