LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Router niet ondersteund

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
YannickBakker
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2011 17:57

Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door YannickBakker »

Hallo,

Ik heb enkele dagen geleden Ziggo gebeld ivm. met het 'droppen' van de internet connectie om de 15 / 20 minuten, ik bel het nummer en vertel als eerste welke router ik heb (geen probleem tot nu toe). Allemaal opties geprobeerd om het op te lossen en toen zeiden ze dat het waarschijnlijk aan de router zou liggen. Ik contacteer Cisco (maker van de router) en zij sturen mij keurig weer een nieuwe router, niet uitgepakt op.

Ik heb alles weer geinstalleerd, en na enkele uren begon hetzelfde probleem weer. Ik dus weer Ziggo bellen, 3 minuten op de wacht gezet omdat er met een collega moest worden overlegd, hun sturen me door naar een 0900 nummer (65 cent per minuut) om daar over het probleem te praten. En dan zegt de medewerker dat de router niet ondersteund wordt en weer contact op te nemen met Cisco.

Ik wordt dus niet geholpen omdat ik een niet 'ondersteunde' router van hun heb. Wat totale onzin is, het internet heeft 8 maanden veilloos gewerkt, en de monteur die het kwam installeren zei dat het een prima router was voor Ziggo.

Nu kom ik dus niet verder, en is mijn probleem nog niet opgelost, en ik ben niet van plan een nieuwe router te kopen die door hun ondersteund wordt, want daar geloof ik niet in.

Zijn er meer mensen die ook zoiets dergelijks hebben meegemaakt bij Ziggo?

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door Kangodo »

Tjaah, helaas valt er weinig te doen.
Wat Ziggo aanbiedt, wat velen vergeten, is internet op een modem.
Op het moment dat dat wel goed werkt, dan houdt de ondersteuning op.
De helpdesk kan en mag dan ook verder niets doen.

Maar valt alleen het draadloos internet weg?

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het lijkt er op dat internet verbinding van Ziggo niet goed werkt.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door Henri42 »

Routers bij de provider kopen, routers zijn externe app waarvoor de providers geen ondersteuning geven, raar maar waar :?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door bprosman »

Kleine nuance... Ziggo (en andere Internet providers ) ondersteunen NOOIT een router die ze niet zelf geleverd hebben.
Ik heb enkele dagen geleden Ziggo gebeld ivm. met het 'droppen' van de internet connectie om de 15 / 20 minuten
Mijn eerste vraag is weer, dropt de connectie OOK als je zonder router werkt ? Dus kabel van modem rechtstreeks naar de PC, zo ja -> Ziggo probleem (of PC maar dat is dan wel ondersteund), zo nee Router -> (Cisco / Linksys) probleem.

YannickBakker
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2011 17:57

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door YannickBakker »

bprosman schreef:Kleine nuance... Ziggo (en andere Internet providers ) ondersteunen NOOIT een router die ze niet zelf geleverd hebben.
Ik heb enkele dagen geleden Ziggo gebeld ivm. met het 'droppen' van de internet connectie om de 15 / 20 minuten
Mijn eerste vraag is weer, dropt de connectie OOK als je zonder router werkt ? Dus kabel van modem rechtstreeks naar de PC, zo ja -> Ziggo probleem (of PC maar dat is dan wel ondersteund), zo nee Router -> (Cisco / Linksys) probleem.
Nog niet geprobeerd, kan op dit moment ook niet omdat ik geen losse kabel heb op dit moment. Maar hoe kan het nou aan linksys liggen, als de router het daarvoor gewoon 8 maanden wel goed heeft gewerkt?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar hoe kan het nou aan linksys liggen, als de router het daarvoor gewoon 8 maanden wel goed heeft gewerkt?
Iemand in de buurt die een router of ander WiFI device geinstalleerd heeft op het zelfde kanaal ? Om maar eens een zijstraat te noemen.
Is je router voorzien van de meest recente firmware ?
Laatst gewijzigd door bprosman op 12 okt 2011 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

tijgertjexx
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 okt 2011 11:15

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door tijgertjexx »

Wij hebben hetzelfde.

Cisco modum.

2 augustus alles geinstaleerd.

2 weken later klap... modum door gebrand.
krijgen een nieuwe modum (weet ff geen merk maar een grote kast)

ja en toen begon het...

wel niet wel niet wel niet met mijn internet verbinding.
bellen.
bellen.
bellen.
bellen.
weer een nieuwe modum dit x een cisco.
ook doorverwezen naar service + (0900)


nee hoor ligt niet aan de pc.
weer een monteur die weer niks kan vinden.
en weer geen goede internetverbinding.
Na weer bellen weer monteur (8ste x) Krijgen nu 2 maanden alles gratis.
en we hebben een router erbij gekregen.

volgens de (asosiale monteur die mijn kat sloeg) was er een stoor zender die steeds internet plat legde dus router zou niet helpen.

raad eens???? wij hebben geen problemen meer.

tijgertjexx
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 okt 2011 11:15

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door tijgertjexx »

Dus blijf bellen bellen bellen.

