LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Namaak Ice Watch via Groupon / 12deal
Namaak Ice Watch via Groupon / 12deal
Na veel te lang wachten vandaag het Ice Watch horloge ontvangen, besteld via Groupon. Er blijkt nog een leverancier achter te zitten : 12deal. Na bestudering van het horloge blijkt het om een NEP Ice Watch te gaan!!!
Een replica, dus voelen we ons aardig belazerd. Volgens mij is het aanbieden en verkopen van namaak verboden in Nederland? Wat kan ik doen om ze alsnog te laten leveren waar ze voor adverteren? Anders geld terug en die namaak zooi terug. Wees gewaarschuwd!
Gr. D. Hissink
Een replica, dus voelen we ons aardig belazerd. Volgens mij is het aanbieden en verkopen van namaak verboden in Nederland? Wat kan ik doen om ze alsnog te laten leveren waar ze voor adverteren? Anders geld terug en die namaak zooi terug. Wees gewaarschuwd!
Gr. D. Hissink
Re: Namaak Ice Watch via Groupon / 12deal
Ik heb hetzelfde probleem, zag meteen dat het horloge een imitatie van het origineel is. Het betreft hier geen ander merk, maar een gelijkende imitatie met als doel de consument te misleiden. Lijkt mij niet meer dan logisch dat Groupon per direct met alle duizenden mensen contact opneemt die dit horloge gekocht hebben. Ik heb er zelf 4 gekocht, is toch wel een stevige domper. Eerst maar eens contact opnemen met Groupon om te kijken hoe zij het op willen lossen.
Indien Groupon hierop niet wil reageren (lees: alles terugbetalen):: dan bij de Politie aangifte van plagiaat doen, namaakhorloges verkopen (de koper laten geloven dat het om een echt merk horloge gaat) is in Nederland verboden!
-
Groupon heeft al aangegeven het totaalbedrag terug te betalen. De mensen die het horloge al hebben ontvangen, mogen dat houden.
-
Hi all!
Deze deal wordt helaas geannuleerd, iedereen die deze deal heeft gekocht ontvangt het aankoopbedrag en de verzendkosten terug op de rekening.
Wanneer je deze deal hebt aangekocht, ontvang je zo direct een e-mail (waarmee je bij Groupon bent geregistreerd) met meer informatie. Mocht je aan de hand van deze mail nog vragen hebben, dan kun je hierover een e-mail sturen naar [email protected]
Met vriendelijke groet,
Marloes
Customer Support
Groupon
Deze deal wordt helaas geannuleerd, iedereen die deze deal heeft gekocht ontvangt het aankoopbedrag en de verzendkosten terug op de rekening.
Wanneer je deze deal hebt aangekocht, ontvang je zo direct een e-mail (waarmee je bij Groupon bent geregistreerd) met meer informatie. Mocht je aan de hand van deze mail nog vragen hebben, dan kun je hierover een e-mail sturen naar [email protected]
Met vriendelijke groet,
Marloes
Customer Support
Groupon
Wat een ontzettend slechte service. Alsof ze dit niet al veel langer wisten. Maar ondertussen nog even ons geld behouden, zodat ze iig nog wat rente verdiend hebben.
Echt slecht en nu kun je je ook nog niet eens afmelden voor de emails...
RONDUIT SLECHT!!! Ik bestel er niets meer...
Echt slecht en nu kun je je ook nog niet eens afmelden voor de emails...
RONDUIT SLECHT!!! Ik bestel er niets meer...
-
Ik snap ook de vaagheid van Groupon niet, het gedraai en (belangrijkste) waarom ze de deals niet wat beter checken voordat ze de verkoop in gaan. Groupon zal overigens nevernooit toegeven dat de horloges fake zijn; heling is redelijk strafbaar.
-
- Contacteer:
Is geen heling - heling is volgens het woordenboek 'het opzettelijk in zijn bezit hebben ve gestolen voorwerp'. (zie ook : http://nl.wikipedia.org/wiki/Heling)fleuramber schreef:Ik snap ook de vaagheid van Groupon niet, het gedraai en (belangrijkste) waarom ze de deals niet wat beter checken voordat ze de verkoop in gaan. Groupon zal overigens nevernooit toegeven dat de horloges fake zijn; heling is redelijk strafbaar.
Wel kan sprake zijn van misleiding - maar dan door de leverancier.
