LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Makelaarskantoor Zwolle neemt klanten niet serieus

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
IJskonijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 okt 2007 12:44

Makelaarskantoor Zwolle neemt klanten niet serieus

Ongelezen bericht door IJskonijn »

Beste lezer, ik moet even mijn gal spuien.

Een redelijk bekend makelaarskantoor in Zwolle heeft voor een klant van hun een aantal panden in de verhuur, "tussenpersonen" zeg maar. Het ging bij mij om een winkelpandje in het hart van Zwolle. Contract voor 2 jaar getekend en de borg van 3 maanden (2250 euro) betaald. Na 1,5 jaar in het pand gezeten te hebben is me een gouden kans aangeboden om elders een baan te accepteren. Ik heb in overleg met het makelaarskantoor zelf een huurder gevonden voor de resterende periode. Alles akkoord, immers, zolang de huur maar betaald wordt tot einde contract.

1 december 2010 ging de nieuwe huurder erin en heb ik afgesproken met de nieuwe huurder dat de huur naar mij wordt overgemaakt, ik maak het weer over naar de eigenaar van het pand. De eigenaar is overigens verhuisd naar Spanje. Dit is uiteraard goed gegaan en ik heb het contract tot op de laatste cent uitgezeten. 31 mei 2011 stopt dan ook eindelijk mijn verplichting.

Meteen het makelaarskantoor gebeld met de vraag wanneer ik de borg kan terugverwachten. Met op request "binnen 1 maand na einde contract". Nu inmiddels bijna oktober, meer dan 25 telefoontjes, brieven (ook aangetekend!) en emails heb ik niets anders gekregen dan "het is overgemaakt", "er is iets mis met het rekeningnummer", "ze zitten in een verhuizing", "ik krijg geen contact" of wat dan ook.

Resultaat? Er wordt een loopje met me genomen. Dus ging ik verder op onderzoek uit, inmiddels is de huurder die na mij erin zat er al weer uit, hij heeft naar eigen zeggen lang gezeurd om een contract voor het pand en heeft dit uiteindelijk niet gekregen. Inmiddels is hij er mee gestopt en ik hoorde afgelopen zaterdag van hem het volgende "je/jou borg wordt niet terugbetaald omdat ze met mij nog het e.e.a. moeten regelen".

Dan de buurvrouw, heeft ook een pand gehuurd, zelfde tussenpersonen, zelfde eigenaar van het pand, ik heb ook haar gebeld vorige week, ze heeft er 3,5 maand over gedaan en voor moeten knokken om iets terug te krijgen. Ze wenste me zelfs "veel sterkte".

Nu inmiddels een incassobureau ingeschakeld hoop ik dit op te lossen, ik vind het echt heel, heel slecht en ben er ook nog zeker niet klaar mee!!

Tuttel
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2011 10:50
Contacteer:

Re: Makelaarskantoor Zwolle neemt klanten niet serieus

Ongelezen bericht door Tuttel »

Wat vervelend en fout zeg! Succes.
Wilde je ook even wijzen op de website http://WieIsDeBesteMakelaar.nl waar je je makelaar kan beoordelen. Soort van Zoover, maar dan voor makelaars.

amelissen
Berichten: 162
Lid geworden op: 08 sep 2009 09:55

Re: Makelaarskantoor Zwolle neemt klanten niet serieus

Ongelezen bericht door amelissen »

Bij een vorig bericht waar je dit schreef was het van toepassing.

Nu vind ik het wel spam want deze man vraagt daar totaal niet naar!
Dit gaat om borg terug krijgen, niet over het kiezen van een makelaar.

Gesloten