LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Sinds half juli ben ik voor een lange vakantie in Turkije. Omdat ik niet wist wanneer ik terug zou keren, heb ik mijn oude abonnement, dat op naam van mijn moeder stond, opgezegd en een nieuw abonnement van slechts 12,50 per maand afgesloten waarbij ik een nieuw telefoontje kreeg. Ik vroeg specifiek om een telefoon zonder touchscreen en zonder internet, gewoon een simpel telefoontje om te bellen en te sms-en en kreeg de Nokia C2-01. Alle oude instellingen en blox van het oude abonnement zouden overgezet worden op mijn nieuwe abonnement.
Doordat ik meteen na het aanschaffen van mijn telefoon naar Turkije ben vertrokken en hier nauwelijks beschikking heb over internet, heb ik niet kunnen controleren of deze instellingen ook werkelijk goed gezet waren. Toen ik in een internetcafé mijn eerste rekening van € 148,68 kreeg inplaats van € 12,50 bleek dat mijn passport niet aangezet was waardoor alleen al het uurtje gebeld worden door familie geen 80 cent gekost heeft maar € 70,00.
Ik heb meteen vodafone gemaild maar die zeiden dat omdat ik op mijn oude abonnement geen passport geactiveerd had staan en omdat ik dit online had kunnen controleren, ik daarom niet meer dan € 50,00 terug kon krijgen.
Dat ik mijn abonnement eerst op naam van mijn moeder had staan en alle adresgegevens en bankgegevens verder ongewijzigd zijn gebleven zodat ze kunnen zien dat het om dezelfde persoon gaat en dat ik hier niet over internet beschik, mocht niet baten, het bleef bij een rekening van € 98,68 na aftrek van de € 50,00 (die ik overigens nog niet ontvangen heb, als het goed is wordt die geminderd op de rekening van vorige maand).
Hier was ik net zo'n beetje overheen toen ik de rekening van de volgende maand kreeg, € 116,54! Deze keer zou ik voor € 77,00 verbruikt hebben aan datakosten terwijl ik nota bene om een telefoon zonder internet gevraagd heb!
Aan het begin van mijn vakantie vertelde een vriend mij al dat dit telefoontje wel degelijk internet heeft maar anders dan een smartphone. Ik heb dit 2 pagina's uitgeprobeerd omdat ik al als de dood was voor hoge kosten en deze kosten bleken achteraf op mijn rekening maar 20 cent te zijn. Verder heb ik het internet helemaal niet meer gebruikt.
Ik kan in mijn browser ook de laatst bezochte pagina opvragen en die laat nog precies die pagina zien die ik die eerste week van mijn vakantie bekeken heb.
Op mijn rekening staan precies de tijden en de hoeveelheden kb die verbruikt zijn en dit varieert van 11 kb tot 3000 kb een paar seconde later. Ik heb met mijn vriend zitten kijken en we zijn erachter gekomen dat dit precies de tijden zijn dat we een spelletje gespeeld hebben dat zich in de telefoon bevindt: Brain Champ. Dit is een spelletje waarbij je je hersenen zogenaamd traint en dat precies bijhoudt welke dagen er gespeeld is. We kunnen dus zo zien wanneer we wel en niet gespeeld hebben.
Nu is er echter iets heel apparts, mijn vriend ontdekte dit spelletje een paar dagen na mijn aankomst in Turkije en heeft het daarna zo goed als elke dag gespeeld. Op de rekening van mijn eerste maand staan echter alleen de kosten van mijn proberen van het internet van een paar cent, en verder geen kosten voor het spelen van dat spelletje. Ook slaat de rekening waarop de datakosten wel vermeld staan, op een gegeven moment ineens 10 dagen over waarin geen data verbruikt zou zijn terwijl wij toen wel gespeeld hebben.
Let op: het gaat om een normaal spelletje dat zich in de telefoon bevindt. Het is géén trial, wordt niét via de ovistore gespeeld en kan gewoon op geen enkele manier gebruik maken van internet. En als het dat op een of andere manier toch doet, dan kan het nog niet zo zijn dat er de eerste maand niets gerekend is en dat er de tweede maand ineens 10 dagen overgeslagen zijn.
