LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tuinmeubelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mailjoepke
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2010 16:13

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door mailjoepke »

Hoi,
ik weet het niet van die A'dam, maar bij Arbrini zijn de kussens allemaal uit drie lagen opgebouwd, en het vlechtwerk is zeer mooi en recht gevlochten. Je ziet bij de curved ook niet van die stangen er dwars over lopen zoals bij de A'dam. Verder geven ze bij Arbrini drie jaar volledige garantie voor zover ik weet.
En verder is het ook sterk en dik vlechtwerk en de poten zijn daar verstelbaar.
Het prijsverschil zal toch ergens naar buiten moeten komen. Ik denk dat het dat is.
Anders moet je bij beide zaken eens gaan kijken en op de punten letten die ik heb aangehaald.
O, ja en kijk dan uiteraard ook eens naar het framewerk!!

weetnieveel
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2010 10:09

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door weetnieveel »

Ik ga inderdaad komende week eens een kijkje nemen, ik houd je op de hoogte. Ik kan mooi vergelijken met een neef van me, die heeft zo'n hele dure set in de tuin staan (hij zegt 4000 euro betaald te hebben). Ik geloof dat ik dan wel vergelijking heb.

Zowel bij arbrini.nl als bij rattanloungedesign.nl [Links verwijderd door de Moderator]

Ik zal ze beide maar vermelden, anders denken ze dat ik voor iemand reklame maak.

mihoen
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 mei 2010 12:35

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door mihoen »

toch wel bijzonder. tuinmeubels kopen terwijl het seizoen al lang voorbij is...

weetnieveel
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2010 10:09

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door weetnieveel »

ik ga ze ook in de serre zetten, en je hebt nu de koopjes !!

weetnieveel
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2010 10:09

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door weetnieveel »

Zoals eerder verteld ben ik afgelopen zaterdag gaan kijken naar de meubels bij Rattan Lounge Design, ik had mijn neef meegenomen voor het keuren van de meubels. We hadden niet veel tijd en moesten vanuit Maastricht komen, dus konden we maar één adres aandoen.

We hadden een telefonische afspraak gemaakt, voor zaterdag tussen 11.00-12.00. We moesten even goed zoeken want de lokatie was niet duidelijk aangegeven en niet goed zichtbaar vanaf de openbare weg. Na telefonisch contact zijn we er toch gekomen. Ik dacht eerst, nou dit zal niet veel worden.

Toen we de Set Amsterdam zagen waren we gelijk heel positief verrast, we vertelden van de stangen die je op de website zag lopen op de rondingen en ook van de verstelbare voeten en of de constructie wel goed was (op advies van Mailjoepke). Mijn neef, die onlangs zelf een heel (veel te ) dure set heeft gekocht gekocht vertelde mij gelijk dat de constructie zeer degelijk was. De foto op de website blijkt een oude te zijn, intussen was de constructie verfijnd, en met succes, en de voeten waren inderdaad ook verstelbaar met verdraaibare noppen.

De eigenaar vertelde dat de constructie zelfs zo gemaakt is dat Horeca ondernemers deze sets ook konden gebruiken. Had te maken met verdikt Aluminium. De kussens waren wel wat hard, maar de kwaliteit was super, mijn neef keek zelf een beetje jaloers naar me, zo dik had hij ze niet.

We hadden niet veel tijd en waren eigenlijk volledig overtuigd door deze set, en het prijsverschil met Arbrini vond ik wel te veel, de kleur stond mij trouwens ook wel aan. Eigenlijk jammer dat ik de echte vergelijking niet heb kunnen maken, maar het prijsverschil gaf toch wel de doorslag.

Ik heb de set ook gekocht, liet hem wel afleveren door hun, ik heb zelf geen busje of aanhanger. Dus ik verwacht hem deze week binnen, ga ik er heerlijk van genieten.

Misschien heeft iemand baat van mijn verslag, ik kon nog niets over Rattan Lounge Design terugvinden op internet, vandaat dit uitgebreide verslag.

mailjoepke
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2010 16:13

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door mailjoepke »

Nou, goed dat je tevreden bent en dat je op een paar punten extra hebt kunnen letten. Wel jammer dat je niet ook bij Arbrini bent gaan kijken, want dan had je echt de eventuele verschillen kunnen zien. Van de andere kant als je tevreden bent is het goed. Wij zijn ook nog steeds heel tevreden met onze set van Arbrini.
Nog veel plezier gewenst van jullie aankoop.

ritavt
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 okt 2010 16:38

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door ritavt »

die zien er echt super uit die van de foto! Ben zelf ook opzoek naar zoiets, prijs is ook niet verkeerd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik heb het eens bekeken. heb zelf bij Van de Garde tuinmeubelen gewerkt dus weet er wel wat van. Het is Chinese meuk. Zou het niet kopen. Tis nog duur ook. Garantie is altijd een probleem.

mailjoepke
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 jan 2010 16:13

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door mailjoepke »

Hoi,
Heb nog ff gegeken. Bij Arbrini.nl [Link verwijderd door de Moderator] zijn de meubelen breder, dieper en langer als bij rattan lounge. Ik dacht al het prijsverschil moet ergens in zitten. En het framewerk is uitermate solide met alleen bv in de stoel al 25 extra gebogen aluminium ingelaste stangen om het wicker mooi rond te krijgen. Dat zal bij rattan lounge vermoedelijk ook niet het geval zijn.
nou succes met de keuze voor een ieder die overweegt een set aan te schaffen.
en trouwens gewoon drie jaar garantie bij beide adressen!!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Arbrini & rattanloungedesign

Heb ook, al maanden terug, tussen deze twee vergeleken.
Mijn voorkeur ging uit naar arbrini omdat we daar wat meer (en betere)info kregen en omdat de sets er ogenschijnlijk hetzelfde uit zien maar de maatvoering wel flink verschilde. De gekozen maat kwam beter uit en we hadden iets meer keus qua kussenkleur. Het prijsverschil vind ik op zo'n aanschaf van minder belang; vandaar.

