LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten ABN-AMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
LucasWouters

Kosten ABN-AMRO

Ongelezen bericht door LucasWouters »

Onlangs kreeg ik een brief van de ABN-AMRO Bank waarin ze me meedeelden dat de kosten voor een betaalrekening omhoog gaan van € 1,00. naar € 1,50. per maand. Een stijging van 50% !!!!!!
Het lijkt me toch dat ik niet de enige klant van de ABN-AMRO Bank ben die deze stijging crimineel vindt.

CSM

Re: Kosten ABN-AMRO

Ongelezen bericht door CSM »

LucasWouters schreef:Onlangs kreeg ik een brief van de ABN-AMRO Bank waarin ze me meedeelden dat de kosten voor een betaalrekening omhoog gaan van € 1,00. naar € 1,50. per maand. Een stijging van 50% !!!!!!
Het lijkt me toch dat ik niet de enige klant van de ABN-AMRO Bank ben die deze stijging crimineel vindt.
Stem met uw voeten, ga naar een andere bank.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Dan kun je een paar dingen doen.

Niets doen en accepteren Dat doen de meeste mensen. De bank gaat daar ook van uit en int dus meer geld voor minder service (geen afschriften meer, geen gewone nummers, maar dure 0900 nummers als je iets wil weten, kantoren die sluiten of waar je voor de meest simpele zaken een afspraak moet maken enz enz)
Overstappen Is veel werk. De vraag is dan ook of al het werk opweegt tegen de kosten met het risico dat de nieuwe bank na verloop van tijd ook weer kosten in rekening gaat brengen
Een bijdrage schijven op een consumenten forum Dat zal waarschijnlijk voor wat opluchting zorgen en voor veel bijdragen van medelotgenoten, maar u schiet er niets mee op

Aan U de keuze :mrgreen:

LucasWouters

CSM schreef:
LucasWouters schreef:Onlangs kreeg ik een brief van de ABN-AMRO Bank waarin ze me meedeelden dat de kosten voor een betaalrekening omhoog gaan van € 1,00. naar € 1,50. per maand. Een stijging van 50% !!!!!!
Stem met uw voeten, ga naar een andere bank.
Het vervelende is dat het een betaalrekening is tbv mijn hypotheek, dus overstappen brengt wat meer zorgen met zich mee.
Maar ik heb inmiddels het proces in gang gezet om mijn hypotheek elders onder te brengen :o

LucasWouters

Dirkie schreef:

Niets doen en accepteren Dat doen de meeste mensen. De bank gaat daar ook van uit en int dus meer geld voor minder service (geen afschriften meer, geen gewone nummers, maar dure 0900 nummers als je iets wil weten, kantoren die sluiten of waar je voor de meest simpele zaken een afspraak moet maken enz enz)
Overstappen Is veel werk. De vraag is dan ook of al het werk opweegt tegen de kosten met het risico dat de nieuwe bank na verloop van tijd ook weer kosten in rekening gaat brengen
Een bijdrage schijven op een consumenten forum Dat zal waarschijnlijk voor wat opluchting zorgen en voor veel bijdragen van medelotgenoten, maar u schiet er niets mee op

De overstap gaat inderdaad gemaakt worden :) Met het weghalen van mijn hypotheek lopen ze meer inkomsten mis dan dat ze ooit met hun f*cking verhoging zouden incasseren!

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

LucasWouters schreef:
Dirkie schreef:

De overstap gaat inderdaad gemaakt worden :) Met het weghalen van mijn hypotheek lopen ze meer inkomsten mis dan dat ze ooit met hun f*cking verhoging zouden incasseren!
Heeft u geen boeteclausule als u de hypotheek zou weghalen?
Zo ja, staat die boete dan in verhouding met de verhoging
van 50 ct die ik trouwens ook heb gekregen van ABN-AMRO.