Groupon gaat uit van wat de leverancier verteld.
(Groupon doet wel andere dingen die niet door de beugel kunnen - zaken doen met browser hijackers bijvoorbeeld - maar da`s wat anders).
-
Ja, heling is idd verkeerde term. Ik bedoelde dat de verkoop van fake strafbaar is. En ja, Groupon gaat uit van wat leverancier vertelt, maar zo'n beschuldiging zou enorm veel heisa op gaan leveren, dus Groupon zou wel gek zijn toe te geven dat het fake is.
Neemt niet weg dat Groupon door dit soort onzorgvuldigheden een behoorlijk slechte naam gaat/kan krijgen. Ze zouden er dus goed aan doen de dingen beter te checken.
Neemt niet weg dat Groupon door dit soort onzorgvuldigheden een behoorlijk slechte naam gaat/kan krijgen. Ze zouden er dus goed aan doen de dingen beter te checken.
-
Maar goed, ik moet Groupon ook nageven dat ze niet moeilijk doet over geld terug geven.
op 31 augustus icewat besteld. Niets ontvangen en het is nu 28 september. Gebeld met groupon. Groupon meld: Geld wordt teruggestort. De voucher is geannuleerd.
Binnen 5 /10 werkdagen wordt het teruggstort.
Binnen 5 /10 werkdagen wordt het teruggstort.
-
- Contacteer:
Die hebben ze al - gezien de diverse topics over (mislukte) groupon deals alhier...fleuramber schreef:.
-
Wat zijn de kenmerken van een neppe Ice horloge? Ik ben erg benieuwd.
In (vooral) China is het gebruikelijk dat als mijnheer Gucci 10.000 tassen laat maken, de fabriek er 30.000 maakt en er 20.000 op de zwarte markt komen, met of zonder productie fouten. Het kan ook zijn dat de Nederlandse importeur gewoon niet blij is met import / verkoop van B-Keuzes of overproductie exemplaren.
Alvast bedankt voor het antwoord op mijn vraag om de onderscheidende (zichtbare) kenmerken te benoemen!
In (vooral) China is het gebruikelijk dat als mijnheer Gucci 10.000 tassen laat maken, de fabriek er 30.000 maakt en er 20.000 op de zwarte markt komen, met of zonder productie fouten. Het kan ook zijn dat de Nederlandse importeur gewoon niet blij is met import / verkoop van B-Keuzes of overproductie exemplaren.
Alvast bedankt voor het antwoord op mijn vraag om de onderscheidende (zichtbare) kenmerken te benoemen!
-
Van de week vertelde iemand mij dat je het aan de achterkant van het kastje kon zien en aan waar het bandje aan het kastje vast zit.
Begin september kocht ik ook de deal via Groupon en zat in spanning te wachten wanneer ik de voucher kreeg,want ik wilde snel bestellen om het cadeau op tijd in huis te hebben. Toen de veiling was afgelopen ontving ik de voucher, maar....het activeren lukte niet! Vervolgens keek ik op de site van 12buy en daar kon ik ook het horloge kopen voor dezelfde prijs! Ik heb Groupon gebeld en vertelt dat mijn code niet werkte en dat 12buy dezelfde prijs hanteerde. Daar was Groupon niet blij mee en ze vonden het fijn dat ik hen hierop attendeerden. Ze konden niet direct wat aan die activering doen dus hebben ze mijn geld teruggestort en ik heb direct zelf via 12buy gekocht... Had ik dat maar niet gedaan, want ik zit nu nog steeds op mij bestelling te wachten en volgens hun eigen website moet mijn bestelling al binnen zijn? En nu moet ik hier ook nog lezen dat het horloge hoogstwaarschijnlijk nep is??? Ik ben in HongKong geweest en weet wat fakehorloge daar kosten....1 euro!
Ik probeer 12buy al heel de dag te bellen (nadat ik al twee onbeantwoorde e-mails heb verzonden), maar ik krijg heel de dag al een ingesprektoon.
Wat kan ik doen?
Gr. Yf
Ik probeer 12buy al heel de dag te bellen (nadat ik al twee onbeantwoorde e-mails heb verzonden), maar ik krijg heel de dag al een ingesprektoon.
Wat kan ik doen?
Gr. Yf
-
Geachte,
Wij maken graag gebruik van de mogelijkheid om te reageren.