Verder weten we gewoon echt 100% zeker dat we geen gebruik hebben gemaakt van wat dan ook. Ik heb na die eerste hoge rekening vanwege het passport alleen nog maar ge-smst en verder dat spelletje gespeeld, verder echt niets.
Ik heb dit alles aan vodafone uitgelegd maar die weigeren mij te geloven en houden gewoon voet bij stuk; er is internet gebruikt dus je krijgt geen geld terug. Ook kan men mij geen overzicht van bezochte sites geven. Op de site staat ook een limiet van € 59,00 ingesteld als maximuminternetkosten waar ik dus overheen ben gegaan wat ook niet zou moeten kunnen.
Kortom, alles klopt gewoon van geen kant. Weet iemand wat ik nog kan doen?
Doordat ik meteen na het aanschaffen van mijn telefoon naar Turkije ben vertrokken en hier nauwelijks beschikking heb over internet, heb ik niet kunnen controleren of deze instellingen ook werkelijk goed gezet waren. Toen ik in een internetcafé mijn eerste rekening van € 148,68 kreeg inplaats van € 12,50 bleek dat mijn passport niet aangezet was waardoor alleen al het uurtje gebeld worden door familie geen 80 cent gekost heeft maar € 70,00.
Ik heb meteen vodafone gemaild maar die zeiden dat omdat ik op mijn oude abonnement geen passport geactiveerd had staan en omdat ik dit online had kunnen controleren, ik daarom niet meer dan € 50,00 terug kon krijgen.
Dat ik mijn abonnement eerst op naam van mijn moeder had staan en alle adresgegevens en bankgegevens verder ongewijzigd zijn gebleven zodat ze kunnen zien dat het om dezelfde persoon gaat en dat ik hier niet over internet beschik, mocht niet baten, het bleef bij een rekening van € 98,68 na aftrek van de € 50,00 (die ik overigens nog niet ontvangen heb, als het goed is wordt die geminderd op de rekening van vorige maand).
Hier was ik net zo'n beetje overheen toen ik de rekening van de volgende maand kreeg, € 116,54! Deze keer zou ik voor € 77,00 verbruikt hebben aan datakosten terwijl ik nota bene om een telefoon zonder internet gevraagd heb!
Aan het begin van mijn vakantie vertelde een vriend mij al dat dit telefoontje wel degelijk internet heeft maar anders dan een smartphone. Ik heb dit 2 pagina's uitgeprobeerd omdat ik al als de dood was voor hoge kosten en deze kosten bleken achteraf op mijn rekening maar 20 cent te zijn. Verder heb ik het internet helemaal niet meer gebruikt.
Ik kan in mijn browser ook de laatst bezochte pagina opvragen en die laat nog precies die pagina zien die ik die eerste week van mijn vakantie bekeken heb.
Op mijn rekening staan precies de tijden en de hoeveelheden kb die verbruikt zijn en dit varieert van 11 kb tot 3000 kb een paar seconde later. Ik heb met mijn vriend zitten kijken en we zijn erachter gekomen dat dit precies de tijden zijn dat we een spelletje gespeeld hebben dat zich in de telefoon bevindt: Brain Champ. Dit is een spelletje waarbij je je hersenen zogenaamd traint en dat precies bijhoudt welke dagen er gespeeld is. We kunnen dus zo zien wanneer we wel en niet gespeeld hebben.
Nu is er echter iets heel apparts, mijn vriend ontdekte dit spelletje een paar dagen na mijn aankomst in Turkije en heeft het daarna zo goed als elke dag gespeeld. Op de rekening van mijn eerste maand staan echter alleen de kosten van mijn proberen van het internet van een paar cent, en verder geen kosten voor het spelen van dat spelletje. Ook slaat de rekening waarop de datakosten wel vermeld staan, op een gegeven moment ineens 10 dagen over waarin geen data verbruikt zou zijn terwijl wij toen wel gespeeld hebben.
Let op: het gaat om een normaal spelletje dat zich in de telefoon bevindt. Het is géén trial, wordt niét via de ovistore gespeeld en kan gewoon op geen enkele manier gebruik maken van internet. En als het dat op een of andere manier toch doet, dan kan het nog niet zo zijn dat er de eerste maand niets gerekend is en dat er de tweede maand ineens 10 dagen overgeslagen zijn.
