LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Premie inning Zilveren Kruis Achmea

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Jenny1007

Premie inning Zilveren Kruis Achmea

Ongelezen bericht door Jenny1007 »

Sinds februari wordt er door Zilveren Kruis Achmea geen premie meer geiind voor mij en heel veel andere mensen. Er wordt dus geen accept giro gestuurd en ook niet automatisch afgeschreven waardoor je niet in de gaten hebt dat je al bijna een heel jaar achterloopt met betalingen van de premie.
Ik heb Zilveren kruis Achmea hier meerdere malen over gebeld en gemaild antwoord ER IS EEN SYSTEEMSTORING.
Wat een lachertje voor zo een groot bedrijf moet het binnen een dag op te lossen zijn.
Hoeveel mensen komen er nu in de problemen die niet in de gaten hebben dat ze geen premie betalen en straks in een keer voor een heel jaar moeten betalen ???!!!
Hebben nog meer mensen contact gehad met deze zorgverzekeraar en wat is de evt. oplossing geweest.

Jenny1007

Re: Premie inning Zilveren Kruis Achmea

Klopt dat ik mijn eigen verantwoordelijkheid heb en die heb ik ook genomen en mijn geld gereserveerd.
Dat ik niet aangemeld ben komt alleen doordat zij een systeemstoring hebben en niet KUNNEN inne. Daar gaat het mij ook om!!!
Als ik niet betaal wordt ik aangemeld bij CVZ , als zij niet kunnen innen kan ik hun niet in beweging krijgen.
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die automatische incasso hebben afgegeven en niet elke keer op de rekening kijken of de premie wel afgeschreven is.

frenchy

Ongelezen bericht door frenchy »

Je weet toch welk bedrag je maandelijks moet betalen? Waarom maak je dat dan gewoon niet over? Krijg je ook geen problemen.
Want dat zul je zien, als hun zgn systeemstoring straks opgelost is, gaat iedereen die al die maanden niet betaald heeft alsnog naar een deurwaarder of wordt aangemeld voor CVZ.

En dat is dan geheel terecht! Het is voor iedereen in NL VERPLICHT om verzekerd te zijn, dus ook verplicht om premie te betalen. En dat is voor iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid. Je gaat toch ook gewoon naar de dokter? En dat betaald ZK toch ook voor jou, ondanks hun systeemstoring?

Als het idd waar is dat bij ZK al vanaf febr een systeemstoring is, dan is ZK ook in gebreke, want in deze tijd is iedere systeemstoring wel op te lossen. Maar ook dan, blijft het JOUW verantwoordelijkheid om te betalen.

Jenny1007

Ik had wel willen betalen en dat heb ik ook tegen ZK gezegd maar het KAN NIET. Zij zouden het geld dan terugstorten vanwege die storing ook als ik met klantnummer zou betalen. Ze hebben wel gezegd dat er later voor evt betalingsregeling gezorgd zal worden maar of dat een oplossing is???

Jenny1007

Tuurlijk is dat raar daarom wil ik het ook hier kenbaar maken. Ik ben echt niet de enige. Ik heb nog gevraagd waarom ze dit niet kenbaar maken maar daar kreeg ik geen antwoord op. Ik heb allerlei mails waarin ze alles toegeven wat ik hierboven heb vermeldt. Zo heb ik bewijzen voor het geval er ooit stappen tegen mij ondernomen zullen worden.

moleman

Ongelezen bericht door moleman »

Jenny1007 schreef:Sinds februari wordt er door Zilveren Kruis Achmea geen premie meer geiind voor mij en heel veel andere mensen.
Ik heb ook Zilverenkruis en nergens last van. De premie wordt elke maand gewoon geind middels een incasso.
Er wordt dus geen accept giro gestuurd en ook niet automatisch afgeschreven waardoor je niet in de gaten hebt dat je al bijna een heel jaar achterloopt met betalingen van de premie.
Je maakt je post toch open? Als je dat doet zie je die acceptgiro ook. Die betaal je dan via Internet of je gooit hem ingevuld bij je bank in de bus, toch?
Hoeveel mensen komen er nu in de problemen die niet in de gaten hebben dat ze geen premie betalen en straks in een keer voor een heel jaar moeten betalen ???!!!
Als het goed is geen.
Hebben nog meer mensen contact gehad met deze zorgverzekeraar en wat is de evt. oplossing geweest.
Je weet dat je moet betalen. Of per incasso en als dat op de een of andere manier niet lukt per acceptgiro of periodieke overschrijving. Je kan ook een digitale nota inzetten.

Gesloten