| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rekening Office Zakelijk te Utrecht
Rekening Office Zakelijk te Utrecht
Hallo Allemaal,
Mijn naam is Han Krol en heb een heel klein bedrijfje die wat verkoopt.Vanmiddag lag er een envelop van Office Zakelijk bij mij in de bus. Met de mededeling om een bedrag van 267,75E te betalen. Zij hadden "bemiddelt" bij een bedrijfspresentatie.Betreffende een advertentie (periode 12 maanden).
Nu, ik adverteer niet eens in een verenigingsblad. Ook ontbreekt er correspondentie van mijn kant naar "hun"toe.
Laat staan dat ik iets ondertekent heb of een offerte heb gekregen.
Ik ken deze mensen niet eens.
Het adres is:Office Zakelijk, PB 3101, 3502GC Utrecht.
Website: http://www.officezakelijk.nl
Dus, ik heb jullie advies en raad nodig. Hoe kom ik er op een nette manier van af?Ze hebben op hun website een info e-mail adres. Misschien kan iemand mij helpen met een juridisch onderbouwde brief / of advies? Of kan ik op de site van Tros Radar een voorbeeld brief vinden?
Met vriendelijke gr. Han Krol, VKH models , Vroomshoop
Mijn naam is Han Krol en heb een heel klein bedrijfje die wat verkoopt.Vanmiddag lag er een envelop van Office Zakelijk bij mij in de bus. Met de mededeling om een bedrag van 267,75E te betalen. Zij hadden "bemiddelt" bij een bedrijfspresentatie.Betreffende een advertentie (periode 12 maanden).
Nu, ik adverteer niet eens in een verenigingsblad. Ook ontbreekt er correspondentie van mijn kant naar "hun"toe.
Laat staan dat ik iets ondertekent heb of een offerte heb gekregen.
Ik ken deze mensen niet eens.
Het adres is:Office Zakelijk, PB 3101, 3502GC Utrecht.
Website: http://www.officezakelijk.nl
Dus, ik heb jullie advies en raad nodig. Hoe kom ik er op een nette manier van af?Ze hebben op hun website een info e-mail adres. Misschien kan iemand mij helpen met een juridisch onderbouwde brief / of advies? Of kan ik op de site van Tros Radar een voorbeeld brief vinden?
Met vriendelijke gr. Han Krol, VKH models , Vroomshoop
Re: Rekening Office Zakelijk te Utrecht
Kijk eens op de volgende website http://www.fraudemeldpunt.nl/home
Staat de waarschuwing en uw antwoord vermeld
Het is een spooknota
gr Henk
Staat de waarschuwing en uw antwoord vermeld
Het is een spooknota
gr Henk
Beste Henk51
Bedankt voor je antwoord. Ik heb, na enig speurwerk, ook de spooknota gevonden van die site.Wat ik mij afvraag, mag dit en hoe komen ze aan je gegevens? Als het via de KvK gaat, dan wil ik dit graag weten. Ik zelf zou het belachelijk vinden als dit wel zo is.
Kun je ze ook mailen, die oplichters?
Gr. han krol
Bedankt voor je antwoord. Ik heb, na enig speurwerk, ook de spooknota gevonden van die site.Wat ik mij afvraag, mag dit en hoe komen ze aan je gegevens? Als het via de KvK gaat, dan wil ik dit graag weten. Ik zelf zou het belachelijk vinden als dit wel zo is.
Kun je ze ook mailen, die oplichters?
Gr. han krol
Als je goed de "faktuur" leest kom je ook in piepkleine lettertjes de tekst "dit betreft daarom géén factuur maar een aanbieding" tegen, een vaak gebruikte truc!
@TS, de bedrijfsgegevens staan ook op je site, ook op www.kvk.nl zijn alle bedrijfsgegevens vrij opvraagbaar. Een handige Harry kan zo een offerte opstellen met een acceptgiro er aan vast, slipt die er doorheen en wordt dus betaald dan heb je een contract, heb je niet betaald dan kan die offerte is de papierversnipperaar.