Verder weten we gewoon echt 100% zeker dat we geen gebruik hebben gemaakt van wat dan ook. Ik heb na die eerste hoge rekening vanwege het passport alleen nog maar ge-smst en verder dat spelletje gespeeld, verder echt niets.
Ik heb dit alles aan vodafone uitgelegd maar die weigeren mij te geloven en houden gewoon voet bij stuk; er is internet gebruikt dus je krijgt geen geld terug. Ook kan men mij geen overzicht van bezochte sites geven. Op de site staat ook een limiet van € 59,00 ingesteld als maximuminternetkosten waar ik dus overheen ben gegaan wat ook niet zou moeten kunnen.
Kortom, alles klopt gewoon van geen kant. Weet iemand wat ik nog kan doen?
Re: Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Ik ken het verhaal dat de providers voet bij stuk houden en zeggen dat het internet is verbruikt. Het is immers door hun systemen vanaf uw simkaart geregistreerd. Volgens mij zijn de systemen van een provider dan ook lijdend totdat u het tegendeel bewijst, wat in deze situatie lastig zal gaan.
Als tip kan je meegeven dat je bij de reguliere klantenservice niet verder gaat komen. Probeer het is met een aangetekende brief naar:
Vodafone, afdeling Special Services
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
Mocht je er met hun ook niet uitkomen, dan kan je altijd nog de geschillencommissie proberen. Hoewel ik betwijfel of dat nut zal hebben.
Als tip kan je meegeven dat je bij de reguliere klantenservice niet verder gaat komen. Probeer het is met een aangetekende brief naar:
Vodafone, afdeling Special Services
Postbus 1500
6201 BM Maastricht
Mocht je er met hun ook niet uitkomen, dan kan je altijd nog de geschillencommissie proberen. Hoewel ik betwijfel of dat nut zal hebben.
Re: Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Ik heb vandaag juist na mijn vraag of ik een leidinggevende kon spreken, hetzelfde adres gehad alleen dan de afdeling Billing. Het zal al met al wel een lang verhaal worden zonder restulaat maar ik ga het toch proberen. Het zijn niet zozeer de kosten maar het feit dat ik niet weet waar de kosten zo ineens vandaan komen en het dus zomaar weer kan gebeuren iedere maand.
Ik zal screens van het spelletje bijvoegen waarin te zien is wanneer er gespeeld is maar betwijfel of dat zal helpen, ze kunnen stug vol blijven houden dat ik het normale internet gebruikt heb.
Ik wil ook nog iets proberen via Nokia of die bekent zijn met het feit dat normale spelletjes internet verbruiken.
Ik zal screens van het spelletje bijvoegen waarin te zien is wanneer er gespeeld is maar betwijfel of dat zal helpen, ze kunnen stug vol blijven houden dat ik het normale internet gebruikt heb.
Ik wil ook nog iets proberen via Nokia of die bekent zijn met het feit dat normale spelletjes internet verbruiken.
Re: Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
In de algemene voorwaarden van Vodafone staat het adres van de afdeling Special Services vermeld. Ik denk dat die meer voor je kunnen betekenen dan de afdeling billing.
Tevens stelt vodafone de eis eerst de klacht schriftelijk bij special services neer te leggen voordatde consument naar de geschillencommissie stapt.
Tevens stelt vodafone de eis eerst de klacht schriftelijk bij special services neer te leggen voordatde consument naar de geschillencommissie stapt.
Re: Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Hoiiiiiiiiiiii,
JIj ook al een schandalig rekening voor iets wat je niet gedaan/gebruikt hebt. Gewoonweg niet betalen.
Mijn zoon kreeg ook een megahoge rekening, 18 jaar die jongen. We waren met familie op vakantie en vlak voordat we weggingen heb ik nog contact gehad met Vodafone waar mij verteld werd dat onbeperkt internet 2 euro per dag zou kosten. Ze zou het abonnement van mijn zoon omzetten(zooooooo aardig).
Nou weet niet wat ze hebben gedaan/verzonnen.
Zijn schoften bij Vodafone, ze moesten zich schamen............van de normale mensen hun centen in hun dure bonusbakken rijden..........nou niet van mijn centen!!!! En zeker niet van mijn zoon.