12Deals wikkelt acties af namens leveranciers van producten. Wij hebben zelf geen enkele inspraak over de inhoud van de deals. Wij snappen echter dat men in de veronderstelling was dat dit niet zo is.
Onlangs heeft Groupon een mededeling verstuurd waarin de rol van 12Deals wordt bevestigd. Vanwege de grote ophef waren wij slecht bereikbaar en niet in staat de e-mail tijdig te beantwoorden.
Vragen kunnen uiteraard nog aan de klantenservice worden gesteld.
Met vriendelijke groet,
12Deals
Wij maken graag gebruik van de mogelijkheid om te reageren.
12Deals wikkelt acties af namens leveranciers van producten. Wij hebben zelf geen enkele inspraak over de inhoud van de deals. Wij snappen echter dat men in de veronderstelling was dat dit niet zo is.
Onlangs heeft Groupon een mededeling verstuurd waarin de rol van 12Deals wordt bevestigd. Vanwege de grote ophef waren wij slecht bereikbaar en niet in staat de e-mail tijdig te beantwoorden.
Vragen kunnen uiteraard nog aan de klantenservice worden gesteld.
Met vriendelijke groet,
12Deals
-
Dit is de mail waar 12deal het over heeft:
Beste *****
Graag willen we je informeren over de gang van zaken omtrent de Ice Watch deal die je recent hebt gekocht en die wij hebben moeten annuleren. Wij vernemen van onze partner, 12deals, dat hier nog steeds veel vragen over binnen komen en willen wat duidelijkheid scheppen in de situatie.
Ondanks een zorgvuldig selectieproces bleek tijdens de uitlevering van de Ice Watches dat de producten niet overeenkwamen met wat ons beloofd was dat geleverd zou worden. Wij willen in dit bericht aangeven dat 12deals slechts verantwoordelijk was voor de uitlevering van deze producten in opdracht van de leverancier en dus niet voor de kwaliteit van de producten. Deze verantwoordelijkheid lag in zijn geheel bij de leverancier van deze producten.
Mocht je hierover vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected] en 020-435 0369.
Tot snel op Groupon.nl!
Dat laatste vind ik een tikje voorbarig, ik zal daar nl niet meer komen. Nu alleen nog een duidelijk antwoord van Groupon over hoe ik mij uit kan schrijven.
Beste *****
Graag willen we je informeren over de gang van zaken omtrent de Ice Watch deal die je recent hebt gekocht en die wij hebben moeten annuleren. Wij vernemen van onze partner, 12deals, dat hier nog steeds veel vragen over binnen komen en willen wat duidelijkheid scheppen in de situatie.
Ondanks een zorgvuldig selectieproces bleek tijdens de uitlevering van de Ice Watches dat de producten niet overeenkwamen met wat ons beloofd was dat geleverd zou worden. Wij willen in dit bericht aangeven dat 12deals slechts verantwoordelijk was voor de uitlevering van deze producten in opdracht van de leverancier en dus niet voor de kwaliteit van de producten. Deze verantwoordelijkheid lag in zijn geheel bij de leverancier van deze producten.
Mocht je hierover vragen hebben, neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected] en 020-435 0369.
Tot snel op Groupon.nl!
Dat laatste vind ik een tikje voorbarig, ik zal daar nl niet meer komen. Nu alleen nog een duidelijk antwoord van Groupon over hoe ik mij uit kan schrijven.
De verantwoordelijkheid ligt bij de partij(en) van wie de consument het afneemt. In dit geval dus van Groupon en 12Deals. Echt belachelijk dat men zich probeert te verschuilen achter een zogenaamde opdrachtgever waar de consument nu nog steeds niet van weet wie het is. (Als die al zou bestaan).
-
- Contacteer:
Lijkt me een simpele oplossing - maak bekend wie die opdrachtgever is.G094R schreef:De verantwoordelijkheid ligt bij de partij(en) van wie de consument het afneemt. In dit geval dus van Groupon en 12Deals. Echt belachelijk dat men zich probeert te verschuilen achter een zogenaamde opdrachtgever waar de consument nu nog steeds niet van weet wie het is. (Als die al zou bestaan).
Zowiezo een ondoorzichtige constructie.. waarom die 12deals namens iemand anders iets via een 3e partij?