LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afkoop lease CV ketel van energiewacht

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
henni

afkoop lease CV ketel van energiewacht

Ongelezen bericht door henni »

Mijn dochter heeft i.v.m. de verkoop van haar woning het lease contract met Energiewacht moeten beeïndigen.
Het contract liep 12,5 jaar= 150 maanden. hier voor betaalde zij € 32,00 per maand.
De aflossing was €16,22 p.m. en € 4,35 rente en administratie kosten.
bij opzegging moest zij nog 97 maanden betalen. Zij kreeg een niet gespecificeerde afrekening van €1988,00. Wat bij ons heel vreemd over kwam was dat er 97 x 16,22 + 4,35 betaald moest worden. Er wordt dus over de betaalde afkoopsom nog rente berekend! :( Na een maand mailen en bellen en van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, kregen we te horen dat hun het bedrag hadden moeten reserveren en contractbreuk pleegden en daarom moest het volledige bedrag betaald worden. Mijn dochter heeft betaald , maar wij vinden het een raar verhaal.

Bob Schurkjens

Re: afkoop lease CV ketel van energiewacht

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jammer dat er betaald is. Het is natuurlijk Leasewacht die rente redelijkerwijs in mindering had moeten brengen op de afkoopsom. Zij kunnen nu immers van dit bedrag wat in feite vooruitbetaalde huur is, rente trekken.

Verder is het huren/leasen van een cv-ketel de allerduurste manier om een cv-ketel te hebben in huis. Koop is (bijna) de helft voordeliger volgens recent onderzoek van de Consumentenbond.

henni

Mijn dochter had geen keus. Het huis was verkocht en de ketel moest verwijderd zijn. Ze heeft nu een huur huis en kon de ketel dus niet meenemen.
Het is inderdaad een hele dure zaak om een CV ketel te leasen, ik raad het dan ook iedereen af. We konden on s voorstellen dat er een boete rente betaald zou moeten worden, maar niet de volle 97 maanden. Tegen dergelijke grote bedrijven begin je als consument erg weinig.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Hoe zuur ook, het zijn de algemene voorwaarden die vergezeld bij een dergelijk contract.
(te vinden op de website van energiewacht en destijds uitgereikt aan uw dochter toen ze dit contract aanging)

henni

op de website staan algenmene voorwaarden voor een huur contract. De voorwaarden voor een lease contract staan op de achterkant van het contract in heel kleine letters. Het gaat ook niet om het aflossingsbedrag, maar om de rente die over het afgeloste bedrag betaald moet worden. Het is zo duidelijk dat het personeel van energiewacht een maand nodig heeft om antwoord te geven! De afkoopsom is betaald maar ze blijven gewoon incasseren, afspraak was dat dat gestopt zou worden, en er wordt geen bericht gestuurd dat het bedrag ontvangen is. Ik vind dit heel slecht.

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

beste

heeft uw dochter wel de cv ketel mee genomen?
of mee verkocht met de woning?
aan gezien ze deze nu betaal heeft is het haar eigendom

the_hurricane

Ongelezen bericht door the_hurricane »

meestal verkoop je die mee met de woning.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Van Henni begrijp ik dat de CV-ketel ook nog eens is verwijderd. Na afloop (of afkoop) van de leaseperiode wordt de CV-ketel namelijk geen eigendom. Nog meer reden om nooit aan lease te beginnen. De rentevergoeding die is gevraagd, lijkt mij onrechtmatig. Verder is het zo dat de Algemene Voorwaarden van Energiewacht ongeldig zijn daar waar ze in strijd zijn met de wet (Nieuw Burgerlijk Wetboek). De bent dus zeker niet vogelvrij als je een contract wil afkopen.

henni

Bij dit lease contract werd de ketel na de contract periode eigendom of na betaling van het restant bedrag, dat bij verwijdering geheel opeisbaar is. De ketel is verkocht om dat de nieuwe huis eigenaar het contract niet wilde overnemen en de ketel ook niet wilden kopen.
Mijn dochter heeft inmiddels om een bevestiging van de betaling gevraagd, maar, zoals we al gewend zijn, nog steeds geen antwoord.
Het incassonummer heeft ze geblokkeerd, zodat het maand bedrag niet meer afgeschreven kan worden. We wachten nu maar af.

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

als de ketel is verwijderd zal ik als ik ts was direct een brief schrijven naar de verhuurder van de ketel om de ketel als nog te leveren
eventueel de ketel na ontvangst verkopen via marktplaats

in de brief naar energie wacht eisen dat de ketel binnen 14 dagen bezorgd word of plaats word vermeld waar de ketel is af te halen
indien ze hier niet aan voldoen je aangifte gaat doen wegens diefstal en oplichting en wederrechtelijk toe-eigenen van uw eigen dom

kijken hoe ze daar op reageren

uw dochter heeft betaald voor de ketel dus de ketel is van haar

henni

Mijn dochter heeft de ketel verkocht en hij is door de koper verwijderd. Als zij dit niet had gedaan had energiewacht de ketel verwijderd en daar hebben we het maar niet op aan laten komen.
Tot op heden nog geen bevestiging van energiewacht van de betaling. Zal wel weer een maand duren.

henni

Ik heb nog 2 x gebeld met energiewacht en vandaag heeft mijn dochter bericht gekregen dat het contract is beeindigd en alles betaald! Dit heeft dus al met al 3 maand geduurd.
Ze is er vanaf en leased nooit meer een CV ketel of iets dergelijks . Een mens wordt met schade en schande wijs, maar het heeft ook veel geld gekost.

Gesloten