Ik laat het tot een rechtszaak komen hoor, er word NIET betaald!!
Dan moeten ze goede voorlichting verstrekken. Ze zeggen dat mijn zoon 7 uur achter elkaar internet gebruikt heeft. Nou dat lijkt mij stug als je op vakantie bent!!!!
[grof taalgebruik verwijderd door de moderator]
Hij was heel de tijd bij ons en waren met familie aan het genieten van onze cruise.
Downloaden heeft hij niet gedaan want dat gaf de mevrouw van de klantenservise wel aan, zou heeeeeeeeeeeeeel duur zijn.
Nee hij zou dus 7 uur op internet hebben gezeten.
Nou wij niet, dussssssssssssssssssss pech voor Vodafone.
Wij, de mensen die in de maling worden genomen door de grootste oplichter aller tijden moeten ons bundelen en niet betalen en dan rechtszaak.
We laten ons toch niet naaien ..........en dan ook nog een k.tgevoel er aan overhouden?
Ik, zijn moeder heb al jaren T-mobile en dit gedoe nog nooit gehad............nooit problemen, geen extreme rekeningen als ik uit buitenland kom.
Raar he??
Tis altijd Vodafone. BAH.Mensen, waarschuwing................................NOOIT Vodafone nemen. [ongefundeerde bewering verwijderd door moderator]
JIj ook al een schandalig rekening voor iets wat je niet gedaan/gebruikt hebt. Gewoonweg niet betalen.
Mijn zoon kreeg ook een megahoge rekening, 18 jaar die jongen. We waren met familie op vakantie en vlak voordat we weggingen heb ik nog contact gehad met Vodafone waar mij verteld werd dat onbeperkt internet 2 euro per dag zou kosten. Ze zou het abonnement van mijn zoon omzetten(zooooooo aardig).
Nou weet niet wat ze hebben gedaan/verzonnen.
Zijn schoften bij Vodafone, ze moesten zich schamen............van de normale mensen hun centen in hun dure bonusbakken rijden..........nou niet van mijn centen!!!! En zeker niet van mijn zoon.
Ik laat het tot een rechtszaak komen hoor, er word NIET betaald!!
Dan moeten ze goede voorlichting verstrekken. Ze zeggen dat mijn zoon 7 uur achter elkaar internet gebruikt heeft. Nou dat lijkt mij stug als je op vakantie bent!!!!
[grof taalgebruik verwijderd door de moderator]
Hij was heel de tijd bij ons en waren met familie aan het genieten van onze cruise.
Downloaden heeft hij niet gedaan want dat gaf de mevrouw van de klantenservise wel aan, zou heeeeeeeeeeeeeel duur zijn.
Nee hij zou dus 7 uur op internet hebben gezeten.
Nou wij niet, dussssssssssssssssssss pech voor Vodafone.
Wij, de mensen die in de maling worden genomen door de grootste oplichter aller tijden moeten ons bundelen en niet betalen en dan rechtszaak.
We laten ons toch niet naaien ..........en dan ook nog een k.tgevoel er aan overhouden?
Ik, zijn moeder heb al jaren T-mobile en dit gedoe nog nooit gehad............nooit problemen, geen extreme rekeningen als ik uit buitenland kom.
Raar he??
Tis altijd Vodafone. BAH.Mensen, waarschuwing................................NOOIT Vodafone nemen. [ongefundeerde bewering verwijderd door moderator]
Re: Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Zoeken jullie wel eens informatie op over mobiel bellen en internetverbruik en dat soort dingen, voordat je een abonnement afsluit? Als je zo slim bent om de internetverbinding op je telefoon niet af te sluiten na gebruik, dan is dat JOUW schuld en niet die van Vodafone.
Re: Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Zit je hier nu ook al Jtc?
Wie ben jij dan wel...........................de directeur van Vodafone soms.
Je word gewoon in de maling genomen en je rekening gewoonweg niet betalen als je het gevoel hebt dat je opgelicht word.Ik ken dat gevoel heeeeeeeeeeeeeeel erg goed.
En Jtc , het zou zo moeten zijn dat het uitgeschakeld staat(altijd) en dat je moeite moet doen om het in te schakelen. Zou veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel prettiger zijn en eerlijker!! Ja toch, niet dan!
