LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eurolines en bagage

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Eurolines en bagage

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Ik heb al vaak met Eurolines gereisd en bij al die reizen is het slechts een enkele keer voorgekomen dat ik een bewijsje kreeg na plaatsen van mijn koffer in het ruim van de bus, meestal krijg je niets. Bij stops onderweg doet de chauffeur vanaf zijn zitplaats de deuren open, uitgestapte passagiers pakken hun (of een andere!) koffer, de chauffeur sluit nog steeds vanaf zijn zitplaats het ruim en rijdt weg. Tot nu toe is het goed gegaan, maar wat gebeurt er als ik bij aankomst mijn koffer niet meer in de bus aantref? Ik heb dan geen enkel bewijs dat ik hem daar in gezet heb.
Eurolines geeft aan bij vermissing van bagage: "Ingeval van schade of vermissing van bagage, anders dan handbagage, dient de klant dit onmiddellijk na constatering mondeling bij de vervoerder (chauffeur) en Eurolines te melden."
Helaas is contact maken met sommige chauffeurs onmogelijk omdat zij maar één taal spreken en dat is dan iets Oost-Europees. Ik spreek vier talen, helaas geen enkele uit Oost-Europa. Hoe doe je dat dan?

Ik heb deze vragen aan Eurolines gesteld, zij reageren heel lakoniek: "Mocht het voorkomen dat uw bagage bij aankomst niet meer in de bus is. Is het van belang hier zo snel mogelijk een melding van te maken in een van de filialen van eurolines en/of kunt u contact opnemen met het call centre (0880761700).
De medewerkers van eurolines zullen dan onderzoek verrichten naar uw vermiste bagage ook al heeft u bagage wel of geen labelnummer."

Moet ik er dan maar op vertrouwen dat ze me geloven? Heeft iemand ervaring hiermee?

stofzuigertje

Re: Eurolines en bagage

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een opvallende kleur sticker of lint eraan en het is beter herkenbaar.

Niet alleen bussen, ook bij de vliegreis van Schiphol had ik ooit ook een verkeerde, en ontdekte dat aan het gewicht.
Snel terug zetten en daar kwam mijn koffer.
Dus diefstal hoeft niet eens maar foutje is mogelijk.

Overal dus ook bij vliegreizen worden wel eens koffers gestolen.
Een dure koffer uitzoeken na vakantie en hopen op geen controle en naast je eigen bagage kun je meestal moeiteloos een vreemde stelen op goed geluk.

Dus ik wil deze voordelige busreizen niet aanvallen omdat dure vliegtickets die garantie ook niet bieden!

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: Eurolines en bagage

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Bij vliegreizen krijg je een nummer dat ook op de koffer zit, je kunt altijd bewijzen dat je een koffer hebt afgegeven. Bij Eurolines krijg je niets, als je koffer weg is kunnen ze zeggen dat je helemaal geen bagage bij je had en bewijs dan maar eens dat dat wel zo was. Hoe moeilijk is het om een bonnetje af te geven als je een koffer in het ruim van de bus zet?

stofzuigertje

Re: Eurolines en bagage

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bewijs?

Ja maar deze bus is vrij voordelig en heeft geen interesse dit te doen.
Ook andere busreizen is zonder dit bewijs.

Maar een duidelijk herkenbaar merkteken en je ziet jou koffer weglopen als het fout zou gaan.

Naast diefstal is vergissen ook mogelijk dus zorg voor herkenbaarheid!

janwillem1
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 dec 2009 14:34

Re: Eurolines en bagage

Ongelezen bericht door janwillem1 »

Nee, dat zie je niet als je in de bus zit. En in het donker al helemaal niet, de bus rijdt ook 's avonds en 's nachts en dan herken je echt geen koffer als je zelf in de bus zit. Voor je op je bestemming bent stopt de bus meestal meermalen om passagiers te laten uit- en instappen. Als je verder moet moet je in de bus blijven. Je hebt zeker nog nooit met Eurolines gereisd. Ik wel, vaak, het bevalt me goed, alleen wil ik mijn spullen weer terug krijgen en zonder bewijsje hoeven ze me helemaal niets terug te geven. Waarom ben je er zo tegen dat ze een bonnetje geven? Zo duur is dat niet.

Gesloten