laat je niet weg sturen, vraag naar dhr..... (stuur maar pm als je wilt weten)
mag je mijn naam noemen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door bprosman »

Dus blijf bellen bellen bellen.
Mij lijkt het meer zin hebben om dmv uitsluiting uit te vinden waar je probleem werkelijk zit. Als je zeker weet dat het bij Ziggo zit kun je nog bellen, bellen, bellen.

tijgertjexx
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 okt 2011 11:15

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door tijgertjexx »

Ik weet het wel zeker want hier is het probleem opgelost met een router die ik van hun heb gehad.

en ze hebben de instellingen zo gedaan dat we van 6 kanalen ontvangen ( weet ff niet hoe het heet maar je kan bepaalde kanalen instellen)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik weet het wel zeker want hier is het probleem opgelost met een router die ik van hun heb gehad.
Als het OPGELOST is met een ANDERE router die je van hun hebt gehad dan ligt het toch aan de eerste router ? :?
en ze hebben de instellingen zo gedaan dat we van 6 kanalen ontvangen ( weet ff niet hoe het heet maar je kan bepaalde kanalen instellen)
En als je buurman dat ook gedaan heeft ?. We kunnen met zijn allen wel in de glazen bol blijven kijken maar foutzoeken doe je door analytisch te werk te gaan en uit te sluiten ipv als een kip zonder kop te "bellen, bellen, bellen".
weet ff niet hoe het heet maar je kan bepaalde kanalen instellen)
Misschien heeft TS m wel op de standaard instelling staan. Maar dan NOG is het GEEN Ziggo probleem.

YannickBakker
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2011 17:57

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door YannickBakker »

bprosman schreef:
Maar hoe kan het nou aan linksys liggen, als de router het daarvoor gewoon 8 maanden wel goed heeft gewerkt?
Iemand in de buurt die een router of ander WiFI device geinstalleerd heeft op het zelfde kanaal ? Om maar eens een zijstraat te noemen.
Is je router voorzien van de meest recente firmware ?
De router heeft de nieuwste firmware, vandaag nog alles geupdated. Verandert niets.

Ik weet zeker dat het probleem bij de modem ligt, maar dat is moeilijk te bewezen zonder een ethernet kabel.

Verder komt ziggo ook niet helpen totdat we een ondersteunde router hebben. Nogal raar natuurlijk, alleen maar uit op geld.
Laatst gewijzigd door YannickBakker op 12 okt 2011 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.

tijgertjexx
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 okt 2011 11:15

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door tijgertjexx »

Voor misverstanden.

Modum met wifi geeft een wel niet verbinding.
Modum + router geeft goede verbinding.

en de kanaal instellingen zijn later pas aangepast en we zitten niet op die van onze buurman.

Toch is het een ziggo probleem want wij kunnen niet zonder ziggo ff alles aanpassen (omdat de mensen daar niet alles van snappen)

sorry maar het is en blijft een probleem met de door hun afgegeven wifi modum.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik weet zeker dat het probleem bij de modem ligt, maar dat is moeilijk te bewezen zonder een ethernet kabel.
Dat is inderdaad moeilijk te bewijzen, maar er zal vast wel een buurman, vriend, kennis, collega zo'n ding hebben. En als je in de buurt van Den Bosch komt mag je een komen halen.
sorry maar het is en blijft een probleem met de door hun afgegeven wifi modum.
@Tijgertjexx,
Dat is een ander geval, TS's modem is NIET door Ziggo geleverd en zij kunnen er dan ook niets in instellen.
Modum met wifi geeft een wel niet verbinding.
Modum + router geeft goede verbinding.
Een WiFi probleem dus, in dat geval kan Ziggo alleen maar zijn best doen want voor zover ik weet heeft Ziggo nog geen controle over de Ether in en om jouw woning.
Laatst gewijzigd door bprosman op 12 okt 2011 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

tijgertjexx
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 okt 2011 11:15

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door tijgertjexx »

heeft ziggo geen cisco modum gegeven???
dan dus zelf gekocht?

dan zit er niks anders op als kabel

YannickBakker
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 okt 2011 17:57

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door YannickBakker »

Ik zal vandaag even een router van mijn buren lenen! ;)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat bewijst wel iets maar nog niet alles, je kunt beter even een kabel nemen, dat is zeker door de helpdesk ondersteund.

Kangodo
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 okt 2011 17:22

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door Kangodo »

bprosman schreef:Dat bewijst wel iets maar nog niet alles, je kunt beter even een kabel nemen, dat is zeker door de helpdesk ondersteund.
En als je het lief vraagt, dan sturen ze die ook gratis op.. ;)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Router niet ondersteund

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hier inloggen op je router http://192.168.1.1/ (inloggen is vaak admin admin)

En kijken op welk kanaal de verbinding staat. Meestal is dat kanaal 11 waar de hele buurt op zit. Dit geeft dan storingen. Zet 'm eens op 2 of 3.

Je kan dit ook checken door even het programmaatje Inssider te installeren. Dat laat zien wie in de buurt op welk kanaal zit. http://www.metageek.net/get_inssider_today/

Gesloten