LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Ongelezen bericht door axasjaak »

In december 2008 kocht ik een HP Pavillion S3621 Desktop computer , dus ik gebruik de computer nog geen drie jaar. Na een licht gebruik van dit systeem laat het apparaat mij nu totaal in de steek zonder enige waarschuwing vooraf : geen enkele actie meer.
Heeft iemand nog meer van zulke rampzalige ervaringen met een HP desktop S3621 ?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Ongelezen bericht door dhc »

Wat is licht gebruik? heb je weleens ge-update?
En verwacht je dat een PC van te voren gaat waarschuwen?
Misschien moet je de boel van binnen eens schoonmaken?

En gelijk roepen dat dit een rampzalig product is?

Koop iets van V-tech zou ik voorstellen....

kapenga
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 sep 2003 13:32

Re: HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Ongelezen bericht door kapenga »

Een computer kun je in sommige opzichten wel vergelijken met een auto.
Het is waar dat kant en klare PC's vaak goedkope onderdelen hebben. Die onderdelen worden geleverd vanuit alle hoeken van de wereld.
De kans dat één van de tig onderdelen het na 3 jaar niet meer doet is helaas vrij groot. Net als bij mijn auto. Het is complexe techniek.
Je beschrijft een specifiek model, maar in feite is elke PC er gevoelig voor.

Wat je beschrijft klinkt als een defecte voeding. Probeer een nerd in je omgeving te vinden die de computer doorlicht en het defect vast stelt. Een nieuwe voeding hoeft niet zo duur te zijn.

Allyson
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2011 18:16

Re: HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Ongelezen bericht door Allyson »

Beste axasjaak,

Ik heb geen ervaring met de desktops, maar in 2008 heb ik wel een HP Pavilion laptop gekocht. Ik gebruikte hem veel (lees: iedere dag) voor mijn studie. Vorig jaar werd plotseling het scherm zwart terwijl ik ermee aan het werk was. Ik heb hem naar de reparateur gebracht, maar hij was niet meer te redden. Het moederbord was doorgebrand. Buiten de garantieperiode van een jaar, uiteraard...

Ik was dus ook boos en heb navraag gedaan. Het blijkt dat de Pavilion's uit mijn serie een hele slechte ventilatie hadden. Hierdoor werd de computer te heet en brandde hij door. Regelmatig viel hij uit, terwijl ik eraan werkte. Dan moest ik even wachten voor ik hem weer kon starten. Computers van die serie begaven het al vaak na een jaar.

Ging het bij u/jou ook zo? Nogmaals, mijn ervaring is met de Pavilion laptops en niet de desktop. Inmiddels schijnen ze verbeterd te zijn, maar ik koop er nooit weer één!

stofzuigertje

Re: HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Laptop?

Ze zijn niet gemaakt voor gehele dag aan en op tafelkleed bedek je ook de koeling onder...
Daarom is een Desktop vaak beter wat levensduur, sommige zijn niet stofzuigers zoveel lawaai maakt de koeling dus als je urenlang hem aan laat, ook als je niets doet zal dit in levensduur flink kunnen uitmaken.

Deze HP serie is extra gevoelig maar een Laptop is niet altijd een goede vervanger van de oude Desktops.

Ook is een lichte vaak minder zwaar belast en gaan juist de duurdere met zware processors het eerste stuk door warmte.

Oude goede merken als HP en Compaq waren goed maar nu is Asus en Acer net zo goed, en zelfs merkloze scoren beter.
Alleen de relatief dure Toshiba scoren wat levensduur nog goed.
Weinig laptop voor veel geld maar pas jaren later zie je waarom je zoveel betaalde voor een relatief matig presterende Laptop!

Allyson
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 okt 2011 18:16

Re: HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Ongelezen bericht door Allyson »

stofzuigertje schreef:Laptop?

Ze zijn niet gemaakt voor gehele dag aan en op tafelkleed bedek je ook de koeling onder...
Daarom is een Desktop vaak beter wat levensduur, sommige zijn niet stofzuigers zoveel lawaai maakt de koeling dus als je urenlang hem aan laat, ook als je niets doet zal dit in levensduur flink kunnen uitmaken.

Deze HP serie is extra gevoelig maar een Laptop is niet altijd een goede vervanger van de oude Desktops.

Ook is een lichte vaak minder zwaar belast en gaan juist de duurdere met zware processors het eerste stuk door warmte.

Oude goede merken als HP en Compaq waren goed maar nu is Asus en Acer net zo goed, en zelfs merkloze scoren beter.
Alleen de relatief dure Toshiba scoren wat levensduur nog goed.
Weinig laptop voor veel geld maar pas jaren later zie je waarom je zoveel betaalde voor een relatief matig presterende Laptop!
Ik heb weinig verstand van computers, maar genoeg om te weten dat ik 'm niet hele dagen aan kan laten of onder mijn dekbed moet verstoppen. :lol: En een desktop neem je niet zo makkelijk mee naar school, dus dan moet 't het wel een laptop zijn...

