LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CT: KLM ticket kopen en Delta vliegen??
CT: KLM ticket kopen en Delta vliegen??
Nadat we vorig jaar wat nare ervaringen hebben gehad (vertraging, reizigers aan lot overlaten voor vervolgvluchten een dag later etc) met Delta (retourvlucht naar USA) wilde ik dit jaat persé geen Delta vlucht boeken.
Via Cheaptickets (net als verleden jaar) een vlucht geboekt maar deze keer expliciet voor KLM gekozen (ook: luxere vliegtuigen). Ik kreeg een vluchtnummer beginnend met KL... dus dacht dat het goed was. Zelfs de SMS-jes welke ik kreeg voorafgaande aan de vlucht vermeldde dat betreffende KLM vluchtnummer.
Pas tijdens het boarden bleek dat de vlucht 2 vluchtnummers had; een KL en een DL (=Delta) en dat we gewoon wederom met (IMHO: prijsvechtertje) Delta gingen vliegen.
Ik weet van de intensieve samenwerking tussen KLM/Air France/ Delta, maar waarom biedt CT een KLM vlucht aan als ze al weten (zonder de klant te informeren) dat het een Delta vlucht is???
Ik ben benieuwd of dat zomaar kan.
NB: ook dit keer weer geen probleemloze vluchten gehad met Delta.
Via Cheaptickets (net als verleden jaar) een vlucht geboekt maar deze keer expliciet voor KLM gekozen (ook: luxere vliegtuigen). Ik kreeg een vluchtnummer beginnend met KL... dus dacht dat het goed was. Zelfs de SMS-jes welke ik kreeg voorafgaande aan de vlucht vermeldde dat betreffende KLM vluchtnummer.
Pas tijdens het boarden bleek dat de vlucht 2 vluchtnummers had; een KL en een DL (=Delta) en dat we gewoon wederom met (IMHO: prijsvechtertje) Delta gingen vliegen.
Ik weet van de intensieve samenwerking tussen KLM/Air France/ Delta, maar waarom biedt CT een KLM vlucht aan als ze al weten (zonder de klant te informeren) dat het een Delta vlucht is???
Ik ben benieuwd of dat zomaar kan.
NB: ook dit keer weer geen probleemloze vluchten gehad met Delta.
Re: CT: KLM ticket kopen en Delta vliegen??
Dit kan. Google maar eens op code sharing... is een systeem dat alle grote airlines hanteren...
Daarnaast kan je via KLM best een "echte" KLM vlucht boeken, echter deze zijn in de modules vaak duurder. Uiteindelijk staat er ergens op het e-ticket altijd "een deel van deze vlucht kan worden uitgevoerd door partners" ...of iets in die trant...
Daarnaast kan je via KLM best een "echte" KLM vlucht boeken, echter deze zijn in de modules vaak duurder. Uiteindelijk staat er ergens op het e-ticket altijd "een deel van deze vlucht kan worden uitgevoerd door partners" ...of iets in die trant...
OK... bedankt voor snelle reply.
Dus als het een beetje tegenzit kan ik in de toekomst KLM boeken, maar Easy Yet, Onun Air of erger nog, in een Toepolev van Mongolian Air terecht komen.
Ik blijf het een vreemde zaak vinden.
Ik ga even Googlen
Dus als het een beetje tegenzit kan ik in de toekomst KLM boeken, maar Easy Yet, Onun Air of erger nog, in een Toepolev van Mongolian Air terecht komen.
Ik blijf het een vreemde zaak vinden.
Ik ga even Googlen
-
Die Tupolevs zijn nu ingedeeld in een klasse toestellen, die helemaal niet meer op Europa mogen vliegen, ik meende dat daarvoor de term ''klasse 2'' staat.
Dus je hoeft niet bang te zijn dat je zelf je eigen plakband mee moet nemen, om het toestel bij elkaar te houden
Dus je hoeft niet bang te zijn dat je zelf je eigen plakband mee moet nemen, om het toestel bij elkaar te houden
Laatst gewijzigd door bodejosm43 op 06 okt 2010 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Zodra je ziet dat een vluchtnummer 4 cijfers heeft, kun je er zo goed als zeker van zijn dat de vlucht wordt uitgevoerd door een andere maatschappij, dit noemen ze idd code-sharing.
Dus als er staat KL1234 betekent het dat je een KLM tarief betaalt, maar met een andere maatschappij vliegt.
En.... het kan zelfs zijn dat het (eigen) tarief van de maatschappij waar je uiteindelijk mee vliegt, een ander tarief is dan dat wat jij betaalt....
Dus als er staat KL1234 betekent het dat je een KLM tarief betaalt, maar met een andere maatschappij vliegt.
En.... het kan zelfs zijn dat het (eigen) tarief van de maatschappij waar je uiteindelijk mee vliegt, een ander tarief is dan dat wat jij betaalt....
Tsja... het kan dus...
Vanmiddag even een terrasje gepikt in Den Bosch, er stond een bord buiten waarop stond dat ze Bossche Bollen van De Groot hadden (mensen uit de omgeving DB weten wat ik bedoel, voor anderen: dat zijn de beste Bollen ter wereld en worden door enkele koffiehuizen in DB geserveerd).
Ik bestelde er 1 en kreeg ook daadwerkelijk een heerlijke (maar stevig geprijsde) Bol;
maar stel nou dat ik een aftandse Super de Boer of C1000 bolletje voorgeschoteld had gekregen (ja ook chocola/koek en slagroom) dan pikt U dat toch ook niet...