LucasWouters

Ik heb een hypotheek met variabele rente waar geen boeteclausule op van toepassing is.

jeanne-veghel

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

LucasWouters schreef:Ik heb een hypotheek met variabele rente waar geen boeteclausule op van toepassing is.
Dan begrijp ik dat u kunt overstappen. Wij hebben wel een clausule.
Maar evengoed moet u misschien weer naar de notaris en nog
andere kosten maken.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

Hypotheek weghalen betekent ook, nieuwe hypotheek akte, afsluitprovisie, nieuw taxatierapport met de nodige kosten, kortom veel moeite en kosten voor klein gewin. Trouwens ook de andere banken zullen hun kosten wel gaan verhogen, vooral met de nieuwe bankentax in zicht, deze zullen linksom of rechtsom toch worden afgewenteld op de geachte clientéle.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Andere banken zullen zeker volgen,in het verleden verhoogden alle banken tegelijk hun tarieven.Werd er meteen gesproken van onderlinge prijs afspraken
nu gaat het gefaseerd,omdat dat niet meer zo mag. We praten nu over 6 euro per jaar,verhoging kosten oversluiten hypotheek e.d. zullen indien de nieuwe bank zijn tarieven niet tussentijds verhoogd pas na minimaal 30 jaar terug verdiend worden.
Tip ga niet naar SNS kosten 30 euro p.j Friesland bank 33.00 euro per jaar.
Triodos 20 euro per jaar Rabo 22.40 per jaar. ASB is nu nog 12 euro ING 15 euro.(tussentijdse wijzigingen voorbehouden)

gr Henk

ABN AMRO
verified

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Lucas,

Ik heb uw bericht gelezen over de tariefswijziging van de maandelijkse bijdrage en ik begrijp uw reactie.

ABN AMRO en Fortis Bank hanteerden verschillende producten en tarieven. Vanwege de fusie zijn uw producten en de bijbehorende tarieven twee jaar ongewijzigd gebleven.
Op de lange termijn is het in stand houden van twee product- en tariefstructuren echter niet houdbaar. Daarom gaan alle particuliere klanten van ABN AMRO per 1 januari 2012 gebruikmaken van dezelfde producten tegen dezelfde tarieven. De wijziging betekent voor sommige klanten een tariefsverlaging en voor sommigen, waaronder u, een verhoging van 50 cent per maand. Daar staat een uitgebreider producten- en dienstenaanbod tegenover.

Meer informatie over het de kosten vindt u op onze website:
http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/ ... talen.html

Omdat wij de mening van onze klanten erg op prijs stellen, zullen wij uw bericht over de tariefswijziging intern doorgeven.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

jongesander

Ongelezen bericht door jongesander »

Ik begrijp niet dat het webcare team van de ABN Amro deze reactie geeft op de kosten van de betaalrekening. Het is geheel tegenstrijdig met hun beleid op het gebied van hypotheken. Daar hanteren ze namelijk bewust 2 tarieven. Het zou ze sieren als ze hier ook op reageren. Het wordt m.i. steeds ontransparanter (werkt maar één kant op).

ABN AMRO
verified

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Lucas,

Als je het op prijs stelt, willen wij graag contact met je opnemen om dit verder te bespreken. Hiervoor kun je je telefoonnummer via een privébericht aan ons sturen. Daarbij kun je aangeven wanneer je het beste gebeld kunt worden. Houdt daarbij rekening met circa drie werkdagen. ABN AMRO Webcare neemt dan contact met je op.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. B. van Dijk-Arts

Eres

Ongelezen bericht door Eres »

Quote ABN Amro
[Daarom gaan alle particuliere klanten van ABN AMRO per 1 januari 2012 gebruikmaken van dezelfde producten tegen dezelfde tarieven. De wijziging betekent voor sommige klanten een tariefsverlaging en voor sommigen, waaronder u, een verhoging van 50 cent per maand. Daar staat een uitgebreider producten- en dienstenaanbod tegenover.]

Mijn tarief gaat niet met 50 ct omhoog, doch van €1,55 naar €2,75 )80% verhoging, de graaihand van zalm werkt, hoezo product/dienstenaanbod uitbreiding en dezelfde tarieven.
Gemiddeld €1,00 x het aantal bankklanten, zo denkt de financiele wereld het vertrouwen terug te winnen, snel "binnen gehaald".
Ach ja de kosten (oa bonussen) voor de bank zijn ook zo enorm hoog.
Een bank die naar de klant luistert, droom maar lekker verder.
De burgers over de wereld worden wakker (occupy protest)

evdbeek99

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Je bent heus niet beter af bij een andere bank.

