Doe nou even zielig, je weet niet wat je zegt:
" Ik hoop dat de hele eye4care dat verdiende geld zelf voor hun eigen kanker therapie mag uitgeven."
Je kent de mensen en het personeel niet eens, hoe durf je zo iets te zeggen!!!!!!!!!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Goed van dhr Nijhof te vernemen dat ook hij vindt dat je niet zomaar iets mag beweren. Als je beweert dat je een werkzame therapie voor opgegeven kankerpatiënten hebt dan moet je dat zeker kunnen bewijzen.Ik had eigenlijk geen zin meer om te reageren op dit forum maar ik wilde toch nog even uw aandacht bepalen bij het feit dat iemand zomaar voor leugenaar wordt uitgemaakt zonder dat er werkelijk goed onderzoek is gedaan en beweringen goed worden onderbouwd.
U mag iedereen noemen zoals u dat wilt en welke conclusie dan ook trekken. Welke naam ik ook zou gebruiken u zou toch nooit zeker weten of het klopt of niet. Of ik me nou Damocles of Jansen noem is dan dus niet terzake.Je weet ongetwijfeld dat ik al die anonieme figuren en mensen met gefingeerde namen 'helden op sokken' heb genoemd. Kies dus een andere naam, bij voorkeur die van jezelf.
.Als je de illusie hebt dat in het reguliere zorgcircuit wordt uitgegaan van bewijzen, het liefst wetenschappelijke bewijzen, dan heb je het echt mis
Je kunt natuurlijk alleen nieuwe therapieën vinden door te experimenteren. Ik begrijp best dat er heel wat mislukkingen nodig zijn om een succesvolle nieuwe therapie te vinden. Uiteraard ben ik het met u eens dat een patiënt te allen tijde op de hoogte gebracht dient te worden als het om een experiment gaat.Nergens wordt zoveel geëxperimenteerd met mensen dan in onze ziekenhuizen. Zoals ze mijn echtgenote aan de chemotherapie wilden hebben. Een chemo waar nog nooit iemand mee genezen was. Dat het experimenteel was, daar moesten we zelf via allerlei omwegen achter zien te komen.
Dat was ook de kritiek van dokter Moerman destijds. Volgens zijn eigen woorden zou hij meer dan vierhonderd mensen van kanker genezen hebben. Een kritisch onderzoek hierna heeft echter maar 7 gevallen opgeleverd die ‘mogelijk’ door zijn therapie genezen zijn...Dus beste Damocles: het heeft geen zin in een dergelijk stadium te gaan praten met artsen omdat het hen niets interesseert. Zoals het hen ook niets interesseert of ze daar misschien anderen mee kunnen redden.
Als zoiets voorkomt dan is dat een incident en zeker niet de norm.De andere halve dag staan ze op de golfbaan en hebben beslist geen tijd voor jou, ook niet als je een acute blindedarmontsteking hebt. Pech gehad.
Dit is een opmerking die beslist niet waar te maken is. Ik ken zoveel mensen die zonder de huidige stand van medische wetenschappen al lang dood waren geweest. Laten we eens wat opnoemen. De werking van de volgende stoffen of behandelingen zijn bewezen: insuline, staaroperaties, blindedarmoperaties, antidepressiva, morfine, dotteren, botbreuken, enz. De kwalen die lastiger te behandelen of te genezen zijn, zijn zoals ik al zei, het gat waar het alternatieve circuit in duikt. Dit is de ruimte van onzekerheid, vertwijfeling, angst en hoop. Hier kunnen gevoelsargumenten het van het gezonde verstand winnen en worden mensen zeer beïnvloedbaar.Dubbelblind-onderzoeken en bewijzen ???? De kans om de lotto te winnen is groter dan dat je een behandeling krijgt waarvan bewezen is dat deze werkt.
Dat hoeven de meeste mensen gelukkig niet zelf te betalen.Bij eye4care waren ze gemiddeld na 3 behandelingen definitief van hun probleem af, voor een paar honderd euro dus. Weet je dat één dag in een ziekenhuis ongeveer 1200 euro kost !