Nou snap ik echter nog niet uit jouw post, wat ik schijnbaar wel had moeten kunnen opmaken; waarom heb ik veel betaald voor een matig presterende laptop, stofzuigertje?

stofzuigertje

Re: HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

sorry, even duidelijker;

Vele kopen een Laptop met grote grafische kaart en zware processor en grote harde schijf...

Ik heb liever voor hetzelfde geld een echte Toshiba, minder van deze luxe maar die worden op levensduur gemaakt.
De Toshiba Tecra zal wel te duur zijn maar die vind je nog op marktplaats van eind vorige eeuw en dat is voldoende bewijs hoe lang ze mee kunnen mits je juiste merk en type wilt kopen en betalen.

De goedkopere Toshiba laptops zijn wel minder maar beter als de andere merken is mijn ervaring.

HP en Compaq waren vroeger goed maar nu laten ze in China ze ook zo goedkoop mogelijk maken en alleen in de reclame beloven ze nog iets van oude vertrouwde kwaliteit helaas.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Ongelezen bericht door dhc »

Ha daar is D1RK/Gozik weer...
en wederom geef je geen antwoord op de vraag. Niemand is geinteresseerd in jouw ervaringen met andere merken en overige lariekoek.

jammer dat je het na zoveel jaar nog steeds niet snapt...

lolla
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 mar 2010 19:34

Re: HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Ongelezen bericht door lolla »

axasjaak schreef:
Heeft iemand nog meer van zulke rampzalige ervaringen met een HP desktop S3621 ?
een bekend fenomeen hier ook dezelfde slecht (overheating ) ervaring met mijn HP Pavillion dv 9790 :oops:
ik zal nooit meer een HP product kopen

http://www.multidesk.be/forums/onderwer ... aptop.html


http://news.cnet.com/8301-1001_3-10241137-92.html

http://forums.redflagdeals.com/recall-h ... op-701879/

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Ongelezen bericht door axasjaak »

Bedankt, Lolla, voor je bericht en de links naar diverse forums.
Ik begrijp dat er veel klachten zijn over Pavillion laptops van HP, terwijl mijn item handelt over desktops.
Ik wil even reageren op diverse reacties,waarvoor mijn hartelijke dank!
De desktop is licht gebruikt, dwz een gebruik met surfen op internet en normaal
Office gebruik, dus geen zware grafische toepassingen of iets dergelijks.
Omdat de kast van HP zich goed laat openmaken, is het apparaat ook nog eens periodiek schoongemaakt.
De vergelijking van Kapenga met moderne auto's ontgaat mij geheel, ik dacht dat moderne auto's juist betrouwbaarder werden.
Als ik om mij heen vraag naar de ervaringen met andere HP producten zoals printers, dan hoor ik ook veel negatieve reacties.
Vandaar mijn oproep om het merk HP rustig in de winkels te laten staan.

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Ongelezen bericht door Umad »

dhc schreef:Ha daar is D1RK/Gozik weer...
en wederom geef je geen antwoord op de vraag. Niemand is geinteresseerd in jouw ervaringen met andere merken en overige lariekoek.

jammer dat je het na zoveel jaar nog steeds niet snapt...
Probleem is dat voor jou hetzelfde geld, maar jij snapt het ook niet.

Een laptop die 3 jaar meegaat is m.i. voldoende. Vaak word er 1 'a 2 jaar garantie aangeboden op zon systeem (meeste desktops standaard 3 - 5 jaar). Zelfs al gebruik je een laptop niet veel, theoretisch kan er elke dag wel iets kapot gaan. Echt rampzalig wil ik het niet noemen.

Kort samengevat, je laptop gaat binnen 3 jaar (licht tot normaal gebruik) kapot. Niks om over te klagen denk ik.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Ongelezen bericht door BBCS »

Een notebook dient toch echt minimaal 1 keer per jaar van binnen schoongemaakt te worden.
Stof hoopt zich op voor de koelribben en vormt op die manier een stofdeken die de lucht tegenhoud.

Vooral een slaapkamer is één van de stoffigste ruimtes in huis.

Bij het schoonmaken dient dan ook de warmtegeleidende pasta vervangen te worden (gaat ongeveer 2 jaar mee.)

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP Pavillion Desktop S3621 Rampzalig product

Ongelezen bericht door BBCS »

Allyson schreef: Ik heb geen ervaring met de desktops, maar in 2008 heb ik wel een HP Pavilion laptop gekocht. Ik gebruikte hem veel (lees: iedere dag) voor mijn studie. Vorig jaar werd plotseling het scherm zwart terwijl ik ermee aan het werk was. Ik heb hem naar de reparateur gebracht, maar hij was niet meer te redden. Het moederbord was doorgebrand. Buiten de garantieperiode van een jaar, uiteraard...

Ik was dus ook boos en heb navraag gedaan. Het blijkt dat de Pavilion's uit mijn serie een hele slechte ventilatie hadden. Hierdoor werd de computer te heet en brandde hij door. Regelmatig viel hij uit, terwijl ik eraan werkte. Dan moest ik even wachten voor ik hem weer kon starten. Computers van die serie begaven het al vaak na een jaar.
Wat ik niet begrijp: waarom toch doorgewerkt op het moment dat de notebook regelmatig stopt?

Gesloten