Ook al gaat dit om een spooknota, ik vind het echt niet kunnen. Zelf heb ik ook een klein bedrijfje en kreeg ik ook deze ´aanbieding´. Ik schrok behoorlijk en vind dat dit aan de kaak gesteld moet worden. ´t Is toch te gek voor woorden dat je een ´aanbieding´ krijgt in de vorm van een nota. Ik hoop dat Tros Radar hier iets mee doet! Overigens heb ik Office Zakelijk gemaild wat ik van u actie vind.
Tros radar gaat er geen aandacht meer aan besteden, elk consumenten programma heeft het verschijnsel spookfactuur wel uitgelicht. Een goede ondernemer is op de hoogte en gaat er niet op in. Spookfacturen bestaan al sinds de opkomst van de fax die rammelde de een na de ander er uit. Veel grover gesteld ook nog met kreten als ORDERBEVESTIGING en INCASSO. Edoch elk bedrijf mag een brief sturen en de inhoud daarvan bepalen het is aan jou of je op het aanbod ingaat.
Het wordt o.a. hier op het forum van Radar aan de kaak gesteld.SGLT schreef:Ook al gaat dit om een spooknota, ik vind het echt niet kunnen. Zelf heb ik ook een klein bedrijfje en kreeg ik ook deze ´aanbieding´. Ik schrok behoorlijk en vind dat dit aan de kaak gesteld moet worden. ´t Is toch te gek voor woorden dat je een ´aanbieding´ krijgt in de vorm van een nota. Ik hoop dat Tros Radar hier iets mee doet!
Eerlijk gezegd weet ik niet of tijdens de uitzendingen verwezen wordt naar dit forum met klachten, adviezen enz. enz. over alle mogelijke consumentenzaken.
-
VioletPrue
Laat ik voorop stellen datr ik de praktijken van deze firma niet eerlijk vind, maar sinds wanneer betalen bedrijven facturen die ze niet thuis kunnen brengen?
En kennelijk ook nog eens zonder ze goed te lezen, want de zin (hoe kleine ook) dat het geen echte factuur is, maar een aanbieding zien ze niet.
Dan is het toch ook een beetje 'eigen schuld, dikke bult'?
Nogmaals, het is een rare manier van doen, maar als je als bedrijf zelf niet scherp bent....
En kennelijk ook nog eens zonder ze goed te lezen, want de zin (hoe kleine ook) dat het geen echte factuur is, maar een aanbieding zien ze niet.
Nogmaals, het is een rare manier van doen, maar als je als bedrijf zelf niet scherp bent....
-
Guardian72
- Contacteer:
Daar rekenen dit soort 'bedrijven' op.VioletPrue schreef:Laat ik voorop stellen datr ik de praktijken van deze firma niet eerlijk vind, maar sinds wanneer betalen bedrijven facturen die ze niet thuis kunnen brengen?
Men maakt een rekening voor een niet zo groot bedrag - en stuurt dat naar zoveel mogelijk adressen.
Vele grote bedrijven hebben een aparte afdeling die rekeningen betaald - en uitschrijft - maar geen kennis van de inhoud.
Dus, dit soort zaken glipt er nog wel eens door..
Eigen schuld? Misschien - maar voor mij is het eerder zuivere misleiding - zeker omdat er heel groot FACTUUR staat - en dan in 1/100 van die grootte dat het om een aanbieding gaat..
Had er vandaag ook 3 opengemaakt. Office Zakelijk 'rekeningen'
Opvallend dat ze allemaal hetzelfde betalingskenmerk hebben : 2011-0428
Hoe weten ze dan wie er betaald heeft?
Zie ook mijn blog http://www.streamsolution.eu/?q=node/62
Als maar genoeg mensen er over schrijven dan houdt het wel op, hoop ik.
Opvallend dat ze allemaal hetzelfde betalingskenmerk hebben : 2011-0428
Hoe weten ze dan wie er betaald heeft?
Zie ook mijn blog http://www.streamsolution.eu/?q=node/62
Als maar genoeg mensen er over schrijven dan houdt het wel op, hoop ik.
