LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollen of tijdrekken?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
tabjane
Berichten: 66
Lid geworden op: 02 jan 2004 13:43

Hollen of tijdrekken?

Ongelezen bericht door tabjane »

Verschillende mensen hebben hier al geschreven over de werkdruk bij Dexia; die zou heel hoog liggen. Als je een brief naar Dexia schrijft, al dan niet aangetekend, dan krijg je in eerste instantie een brief thuis over de hoge stapel nog af te werken brieven die ze hebben!! En dat ze helaas nog niet een reactie kunnen geven op jouw schrijven.
Zo stuurde ik na lang wikken en wegen in november een brief, aangetekend met handtekening retour, dat ik onder protest nog betaalde. Pas 10 dagen later kwam er eindelijk een briefje terug.
In december schreef ik dat ik de overeenkomst (Pensioen Effect zonder herbelegging) wilde beeindigen. Ik stelde een ultimatum dat ik binnen 4 weken bericht terug wilde of Dexia akkoord ging of niet. Ik kreeg veel later een briefje thuisgestuurd: geen tijd om te reageren, te druk. Later!
Pas ca. eind februari, dus zo'n 10 week (!!!) later kreeg ik een gestandaardiseerde brief terug, waarin afwijzend werd gereageerd, natuurlijk, want wie had er anders verwacht. Overigens, uit het antwoord viel op te maken dat ze mijn brief niet hadden gelezen, want er werd op een opmerking gereageerd die niet in de brief stond!!
Nu in maart besloten mijn vrouw en ik de knoop door te hakken en niet meer te betalen: de rode kaart ingestuurd en bij de bank de laatste betalingen teruggevorderd (van 5 contracten).
En wat denk je!? Nog geen 48 uur later krijg ik al een dikke envelop door de brievenbus: ik kon dan wel mijn aut. incasso hebben ingetrokken, geen probleem, maar toch wel betalen hoor. Zegt u maar van welke rekening u het dan automatisch af wilt laten schrijven!!
Wat een brutaliteit!
Trouwens, hadden ze nu geen werkdruk? Nu ineens wel tijd om snel te reageren? Of maakt het uit in wiens voordeel je iets doet?
Hollen of stilstaan!! :evil:

Dubio
Berichten: 1268
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:02

Re: Hollen of tijdrekken?

Ongelezen bericht door Dubio »

Natuurlijk geeft Dexia alleen standaardantwoorden:
Ze weten toch wel dat de gedupeerden niet willen betalen, de enige brieven die ze ze interessant vinden zijn van de mensen die onder protest willen betalen, maar met zo'n honderdduizend wan-betalers die laten we zeggen gemiddeld één brief pp schrijven zwelt de stapel wel aan. De beantwoording van die brieven is ook helemaal niet van belang voor Dexia, zij stelt zich namelijk op het standpunt: contract is contract, bij een stijgende beurs hadden wij u uitbetaald, bij een dalende beurs moet u aan uw contractuele verplichtingen voldoen. En dexia kan dus niet kijken naar individuele omstandigheden.

Waarschijnlijk is de automatische incasso computergestuurd, daardoor is voor Dexia vrij makkelijk te achterhalen wie niet meer betaald en kan daar dan dus wel snel op geantwoord worden.

Dus mijn advies: geen dure aangetekende brieven naar Dexia sturen, het verandert hun zienswijze toch niet. Die eega-vernietiging maar wel even voor de zekerheid naar Dexia sturen, ik weet echter niet of dat aangetekend moet, maar dat staat wel in de wet.

martin pulles
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 feb 2004 14:41

Re: Hollen of tijdrekken?

Ongelezen bericht door martin pulles »

De eega-vernietigingsbrief zou ik wel, met ontvangstbevestiging, aangetekend versturen

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Hollen of tijdrekken?

Ongelezen bericht door Janneke52 »

TIP:

ik heb Dexia verschillende keren per mail benaderd en ALTIJD antwoord gekregen. Soms duurt het langer, maar je krijgt sowieso een ontvangstbevestiging.

Maak niet je mailadres thuis bekend maar gebruik hotmail.

pisnijdig
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 mar 2004 21:39

Re: Hollen of tijdrekken?

Ongelezen bericht door pisnijdig »

Als je een brief schrijft met voor dexia niet van die belangrijke vragen duurd het soms wel weken voor je reactie krijgt.
Toen wij de vernietigingsbrief van de stichting Leaseleed inzonden met daarin de eis dat ze binnen veertien dagen moesten reageren en al ons ingelegde geld terug moesten storten was er reactie binnen 2 dagen.

frappant??!!

Gesloten