Mirabeau is het bedrijf achter de website van KLM. Gaat om een vlucht van AMS naar NYC en vervolgens door naar Miami voor 2 volwassenen en 1 kind. Alle hotels geboekt en vervolgens de vlucht die al dagen voor 2200 euro in het scherm staat. Pas op het moment dat je de opdracht bevestigt, blijken ineens de kosten niet 2200 maar 4000 euro te zijn. DELTA, ja die verschrikkelijke maatschappij, heeft spontaan de prijzen verhoogd. De techniek achter de website, Mirabeau is het bedrijf die hier achter zit, laat dit niet zien zodra je een prijsopgave doet. Als je eenmaal boekt wordt pas in het systeem van Delta gekeken en dan komt de verrassing. Er is geen integratie van systemen. Je kan het dubbele betalen en dan ook nog eens voor een maatschappij Delta die voor geen meter deugt. Slechte service en spartaanse vliegtuigen. Een schande dat KLM hier niets aan doet.
Ik ben een KLM frequent flyer (2008/9 - GOLD member) en deze maatschappij blijft me keer op keer teleurstellen. Dit is met AIR France en in het bijzonder met de nieuwe partner DELTA een grote ergernis geworden. Ik heb maar een doel en dat zo snel mogelijk mijn 80.000 Award miles opmaken en wegwezen. Deze maatschappij heeft mij te vaak teleurgesteld dat ik het er voor over heb om in het vervolg eerst naar Duitsland af te reizen voor aansluiting op een ander frequent flyer loyalty programma.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KLM en Delta met Mirabeau boeking 2x duurder
-
Re: KLM en Delta met Mirabeau boeking 2x duurder
Inderdaad slecht als ze de prijzen/beschikbaarheid van hun partners niet altijd up to date hebben. Ik heb dit zelf nog nooit ondervonden en boek altijd op de klm site. Meestal wel KLM vluchten maar ook weleens Air France.
-
Even off-topic, maar reisbureaus verdienen echt niet veel aan lijndiensttickets.JoostM schreef: want ik heb het gevoel dat de reisbureaus er zelf veel te veel aan administratiekosten aan toevoegen.
Van de luchtvaartmaatschappijen ontvangen ze geen commissies, dus wat er wordt doorberekend zijn de administratiekosten die variëren van ca. € 25,- tot ca. € 50,- per boeking (niet per ticket)
Beste Roosje,
Klopt inderdaad. Commissies zijn afgeschaft een aantal jaar geleden. Maar reisbureaus krijgen nog wel kickback fees als ze hun targets halen, dus alsnog krijgen ze wel iets van de airline.
Klopt inderdaad. Commissies zijn afgeschaft een aantal jaar geleden. Maar reisbureaus krijgen nog wel kickback fees als ze hun targets halen, dus alsnog krijgen ze wel iets van de airline.
Het "probleem" met dit soort systemen is dat deze wereldwijd worden gebruikt om tickets te reserveren. Als je nu zoekt op goedkoopste tickets (waar er maar een paar van zijn per vlucht) bestaat de kans dat deze in de tussentijd (tussen zoeken en boeken) al verkocht zijn.
Het zou netter zijn als ze een systeem hanteren zoals bijvoorbeeld Livenation dat heeft voor concerttickets. Als je daar tickets hebt geselecteerd, worden deze een bepaalde tijd (ik meen iets van 10 minuten) gereserveerd. Rond je de betaling binnen die tijd niet af, dan worden ze weer vrijgegeven.
Het zou netter zijn als ze een systeem hanteren zoals bijvoorbeeld Livenation dat heeft voor concerttickets. Als je daar tickets hebt geselecteerd, worden deze een bepaalde tijd (ik meen iets van 10 minuten) gereserveerd. Rond je de betaling binnen die tijd niet af, dan worden ze weer vrijgegeven.
Zonder dat ik inhoudelijk op het topic in wil gaan wil ik even zeggen dat het belachelijk is om Mirabeau de schuld te geven van dit issue. Zoals al gezegd is Mirabeau een internet/reclamebureau. Wanneer je als organisatie bijvoorbeeld een internet tool wil hebben waarin je bijvoorbeeld tarieven mooi en overzichtelijk weer wilt geven, kun je Mirabeau de opdracht geven om iets dergelijks te bouwen.
Mijn eigen werkgever (en ben werkzaam in de supermarkt retail sector) maakt ook gebruik van de diensten van Mirabeau, maar dat wil niet zeggen dat wanneer er zaken verkeerd op onze site staan, Mirabeau hiervoor verantwoordelijk is.
Zij bouwen de omlijsting, wat er binnen die kaders te zien is, is de verantwoordelijkheid van de organisatie zelf.
In het geval van KLM wordt die data volgens mij gewoon rechtstreeks uit het Amadeus systeem getrokken. Mocht er dus al iemand verantwoordelijk zijn, dan zijn zij het ..
@ TS volgende keer iets beter je huiswerk doen voordat je mensen zwart gaat maken..
Mijn eigen werkgever (en ben werkzaam in de supermarkt retail sector) maakt ook gebruik van de diensten van Mirabeau, maar dat wil niet zeggen dat wanneer er zaken verkeerd op onze site staan, Mirabeau hiervoor verantwoordelijk is.
Zij bouwen de omlijsting, wat er binnen die kaders te zien is, is de verantwoordelijkheid van de organisatie zelf.
In het geval van KLM wordt die data volgens mij gewoon rechtstreeks uit het Amadeus systeem getrokken. Mocht er dus al iemand verantwoordelijk zijn, dan zijn zij het ..
@ TS volgende keer iets beter je huiswerk doen voordat je mensen zwart gaat maken..