Maar als jij voor 50 cent een hoop kosten wil maken, dan zou ik zeggen ga je gang, dat is goed voor de economie. Laat die euro's maar rollen.

svdmeer

Ongelezen bericht door svdmeer »

Probleem is dat alle banken die belachelijke kosten hanteren. Overstappen zal niet helpen. ABN-AMRO is nog een van de goedkoopsten.

De overheid had al lang moeten optreden, want hier functioneert duidelijk de markt niet goed.
Vroeger hadden we geen kosten en zelfs rente. De banken hadden toen veel meer filialen en personeel. Nu hebben ze veel minder kosten, en berekenen ze kosten aan klanten. Dat is gewoon diefstal.

kritischeklant

Ongelezen bericht door kritischeklant »

Mijn ouders hebben eenzelfde brief van de ABN AMRO bank ontvangen waarbij hun huidige betaalrekening automatisch per 1 januari 2012 wordt omgezet naar het duurdere ´Privé Pakket´ indien mijn ouders niet aangeven dat ze dit niet willen. Dit is een negatieve optie en verboden naar mijn weten. Een klant moet de mogelijkheid hebben om aan te geven geïnteresseerd te zijn in een product of dienst en niet of ze niet geïnteresseerd zijn. Dat is de omgekeerde wereld. Tevens stond niet vermeld wat er gebeurd als mijn ouders hun huidige betaalrekening willen behouden. Bij navraag blijkt ook de kosten van die betaalrekening per 1 januari omhoog gaat naar hetzelfde niveau als het Privé Pakket. Dit is een dubieuze en misleidende vorm van verkoop en tevens onvolledig. Heb dit bij ABN aangegeven, maar die zeggen ´het is wat het is´. Een andere bank is geen optie daar mijn ouders op leeftijd zijn en veranderingen niet goed handelen. Als er maar genoeg ontevreden klanten zijn die naar een ´betere´ bank gaan moeten ze zich wel beter gedragen.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

LucasWouters schreef: De overstap gaat inderdaad gemaakt worden :)
Met het weghalen van mijn hypotheek lopen ze meer inkomsten mis
dan dat ze ooit met hun f*cking verhoging zouden incasseren!

Ik ben tróts op je, langzaam aan gaan meer mensen dit traject volgen...

het gaat niet om de 50 ct, maar het principe van maar steeds weer méér graaien.

En dán mag AsjeBlieftNiet-AMRO webcare ineens een "mooi" bod doen..
u mag zich door ONS laten bellen, kijk dán kan het wel, stelletje dieven.

"we zullen het doorgeven" huichelen ze er nog achteraan
WIE DENKT DAT ER INDERDAAD WAT MEE GEDAAN GAAT WORDEN?? :lol:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

naar een ´betere´ bank gaan moeten ze zich wel beter gedragen.
En goedkoper is automatisch beter ?
Of hogere rente is automatisch beter ?

Vraag het de IceSave en DSB klanten die overstapten voor een paar kwartjes meer rente.

Of neem de bank met de laagste kosten op IT gebied (lees beveiliging) , dan is er in de andere topics ("help mijn geld is overgeboekt via een vage banksite") tenminste weer wat leven. :wink:

evdbeek99

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Waar wil je naar over stappen. Ik zie dat alle banken 1 pot nat zijn. De ene is echt niet beter dan de ander.
Noble schreef:
LucasWouters schreef: De overstap gaat inderdaad gemaakt worden :)
Met het weghalen van mijn hypotheek lopen ze meer inkomsten mis
dan dat ze ooit met hun f*cking verhoging zouden incasseren!

Ik ben tróts op je, langzaam aan gaan meer mensen dit traject volgen...

het gaat niet om de 50 ct, maar het principe van maar steeds weer méér graaien.

En dán mag AsjeBlieftNiet-AMRO webcare ineens een "mooi" bod doen..
u mag zich door ONS laten bellen, kijk dán kan het wel, stelletje dieven.

"we zullen het doorgeven" huichelen ze er nog achteraan
WIE DENKT DAT ER INDERDAAD WAT MEE GEDAAN GAAT WORDEN?? :lol:

Gesloten