Hallo ,
Ik heb een brief gevonden op de website van de KvK. Deze "brief" heb naar hun info@.......... gestuurd. En hiermee is het voor mij afgelopen. De zgn. offerte bewaar ik zeker. Voor anderen.
Gr. Han
Ik heb een brief gevonden op de website van de KvK. Deze "brief" heb naar hun info@.......... gestuurd. En hiermee is het voor mij afgelopen. De zgn. offerte bewaar ik zeker. Voor anderen.
Gr. Han
-
Lindavhelden
schrok me eigen kapot!! kreeg net een factuur binnen van 'office zakelijk' een rekening van €267,75!!! maar ik ken heel dat bedrijf niet.. ging om een of andere advertentie die ik nooit heb geplaatst...:s even google... en ja hoor.. TROS RADAR!! blijk gewoon een nepbrief te zijn.. je zou er maar intrappen en gewoon betelen...!! stelletje oplichters van office zakelijk!
ben blij dat ik even ging google en dit forum tegen kwam!!!
ben blij dat ik even ging google en dit forum tegen kwam!!!
Mijn man heeft gister ook een nota ontvangen.
Hij had inderdaad de kleine lettertjes niet gelezen en was
zeer verbaasd dat hij een nota kreeg van iemand waarmee hij naar zijn weten
geen zaken had gedaan. Dat hij de kleine lettertjes niet gelezen heeft ligt hieraan dat hij van buitenlandse afkomst is en het nederlands nog niet helemaal goed beheerst. Ik zelf moest ook heel goed kijken en lezen wat er nu allemaal stond en voordat ik de kleine lettertjes ging lezen had ik de brief ook al drie keer met verbazing gelezen.Het is een grote grove misleiding waar ze volgens mij nog mee wegkomen ook want al is het op het randje, er is niets onwettigs aan.Ik denk dan ook dat er niet genoeg tegen gewaarschuwd kan worden.
Hij had inderdaad de kleine lettertjes niet gelezen en was
zeer verbaasd dat hij een nota kreeg van iemand waarmee hij naar zijn weten
geen zaken had gedaan. Dat hij de kleine lettertjes niet gelezen heeft ligt hieraan dat hij van buitenlandse afkomst is en het nederlands nog niet helemaal goed beheerst. Ik zelf moest ook heel goed kijken en lezen wat er nu allemaal stond en voordat ik de kleine lettertjes ging lezen had ik de brief ook al drie keer met verbazing gelezen.Het is een grote grove misleiding waar ze volgens mij nog mee wegkomen ook want al is het op het randje, er is niets onwettigs aan.Ik denk dan ook dat er niet genoeg tegen gewaarschuwd kan worden.
Jep
Ik kreeg vandaag ook een zeer "vieze" brief van deze gasten. Ik heb een klein bedrijf en vond de brief direct verdacht. Of ik even 267,75 wilde overmaken. Dacht het niet!. Pure oplichterij. Ik heb er echt geen goed woord voor over. Dit bedrijf zou strafrechtelijk moeten worden vervolgd voor oplichting. Het opzettelijk (financieel) schade toebrengen aan bedrijven.
Wat je ook doet, inderdaad niet betalen want het is een offerte in de vorm van een factuur. Gewoon bij je admin wegleggen.
Groetjes Tom
Ik kreeg vandaag ook een zeer "vieze" brief van deze gasten. Ik heb een klein bedrijf en vond de brief direct verdacht. Of ik even 267,75 wilde overmaken. Dacht het niet!. Pure oplichterij. Ik heb er echt geen goed woord voor over. Dit bedrijf zou strafrechtelijk moeten worden vervolgd voor oplichting. Het opzettelijk (financieel) schade toebrengen aan bedrijven.
Wat je ook doet, inderdaad niet betalen want het is een offerte in de vorm van een factuur. Gewoon bij je admin wegleggen.
Groetjes Tom
-
van riemsdijk
hallo allemaal Ik heb ook een factuur gehad van office zakelijk, voor u bemiddeld ten behoeve van uw bedrijfspresentatie, staat erop ik vertrouwde het al niet gelukkig dat ik even op radar keek. Ik werk pas sinds juli voor mezelf. Van riemsdijk