LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

Hoi allemaal,


Ik zit nu ook op 20 en vermoed dat ik naar dertig moet. Overdag vind ik het een ramp. angstvragen vliegen om mijn kop over het leven. en in de avond is het rustig .vind het echt nog overdag beroerd en voel ik me doodeenzaam en kom overdag tot bitterweinig in actie , slappe benen en armen en lig op de bank af en toe kleine dingen in huis en dat frustreerd me dat ik niet tot meer in staat ben . Dit is de vijfde week dat ik op 20 zit .

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

sorry jongens ik zit effe in een klaagzang

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

wonderwel,daarom ben ik nu met 30 begonnen want ik voelde me toch ook niet helemaal happy :(
toen ik de 1e keer citalopram gebruikte had ik genoeg aan 10 mg en nu zit ik al aan de 30,maar de huisarts zegt dat dat nog minimaal is,dus maak ik me daar verder geen zorgen over hoor...
ach we komen er echt wel...

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo allemaal,

Met mij alles goed, met m'n moeder nog minder.
Ze moest gister terug naar de huisarts, en moet voorlopig even doorgaan met 10mg over drie weken kijken ze verder of ze eventueel moet opbouwen of niet.
Bij ouderen duurt het namelijk langer, voordat ze iets van de tabletten gaan merken, dus dat is even afwachten.
De enigste bijwerking die ze nu nog heeft is misselijkheid, en zweethandjes, maar dat hoort erbij zullen we maar denken, iets positiefs heeft ze nog niet ervaren zegt ze, hopelijk komt daar snel verandering in, want mijn moeder is altijd een bezige bij, en nu helemaal niet, maarja die tia erbij heeft natuurlijk ook geen goed gedaan.

Dochter38,
Jammer dat je moeder er geen baat bij heeft, hopelijk slaan de andere tabletten wel aan, veel succes gewenst.

Wonderwel,
Komop meid, je komt er wel hoor, het heeft bij de een nou eenmaal iets langer de tijd nodig.

Dorothee,
Ik ben 14 kilo aangekomen, maar ben liever iets zwaarder dan dat ik me slecht voel, je gewicht is niet bepalend.
Je moet zelf bepalen of je liever een beetje dikkere vrolijke en gezellige meid wilt zijn, of een chagerijnige depressieve slanke den, voor mij is die keus dan niet moeilijk, maar ook dat is voor iedereen verschillend.
Misschien kom je wel geen gram aan, dus laat je daar niet door tegenhouden.
Succes

Bloemetje,
Wat jij beschrijft is heel herkenbaar, toch een teken dat je vooruit gaat, het word allemaal beter, en over een tijdje ben je een heel ander iemand.
Ook jij heel veel succes

Wikky,
Gelukkig dat alles weer goed gaat, je ziet we komen er wel.

Pppffff het is inmiddels een hele lijst geworden, maar allemaal heel veel succes en een fijne dag vandaag.

Groetjes Angela

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

wikky toen jij van 20 naar 30 ging had je toen weer last van bijwerkingen ??

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

wonderwel,ik ben nu vanaf vrijdag of was het zaterdag bezig met 30 mg maar ik merk nu niks van bijwerkingen,het lijkt wel of het zweten iets minder is geworden,maar daar ben ik heel blij mee :lol:
dus toch nog een mazzeltje :P

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

klopt hoor angela dat het bij ouderen wat langer zou duren eer ze er iets van helpen..heb ik ook gehoord..
niet vergeten dat de TIA bij jullie mam er ook behoorlijk heeft ingehakt hoor..
ik hoop dat ze snel weer de oude zal zijn..

Dorothee11
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2010 21:48

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Dorothee11 »

Wat fijn zeg zo'n forum, leuk om op deze manier wat wijzer te worden op het gebied van AD. Ik zou graag willen beginnen, maar het lijkt mij beter van niet, kan eigenlijk ook niet, want de huisarts wil mij na 2 weken even zien hoe ik reageer op de medicatie en dan zit ik toch echt in Spanje (3 weken). De dag dat ik terug kom direct beginnen of niet. Het zou fijn zijn dat de onrust en depressie die ik momenteel voel een stuk minder is geworden daar. Bij mij is het stress die alles verergerd. Overigens ben ik 49 jaar, val ik dan ook onder de "ouderen"? Dan weet ik of ik snel iets kan verwachten of niet van de Citalopram. Overigens, een tia geeft mij ook veel angst. Mijn moeder heeft zware afasie en is volledig rechtszijdig verlamd door een hersenbloeding. Zij kreeg het door spanningen, maar Citalopram geeft hierop ook verhoogd risico? Of zit ik hier volledig naast? :roll:

Spreek jullie weer en fijn om zo onder de lotgenoten te zitten! Succes allemaal. :P

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Dorothee,

Mijn moeder heeft het volgens mij ook van de spanningen gekregen, maar zeker weten doen wij dat niet.
Of je het van citalopram kan krijgen, heb ik nog nooit gehoord, maar ben geen dokter dus dat weet ik niet.
Daar hebben ze het met mijn moeder niet over gehad, zij heeft escitalopram.
En jij hoort echt nog niet tot de ouderen hoor, maar dat zei de huisarts tegen mijn moeder en die is 76 jaar.

Veel succes allemaal

Groetjes Angela

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

oke wikky..ik ga van twintig naar dertig ..ben vandaag bij de psychiater geweest . vanmorgen was het beroerd en vanmiddag ineens was het weg alhoewel na 5 mg alprazolan . vanavond voor het eerst weer naar het koor .
wat doen jullie met autorijden en de alprazolan of oxacepam .