Ik denk dat ik in het vervolg m'n Bol alleen nog maar haal bij De Groot zelf en op dat terras nog slechts een kopje koffie neem...Overdrachtelijk: Tickets bij KLM bestellen (en een drie cijferig vlucht nummer eisen) en als ik een keer goedkoop naar Dusseldorf wil: Cheaptickets)
Bedankt voor de info!!
Vanmiddag even een terrasje gepikt in Den Bosch, er stond een bord buiten waarop stond dat ze Bossche Bollen van De Groot hadden (mensen uit de omgeving DB weten wat ik bedoel, voor anderen: dat zijn de beste Bollen ter wereld en worden door enkele koffiehuizen in DB geserveerd).
Ik bestelde er 1 en kreeg ook daadwerkelijk een heerlijke (maar stevig geprijsde) Bol;
maar stel nou dat ik een aftandse Super de Boer of C1000 bolletje voorgeschoteld had gekregen (ja ook chocola/koek en slagroom) dan pikt U dat toch ook niet...
Ik denk dat ik in het vervolg m'n Bol alleen nog maar haal bij De Groot zelf en op dat terras nog slechts een kopje koffie neem...Overdrachtelijk: Tickets bij KLM bestellen (en een drie cijferig vlucht nummer eisen) en als ik een keer goedkoop naar Dusseldorf wil: Cheaptickets)
Bedankt voor de info!!
-
Tip: bijna alle eigen KLM vluchten naar de VS en Canada hebben inderdaad maar 3 nummers (of 4 beginnend met een 0) en beginnen allemaal met een 6. Kijk maar eens in hun online dienstregeling.
-
Helaas gaat de vergelijking met de Bossche bos niet op. Wanneer je een Bossche bol koopt bij Jan de Groot, weet je zeker dat deze daar gemaakt is. Wanneer je de vlucht direct bij KLM had geboekt, was het een samengestelde vlucht gebleven en was deze nog steeds uitgevoerd door Delta. Een logisch gevolg van deze samenwerking.....
-
Elk reisbureau en/of luchtvaartmaatschappij die de ticket verstrekt is verplicht om te vermelden door welk maatcshappij de vlucht daadwerleijk word uitgevoerd. Sommige KLM vluchten hebben soms 6 codeshares! KL1234 is ook MH8234, AF2234, AZ3234, CZ4234 etc. etc.
Codeshares zijn wat we in de business noemen marketing vluchten. Natuurlijk vliegt China Southern (CZ) niet vanaf Amsterdam naar Bonaire, maar als iemand in China naar Bonaire wilt en hij gaat naar een reisbureau, zegt het systeem wel dat dat je banaf Beijing naar Bonaire kan vliegen met CZ. Alleen de Amsterdam-Bonaire portie word uitgevoerd door KLM.
Ik heb een keer AF geboekt naar Aruba. De route was Amsterdam-Parijs-New York JFK. Daar heb ik een week doorgebracht. Daarna New York JFK-Atlanta-Aruba. Daar had ik 2 weken doorgebracht. En terug Aruba-Atlanta-Parijs-Amsterdam. Alle vluchten hadden een AF code op mijn ticket.
Amsterdam-Parijs was Thalys trein
Parijs-New York JFK was Delta
New York JFK-Atlanta-Aruba was Delta
Aruba-Atlanta was Delta
Atlanta-Parijs was Air France
Parijs-Amsterdam was KLM
Dus ik heb maar één keer met AF gevlogen. Ik wist dit vanaf het begin, maar door zo die ticket te kopen was ik honderden Euro's goedkoper uit.
Codeshares zijn wat we in de business noemen marketing vluchten. Natuurlijk vliegt China Southern (CZ) niet vanaf Amsterdam naar Bonaire, maar als iemand in China naar Bonaire wilt en hij gaat naar een reisbureau, zegt het systeem wel dat dat je banaf Beijing naar Bonaire kan vliegen met CZ. Alleen de Amsterdam-Bonaire portie word uitgevoerd door KLM.
Ik heb een keer AF geboekt naar Aruba. De route was Amsterdam-Parijs-New York JFK. Daar heb ik een week doorgebracht. Daarna New York JFK-Atlanta-Aruba. Daar had ik 2 weken doorgebracht. En terug Aruba-Atlanta-Parijs-Amsterdam. Alle vluchten hadden een AF code op mijn ticket.
Amsterdam-Parijs was Thalys trein
Parijs-New York JFK was Delta
New York JFK-Atlanta-Aruba was Delta
Aruba-Atlanta was Delta
Atlanta-Parijs was Air France
Parijs-Amsterdam was KLM
Dus ik heb maar één keer met AF gevlogen. Ik wist dit vanaf het begin, maar door zo die ticket te kopen was ik honderden Euro's goedkoper uit.
In de KLM dienstregeling kan je zien welke maatschappij de vlucht uitvoert, dus als je perse met KLM wilt vliegen moet je daar even in zoeken naar de juiste vlucht. Je kan dan natuurlijk wel de pech hebben dat het op een voor jou niet zo handige tijd is, en wellicht niet de goedkoopste optie is.
-
Ik ben een KLM Frequent Flyer en met grote regelmaat en met grote ergernis ben ik AMS naar NYC JFK regelmatig van een KL vlucht overgeboekt naar een DL vlucht. Iedere keer weer een enorm grote teleurstelling want DELTA is een gruwelijk teleurstellende maatschappij. KLM is niet zuiver op de graat want dit gaat nu al zijn gangentje sinds Delta een partner is. Dat is al sinds 2008/2009. De vluchten van Delta zijn vele malen goedkoper, overeenkomstig slechte service en spartaanse vliegtuigen, en KLM boekt je gewoon om alsof er niets aan de hand is. SCHANDALIG!