Als een opgegevenkankerpatiënt bij EFC komt neem ik aan dat diagnose kanker in het reguliere circuit gesteld. Ik vraag me af of EFC net zo sceptisch tegenover deze diagnose staat als tegenover de reguliere behandelingen. Maw ik vraag me af of eerst checkt wordt of de reguliere diagnose klopt of niet.Een beter bewijs is er niet, lijkt me, dat alternatieve therapie vaak beter werkt dan je helemaal vol te vreten met door dokters voorgeschreven medicijnen die niet werken ........ maar wel heel veel geld opleveren ..... en daar kun je dus mooi je golflessen van betalen.
Volgens de vereniging tegen kwakzalverij is Moerman de nummer 1 kwakzalver van de vorige eeuw. Zie www.kwakzalverij.nl/php/display/ap/91/70Als het waar is wat je schrijft dan heeft Moerman tenminste nog 7 mensen genezen van een hele ernstige ziekte. Zoek mij een arts op, desnoods met 40 dienstjaren, die 7 zeer ernstige zieken heeft genezen.
Hooguit was Moerman een geniaal oplichter. Hij zit voor mij op hetzelfde niveau als astrologen, mensen die met blote handen opereren zonder littekens achter te laten, Yomanda, enz.Dus Moerman was een genie die tenminste niet door de knieën ging voor 'het grote geld' en zijn dagen beter wilde invullen dan alleen met golfen.
Volgens mij is het placebo-effect de basis van de meeste alternatieve behandelingen. En misschien zelfs ook van de reguliere. Een pakket om je te laten stoppen met roken zal veel beter aanslaan als er 500 euro ipv 50 euro voor moet worden betaald.Placebo - effect ? Ik ben allergisch voor moeilijke woorden.
We zullen het nooit eens worden over dit onderwerp.
Ik vind niet dat je bedriegers in hun waarde moet laten. Een voorbeeld uit de godsdienst. In de islam mag niet worden getwijfeld en er mogen ook geen kritische vragen worden gesteld. Als iemand beweert dat er een almachtige god bestaat dat stel ik de vraag: ‘kan god een steen maken die zo zwaar is dat hij hem zelf niet meer kan bewegen?’ Het antwoord doet er niet toe. Kan hij die steen niet maken dan is god natuurlijk niet almachtig. Kan hij echter die steen wel maken dan is ie ook niet almachtig want hij kan immers die steen niet meer bewegen?Laat iedereen dan wel in zijn waarde aub.
Hallo Kaka.Objectief onderzoek bestaat niet. Er zijn onderzoeken zat (gestaafd door algemeen aanvaarde objectieve deelnemers, artsen, professoren en wetenschappers) die de relatie tussen voeding en kanker onomstotelijk bewezen hebben. Zie daar, in 2003 is er in Noorwegen een groep onderzoekers geweest van dezelfde mate van objectiviteit die onomstotelijk hebben vastgesteld dat er pertinent geen relatie bestaat tussen voeding en kanker.
De wereld waarin wij leven is niet perfect. Dus de medische wereld ook niet. Dat het een enorme op winst beluste industrie is is mij meer dan duidelijk. Maar blijkbaar is het zo’n aantrekkelijk gebied om iets in te verdienen dat er allerlei pseudo-medische bedrijfjes zijn ontstaan met dezelfde commerciële doeleinden. D.Dezdarevic schreef hier eerder op het forum dat zijn vriend, die door EFC behandeld werd, 1000 euro per week moest betalen. Toch niet echt een vriendenprijsje zou ik zeggen…Het gaat niet om groepen of onderwerpen of objectiviteit. het gaat erom waar het meeste aan verdiend kan worden en wie de onderzoeken sponsoren. Zo zijn er hele lijsten van onderzoeken aan te dragen die zowel voor als tegen dubbelblind bewijzen.