Makkelijk om de schuld bij de klant te leggen.
Ik ben verkeerd geinformeerd en het is te belachelijk voor woorden dat ik iets moet doen om dit soort dingen te voorkomen. Als ik NIET op internet zit dan betaal ik ook niet voor internet.
Ga je kast weer in aub
Wie ben jij dan wel...........................de directeur van Vodafone soms.
Je word gewoon in de maling genomen en je rekening gewoonweg niet betalen als je het gevoel hebt dat je opgelicht word.Ik ken dat gevoel heeeeeeeeeeeeeeel erg goed.
En Jtc , het zou zo moeten zijn dat het uitgeschakeld staat(altijd) en dat je moeite moet doen om het in te schakelen. Zou veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel prettiger zijn en eerlijker!! Ja toch, niet dan!
Makkelijk om de schuld bij de klant te leggen.
Ik ben verkeerd geinformeerd en het is te belachelijk voor woorden dat ik iets moet doen om dit soort dingen te voorkomen. Als ik NIET op internet zit dan betaal ik ook niet voor internet.
Ga je kast weer in aub
Re: Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Juist, en dat ligt aan Vodafone? Denk eens na.
En Jtc , het zou zo moeten zijn dat het uitgeschakeld staat(altijd) en dat je moeite moet doen om het in te schakelen. Zou veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel prettiger zijn en eerlijker!! Ja toch, niet dan!
Re: Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Standaard staat het dus uitgeschakeld.anria schreef:Zit je hier nu ook al Jtc?
Wie ben jij dan wel...........................de directeur van Vodafone soms.
Je word gewoon in de maling genomen en je rekening gewoonweg niet betalen als je het gevoel hebt dat je opgelicht word.Ik ken dat gevoel heeeeeeeeeeeeeeel erg goed.
En Jtc , het zou zo moeten zijn dat het uitgeschakeld staat(altijd) en dat je moeite moet doen om het in te schakelen. Zou veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel prettiger zijn en eerlijker!! Ja toch, niet dan!
Makkelijk om de schuld bij de klant te leggen.
Ik ben verkeerd geinformeerd en het is te belachelijk voor woorden dat ik iets moet doen om dit soort dingen te voorkomen. Als ik NIET op internet zit dan betaal ik ook niet voor internet.
Ga je kast weer in aub
Als je internet inschakelt krijg je altijd een waarschuwing dat roaming (internet) geld (kan) kosten.
Re: Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Dat hangt af van de versie Android die je hebt, of welke OS er ook wordt gedraaid. Daarnaast heeft het te maken met het toestel. Maar je kan dat simpelweg oplossen door een gratis app te downloaden waarmee je een knop hebt om internettoegang aan of uit te zetten. Ik wist in 1e instantie ook niet hoe het allemaal werkte, maar door eerst het eea uit te zoeken voordat ik een smartphone kocht, kwam ik erachter. Aan de provider ligt het in ieder geval niet, die constateert alleen een verbruik en factureert die dan vervolgens, volledig volgens de geldende voorwaarden.
Maar ja, dat kun je blijven vertellen, ze snappen het toch niet.
Maar ja, dat kun je blijven vertellen, ze snappen het toch niet.
Re: Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Begin nu hier alsjeblieft niet weer een discussie waar dinges weer eindelijk haar onleesbare crap over kan spuwen. Haar andere topic is al gesloten, laat dit topic nou van iemand anders zijn en deze TS heeft recht op z'n eigen draadje zonder dat mevrouw cruise-met-zoon het overneemt!
Re: Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Vergeet ook het bubbelbad niet he
Re: Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Dussssssssssssssssssssssssssss
Re: Vodafone rekent 80 euro voor internet dat niet is gebruikt
Sorry Turkije je hebt een telefoon met internet, je hebt de vodafone bloxs niet aangezet, je hebt geen abo voor het buitenland tav telefonie en internet afgesloten. Nu verwijt jij de waardeloze club Vodafone nalatigheid, ik zou maar eens eerst bij mezelf te rade gaan.
Gsm uitzetten, niet meer gebruiken en de benodigde abo,s afsluiten cq aanzetten
Gsm uitzetten, niet meer gebruiken en de benodigde abo,s afsluiten cq aanzetten