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

weinig extra bijwerkingen , eigen eigenlijk niet meer als eerst , maar meer alprazolan ingenomen op 0,5 mg . gisteravond naar concour geweest eerst wat huiverig later viel het wel weer mee . En jullie hoe staat het daar

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hier gaat het ook prima,geen bijwerkingen tot nu toe.
we zijn net thuis van een weekendje centerparcs en ook dat is goed gegaan..
schrijf later wel meer,moet nu eerst ffe aan d egang hier met wassen whaha

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

he lekker weekendje centerparcs. Fijn dat het goed gaat . Hier ook . De ochtenden vind ik lastig om op gang te komen maar naarmate de dag vordert ebt dat rotte gevoel weg gelukkig . Ook ik heb geen bijwerkingen meer . Alleen eet ik me soms ongans in gember , lekker zoet en scherp

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

het is wat stil hier op de site

het is hier berg op en berg af .....was aan de pil gegaan maar moet er mee stoppen omdat devloeiingen doorgingen , dus nu maar weer naar de huisarts .

Xdierkx
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 okt 2011 16:50

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Xdierkx »

Hallo,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of meer over weet. Ik kan er namelijk op het net niets over vinden.

Mijn vriend slikt sinds een paar maanden Citalopram, 30 mg per dag. Hiervoor heeft hij andere antidepressiva geslikt die ook hielpen tegen terugkerende depressie, maar voor vervelende bijwerkingen zorgden, zoals opgefokt gevoel, flitsbeelden van dingen die niet echt zijn; volgens de psychiater een soort psychoseachtige iets.
In 2008 is hij daarom gestopt met slikken, hij is +/- anderhalf jaar klachtenvrij geweest, maar sinds de geboorte van ons dochtertje, 6 maanden geleden, is hij erg gespannen geraakt (door een aandoening huilde zij in het begin erg veel en hiervan raakte hij zwaar gestressed, ook als zij niet in zijn buurt was). Een gespannen gevoel, hyperventilatie, klamme handen en meer typische klachten, + daarover heen een depressief gevoel. Daarom is besloten te beginnen met een ander antidepressivum, Citalopram.
Wat ik nu aan hem merk, is dat de spanning en het neerslachtige wegtrekt, maar 's nachts is hij supersnel geïrriteerd, of soms ronduit verbaal agressief, terwijl hij een zachtaardig karakter heeft. Gek genoeg kan hij zich hier de volgende dag niets meer van herinneren. Hoe hij zich overdag gedraagt en 's nachts is letterlijk een verschil van dag en nacht, een ander persoon in mijn ogen. Hij heeft het alleen als hij al geslapen heeft, niet als wij bijvoorbeeld s'avonds op stap zijn.
Herkent iemand dit? Ik hoop op een reactie!

wonderwel
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jul 2011 08:28

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wonderwel »

Ik heb er geen ervaring mee maar heb er wel eens van gehoord , ( niet door citalopram maar ander middel ) wat diegene kreeg hiervoor was in de nacht een diazepam ..misschien werkt dat , overleg eerst met de psychiater of dit mogelijk is .

tina48
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:02

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tina48 »

hallo allemaal
ook hier weer een nieuwe lotgenote, na 7 weken ellende en 3 ziekehuisopnames waar ik letterlijk binnenste buiten werd gekeerd bleek dat ik lichamelijk helemaal gezond was maar heftige last had van hyperventilatie, de laatste aanval duurde zo-n 48 uur waardoor ik als crisis patient bij het ggnet werd aangemeld,mennn je kunt je niet voorstellen hoe ik me voelde dacht dat ik dood ging,trillen beven ongecontroleerde bewegingen, hyperventilatie,braakneigingen en dit alles al sinds 7 weken, ik was echt op, de psyc herkende gelijkl mijn probleem, angststoornis (de angst voor de hyperventilatie hield de hyperventilatie in stand), kreeg gelijk citrapromil, diazepam en temazepam voorgeschreven, moest meteen met 20 mg beginnen, nou dat heb ik geweten had zo'n beetje alle bijverschijnselen die er maar zijn, nu na 5 dagen 20 mg moest ik ophogen naar 40 mg, maar durfde dit echt niet dus heb ik nu sinds 2 dagen opgehoogd naar 30 mg, motgen weer naar mijn psych, kijken wat hij zegt.
wel fijn dat ik hier even mijn verhaal kwijt kan aan mensen die wel begrijpen wat je doot maakt, hopelijk gaan de medicijnen snel aanslaan, want je wordt er wel moedeloos van.

groetjes aan jullie allen en allemaal veel sterkte nin deze donkere dagen,
tina 48

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Hallo, even een hart onder voor een ieder die nu worsteld met een angststoornis. Er is licht aan het eind van de tunnel!!! Hier gaat het nu al een hele tijd goed en dat op een dosis van 20 mg Citalopram!
In het begin is het echt doorbijten, maar het is de moeite waard!

Succes en sterkte allemaal!!

tina48
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 okt 2011 16:02

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door tina48 »

hallo een leven lang

bedankt voor je bemoedigende woorden, ik heb al heel veel berichten op dit forum gelezen en trek me heel erg op aan jullie optimisme.
probeer me zelf steeds moed in te spreken.
fijn dat het bij jouw zo goed gaat, houwen zo

grtjes tina

Een leven lang leren
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jun 2011 11:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Een leven lang leren »

Het is wel heel hard werken hoor en zeker in het begin pffff dan valt het niet mee... Maar het word echt weer beter. Ik had toen ook veel steun hier aan het forum. Als je terug leest kun je ook een hoop opsteken. Dat heb ik toen ook gedaan. Sterkte ermee en bij vragen hoor ik het wel.

Groetjes Nanda

Gesloten