Gewoon goed kijken, en omdat ik zelf ondernemer ben vind ik de presentatie-, betrouwbaarheid- en uitleg van de verkoper erg belangrijk; juist bij een aankoop via internet.

tja, en de garantie.....die heb ik (nog) niet nodig gehad dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen 8)

bram dm
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2011 19:07

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door bram dm »

Hey, ik zie dat enkele mensen hier ervaring hebben met loungesets van rattanloungedesign.nl

Ik heb daar ook een modelletje zien staan dat me wel aansprak vandaar nog even wat vraagjes?

Hoe was de service ? en levering ? en de kwaliteit/gebruikerssporen na enkele maanden gebruik?

Alvast bedankt voor de eventuele reply's

mvg

Bram

weetnieveel
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2010 10:09

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door weetnieveel »

Ik heb vorig jaar op het einde van het seizoen de set Amsterdam gekocht. We hebben daarna niet echt goed weer gehad, dus echt heel veel heb ik hem buiten nog niet gebruikt. Afgelopen weken hebben we weer gebruik gemaakt van de set, de set heeft de hele winter buiten gestaan, niets van te merken. De kussens zijn lekker stevig, ging onze voorkeur naar uit. De set werd destijds door een koerier geleverd, naam ben ik helaas kwijt, stond ook niet op de factuur van rattan lounge design. Veel meer kan ik er niet over melden. Hoop dat je er iets aan hebt.

TonVon
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2011 22:50

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door TonVon »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

ElsHoffer
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2011 18:10

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door ElsHoffer »

Je ziet tegenwoordig door de bomen het bos niet meer. Toen ik mijn setje 3 jaar geleden kocht toen waren er nog maar een paar leveranciers en was alles behoorlijk goed. Alleen sommige duur en andere niet

Nu kun je overal wat kopen. Ik wil langzaam weer wat anders alleen je kunt niet meer aan van de kwaliteit. Volgens mij ook niet bij die albri en rattan lounge. Wat mioet je dan nu? Bij super dure tuincentrum kopen..

dorstpet
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2011 20:04

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door dorstpet »

Wij zijn na lang zoeken uit eindelijk geslaagd bij Arbrini in Eindhoven, we kregen een goed advies want je ziet door de bomen het bos niet meer.
We zijn erg blij met onze mooie loungeset.
Ook de service is er goed, en afspraken worden nagekomen, we kregen ook nog een leuk kadootje mee naar huis.
Dus helemaal top!

Madeleinegouda
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2011 13:06

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door Madeleinegouda »

Ik heb begin dit jaar een tuinstel gekocht. Was al heel veel voor nodig om uiteindelijk de juiste kleur te kunnen bestellen. De levering liep weken uit. Na levering moest ik direct betalen en toen bleken de tuinkussens niet compleet te zijn. Rattan Lounge is niet bereikbaar op het mobiele nummer wat op de site staat (nummer niet in gebruik), zij communiceren niet terug en nemen nimmer initiatief om uberhaupt iets te communiceren, noch hebben zij geen enkele keer begrip getoond voor de vervelende situatie. Ik zou zeggen 'bestel je spullen ergens anders' want hier word je aan het lijntje gehouden of de lijntjes worden doorgeknipt. Mag duidelijk zijn dat ik Rattan lounge absoluut niet kwaliteit waardig vind.

Hilde1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2011 10:29

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door Hilde1978 »

Wij zijn ook zeer goed geslaagd bij Arbrini. Echt een aanrader. Er blijkt onderling toch veel kwaliteitsverschil te zijn. Bij Arbrini hebben we uitvoerig alles kunnen testen en zijn we heel goed geholpen. Prima service dus. Helaas liet de chauffeur de glasplaat uit handen vallen, maar wel dezelfde dag nog een nieuwe. En zo hoort het. Ik vind het een heel leuk bedrijf en ben er prima geslaagd. Ook nog eens een leuk cadeau ontvangen.

Janine54
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2012 13:02

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door Janine54 »

Ik heb onlangs een design tuinmeubel set gekocht bij Geweldig binnen & buiten in Nieuwerkerk a/d IJssel. Ze hebben er erg mooie exclusieve tuinmeubelen. En veel design tuinmeubelen van verschillende ontwerpers.

Je kunt ook in de webshop bij ze meen ik. Succes!

Wilde een foto toevoegen van onze tuinmeubel set, maar kreeg het er niet in... nouja, het is in ieder geval van het merk Sitting Image, aanrader!
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2012 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Rupert55
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2012 15:57

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door Rupert55 »

Een paar maanden geleden heb ik tuinmeubelen bij een duitse webshop besteld.
Het ging om een stel banken uit een mooie geweven kunststof in stijlvol, grijs plastic. Het ziet ernaar uit dat ik de omweg via Duitsland dus voor niets heb gemaakt. Deze webwinkel maakt een redelijk goede en overzichtelijke indruk op mij.
Misschien dat je er iets aan hebt?

groetjes
Laatst gewijzigd door Rupert55 op 24 jul 2012 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: tuinmeubelen

Ongelezen bericht door dhc »

Rupert55 schreef:Misschien dat je er iets aan hebt?
Wie bediel je daarmee? TS stelt de vraag TWEE jaar geleden, zal wel gelukt zijn denk ik zo.....

Gesloten